fbpx

7 Trendów Social Media w 2023 które musisz znać!

28 lipca, 2021
Trendy social media

Uwaga – ten artykuł nie jest dla ludzi, którzy uważają, że „kiedyś to było” i wspominają z rozrzewnieniem czasy sprzed ery mediów społecznościowych. Jeśli jesteś jednym z nich – czytasz na własną odpowiedzialność! Szalejąca na świecie pandemia wpłynęła na, czasem mimowolne, przeniesienie wielu aspektów życia do sieci. Wymagało to szybkiej reakcji i wprowadzenia ulepszeń oraz nowych rozwiązań ze strony mediów. Zajrzyjmy do ich świata i sprawdźmy, na co warto zwrócić uwagę i jakie są trendy social media w 2023 roku.

Czym jest trend w social media?

Trend to pojęcie, które określa popularny styl, zachowanie lub zjawisko, które jest szeroko akceptowane w danej społeczności. Trendy mogą dotyczyć mody, technologii, języka, muzyki, kultury, społecznych zachowań i wielu innych aspektów życia. Trendy są zazwyczaj krótkotrwałe i szybko się zmieniają.

Trend social media jako zjawisko

Trend social media to zjawisko, które polega na wykorzystywaniu mediów społecznościowych do promowania produktów, usług, marki lub idei. Obejmuje wszystkie rodzaje mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, Pinterest, LinkedIn i inne. Firmy i marki wykorzystują te platformy, aby dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, zwiększyć świadomość marki i zbudować silne relacje z klientami. Znajomość trendów pozwoli Ci się wybić w social media, w krótszym czasie!

Oto najnowsze trendy social media w 2023

1. Nostalgia marketing

Choć termin ten został ukuty jeszcze przed wybuchem pandemii, doskonale obrazuje trend widoczny obecnie w social mediach i na blogach. Do znanego już wcześniej motywu powrotu do sielankowych wspomnień z dzieciństwa dołączyły spoty czy kampanie nawiązujące do „starych, dobrych czasów” sprzed ogólnoświatowego kryzysu. Marki komunikujące w ten sposób trafiają do odbiorców tęskniących za czasami, w których dzieciaki nie mogły usprawiedliwić spędzania czasu przed komputerem zamiast na dworze zajęciami zdalnymi. Dla przykładu, marka Zalando w dostępnym na YouTubie spocie nawiązała do tęsknoty za przytulaniem, która mogła być szczególnie uciążliwa dla osób spędzających samotnie święta. A jak Wy odbieracie tego typu reklamy? Uśmiech na twarzy i powrót wspomnień?

Nostalgia marketing. Trendy social media

Link: https://youtu.be/hYLsVwlXj4g

2. Reels od Instagrama

Instagram Reels został wprowadzony 5 sierpnia ubiegłego roku w 50 krajach. Mimo że w Polsce nie jest jeszcze dostępny, warto już teraz się nim zainteresować. Nowa funkcja umożliwia nagranie 15-sekundowego filmiku z podkładem muzycznym – brzmi znajomo? Zapewne od razu nasunie Ci się na myśl porównanie do TikToka (który w tym roku również będzie zdobywał coraz większą popularność), jednak Reels to niekoniecznie wierna imitacja. Przede wszystkim filmiki nagrywane za pomocą Reels są krótsze, a ponadto mogą być zamieszczane na platformie, która już od dawna jest wykorzystywana jako miejsce działań marketingowych wielu marek. Mogą być to filmy w formie memów.

Według badań przeprowadzonych przez Instagrama, treści wideo będą stanowić 78% całkowitego mobilnego ruchu danych w 2023 roku. Oznacza to, że aby zapobiec migracji Twoich (szczególnie młodych) odbiorców na TikToka, powinieneś zapoznać się z istniejącymi już obecnie funkcjami wideo, które możesz wykorzystać do promocji i przygotować się na pojawienie się nowej funkcji Instagrama w naszym kraju. Choć wciąż nie wiadomo kiedy wejdzie na nasz rynek, zainteresowanie nią jest oznaką konieczności nastawienia się na marketing video.

Instagram reels. Video trendy social media

3. Media społecznościowe jako platformy do zakupów online

Czy osobna strona umożliwiająca zakupy internetowe (np. Allegro) zostanie całkowicie wyparta przez opcję zakupów na Facebooku czy Instagramie, tak jak niegdyś słuchanie muzyki z odtwarzaczy MP3 zostało wyparte przez wszechmogące telefony komórkowe? Tak drastycznie z pewnością nie będzie, choć zakupy z mediami społecznościowymi z pewnością stają się coraz łatwiejsze. Dla przykładu Instagram pozwala oznaczać produkty na zdjęciach – po kliknięciu w naklejkę użytkownik przechodzi do strony produktu w aplikacji, a po kliknięciu przycisku „Wyświetl w witrynie” – do strony sklepu internetowego. Natomiast Facebook oferuje nam funkcję Sklepy, a Pinterest umożliwia wyszukiwanie przedmiotów ze zdjęć wraz z odesłaniem do odpowiednich sklepów. A czy Wam kiedyś zdarzyło się robić zakupy bezpośrednio przez sklep na Instagramie? Czego Wam obecnie brakuje w procesie sprzedażowym w tej aplikacji? Daj znać w komentarzu!

Platformy sprzedażowe w social media. Instagram sklep

4. Grywalizacja i VR

Coraz bardziej popularne w mediach społecznościowych staje się wykorzystywanie grywalizacji w angażowaniu użytkowników. Czym jest grywalizacja? To dodawanie elementów tzw. mechanizmu gier do aspektów życia, które wcześniej z grami nie miały wiele wspólnego (np. marketingu). Przewiduje się, że w związku ze wzrostem ilości użytkowników mediów społecznościowych identyfikujących się jako „gracze”, firmy będą chętniej stosować elementy grywalizacji i oferować np. zniżkę na dany produkt lub usługę po ukończeniu gry. Coraz większy nacisk kładzie się na rozwój rzeczywistości wirtualnej – Oculus, firma Facebooka, wypuszcza gogle Oculus Quest 2 pozwalające na granie, oglądanie filmów oraz spotykanie się z ludźmi za pośrednictwem nowoczesnej technologii. Żeby móc z nich w pełni korzystać, musisz jednak posiadać konto na Facebooku i pozwolić na zarządzanie Twoimi danymi. Czy nie brzmi to nieco jak scenariusz filmu postapo? 😉

Grywalizacja w marketingu

5. Więcej wirtualnych wydarzeń

Koncerty, konferencje przeniesione do Internetu, webinaria online – to wszystko znamy już z ubiegłego roku. Jednak wydarzenia prowadzone w sieci sprawdziły się całkiem dobrze. Możliwe, że część z nich na stałe zagości na ZOOM-ie zamiast w sali konferencyjnej. W ten sposób można uczestniczyć w interesujących nas eventach z dowolnego miejsca, za niską cenę (lub czasami bezpłatnie) i, co najważniejsze, w ulubionej piżamie w kotki.

6. Kult cargo w marketingu

Kult cargo to strategia marketingowa, która polega na wykorzystywaniu szeroko rozumianych kultowych elementów, takich jak postacie, marki, produkty i symbole, aby stworzyć silny związek emocjonalny między konsumentami a marką. Strategia ta polega na wykorzystaniu elementów kultu w celu wywołania pożądanych reakcji wśród konsumentów, a tym samym zwiększenia sprzedaży produktów. Kult cargo może być używany do promowania produktów, tworzenia silnych relacji z konsumentami i zwiększania zasięgu marki.

7. Krótkie formy video

Social media video to coraz popularniejszy trend w mediach społecznościowych. Pozwala użytkownikom tworzyć i udostępniać krótkie, zabawne i angażujące filmy. Krótkie formy video są idealne do wykorzystania w mediach społecznościowych. Są szybkie, łatwe w przesyłaniu i łatwe w odbiorze. Mogą być one używane do promowania produktów, usług lub marki, a także do tworzenia treści edukacyjnych i informacyjnych. Krótkie formy video są również idealne do tworzenia treści angażujących – np. zabawnych filmów. Mowa tutaj o Facebook ora Instagram Stories, TikTokach, Instagram Reels oraz YouTube Shorts.

Dlaczego warto znać aktualne trendy w social media?

Znajomość trendów w social media jest ważna, ponieważ pozwala firmom i markom na zrozumienie, jak ludzie korzystają z ich produktów i usług. Pozwala im również na dostosowanie swoich strategii marketingowych do aktualnych trendów, aby lepiej dotrzeć do swoich odbiorców. Ponadto znajomość trendów w social media może pomóc firmom w zrozumieniu, jakie treści są najbardziej skuteczne w promowaniu ich produktów i usług.

Które media społecznościowe są najbardziej popularne i warto z nich korzystać?

Najbardziej popularne social media to Facebook, Instagram, Twitter i YouTube. Są one popularne, ponieważ umożliwiają ludziom łatwy dostęp do informacji. Pozwalają również na łatwe komunikowanie się z innymi, a także umożliwiają tworzenie i dzielenie się treściami. Korzystanie z tych platform społecznościowych może pomóc w budowaniu marki, zwiększaniu świadomości produktu lub usługi, a także w zwiększaniu ruchu na stronie internetowej.

Trendy w social media | Musisz je znać!

Prowadząc działania marketingowe musisz skupić się na treściach przekazywanych w sieci. Tak prezentują się trendy w 2023 w social media. Zawsze bierz pod uwagę nastroje społeczne. Pojawienie się jakiejś nowinki nie oznacza od razu, że zostanie dobrze przyjęta przez odbiorców i nie korzystając z niej możesz już żegnać się z klientami. Zamiast kopiować – czerp inspirację i korzystaj mądrze z dostępnych narzędzi. Najważniejsze jest bycie uważnym obserwatorem, dzięki czemu masz szansę na wyprzedzenie konkurencji i stworzenie wyjątkowych relacji z odbiorcami.

A jeśli potrzebujesz firmy, która zajmie się Twoimi social media – napisz!
Rise Up | Obsługa Facebooka Szczecin i cała Polska!
Mail: biuro@riseupagencja.pl

Sprawdź również:

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin