fbpx

Akcje marketingowe w firmie | Jak je zaplanować?

6 października, 2022
akcje marketingowe w firmie jak zaplanować

Akcje marketingowe w firmie – jak je zaplanować? Chcesz wypromować firmę lub, ale nie wiesz, jak to zrobić? W tym przypadku kluczem do sukcesu jest planowanie kampanii marketingowej. Nie jest to łatwe zadanie. Nawet doświadczony marketer może mieć z tym problem.

Co to właściwie jest akcja marketingowa? To zespół działań, który służy do osiągnięcia konkretnego celu. Nadawcy zależy na szybkim i skutecznym dotarciu komunikatu do potencjalnych klientów. Od czego powinieneś zacząć planowanie kampanii marketingowej? Tego dowiesz się z poniższego artykułu.

Na co zwrócić uwagę przygotowując akcję marketingową w firmie?

Cel kampanii

Każda skuteczna kampania marketingowa powinna mieć określony cel. Na początku konieczne jest zadanie sobie pytania- co chcę uzyskać? Bez tego nie będziesz w stanie zaplanować dalszych działań.

cel akcji marketingowej

Tworząc kampanie marketingowe dobrze jest wykorzystać metodę SMART, która sugeruje, że cel powinien być:

  • Sprecyzowany- nikt nie może mieć wątpliwości, co chce uzyskać,
  • mierzalny- powinien zawierać możliwość obiektywnego mierzenia wyników, na przykład za pomocą liczb,
  • osiągalny- musi odpowiadać realiom rynkowym oraz posiadanym zasobom,
  • istotny- powinien odnosić się do ważnych wartości dla Twojej firmy i wspomagać jej rozwój,
  • określony w czasie- ważne jest dokładne określenie ram czasowych, w jakich zamierzasz zrealizować dany cel.

Grupa docelowa

Każda akcja musi być skierowana do konkretnych odbiorców. Mógłbyś wysłać swoją kampanię marketingową do przypadkowych użytkowników i trwonić budżet. Tylko po co? W ten sposób niepotrzebnie stracisz czas i pieniądze.

Warto jest zawęzić swoją grupę docelową. Jak to zrobić? Możesz to zrealizować za pomocą tak zwanej persony. Dzięki darmowym szablonom dostępnych w internecie jesteś w stanie stworzyć charakterystykę potencjalnych klientów. Opierasz się przy tym na takich parametrach, jak: cechy psychologiczne i demograficzne, potrzeby, czy wartości.

grupa docelowa akcji marketingowej

Dlaczego kreowanie persony jest istotne? Informacje, które otrzymasz, umożliwią Ci przygotowanie chwytliwego przekazu reklamowego i wybór najskuteczniejszych kanałów promocji. Będziesz mógł stworzyć takie treści, które pomogą Ci oddziaływać na użytkowników w pożądany sposób.

Czas trwania kampanii

Każda kampania reklamowa powinna mieć jasno określone ramy czasowe. Szacując czas kampanii należy wziąć pod uwagę zarówno złożoność akcji, jak i zasoby, które posiadasz. Na początku warto rozpisać harmonogram. Uwzględnij w nim, co i kiedy musi się wydarzyć. Należy pamiętać, że czas trwania akcji to jedno, a czas, który potrzebujesz na jej realizację to drugie.

czas trwania kampanii marketingowej

Działania marketingowe powinny być planowane kompleksowo. Nie zapomnij uwzględnić pisania treści, czy projektowania grafik.

Kanały promocji

Określiłeś już cel, ramy czasowe i grupę docelową kampanii marketingowej? Teraz przyszedł czas na stworzenie odpowiedniej komunikacji i dotarcie z reklamą produktu lub usługi do odbiorców. Czym powinieneś kierować się przy wyborze sposobu promocji? Zobacz gdzie jest obecna Twoja grupa docelowa i wybierz kilka kanałów. Może to być czasochłonne, ponieważ oprócz mediów online są jeszcze telewizja, radio, ulotki, czy plakaty. W dzisiejszych czasach przedsiębiorcy bardzo często wybierają jednak social media. Dlaczego? Dlatego, że są one bardziej elastyczne, mierzalne i dostępne cenowo niż media tradycyjne

kanały promocji akcja marketingowa

Na tym etapie planowania kampanii bardzo ważne jest przekierowanie reklamy do dedykowanej strony, czyli tak zwanej landing page. Dlaczego jest to takie istotne? Kiedy klient przejdzie do landing page i zostawi on ślad w postaci tak zwanego ciasteczka to promocja Twojej firmy może za nim podążać. W tym przypadku nie potrzeba pozostawienia swoich danych kontaktowych.

Budżet

Kluczowe znaczenie mają Twoje możliwości finansowe. Jeżeli dysponujesz ograniczonymi funduszami, a chcesz zwiększyć sprzedaż produktu lub usługi to postaw na social media. Możesz na przykład samodzielnie prowadzić profile na wybranych przez siebie platformach.

Zaplanuj swój budżet w racjonalny sposób. Kontroluj wydatki na bieżąco. Weź również pod uwagę to, że uzgodnione środki finansowe muszą wystarczyć także na pokrycie wynagrodzeń podwykonawców.

Budżet na akcje marketingowe w firmie

Na koniec przypominamy, że nie wszystko zawsze pójdzie zgodnie z Twoim planem. Przyczyniają się do tego różne czynniki losowe. Planując budżet warto pozostawić pewną rezerwę finansową, która może pomóc Ci w razie niespodziewanych sytuacji.

Podział obowiązków

Sam plan kampanii marketingowej to nie wszystko. Bardzo ważna jest jego realizacja. Jeśli nie posiadasz zespołu o odpowiednich kompetencjach to Twoja akcja nie dostarczy Ci oczekiwanych korzyści. W Twojej ekipie powinni znajdować się specjaliści z branży. Dzięki temu będziesz mógł spojrzeć na swoje działania marketingowe z różnych perspektyw. Każda z tych osób powinna mieć jasno określone zadania do wykonania. W ten sposób fachowcy będą mogli ze sobą sprawnie współpracować.

W jaki sposób monitorować skuteczność kampanii?

Czy analiza działań marketingowych jest istotna? Bez wątpienia! Aby zaplanować efektywną kampanię marketingową, powinieneś na bieżąco monitorować skuteczność poczynań. Dzięki tworzeniu raportów możesz zastanowić się, co zrobiłeś źle i postarać się nie popełniać takich błędów w przyszłości.

Akcje marketingowe w firmie. Mierzenie ich efektów

Co pomoże ci w mierzeniu skuteczności kampanii reklamowej? Z pewnością tzw. KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności, które powinny być dobierane w zależności od celów akcji lub branży.

Więc w jaki sposób zaplanować skuteczne akcje marketingowe w firmie?

Akcje marketingowe w firmie – próbowałeś kiedyś je organizować? W 90% sytuacji jesteś w stanie zaplanować skuteczną kampanię marketingową. Pozostałe 10% to tak zwane kampanie real time. Są to odpowiedzi na bieżące wydarzenia społeczne, polityczne, czy kulturowe. W przypadku tego rodzaju akcji główną rolę odgrywa refleks marketera.

Opracowywanie strategii działań polega na ułożeniu ścisłego harmonogramu. Pozwala on wdrażać poszczególne etapy akcji w odpowiednim czasie. Jakich detali nie możesz pominąć przy planowaniu kampanii marketingowej? Bardzo ważne jest ustalenie celu akcji, określenie grupy docelowej odbiorców, wybranie kanałów komunikacji, oszacowanie budżetu, podział obowiązków i monitorowanie działań marketingowych.

W tekście poznałeś 7 kroków do planowania skutecznej akcji marketingowej. Teraz możesz śmiało przystąpić do stworzenia strategii Twojego produktu lub usługi. Jeśli jednak zapragniesz wsparcia osób posiadających doświadczenie w zarządzaniu kampaniami marketingowymi- skorzystaj z pomocy specjalistów.

_

Jeśli jednak nie masz czasu, a chciałbyś by promocją Twojej firmy zajęli się specjaliści – możesz zlecić to firmie zewnętrznej! Rise UP to szczecińska agencja reklamowa działająca w obszarze marketingu internetowego. Sprawdź naszą ofertę i wyślij zapytanie na maila biuro@riseupagencja.pl – pomożemy!

Rise Up | Wsparcie marketingowe dla firm w Internecie

Najnowsze posty na stronie

Jak zdobyć follow na Instagramie | 7 sposobów

Jak zdobyć follow na Instagramie | 7 sposobów

Marzysz o tym, aby twój Instagram zaświtał tysiącami follow? Chciałbyś, żeby to nie tylko marzenie, ale rzeczywistość? Mam dla ciebie dobrą wiadomość - to możliwe! Wystarczy poznać kilka sprawdzonych sposobów, które pomogą ci zdobyć follow na Instagramie. Nie musisz...

Smycze reklamowe na zamówienie – hit czy kit?

Smycze reklamowe na zamówienie – hit czy kit?

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, dlaczego smycze reklamowe są tak skutecznym narzędziem marketingowym? Jeśli tak, to ten artykuł jest dla Was! W tym tekście omówimy, jak smycze reklamowe mogą zwiększyć świadomość marki oraz jakie korzyści płyną z ich...

Social media dla salonu tatuażu | Jak zacząć?

Social media dla salonu tatuażu | Jak zacząć?

W dzisiejszych czasach media społecznościowe stały się nieodłącznym narzędziem promocji i komunikacji dla wielu branż, w tym także dla salonów tatuażu. Fanpage tatuażysty na platformach takich jak Facebook czy Instagram może stanowić kluczowy element w budowaniu marki...

Pomysły na Facebook stories : 10 przykładów

Pomysły na Facebook stories : 10 przykładów

Szukasz świeżych i kreatywnych sposobów, aby wzmocnić swoją obecność na Facebooku? Chcesz wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć uwagę swoich obserwatorów? Jeśli tak, to jesteś we właściwym miejscu! Dziś przedstawimy Ci inspirujące pomysły na Facebook Stories, które...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin