Generowanie leadów, czyli pozyskiwanie danych kontaktowych do klientów jest niezwykle ważnym elementem w prowadzeniu własnego biznesu. Pozwala to na zbudowanie specjalnej listy potencjalnych klientów, do których chcielibyśmy skierować określoną ofertę. Pozyskiwanie leadów jest możliwe za pomocą różnego rodzaju narzędzi marketingowych. Jednym z takich narzędzi może być Facebook, który jest świetnym, a zarazem niedrogim rozwiązaniem. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak pozyskać kontakty do klientów przez fanpage, powinieneś przeczytać ten artykuł do końca.
Facebook Lead Ads – czym jest?
Facebook Lead Ads jest formą reklamy nastawioną na pozyskiwanie kontaktów i generowanie sprzedaży. Pozwala zdobyć kontakty dzięki skróconej ścieżce i zminimalizowaniu liczby kroków, które musi podjąć potencjalny klient. Kontakty pozyskiwane są „wewnątrz” Facebooka, bez konieczności przekierowywania potencjalnego klienta na zewnętrzną stronę.
Jakie dane możemy pozyskać?
Lead Ads pozyskuje informację za pomocą specjalnego formularza kontaktowego. W tym formularzu kontaktowym możemy poprosić potencjalnych klientów o takie dane jak:
- Imię i nazwisko
- Adres e-mail
- Numer telefonu
- Data urodzenia
- Miejsce zamieszkania
- Stanowisko zawodowe
- Nazwa firmy
- Firmowy numer telefonu lub adres e-mail
Jak działa Facebook Lead Ads?
Facebook Lead Ads działa w bardzo prosty sposób. Wszystko odbywa się na Facebooku, gdzie użytkownik widzi Twoją reklamę. Jeśli jest nią zainteresowany, chociaż w minimalnym stopniu to klika ją, otwierając przy tym formularz kontaktowy. W tym miejscu uzupełnia wymagane pola swoimi danymi (niektóre z nich są automatycznie uzupełnione za sprawą widniejących informacji na profilu osobistym użytkownika). Użytkownik potwierdza poprawność danych, a następnie formularz kontaktowy zostaje przesłany do Ciebie. Pozyskane dane trafiają do panelu reklamy na Facebooku, skąd w każdej chwili możesz je pobrać.
Gdzie znajdę pozyskane kontakty?
Jeśli chcesz znaleźć pozyskane kontakty, to musisz wejść na fanpage, z którego były kierowane reklamy. Następnie przejdź do zakładki „Centrum kontaktów”. To właśnie tam znajdziesz listę wszystkich pozyskanych kontaktów wraz z wybranymi danymi i możliwością ustawienia, na jakim etapie znajduje się kontakt. Dane to możesz w łatwy sposób pobrać i przekazać do dalszego procesowania.
Jak stworzyć kampanię Lead Ads?
Stworzenie kampanii Lead Ads jest stosunkowo proste. Wystarczy utworzyć nową kampanię na Facebooku z poziomu Menadżera firmy. Dla ułatwienia tego zadania przedstawiamy Ci instrukcję krok po kroku, która pokaże Ci jak to zrobić.
Krok 1.
Utwórz nową kampanię reklamową, a jako jej cel wybierz pozyskiwanie kontaktów.
Krok 2.
Zdefiniuj grupę docelową. Jest to niezwykle ważny krok, ponieważ to właśnie odpowiednio wybrana grupa odbiorców warunkuje powodzenie Twojej kampanii.
Krok 3.
Określ miejsce, w którym będzie wyświetlana Twoja reklama. W tym kroku możesz wybrać automatyczne umiejscowienia, które spowoduje, że reklama z formularzem kontaktowym będzie wyświetlać się zarówno dla komputerów, jak i urządzeń mobilnych. Formularz kontaktowy będzie wyświetlany we wszystkich dostępnych dla Facebook Lead Ads umiejscowieniach, takich jak: aktualności, marketplace, relacje, artykuły ekspresowe, in-stream video. Jeśli natomiast wybierzesz drugą opcję, czyli ręczne umiejscowienia, to sam możesz zdecydować, w których z powyższych miejsc reklama ma być wyświetlana.
Krok 4.
Określ budżet, jaki chcesz przeznaczyć na kampanię reklamową oraz jej harmonogram. Przy określaniu budżetu, warto dowiedzieć się, jaki wcześniej był koszt pozyskania leada z innych kanałów oraz poznać benchmarki w swojej branży.
Krok 5.
Utwórz reklamę z formularzem kontaktowym. Na samym początku wybierz czy będzie to pojedynczy post ze zdjęciem, czy post karuzelowy. Następnie stwórz zawartość postu, a potem stwórz formularz do zbierania kontaktów. W formularzu kontaktowym możesz ustawić ekran powitalny, dodać pytania niestandardowe, dodać dodatkowe dane, które chcesz pozyskać, dodać politykę prywatności, a także stworzyć ekran podziękowania.
Krok 6.
Pobierz pozyskane kontakty. Możesz to zrobić z dwóch poziomów, jednym z nich jest Twój profil na Facebooku, a drugim Menadżer Reklam.
Krok 7.
Zintegruj działania z CRM i ustaw automatyzację dalszych działań.
Jaki budżet przeznaczyć na kampanię?
Sam powinieneś zdecydować jaki budżet chcesz przeznaczyć na kampanię generowania leadów. Warto jednak pamiętać, że im przyjmiesz mniejszy budżet, tym mniej pozyskasz leadów. Jednakże kwota kilkudziesięciu złotych na tydzień powinna być optymalna.
Ile kosztuje pozyskanie kontaktu?
Istnieje wiele czynników, które wpływają na to, ile może kosztować kampania generowania leadów na Facebooku. Te czynniki to na przykład branża, w której działa Twoja firma, grupa odbiorców, jakość reklamy, zaufanie i prestiż marki. Koszty pozyskania kontaktów są bardzo zróżnicowane. Często mogą się wahać od kilku do nawet kilkuset złotych.
Facebook Lead Ads – w jakiej branży?
Reklama Facebook lead Ads znajdzie zastosowanie w każdej branży, w której chcemy pozyskać kontakty sprzedażowe, osoby zainteresowane usługami, czy subskrybentów newslettera. Mogą z niej skorzystać wszystkie typy biznesów, zarówno firmy lokalne, jak i ogólnopolskie.
Wady i zalety kampanii Facebook Lead Ads
Jest wiele sposobów, jak pozyskać kontakty do klientów przez fanpage. Kampania Facebook Lead Ads ma zarówno swoje wady, jak i zalety. Warto je poznać, aby zdecydować czy to rozwiązanie jest odpowiednie dla Twojej firmy.
Zalety:
- Prostota rozwiązania
- Nie potrzebujesz oddzielnej strony Landing Page, ponieważ wszystko odbywa się „wewnątrz” Facebooka
- Automatyczne uzupełnianie danych
- Elastyczność (możesz tworzyć i testować różne warianty formularzy)
- Sprawne działanie kampanii zarówno na komputerze, jak i urządzeniu mobilnym
- Stosunkowo niski koszt pozyskiwania danych
Wady:
- Prywatne dane kontaktowe
- Problemy z automatyzacją
- Pozyskane dane mogą być małowartościowe (prostota i szybkość wypełniania formularza sprawia, że użytkownicy mogą zapomnieć o tym, że zostawili Ci swoje dane)
Czy warto prowadzić kampanię Lead Ads na Facebooku?
Kampania Lead Ads na Facebooku ma zdecydowanie więcej zalet niż wad. Co więcej, kampania ta jest jednym z ciekawszych formatów reklamowych na Facebooku. Nie wymaga tworzenia oddzielnej strony typu Landing Page oraz konfiguracji zaawansowanej analityki. Kampania Lead Ads na Facebooku pozwala w bardzo prosty sposób pozyskać dane kontaktowe od potencjalnych klientów. Warto więc wprowadzić kampanię Lead Ads na Facebooku do swoich działań marketingowych i przetestować, jak ona funkcjonuje.
Jak pozyskać kontakty do klientów na fanpage? – podsumowanie
Facebook Lead Ads to solidne narzędzie do generowania wartościowych leadów dla Twojej firmy. Pozyskanie kontaktów do klientów na Facebooku to szansa, aby przekształcić odbiorców reklamy w klientów. Pamiętaj, aby na samym początku dobrze przemyśleć strategię działania. Później już tylko musisz stworzyć kampanię Lead Ads. Cały proces tworzenia jej jest niezwykle proste, zrobisz to wszystko sam, bez pomocy programisty. Z podaną przez nas instrukcją tym bardziej nie powinno sprawić Ci to żadnego kłopotu.
Rise Up | Obsługa fanpage na Facebooku dla firm i osób prywatnych