Zastanawiasz się jak prowadzić dobry fanpage biura nieruchomości? W obecnych czasach prawie każda firma posiada konto na Facebooku. Jednak nie każde przedsiębiorstwo wie, jak prowadzić swój profil w mediach społecznościowych, by osiągać zamierzone cele – np.: pozyskanie nowych klientów czy odpowiednia promocja firmy.
Możesz zlecić obsługę profilu lub zająć się tym sam. Współpraca z agencją może dać Ci wiele korzyści. Jeśli wybrałeś drugą opcję, świetnie się składa. Poniżej przedstawimy Ci 5 wskazówek, co powinieneś zrobić, by stworzyć dobrze prosperujący fanpage biura nieruchomości. Gotowy? To zaczynamy!
Jak prowadzić fanpage biura nieruchomości – 5 porad
Określ grupę odbiorców fanpage’a
Pierwszą, najważniejszą kwestią, jaką musimy ustalić, jest to, do kogo chcemy kierować treść na naszym fanpage’u. Tyczy się to zarówno samego profilu, jak i odbiorców reklam. Grupa odbiorców musi być dobrze sprofilowana, ponieważ ceny mieszkań oraz domów cały czas rosną, a nie chcemy przepalić budżetu reklamowego. Ważne jest, aby wybrać taką grupę odbiorców, która realnie może stać się Twoimi klientami. Grupa docelowa powinna składać się z osób, które za pomocą Twojego fanpage’a biura nieruchomości znajdą rozwiązanie dla swojego problemu – czyli np. nowe mieszkanie lub dom. Pamiętaj o tym, że na podstawie odbiorców będziesz tworzyć później treści na swoje social media – te które nie są ofertami.
Płatne reklamy spowodują zwiększenie świadomości marki na rynku, a to przyczyni się do wzrostu zainteresowania twoją marką na rynku nieruchomości wśród potencjalnych klientów i nie tylko! Korzystanie z płatnej reklamy okaże się dobrym rozwiązaniem dla firm, które dopiero wchodzą na rynek, ale także dla tych, które chcą pozyskać nowych odbiorców swoich produktów i usług.
Strategia to coś, o czym nie należy zapominać.
Kiedy już mamy określoną grupę odbiorców, do których chcemy kierować posty – warto odpowiednio zaplanować to, co chcemy publikować, w jakich odstępach czasowych, itd. Oczywiście w przypadku tej dość specyficznej branży może się okazać, że nie damy rady trzymać się harmonogramu w 100%. Czasami zdarzy się, że uzyskamy nową ofertę, którą będziemy zmuszeni lub chcieli podzielić się od razu. Musimy jednak pilnować, byśmy przez takie działania nie zaburzyli contentu naszego profilu. Fanpage biura nieruchomości nie może być tylko i wyłącznie tablicą ogłoszeniową dostępnych mieszkań i domów na rynku.
Udostępniaj ciekawe i angażujące materiały na fanpage’u biura nieruchomości
Zdjęcia i wideo to elementy, które w pierwszej kolejności zwracają uwagę odbiorców. Co też jest ważne – tego typu treści, dużo bardziej zostają w pamięci, niż tekst pisany ciągiem. Oczywiście nie twierdzimy, że materiały tekstowe mają być krótkie i nic nie wnoszące, a całością przekazu ma być zdjęcie. Co to, to nie. Warto zwracać uwagę na to, jakie posty są zauważane przez użytkowników i jaki mają odbiór i właśnie w takim kierunku podążać, tworząc treści do publikacji.
Ważne jest to, aby oprócz ofert nieruchomości, udostępniać również treści informacyjne, które udowodnią, że dana firma jest ekspertem w swojej branży. Nie może zabraknąć również tych zabawnych, np. branżowe memy. Z pewnością pomocne może okazać się wykorzystanie emotikonek, które wyraża w pewien sposób emocje. To zdecydowanie rozrusza „publiczność”. Ludzie dużo bardziej angażują się w tego rodzaju treści.
Jakość dodawanych multimediów to bardzo ważny aspekt, jeśli zdjęcia i materiały filmowe będą wysokiego poziomu, potencjalny klient będzie mógł uznać, że nieruchomości, jakie oferuje biuro również, będą wysokiej klasy. Takie działania marketingowe z pewnością pozytywnie wpłyną od naszych odbiorców i zachęcą ich do śledzenia naszej aktywności.
Uzupełnij wszystkie niezbędne informacje o biurze
Brak informacji zamieszczonych na fanpage’u biura nieruchomości może spowodować, że odbiorca po wejściu na stronę zaraz ją opuści, mimo że jego pierwsze wrażenie może być pozytywne. Ważne jest zadbanie o to, by takie informacje jak: adres firmy, dane kontaktowe oraz numer telefonu były od razu widoczne. Dodatkowo niesamowicie istotne jest, aby profil miał dokładnie określony typ swojej działalności. W końcu nie każde biuro w nazwie fanpage’a będzie mieć informację, że jest to biuro nieruchomości.
Należy również pamiętać, aby dodać odnośniki do innych stron – oficjalnej strony, ale również warto dodać media społecznościowe typu Instagrama, jeśli takowy istnieje (a powinien). Dobrze byśmy umieścili w opisie najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe w Google powiązane z naszą branżą. Taki zabieg z pewnością poprawi wyniki wyszukiwania. Prawda, że to proste? Takie najważniejsze informacje będą w stanie zainteresować potencjalnego klienta do ponownego odwiedzenia naszej strony.
Opinie klientów budują wizerunek biura nieruchomości
Oprócz publikacji treści eksperckich, memów branżowych, jak i ofert, które oczywiście są niesamowicie istotne – warto się skupić również na opiniach pozyskanych od wcześniejszych klientów. Pamiętaj, że klienci często najpierw skupiają się postach oraz zdjęciach dostępnych na profilu, a dopiero później sprawdzają opinie. Jeśli wyjdziesz naprzeciw klientom i dodasz taką treść za pomocą publikacji możesz zyskać bardzo dużo. Udostępnianie od czasu do czasu takich postów z oceną uzyskaną od zadowolonego klienta może nam pomóc zbudować zaufanie naszego grona odbiorców.
Takie treści można udostępniać oczywiście, dopiero kiedy je zyskamy. Dlatego tak ważne jest, aby po sfinalizowanej transakcji delikatnie poprosić o to klienta. Dzięki takiemu zabiegowi dużo łatwiej będzie nam zbudować odpowiedni wizerunek w mediach społecznościowych.
Czy biuro nieruchomości powinno prowadzić fanpage na Facebooku?
Biuro nieruchomości powinno prowadzić fanpage na Facebooku, ponieważ jest to skuteczny sposób na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów. Fanpage może być wykorzystany do promowania ofert nieruchomości, informowania o nowych lokalizacjach, a także do budowania pozytywnego wizerunku firmy. Można również wykorzystać fanpage do zbierania opinii od klientów, co pozwoli na udoskonalenie oferty i usług biura nieruchomości. Fanpage może być również wykorzystany do współpracy z innymi firmami z branży, co może przyczynić się do wzrostu zysków. Wszystko to sprawia, że prowadzenie fanpage na Facebooku jest korzystne dla biura nieruchomości.
Już wiesz, jak prowadzić Fanpage dla biura nieruchomości? Działaj!
Prowadzenie fanpage w branży nieruchomości jest tak naprawdę już koniecznością. Jeśli firma nie prowadzi profilu w mediach społecznościowych traci na tym bardzo dużo. W rzeczywistości rynek tej branży jest na tyle rozwinięty, że brak sociali może powodować ogromne straty w klientach, ale również niesamowicie ograniczy ich pozyskiwanie. Pamiętajmy, że konkurencja nigdy nie śpi, dlatego, aby zacząć rozwijać swoją agencję należy prowadzić swój profil firmowy w internecie. Jednak sam fanpage to nie wszystko – trzeba starać się wyróżniać. Powyższe informacje mogą Ci w tym pomóc.
_
Jeśli szukasz agencji marketingowej, która poprowadzi Twoje media społecznościowe- zgłoś się do nas!
Nasza agencja mieści się w Szczecinie, jednak obsługujemy klientów z całej Polski!
www.riseupagencja.pl
biuro@riseupagencja.pl
tel. 730-061-041
_
Sprawdź również: