Jak prowadzić fanpage na Facebooku, aby pozyskać klienta? Prowadzenie strony firmowej to kolejny ważny krok w biznesie, aby dotrzeć do grupy odbiorców zainteresowanych naszymi treściami. Aby pozyskać klienta w serwisie Facebook, założenie samego fanpage dla firmy to za mało. Czeka Cię długa podróż i regularna praca, jednak dzięki temu artykułowi, będziesz mógł ją odpowiednio uporządkować. Na początku musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, jakie potrzeby klientów możesz zaspokoić i co chcesz wnieść w ich życie. Czy wiesz, w jaki sposób chcesz stworzyć więź z odbiorcami i jaka ma ona być? Przeczytaj ten wpis i sprawdź, w jaki sposób prowadzić fanpage firmy, aby pozyskać klienta!
Jak się dobrze zaprezentować?
Pierwszy krok, czyli to, o czym musisz pomyśleć, nim podejmiesz decyzję, by założyć fanpage, czyli krótki, ale wyczerpujący opis swojej działalności. Co będziesz oferował? Jakie usługi czy produkty chcesz dostarczać swoim odbiorcom? Możesz również opowiedzieć tam historię Twojej firmy. Pamiętaj o lokalizacji siedziby Twojej firmy, uzupełnieniu linka do strony oraz danych kontaktowych (o ile chcesz, by klienci mogli do Ciebie pisać/dzwonić. Następnie szata graficzna, zdjęcie profilowe i grafika w tle (cover photo).
Znajdź własny styl komunikacji. Potencjalni klienci, będą lepiej zapamiętywali twoją firmę, jeśli będziesz stosował język i słownictwo, które do nich trafia, a być może wrócą do Ciebie, by sfinalizować zakupy. Spraw, by twoje treści wywoływały żywą reakcję ze strony odbiorców. Może to także wpłynąć pozytywnie na zwiększanie zasięgów, ponieważ takie treści mogą być przesyłane innym osobom.
Inspiracje nie są złe, dopóki wyciągasz z nich coś, co ukazujesz na swój unikatowy sposób! Przede wszystkim – daj się poznać odbiorcom!
Gdy już wiesz, co dokładnie będzie Ci potrzebne, możesz założyć fanpage na Facebooku.
Jak założyć fanpage na Facebooku?
Do utworzenia strony firmowej na Facebooku potrzebny nam będzie profil prywatny. Musimy pamiętać, by podać prawdziwe dane, co uchroni nas przed późniejszymi problemami przy ewentualnej weryfikacji. W momencie, gdy już posiadamy konto prywatne, możemy zabrać się za zakładanie profilu firmowego na Facebooku.
Utwórz stronę na Facebooku
Gdy już to zrobisz, to w górnym lewym górnym rogu ekranu, pod miniaturką swojego profilu prywatnego możesz ikonkę z pomarańczową flagą – przycisk „Strony”. Później możemy po lewej stronie dostrzec niebieski przycisk „utwórz nową stronę”. Teraz wypełnij wszystkie dostępne pola.
Mamy do uzupełnienia: nazwę strony, kategorię naszej działalności (max. 3 kategorie), a także krótki opis działalności (max. 225 znaków), o którym rozmawialiśmy w punkcie wyżej. Możesz go urozmaicić emotikonami. Określ charakter swojej działalności! Przy tworzeniu strony pamiętaj również o właściwej nazwie oraz utworzeniu skróconej nazwy profilu. Warto także dodać adres strony internetowej. Osoby, które trafią na fanpage firmy bez problemu znajdą także twoją stronę. Dowiedzą się, kim jesteś, a może nawet zyskasz w ten sposób potencjalnego klienta.
To może Cię zainteresować: Konto firmowe na TikToku – Jak prowadzić profil biznesowy?
Konto biznesowe na Facebooku to mnóstwo cennych informacji. Pamiętaj, że w zależności od rodzaju działalności, którą prowadzisz istotne są inne dane, na temat twojej firmy. Na przykład, jeśli świadczysz usługi stacjonarne, to warto dodać godziny otwarcia. Dzięki temu klienci będą wiedzieli, kiedy mogą skorzystać z twoich usług.
Aplikacja do prowadzenia profilu firmy na Facebooku i nie tylko
Meta stworzyła nową o nazwie Facebook Business Suite z myślą o małych i średnich firmach. Rzecz jasna sprawdzi się także dla celów, które nie są typowo komercyjne np. dla artystów.
Na dodatek trwają pracę nad nowszą wersją aplikacji także dla dużych firm.
Aplikacja jest skonfigurowana tak, by móc jednocześnie zarządzać profilem na Instagramie, jak i na Facebooku. Mamy pełen dostęp do funkcji, które posiadają obydwie platformy. Jest to skuteczny sposób komunikacji z klientem dla handlu internetowego. Została stworzona z myślą o usłudze Facebook shops, gdzie firmy mogą stworzyć sklepowe witryny dla użytkowników zarówno Facebooka, jak i Instagrama.
Buduj relacje z odbiorcami
Jeśli już założyłeś profil, musisz pozyskać pierwszych obserwujących i wypracować z nimi więź, aby w przyszłości stali się Twoimi klientami. Jest to długotrwały proces, ale kiedyś zaprocentuje. Dobra prezentacja strony firmowej pozwoli przyciągnąć nowych klientów, ale zbudowanie więzi opartej na zaufaniu pozwoli ich zatrzymać. Skonfiguruj zakładkę na stronie firmy, tak, by po trafieniu na nią od razu było wiadomo, czym się zajmujesz i jakie problemy rozwiązują twoje produkty lub usługi. Najważniejsze jest, by się nie zniechęcać, jeśli nie osiągniesz oczekiwanych rezultatów w najbliższym czasie.
Zadbaj, by content, który zamieszczasz na swoich mediach społecznościowych, był wartościowy oraz jakościowy. Nie ma nic gorszego niż słabej jakości zdjęcia, które, mimo że miały przyciągać naszą uwagę, to ostatecznie sprawiają, że jak najszybciej chcemy wyjść z takiej strony. Większość z nas korzysta z mediów społecznościowych poprzez aplikacje zainstalowane na urządzeniach mobilnych. Dlatego zadbaj, by content prawidłowo wyświetlał się na telefonach komórkowych czy tabletach.
Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Social media dla firm. Jak prowadzić oraz czy warto to zlecić?
Budować relacje możesz na wiele sposobów. Istotne będą tutaj m.in. pokazanie, że firma ma ludzką twarz (prezentacja zespołu, życiowe przemyślenia, otwartość do klientów), dbanie o swoich klientów (np. poprzez kody rabatowe, drobne prezenty), bliskość wobec klienta (wsłuchiwanie się w jego potrzeby) czy szacunek wobec swoich odbiorców (odpowiadanie na maile, wiadomości, komentarze).
Promocja na Facebooku
Media społecznościowe mają dziś tak ogromną siłę w kwestii promocji naszej firmy, ponieważ komunikacja nigdy dotąd nie była tak szybka i łatwo dostępna! Nie możemy zapominać, że potencjalnymi klientami są także nasi znajomi, a ich polubienia strony, jak i komentarze czy polecenia mogą napędzić naszą stronę firmową na Facebooku. W mediach społecznościowych mamy dostęp do potężnej rzeszy odbiorców, ale także sporej konkurencji. Warto także pamiętać, że strony internetowe stają się popularniejsze, jeśli posiadają fanpage. Linkowanie na grupach, w innych postach czy komentarzach przyciągają nowych odbiorców.
Jeśli ciekawi Cię ten temat, to tutaj mamy drugi artykuł o podobnej tematyce: Jak prowadzić profesjonalne konto na Instagramie? [poradnik]
Reklamy na Facebooku
Płatne reklamy na Facebooku pozwolą twojej firmie dotrzeć do grupy potencjalnych klientów. Jednakże najważniejsze jest to, by sprecyzować, do kogo chcemy dotrzeć! To pomoże nam rozreklamować profil firmowy na Facebooku. Najlepsze narzędzie, którym możemy się posłużyć, to menadżer reklam, za pomocą którego sprecyzujemy cel naszej kampanii. Możemy wybrać jedną opcję z trzech kategorii j. świadomość, działania i konwersja (mamy łącznie aż 11 możliwości!), które umożliwią nam osiągnąć upragniony cel. Musimy zdecydować, na czym nam zależy, czy na zwiększonym ruchu, czy na docieraniu do większej rzeszy klientów albo rozpoznawalności marki.
Wiesz, jak prowadzić fanpage firmowy na Facebooku, aby pozyskać klienta? Działaj!
Jeśli już wiesz, jak założyć i jak prowadzić fanapage – zacznij działać. Pamiętaj również, aby za szybko się nie zniechęcać. Budowanie fanpage’a oraz relacji z odbiorcami to długotrwały proces. Publikuj regularnie, dziel się swoimi przemyśleniami, pojawiaj się wszędzie i odwołuj się do swojej strony internetowej, jeśli takową posiadasz. Ludzie muszą wiedzieć czym się zajmujesz! Z czasem odbiorcy Ci zaufają i będziesz mógł zacząć to spieniężać. Najważniejsza we wszystkim jest wytrwałość i dążenie do upragnionego celu!
_
Jeśli jednak nie masz czasu na prowadzenie profilu Twojej firmy i chciałbyś, aby zajęli się tym specjaliści – możesz zlecić to firmie zewnętrznej! Rise UP to szczecińska agencja marketingowa, która może zadbać o promocję Twojej marki w internecie kompleksowo.
Sprawdź naszą ofertę i wyślij zapytanie na maila biuro@riseupagencja.pl – pomożemy!
_
Sprawdź również:
- Jak zmienić nazwę strony na Facebooku?
- 5 skutecznych sposobów jak pozyskać klienta w social media!
- Jak założyć fanpage?