Portale social media na całym świecie cieszą się olbrzymią popularnością. Coraz chętniej zaczynają korzystać z nich także firmy. Media społecznościowe dają nam możliwość kreowania pozytywnego wizerunku naszego przedsiębiorstwa w społeczności internetowej. Zastanawiasz się, dlaczego warto prowadzić profil firmowy na Facebooku? Wg. Badań firmy Kanta Millward Brown, w Polsce z tego kanału korzysta niemal 14 milionów osób. Robi wrażenie, prawda? W tym artykule przedstawimy Ci 7 rad, jak skutecznie prowadzić fanpage na Facebooku. Gotowy? No to startujemy!
7 praktycznych rad jak prowadzić fanpage na Facebooku
1. Właściwie opisz fanpage na Facebooku
Właściwe opisanie fanpage’a – to pierwsza i najważniejsza rada, którą chce Ci przekazać. Wiele osób o tym zapomina, przez co sami blokują sobie możliwość dotarcia do nowych osób poprzez social media. Chcielibyśmy Ci to opisać na przykładzie zakładu fryzjerskiego Atelier 9, ze Szczecina. Czy gdybyś zobaczył nazwę „Atelier 9” to byś wiedział, o co chodzi?
Jeżeli prowadzisz firmę, warto w nazwie fanpage’a napisać czym dokładnie się zajmujesz. Wtedy klient od samego początku wiedział, na jakim profilu jest i czego może się tam spodziewać. Np. „ Atelier 9 – stylizacja, koloryzacja, strzyżenie damskie i męskie”.
Przejdźmy teraz do samego opisu:
Informacja o tym, czym zajmuje się salon, jest dopiero w 14 linijce opisu. Potencjalny klient może się znudzić czytaniem opisu i wyjść ze strony, zanim dojdzie do interesujących go wiadomości.
Rozumiesz, o co mi chodzi?
2. Dopasuj swój profil do grupy klientów
Twój fanpage może odnieść sukces tylko i wyłącznie wtedy, gdy będzie skierowany do określonej grupy konsumentów. Na wstępie warto zastanowić się, jaka jest nasza grupa docelowa, a następnie sprawdzić, z jakich mediów ona korzysta. Jeżeli już wiemy do kogo dedykujemy naszą reklamę, możemy ją w odpowiedni sposób stargetować i nadać mu właściwą formę. Świetnym przykładem komunikacji z klientem (pomijając dużą wpadkę wizerunkową) jest firma Tiger, która wymyśliła otwarty, bardzo bezpośredni styl przekazywania swoich treści. Konsumentami napojów energetycznych z założenia są osoby młode, gdyby taki styl pisania był dedykowany do osób starszych, mogłoby to być niezłym strzałem w kolano.
3. Oprawa graficzna
Zastanów się, na co sam zwracasz uwagę, gdy odwiedzasz przypadkowy profil na Facebooku. Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Aby przyciągnąć uwagę, musisz zadbać o interesujące zdjęcia i atrakcyjną grafikę. Często grafika oddaje więcej niż 1000 słów. W pierwszej kolejności zadbaj o odpowiednie zdjęcie profilowe i cover photo – muszą one być estetyczne i dobrze oddawać charakter Twojej marki. Poza tym zdjęcia powinny być publikowane w dobrej jakości. Nie muszę Ci chyba mówić, że wrzucanie postów bez żadnej grafiki mija się z celem?
W poprzednim punkcie pisałem Ci byś dopasował profil firmy pod klientów. Przygotuj również spójny styl graficzny i staraj się go trzymać. Dobrym przykładem jest szczecińska firma Ziemniak i Spółka – wszystkie grafiki mają w sobie motyw ziemniaka. Jest to zrobione ze smakiem i ładnie się prezentuje. Sam spójrz:
4. Forma wpisów
Staraj się przygotowywać różnorodne wpisy. Dodawaj do postów grafiki, filmy, ankiety – nie możesz zanudzić swojego odbiorcy. Takie formy postów wzbudzają większe zainteresowanie i często bardziej angażują Twoich odbiorców. Pamiętaj, że większość osób przegląda FB na smartfonie – treści muszą być pod niego odpowiednio dopasowane. Staraj się wywoływać jak najwięcej interakcji: zachęcaj do dzielenia się opiniami, zadawaj pytania, konstruuj rebusy – niech wyobraźnia Cię poniesie. Lajki na Facebooku generują zasięgi, co może przełożyć się na sprzedaż!
5. Konkursy
Jedną z formą angażowania fanów jest konkurs. Użytkownicy portali społecznościowych lubią rozrywkę i przede wszystkim – lubią być nagradzani. Konkursy zawsze będą cieszyć się sporym zainteresowaniem. Nie można ich oczywiście nadużywać, gdyż bardzo łatwo jest przyzwyczaić fanów do rozdawnictwa różnych rzeczy. Raz na jakiś czas jednak można wykorzystać to narzędzie.
Organizacja konkursu nie pochłania dużych nakładów pieniężnych, a może przekonać wielu internautów do naszej marki. Pamiętaj, by konkurs nie był za bardzo skomplikowany, sugerowałbym Ci w miarę proste pytanie z ciekawą grafiką – wtedy jest najwięcej interakcji. Nie przesadzaj również z nagrodami, mogą to być drobne upominki (np. kubek termiczny, kubek itd.).
6. Reaguj na komentarze
Facebook jest bardzo dobrym miejscem na budowanie długofalowych relacji z klientami swojej marki. Warto z nimi rozmawiać, wymieniać się spostrzeżeniami oraz prowadzić rzeczową dyskusję. Jest to świetna platforma, by uzyskać feedback od swoich fanów – dzięki temu będziesz wiedział czego oczekują, jak odbierają obecne treści i co możesz zmienić, by rozwinąć swój biznes. Nie możesz zostawiać pytań/komentarzy/recenzji bez odpowiedzi. Każdy fan musi się czuć bardzo ważny dla Twojej firmy. Nikt nie lubi być lekceważony, prawda?
7. Wezwanie do działania
Aby Twój fanpage miał ruch, treści na nim muszą być angażujące dla użytkowników. Jeżeli nie skomponujemy posta we właściwy sposób, może on zginąć w gąszczu informacji na śmietnisku Facebooka (nawet pomimo dobrej treści). Dlatego warto w postach umieszczać wezwanie do podjęcia działania (tzw. Call to Action) np. „Aby dowiedzieć się więcej, kliknij tutaj” lub „Zapisz się już dziś”. Jeśli prowadzisz sklep internetowy lub sprzedajesz usługi on-line, warto kierować w postach do Twojej strony internetowej.
Czy firma powinna prowadzić fanpage na Facebooku?
Firmy powinny prowadzić fanpage na Facebooku, ponieważ jest to skuteczny sposób na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Facebook jest jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych, dzięki czemu firmy mogą dotrzeć do milionów użytkowników na całym świecie. Fanpage na Facebooku pozwala firmom na budowanie silnej marki, zwiększanie świadomości marki, wzmacnianie relacji z klientami i wiele więcej. Ponadto firmy mogą wykorzystać fanpage do promowania swoich produktów i usług, a także do zwiększania sprzedaży.
Dlaczego trzeba być regularnym prowadząc fanpage firmy na Facebooku?
Regularne prowadzenie fanpage’a firmy na Facebooku jest ważne, ponieważ pomaga w budowaniu silnej marki i wzmacnianiu relacji z klientami. Częste posty na fanpage’u pomagają w zwiększeniu świadomości marki, zwiększeniu ruchu na stronie internetowej i zwiększeniu zaangażowania użytkowników. Regularne posty na fanpage’u pomagają również w zwiększeniu zasięgu i dotarciu do nowych odbiorców. Ponadto pomaga to również w zbudowaniu silnej relacji z klientami, ponieważ użytkownicy mogą wyrażać swoje opinie i pytania, a firma może na nie odpowiadać. Również możesz zachęcić do regularności swoich fanów poprzez programy lojalnościowe.
Czy firma może pozyskać klientów na Facebooku?
Tak, można pozyskać klientów poprzez fanpage na Facebooku. Fanpage na Facebooku może być skutecznym narzędziem do budowania świadomości marki, pozyskiwania nowych klientów i utrzymywania relacji z obecnymi klientami. Możesz wykorzystać fanpage do promowania swojej marki, produktów lub usług, a także do tworzenia treści, które będą interesujące dla Twoich odbiorców. Możesz również wykorzystać narzędzia reklamowe Facebooka, aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców.
Wiesz, jak prowadzić fanpage na Facebooku? Zacznij działać!
Mam nadzieję, że porady, które przeczytałeś w tym artykule były dla Ciebie interesujące i dzięki nim będziesz wiedział, jak prowadzić fanpage swojej firmy na Facebooku. Jeśli, chcesz, możesz to również zlecić firmie zewnętrznej.
Rise up Agencja Social Media
mail: biuro@riseupagencja.pl
Sprawdź również:
- Jak zmienić nazwę strony na Facebooku?
- Strona Internetowa | 10 powodów, dla których musisz ją posiadać!
- 5 wskazówek jak prowadzić dobry fanpage biura nieruchomości
- Prowadzenie fanpage | Od czego zależy cennik?
- 5 korzyści z prowadzenia profilu firmowego na Facebooku!
- Dlaczego warto zlecić prowadzenie fanpage swojej firmy?
- Czy tylko duże firmy zlecają prowadzenie fanpage?
- Kiedy warto zlecić prowadzenie firmowego fanpage?
- Jak prowadzić fanpage na Facebooku, aby pozyskać klienta?
- Jak założyć fanpage na Facebooku?
- Profil firmowy na Facebooku? Dlaczego warto go mieć?