fbpx

Jak sprzedać swój produkt on-line?

17 marca, 2023
Jak sprzedać swój produkt on-line?

W erze cyfryzacji poszukujemy szybkich i prostych rozwiązań. Nic więc dziwnego, że obecnie robienie zakupów przenosi się do internetu. Dla konsumentów stanowi to dużą oszczędność czasu, a także możliwość swobodnego wybierania między konkurencyjnymi produktami i wybrania tego najlepszego. Sprzedaż przez internet, czyli tzw. e-commerce, daje też wiele możliwości przedsiębiorcom. Czy wiesz, jak należycie je wykorzystać i jak sprzedać swój produkt on-line?

Jak sprzedać swój produkt on-line? Smartphone i emoji koszyka zakupowego sprzedaż w internecie

Gdzie sprzedawać w internecie?

Własna strona internetowa 

Niewątpliwie najskuteczniejszą metodą będzie założenie własnej strony sprzedażowej. Według raportu portalu Senuto E-commerce w Polsce w 2021, w polskim Google istnieje obecnie 87 489 sklepów internetowych. Jak przy tak dużej konkurencji znaleźć niszę i zdobyć rozpoznawalność? Właściwym rozwiązaniem przy zakładaniu pierwszej strony internetowej będzie oddanie tego w ręce specjalistów – programistów, grafików. Można oczywiście zabrać się za to samodzielnie lub skorzystać z pomocy serwisów takich jak np. Sky-shop. 

Zalet posiadania własnego sklepu internetowego jest z pewnością wiele. Daje to dużą niezależność, możliwość samodzielnego kształtowania marki oraz kontroli zysku. Istnieje również duże prawdopodobieństwo, że klient zadowolony z produktu chętnie wróci na stronę i ponownie dokona zakupów.

Porównywarki cenowe

Fenomenem ostatnich lat są serwisy takie jak Ceneo.pl, Skąpiec, Allani, nokaut czy Domodi. Dlaczego musisz na nich być, jeśli chcesz osiągnąć efektywną internetową sprzedaż? Z uwagi na swoją dużą popularność wśród konsumentów, często osiągają one najwyższe pozycje w wyszukiwarkach. Może się okazać, że w przypadku twojej branży, porównywarka będzie pokazywać się wyżej niż Twój sklep. Ten, wydaje się błahy, fakt może realnie wpłynąć na Twoją sprzedaż, dlatego nie można go bagatelizować!

Porównywarki w jasny sposób pozycjonują również konkurencyjne produkty pod względem ceny i jakości, dając w ten sposób jasny przekaz klientom. Korzystanie z nich może pomóc ci przezwyciężyć konkurencję i stać się liderem w Twojej branży.

człowiek piszący na komputerze

Platformy zakupowe i portale aukcyjne

Korzystanie z takich usług ma wiele zalet, jak i wad. Z pewnością dużym plusem są zasięgi, które umożliwiają dotarcie do dużej liczby odbiorców w krótkim czasie. Platformy i portale często oferują również dobre pozycjonowanie ofert, możliwość szybkiego rozpoczęcia sprzedaży, a nawet dostęp do dodatkowych narzędzi, uatrakcyjniających Twój produkt.

Jakie są wady? Musisz liczyć się przede wszystkim z faktem, że będziesz musiał ściśle dostosować się do polityki danego portalu. Koszty takiej promocji potrafią być wysokie, niekiedy portal pobiera prowizję (jak np. Allegro). W ten sposób nie zbudujesz własnej marki, możesz to jednak wykorzystać jako element Twojej strategii. 

Sklepy w social mediach

Media społecznościowe, kojarzone głównie z niepozornymi treściami lifestylowymi i marketingiem, od jakiegoś czasu służą również jako doskonałe narzędzie internetowej sprzedaży. Za pośrednictwem usługi „sklep” na Facebooku czy Instagramie możesz teraz prezentować swoje produkty. Zainteresowany klient może albo zostać przekierowany na stronę, albo rozpocząć konwersację na temat produktu. Dziś z social mediów korzysta około 59% populacji świata i 94% wszystkich osób korzystających z internetu. To idealny powód, żeby właśnie w nich rozpocząć sprzedaż on-line!

Jak obrać najskuteczniejszą strategię?

Pamiętaj, że najbardziej wydajna będzie sprzedaż wielokanałowa. Nie ograniczaj się jedynie do jednej przestrzeni, w której będziesz promować swój produkt. Dziś 52% internautów wybiera sklepy internetowe, a 38% platformy zakupowe. Aby osiągnąć sukces:

  • Na początku zajmij się tworzeniem własnego sklepu internetowego, a dopiero potem rozszerzaj swoją działalność na inne platformy.
  • Wyobraź sobie postać swojego przeciętnego klienta (buyer personę) – jakie ma potrzeby? Z jakich portali internetowych korzysta? W jaki sposób najłatwiej będzie Ci do niej dotrzeć?
  • Od samego początku wdrażaj skuteczne działania marketingowe. Jak to zrobić, opowiadamy poniżej. 

diagram kampania sprzedaży online

Promowanie produktów w internecie 

Internet to specyficzna przestrzeń, w której klient nie ma możliwości bezpośredniego kontaktu z produktem. Dlatego jako sprzedawca w internecie musisz skupić się na dwóch kwestiach – estetycznej prezentacji oraz na przystępnym opisie Twojego produktu. 

smartphone z grafiką reklamową

Opis produktu

Kiedy masz już estetyczną i atrakcyjną grafikę, przychodzi czas na sporządzenie opisu Twojego produktu. W tym przypadku mniej wcale nie będzie oznaczało więcej. Konsument, pozbawiony możliwości zobaczenia produktu na żywo, będzie chciał zasięgnąć jak największej liczby informacji. Dlatego warto zadbać, aby opis był wyczerpujący. Czego unikać sporządzając opis produktu?

  • Ściana tekstu i skomplikowany język – tekst powinien być pisany przystępnym i zwięzłym językiem. Zapomnij o wielokrotnie złożonych zdaniach i wyszukanych epitetach. 
  • Nachalna hiperbolizacja zalet produktu – postaw na naturalność. Podając jedynie, że Twój produkt jest najlepszy, najładniejszy, najskuteczniejszy, całkowicie nie popierając tego argumentami, prędzej wprawisz klienta w zażenowanie, niż faktycznie skłonisz go do zakupu. 
  • Unikatowość – sprawdź, jak robi to konkurencja i postaraj się, aby Twój opis jakoś się wyróżniał, wskazywał na cechy, których nie ma u innych producentów. 

Marketing wirusowy

Czy słyszałeś o viral marketingu? Ta strategia polega na zainicjowaniu przez ciebie akcji promocyjnej, która będzie na tyle chwytliwa, aby to internauci zaczęli wymieniać się nią między sobą, reklamując Twój produkt. Może być to zdjęcie, filmik, mem lub cokolwiek, co będzie oryginalne i atrakcyjne dla odbiorców. Jest to świetny sposób na marketing, ponieważ wymaga od Ciebie akcji jedynie na początku, a potem reklama teoretycznie robi się sama. Kluczowe jest jednakże dobre opracowanie pomysłu. 

Opinie i rekomendacje klientów

Nieodłącznym elementem internetu są interakcje oraz feedback konsumentów. Nic tak nie poprawi wizerunku Twojej marki, jak pozytywne opinie klientów. Po dokonanej sprzedaży nie zapomnij poprosić ich o zostawienie pozytywnego komentarza. W kontekście social mediów możesz również zaprosić do współpracy influencerów, którzy mogliby promować Twoje produkty na swoich profilach.

ludzie trzymający dokumenty

Formalne aspekty prowadzenia sklepu on-line

Aby sprzedawać swoje produkty on-line, nie musisz zakładać działalności gospodarczej. Sprzedaż możesz prowadzić za pośrednictwem działalności nierejestrowanej pod warunkiem, że twoje przychody nie przekraczają połowy wartości pensji minimalnej brutto w danym roku. W praktyce musisz jednak zweryfikować, czy opłaca Ci się prowadzić sprzedaż online jako osoba fizyczna – zależy to od branży, współprac z innymi przedsiębiorstwami czy hurtowaniami. 

Podatki za sprzedaż w internecie

Prowadząc sklep w internecie, podobnie jak w świecie niewirtualnym, musisz się liczyć z naliczeniem podatku dochodowego, a niekiedy podatku VAT. Zanim rozpoczniesz działalność, sprawdź dokładnie jakie rozliczenie sprawdzi się w przypadku Twojej firmy.  

Rozpocznij sprzedaż już teraz!

Trzymając się powyższych rad, nic nie stoi na przeszkodzie, aby rozpocząć sprzedaż w internecie już teraz. Pamiętaj o nadrzędnym celu – maksymalizacji sprzedaży. Przy wyborze kanałów dystrybucji oraz metod promocji uwzględnij specyfikę Twojej branży i zastanów się, które z nich byłyby najatrakcyjniejsze dla Twojej buyer persony. Powodzenia! 

www.riseupagencja.pl

Najnowsze posty na stronie

Poznaj 5 popularnych technik nadruków na kubki!

Poznaj 5 popularnych technik nadruków na kubki!

Kubki z nadrukiem stanowią nie tylko praktyczny element codziennego użytku, ale również oryginalny sposób na wyrażenie siebie, upamiętnienie ważnych chwil czy promocję marki. Różnorodność technik nadruku sprawia, że możliwości personalizacji są niemal nieograniczone,...

Strategia employer brandingu w mediach społecznościowych

Strategia employer brandingu w mediach społecznościowych

Wyobraź sobie firmę, która pulsuje energią pracowników, rozbrzmiewa echem ich sukcesów i przyciąga talenty niczym magnes. To realny obraz organizacji, której strategia employer brandingu w mediach społecznościowych jest skuteczna. W dzisiejszej cyfrowej...

Co to jest Facebook i jak działa?

Co to jest Facebook i jak działa?

Zastanówmy się na moment – co sprawia, że codziennie logujemy się na Facebooka? Czy to chęć utrzymania kontaktu z dalekimi znajomymi, potrzeba bycia na bieżąco z wydarzeniami świata, czy może apetyt na niestandardowe rozrywki podane wprost do naszej cyfrowej kieszeni?...

Nowy iPhone? Sprawdź darmowe aplikacje, które warto zainstalować!

Nowy iPhone? Sprawdź darmowe aplikacje, które warto zainstalować!

Zastanawiasz się nad zakupem nowego iPhone? A może już masz najnowszy model smartfona Apple? iPhone 15 to nie tylko świetny wybór, ale też jeden z najlepszych telefonów dostępnych na rynku w 2023 roku. Smartfon ma sporo funkcjonalności, a ich liczbę możemy zwiększyć...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin