Wiesz, jakie są korzyści ze współpracy z agencją social media? Dlaczego warto promować firmę w social media? Pierwszym miejscem, do którego się udajemy, gdy szukamy nowej restauracji, mechanika samochodowego czy fryzjera są media społecznościowe. Wpisujemy wybrane hasło w Google, przeglądamy zdjęcia na Instagramie, a opinie czytamy na fanpage na Facebooku. Właśnie dlatego w dzisiejszych czasach prowadzenie social media to obowiązek, który przedsiębiorcy muszą wpisać w listę zadań. Szczególnie wtedy, gdy chcesz rozwijać swoją firmę lub markę osobistą.
Mnóstwo przedsiębiorców boryka się jednak z problemem braku czasu i dołożenie sobie kolejnego obowiązku jest wręcz niemożliwe. A nawet jeśli, często odbija się to na jakości publikowanych treści. Wówczas warto postawić na zlecenie obsługi social mediów agencji. Jakie są korzyści ze współpracy z agencją social media? Jak agencja może pomóc w rozwoju Twojej firmy? Przeczytaj artykuł!
Czym zajmuje się agencja social media?
Agencja social media to firma marketingowa zajmująca się wszystkimi aspektami związanymi z prowadzeniem mediów społecznościowych. Agencję tworzą specjaliści z różnych dziedzin, między innymi copywriterzy, graficy, specjaliści od reklam. Social media marketing, który oferują nie ogranicza się wyłącznie do wrzucania postów. Zapewniają szereg usług – prowadzenie działań w różnych kanałach społecznościowych, pisanie artykułów blogowych, tworzenie materiałów wideo, dbanie o kampanie reklamowe.
Wszystkie działania oparte są o przygotowaną wcześniej indywidualną strategię komunikacji. Jest wiele korzyści ze współpracy z agencją social media – szczególnie jeśli nie masz czasu lub doświadczenia!
Stworzenie persony oraz opracowanie strategii
Przed rozpoczęciem publikowania treści do mediów społecznościowych kluczowym zadaniem, które musi wykonać agencja, jest analiza grupy docelowej i stworzenie persony. Gdy tego dokona, będzie w stanie dopasować sposób komunikacji oraz kreacje graficzne do oczekiwań potencjalnych klientów. Aby stworzyć profil klienta Twojej firmy, specjaliści biorą pod uwagę takie czynniki jak: wiek, płeć, stan cywilny, rodzaj wykonywanej pracy, zainteresowania, sposób spędzania czasu wolnego itd. Po opracowaniu tych zagadnień agencja będzie mogła przejść do kolejnego etapu.
Ustal cele biznesowe!
Aby social media marketing działał jak należy i spełniał swoje założenia, nie można zapomnieć o strategii. Opiera się ona o cele biznesowe danej firmy, grupę docelową oraz założenia kampanii. Tylko dzięki stworzeniu odpowiedniej strategii profile firmowe zaczną przynosić rezultaty.
Tworzenie wartościowego contentu
Najważniejszym elementem, w którym pomaga agencja social media jest tworzenie contentu. Darmowe treści o dużej wartości pozwolą przyciągnąć dziesiątki klientów. Gdy odbiorcy zauważą, że na co dzień dostarczasz im wysokiej jakości contentu będą pewni, że produkty, które oferujesz nie odbiegają jakością. Dlatego specjaliści dbają o to, aby w internecie kreować Twój wizerunek jako eksperta w danej dziedzinie. Reklamując później swój produkt możesz osiągnąć bardzo wysokie wyniki sprzedażowe. A do tego dąży każdy przedsiębiorca.
Kampanie reklamowe
Każdy przedsiębiorca chce, żeby konta jego firmy w social mediach dynamicznie się rozwijały. W tym celu agencje, poza publikowaniem odpowiednich treści, tworzą również kampanie reklamowe na Facebooku. Umożliwiają one dotarcie do bardzo różnych grup odbiorców. Możemy stworzyć reklamę w taki sposób, by docierała do kobiet w ciąży, do osób przebywających w Gdańsku czy mężczyzn interesujących się motoryzacją. Jak widzisz, pole manewru jest bardzo szerokie. Jednak, żeby działania były skuteczne musimy bardzo dobrze poznać interfejs oraz algorytmy Facebooka lub Instagrama.
Osoby początkujące w tym temacie mogą bardzo łatwo przepalić budżet. Specjaliści są w stanie dobrze zoptymalizować reklamę, a dzięki temu generować ruch na Twojej stronie internetowej i zwiększyć sprzedaż.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji social media?
Dobra agencja social media dla każdego przedsiębiorcy będzie oznaczało, co innego. Wszystko zależy od tego, czego oczekujesz i jak dużą firmę prowadzisz. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z mediami społecznościowymi nie potrzebujesz najlepszej agencji na rynku. Ale zawsze warto postawić na firmę, która zna się na rzeczy. Jak ją rozpoznać? Co cechuje dobrą agencję social media?
Przyjrzyj się portfolio
Nieodłącznym elementem w branży marketingowej jest posiadanie dobrej jakości portfolio. Często agencje mają je dostępne na stronie lub możemy je otrzymać po wysłaniu zapytania na maila. W portfolio znajdziesz informacje, z jakimi firmami dotychczas współpracowali oraz jakie wyniki osiągnęły przeprowadzane przez nich kampanie reklamowe. Warto przeanalizować te informacje oraz sprawdzić, w jaki sposób wyglądają profile firmowe ich klientów. Jeżeli ich działania Cię zainteresują, bo zauważysz, że media społecznościowe są prowadzone w sposób spójny, możesz się domyślać, że w Twoim przypadku będzie podobnie. Zastanów się, czego oczekujesz od współpracy z agencją i szukaj tego w ich dotychczasowych dokonaniach.
Przeczytaj również: może być dla Ciebie interesujące: Korzyści płynące z wykorzystania social media w biznesie!
Social media agencji (Facebook/Instagram)
Jeśli chcemy powierzyć komuś nasze media społecznościowe warto najpierw sprawdzić, jak sam sobie radzi z ich prowadzeniem. Zanim zdecydujesz się na współpracę, prześledź konta i strony wybranych agencji. W marketingu nie ma miejsca na to, aby szewc bez butów chodził. Firma marketingowa, która nie prowadzi swoich social mediów lub ich posty są bardzo niespójne, a stronę www wciąż mają w budowie powinna Cię zaniepokoić.
Opisy oraz posty agencji social media
Poświęć szczególną uwagę opisom i postom. Powinny być one spójne i tożsame z identyfikacją wizualną marki. Profil powinien tworzyć przemyślaną całość. Zwróć uwagę czy konto marki zrzesza grupę zainteresowanych odbiorców. Nie musi być ich dużo, ale dobrą oznaką jest zaangażowanie. W jaki sposób je sprawdzić? Sprawdź stosunek liczby obserwujących do ilości serduszek pod postami oraz komentarzy. Im więcej osób reaguje na treści agencji, tym lepiej.
Sprawdź również: Jaka jest cena za post na Facebooku?
Zapoznaj się z opiniami
Internauci znacznie częściej dzielą się negatywnymi opiniami na temat jakiejś firmy niż pozytywnymi. Mimo to warto sprawdzić opinie o agencjach, które wzbudziły nasze zainteresowanie. O dobrych firmach marketingowych w internecie zwykle krążą same przychylne komentarze. Jednak nie zniechęcaj się, gdy trafisz na negatywną. To nic złego, a może Ci wiele pokazać. Choćby stosunek agencji do swoich klientów i reakcje na swego rodzaju kryzys wizerunkowy. Dobrzy marketingowcy powinni umieć sobie radzić z takimi sytuacjami. W końcu nikt nie jest nieomylny, pomyłki się zdarzają i warto powierzyć swoje konta w mediach społecznościowych firmie, która potrafi z gracją wyjść z takiej sytuacji.
Zakres działań agencji social media
Na początku szukania agencji może Ci się wydawać, że wszystkie z nich zajmują się dokładnie tym samym i oferują te same usługi. Wbrew pozorom, wcale tak nie jest. Dzięki temu, że agencja złożona jest z grupy profesjonalistów o różnych specjalizacjach ich zakres pracy jest zdecydowanie większy niż przeciętnego freelancera. Jednak, pomiędzy firmami mogą zachodzić pewne różnice.
Ogólny zakres obowiązków agencji obejmuje:
- copywriting, czyli tworzenie kreatywnych treści;
- projektowanie i realizowanie kampanii reklamowych;
- obsługa klienta – odpisywanie na wiadomości, komentarze czy opinie;
- tworzenie kreacji graficznych – logo, grafik do postów lub na stronę internetową;
- budowanie lejków sprzedażowych;
- stawianie stron internetowych.
Bardziej rozwinięte lub wyspecjalizowane firmy oferują szerszy zakres usług. Należą do nich między innymi:
Content marketing
W mediach społecznościowych słowa mają wyjątkową moc! Warto z niej skorzystać. Dlatego niektóre agencje social media oferują pisanie artykułów blogowych, newsletterów, pisanie e-booków, tworzenie treści na strony internetowe. Odpowiednie wykorzystanie content marketingu może pomóc w pozycjonowaniu witryny w wyszukiwarkach. Dzięki publikowaniu artykułów umacniasz również swój wizerunek jako eksperta w danej dziedzinie i zwiększasz zaufanie odbiorców.
Reklamy ppc
Reklama typu PPC lub CPC – Cost Per Click to nic innego jak cena za kliknięcie. Taka forma reklamy najczęściej stosowana jest w Google Ads. W tej metodzie rozliczeniowej, jak sama nazwa wskazuje, płacimy za kliknięcie konsumenta w link, a nie za samo wyświetlenie reklamy. W praktyce wygląda to ten w sposób, że po wpisaniu słowa kluczowego w wyszukiwarce, nasza strona internetowa pojawia się jako jedna z pierwszych propozycji. Gdy klient w nią kliknie, przenoszony jest na witrynę i może skorzystać z naszej oferty.
Korzyści ze współpracy z agencją social media | Czego możesz się spodziewać?
Na jakie korzyści możesz liczyć ze współpracy z agencją social media? Efekty, które możesz osiągnąć dzięki współpracy z agencją w dużej mierze zależą od Twoich oczekiwań. Na podstawie Twojej grupy docelowej i celów biznesowych, które chcesz zrealizować, ustalana jest cała strategia komunikacji. Istnieje, jednak kilka cech wspólnych, które składają się na zadowalające efekty.
To może Cię zainteresować: Połącz marketing szeptany i link building – zacznij czerpać korzyści!
Poprawa wizerunku marki
Zajmowanie się mediami społecznościowymi to tak naprawdę zarządzanie wizerunkiem marki. Umiejętne prowadzenie social media może się przyczynić do ocieplenia stosunków z fanami. Ludzie coraz częściej decyzje zakupowe podejmuje przez pryzmat tego, z jaką firmą mamy do czynienia. Chętniej kupujemy u firm, którego są transparentne i otwarte wobec klienta. Właśnie dlatego agencji marketingowej zależy na tym, aby odbiorcy nie tylko poznali produkty, które oferuje dana firma. Również historię powstania przedsiębiorstwa, a nawet, ich pracowników.
Wzrost zaanagażowania odbiorców
Publikując odpowiednie treści w mediach społecznościowych jesteśmy w stanie sprawić, aby dotychczasowe grono odbiorców było bardziej zaangażowane. Zbudowanie aktywnej społeczności niesie ze sobą masę zalet. Nasza firma staje się w oczach użytkowników bardziej autentyczna, a tym samym wzrasta zaufanie w stosunku do niej. A także, zwiększamy szansę na to, że nasi odbiorcy będą nas udostępniać, czyli świadomość marki wzrośnie.
Jak mierzyć zaangażowanie odbiorców?
Jest na to kilka sposobów. Najczęściej używanym jest porównanie ze sobą danych na temat tego, ile osób obserwuje nasz profil i reaguje na zamieszczane treści. Im wyższa wartość osób reagujących w stosunku do obserwujących, tym większe zaangażowanie. Gdy powierzysz swoje konta w mediach społecznościowych agencji to aktywność Twojej społeczności wzrośnie. Specjaliści dokładnie wiedzą, co robić, aby odsetek systematycznie rósł.
Poprawienie komunikacji z fanami
Prowadzenie profili w social mediach nie ogranicza się wyłącznie do tworzenia postów. Należy również zadbać o kontakt z odbiorcami. Agencja social media wyznacza osobę z zespołu, która zajmie odpowiednią obsługą klienta. Szybkie odpisywanie na problemy lub pytania społeczności zwiększa jej zaangażowanie. Musisz mieć świadomość kluczowej rzeczy. Gdy ktoś komentuje Twój post, wyświetla on się znajomym tej osoby. Jeżeli zauważy, że nie pozostawiasz komentarzy bez odpowiedzi, możesz wzbudzić jego zainteresowanie. Tym samym zwiększasz szansę na pozyskanie nowych klientów.
Zwiększenie sprzedaży
Agencja social media może Ci pomóc w wielu aspektach. Poprawa wizerunku, wartościowy content, a nawet lepsza komunikacja z odbiorcami. Wszystkie te działania prowadzą tak naprawdę do zwiększenia sprzedaży, a tym samym rozwoju firmy. Aby zrealizować cel biznesowy, jakim jest zwiększenie sprzedaży agencja realizuje również kampanie reklamowe na Facebooku.
Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: 5 korzyści z prowadzenia profilu firmowego na Facebooku!
Oszczędność czasu i pieniędzy
Na pierwszy rzut oka brzmi absurdalnie, ale powiemy Ci, dlaczego to prawda! Jeśli nie zdecydujesz się na współpracę z agencją musisz zlecić prowadzenie social mediów osobnemu pracownikowi. Często wiąże się to z zatrudnieniem na pełen etat, co generuje wysokie koszty. Nowemu pracownikowi musisz zapewnić dostęp do odpowiednich szkoleń, ponieważ branża marketingowa bardzo szybko się rozwija. Po Twojej stronie będzie również zapewnienie narzędzi do pracy. Nie będziemy ukrywać, nie są one zbyt tanie.
Mniejsze ryzyko zatrudnić agencję niż pracownika na etat
Decydując się na nowego członka zespołu masz większą szansę na kryzys wizerunkowy lub przepalanie budżetu reklamowego. Tak naprawdę początkowo dostajemy kota w worku. Ciężko przeprowadzić rozmowę kwalifikacyjną w taki sposób, aby naprawdę sprawdzić czyjeś kompetencje. Szczególnie wtedy, gdy samemu nie ma się wystarczającej wiedzy z marketingu. Jeśli zdecydujesz się na współpracę z agencją wszystkie te obawy odchodzą w zapomnienie. Powierzasz swoje konta w social mediach specjalistom, więc Twoim głównym zadaniem jest spijanie śmietanki z ich pracy. Jest to swego rodzaju inwestycja, która przy wyborze dobrej agencji, może Ci się kilkukrotnie zwrócić.
Współpraca przedsiębiorcy z agencją – jakie masz obowiązki?
Współpraca z agencją social media może przynieść Ci wiele korzyści. Ich zadaniem jest wdrożenie w życie ustalonej strategii i publikowanie treści. Natomiast, abyś mógł wycisnąć z mediów społecznościowych jak najwięcej, nie możesz zostawić agencji samej. Na początku wspólnej drogi, po Twojej stronie również znajdują się pewne obowiązki, z których musisz się wywiązać. Dzięki temu Wasza współpraca będzie zadowalająca dla obu stron, a agencja w pełni będzie mogła zrozumieć Twoje oczekiwania. Jakie to są obowiązki? Czego musisz dopilnować przed połączeniem sił?
Brief – nie zapomnij o szczegółach!
Dobra agencja social media ma duże doświadczenie, ale nie ma zdolności telepatycznych. Dlatego przy wypełnianiu briefu odpowiedz szczegółowo na pytania oraz porusz wszystkie kwestie, które Cię ciekawią lub wpędzają w niepokój. Postępując w ten sposób będziesz cieszyć się spokojem. Nikt nie będzie męczył Cię telefonami z prośbą o wytłumaczenie pewnych kwestii lub doprecyzowanie Twoich celów biznesowych. Im lepiej wypełnisz brief, tym lepszych efektów współpracy możesz się spodziewać. Agencja będzie doskonale znać Twoje oczekiwania i zaoferuje Ci takie usługi, które sprawią, że będą mogli im sprostać.
Bądź otwarty na filmy i zdjęcia
Nieważne czy agencja ma prowadzić Twój profil na LinkedIn, Facebooku czy Instagramie. Musisz wiedzieć, że ludzie w mediach społecznościowych najchętniej oglądają innego człowieka. Warto nastawić się na to, że ze strony agencji padnie propozycja pokazania Twojej firmy od zaplecza. W tym również Ciebie i Twoich pracowników.
Firma powinna pokazać ludzką twarz!
Agencja social media musi się wiele natrudzić, aby obmyślić plan na wypromowanie konta. Doskonałym dopełnieniem angażującego contentu będzie właśnie pokazywanie siebie. W oczach odbiorców Twoja firma stanie się bardziej autentyczna, bo zobaczą, że stoją za nią prawdziwi ludzie. Przy okazji, skracasz dystans, a to również jest mile widziane. Z tego względu warto się zgodzić na tworzenie materiałów video i zdjęć.
Poznałeś korzyści ze współpracy z agencją social media? Zacznij działaj!
Już wiesz, jakie są korzyści ze współpracy z agencją social media? Zatrudnienie agencji w wielu przypadkach to inwestycja. Dobra agencja marketingowa zadba nie tylko o Twoje konta w mediach społecznościowych. Ale również o kampanie reklamowe oraz spersonalizowany content dopasowany do Twojej branży i odbiorców. Czego możesz się spodziewać po tych czynnościach? Wzrostu zaangażowania odbiorców, poprawianie wizerunku firmy i rozwijania profili w social mediach. Z kolei te efekty będą przekładać na wzrost sprzedaży, a na tym zależy każdemu przedsiębiorcy.
Celem każdej osoby prowadzącej swój własny biznes jest to, aby on dobrze prosperował i systematycznie się rozwijał. To jest główny powód, dla którego warto zatrudnić agencję social media. Jest to indywidualna decyzja każdego przedsiębiorcy. W większości przypadków, jednak jest to bardzo dobra inwestycja. Jeśli wybierzesz dobrą agencję, kwota, którą zapłacisz za ich pomoc, może Ci się szybko zwrócić. Pamiętaj, aby zwrócić uwagę czy strona internetowa agencji jest łatwa do wyszukania w sieci, odpowiednio zoptymalizowana, a ich social media przyciągają uwagę. Dzięki temu możesz mieć pewność, że równie starannie zadbają o Twoje konta firmowe.
_
Jeśli szukasz agencji social media napisz do nas! Wiemy, jak ważne jest indywidualne podejście do klienta i to właśnie Ci zapewnimy. Z Agencją Rise Up z łatwością rozwiniesz swoje profile w mediach społecznościowych i osiągniesz swoje cele biznesowe. Pomożemy Ci bez względu na to, w jakim miejscu znajduje się Twoja firma. Działamy na terenie całej Polski!