Znaczna większość ludzi jest wzrokowcami, co oznacza, że szybciej zapamiętują obraz, niż dźwięk czy tekst pisany. Logo firmowe to nic innego, jak grafika, która ma charakteryzować i oddawać charakter naszej marki. Czy kojarzysz logo firm takich jak Nike, McDonald’s, Adidas czy Facebook? To przez znak firmowy nasza firma może zostać zapamiętana. Powinniśmy go posiadać od samego początku naszej działalności. Jesteś ciekaw jak firmowe logo może wpłynąć na postrzeganie Twojej firmy? Zapraszamy do przeczytania artykułu!
Logo jest głównym elementem rozpoznawalnym firmy
Każda osoba zapytana o logo Coca-Coli czy Facebooka, potrafi opisać je bez większego zastanowienia i jest w stanie rozpoznać je w każdej możliwej wersji. I to jest główne zadanie logo – być zapamiętanym i rozpoznawalnym przez klienta, niezależnie czy zobaczy je w Internecie, reklamie telewizyjnej, wydrukowane czy na produkcie. Warto również brać pod uwagę, że zazwyczaj porównywarki cen, strony poświęcone opiniom klientów, czy zestawienia, na głównym planie pokazują logo firmowe. Nawet jeżeli nazwa nie zapamiętałeś nazwy, to logo często możesz rozpoznać od razu. Tutaj dobrze jest zaznaczyć, że pod naszym logiem na większości stron pojawią się oceny i opinie klientów, więc to od nich zależy, czy logo będzie kojarzone przez ludzi pozytywnie, czy negatywnie. Gdy wchodzisz na fanpage firmy w pierwszej kolejności widzisz właśnie logo!



Wyróżnia nas na tle konkurencji
Gdyby każdy człowiek na świecie miał stworzyć swoje własne logo, które by go charakteryzowało, mielibyśmy miliardy różnych grafik, zrobionych w różnym stylu, kolorystyce i czcionce. Nie byłoby dwóch takich samych. To samo jest w przypadku firmowych logotypów: każdy z nich musi być charakterystyczny i unikatowy dla danej firmy oraz określać jej charakter. Niezależnie czy oferujemy podobne produkty i usługi do innej firmy, nasze logo powinno nas odróżniać od konkurencji. Dlatego warto postawić na swój autorski pomysł przy kreowaniu logotypu, aby jak najbardziej oddawał charakter firmy i nie zostać posądzonym o zbytnie inspirowanie się konkurencją.
Określa charakter firmy
Jak mogłeś przeczytać wyżej: logo określa charakter firmy. Dlatego ten kluczowy projekt graficzny musi być spójny z całą szatą wizualną Twojej firmy. Powinien oddawać to, co może dana firma zaoferować. Jeżeli świadczymy, na przykład usługi prawne to nie zamieścimy w logo motylków i jednorożców. Również oferta opiekunki do dzieci nie wykorzysta motywów czaszek czy gotyckiej czcionki. Logo firmy kurierskiej będzie się różniło od logo firmy budowlanej czy logo sklepu internetowego. Musimy postawić się w roli klienta i przygotować takie logo, które będzie jak najbardziej oddawało charakter firmy. Musimy się zastanowić jak chcemy być postrzegani w oczach naszych klientów!
Wywiera pierwsze wrażenie o firmie
Pierwsze wrażenie można wywrzeć tylko raz…
Czy tego chcemy, czy nie – zazwyczaj pierwsze wrażenie odnośnie naszej firmy wyrabia się w oparciu o szatę graficzną naszej działalności (głównie logo). Firma jest nie tylko oceniana na jego podstawie, ale w głównej mierze rzutuje, czy klient zainteresuje się naszą ofertą, czy zapomni po chwili, bo uzna, że nie jesteśmy warci jego uwagi. Walory estetyczne odgrywają ogromną rolę w wyborze naszej firmy przez klienta. Logo musi być na tyle uniwersalne, aby wyglądało dobrze na stronie internetowej, wydrukowane na papierze i jako oddzielna grafika na stronach z opiniami klientów. Musi intrygować, zachęcać i przekazać potencjalnemu klientowi, że Twoja firma jest dla niego właściwym wyborem! Jeżeli stworzymy logo, które będzie pozytywne w odbiorze, możemy powiedzieć, że pierwszy krok w stronę pozyskania klienta jest za nami. Pamiętaj, żeby logotyp nie był zbyt skomplikowany. Znak graficzny, który posiada zbyt dużo elementów może być trudniejszy do zapamiętania.

Sprawdź również: Co powinien zawierać dobry plakat?
1. Wykorzystaj internetowe kreatory
Bazowanie na gotowych szablonach logo w internetowych kreatorach może być dla nas idealnym rozwiązaniem. Kreatory typu http://www.canva.com czy https://smashinglogo.com/ dysponują również sporą bazą zdjęć i elementów, które można wykorzystać tworząc znak firmowy. Jest jednak jedna wada tych kreatorów: mają one pewne ograniczenia i nie stworzą one idealnie takich grafik, jakie byśmy chcieli. Poza tym logo firmowe zaprojektowane w takim programie nie będzie unikatowe. Jest duże prawdopodobieństwo, że będzie się powtarzać na stronach innych firm, a chyba nie chciałbyś by konkurencyjna firma miała niemal identyczne logo jak Twoja? W tym przypadku warto postawić na unikatowy emblemat!
Jeśli ciekawi Cię ten temat, to tutaj mamy drugi artykuł o podobnej tematyce: Jak skutecznie wylogować się z Facebooka ze wszystkich urządzeń?

Zrzut ekranu z kreatora www.canva.com
2. Samemu zabaw się w grafika
Zajmie to pewnie więcej czasu i będzie wymagało pewnych umiejętności graficznych. Można wykorzystać do tego programy typu Photoshop czy Adobe Ilustrator. Nie są one jednak proste w obsłudze i trochę może zająć nam ich nauka. Jeśli potrzebujesz logo na „teraz” – odradzamy tą propozycję. Pamiętaj, że firmowe logo to najważniejszy element identyfikacji wizualnej Twojej firmy!
3. Zleć przygotowanie logo profesjonalistom
Dzięki temu, że zlecisz logo profesjonalistom, będzie ono profesjonalne i unikalne. Profesjonalny grafik może dokładnie przełożyć Twoją wizję do programu graficznego, przy tym możemy zawsze liczyć na wsparcie oraz jego sugestie. Nie ma w tym przypadku sztywnego cennika. Cena profesjonalnego logo waha się od 300 zł do nawet 5000 zł!

Ile kosztuje logo dla firmy?
Cena za projektowanie logo zależy od wielu czynników, takich jak stopień skomplikowania projektu, czas potrzebny na jego wykonanie, doświadczenie projektanta, a także jego portfolio. W zależności od tych czynników cena może wahać się od kilkuset do kilku tysięcy złotych.
Jeśli ciekawi Cię ten temat, to tutaj mamy drugi artykuł o podobnej tematyce: Facebook szybkie logowanie | Jak z tego korzystać?
Gdzie zrobić logo dla firmy?
Logo dla firmy można zrobić w wielu miejscach, w tym:
- 1. Zatrudnij profesjonalnego projektanta graficznego.
- 2. Skorzystaj z usług firm projektowych.
- 3. Zgłoś się do freelancera.
- 4. Skorzystaj z usług platform projektowych, takich jak 99designs, DesignCrowd lub Fiverr.
- 5. Stwórz logo na szablonie, na platformach takich jak Tailor Brands lub Logo Maker.
- 6. Wykonaj logo samodzielnie za pomocą programu do projektowania graficznego, takiego jak Adobe Photoshop lub Adobe Illustrator.

Jak się tworzy logo?
Logo tworzy się zazwyczaj za pomocą programów graficznych, takich jak Adobe Illustrator lub Photoshop. Proces tworzenia logo składa się z kilku etapów:
- 1. Określenie celu i założeń projektu.
- 2. Wybór odpowiedniego stylu i kolorystyki.
- 3. Wybór odpowiednich symboli i elementów graficznych.
- 4. Stworzenie koncepcji i wizualizacji logo.
- 5. Przygotowanie plików do druku lub publikacji w Internecie.
- 6. Testowanie i weryfikacja logo.
Co powinno zawierać logo firmy?
Logo firmy powinno zawierać:
To także może Cię zainteresować: Przeczytaj "Innowacje w projektowaniu szytych katalogów: Nowe trendy i techniki", aby dowiedzieć się więcej!
- Nazwę firmy,
- kolorystykę,
- symbol lub grafikę,
- czcionkę,
- slogan lub hasło.
Generator logo | Z jakiego warto skorzystać?
Jednym z najlepszych generatorów logo jest Tailor Brands. Jest to narzędzie, które pozwala tworzyć profesjonalne logo w kilka minut. Generator logo Tailor Brands oferuje szeroki wybór szablonów, które można dostosować do własnych potrzeb. Można wybrać spośród wielu różnych kształtów, kolorów i czcionek, aby stworzyć logo, które będzie wyglądać profesjonalnie i wyróżniać się spośród innych. Generator logo Tailor Brands jest łatwy w użyciu i pozwala tworzyć logo w kilka minut. Ponadto narzędzie oferuje wiele dodatkowych funkcji, takich jak możliwość tworzenia wizytówek, ulotek i innych materiałów reklamowych. Dzięki temu można stworzyć kompletną identyfikację wizualną firmy w jednym miejscu.

Jak i gdzie zastrzec logo firmy?
Aby zastrzec logo firmy, należy złożyć wniosek o ochronę znaku towarowego do Urzędu Patentowego. Wniosek musi zawierać informacje o firmie, jej logo oraz informacje o tym, jak logo jest wykorzystywane. Po złożeniu wniosku Urząd Patentowy wydaje decyzję o ochronie znaku towarowego. Po uzyskaniu decyzji logo firmy jest zastrzeżone i chronione przez prawo.
Dlaczego warto zainwestować w dobre logo firmowe?
Logo jest elementem, który jako pierwszy zwraca uwagę klienta, dlatego warto zadbać o nie już na samym początku zakładania firmy. Jest kluczowym elementem identyfikacji wizualnej firmy. Określa jej charakter, informuje o profesjonalizmie firmy, wzbudza zaufanie oraz oddziałuje na wiele istotnych aspektów. Dobre logo powinno charakteryzować się prostotą. Nie może być w nim zbyt dużo elementów by każdy potencjalny klient mógł je zapamiętać za pierwszym razem, gdy na nie spojrzy. Profesjonalnie wykonany logotyp może przynieść nam wiele benefitów.
Potrzebujesz grafik? Sprawdź- Projekty graficzne
http://www.riseupagencja.pl
Sprawdź również: