11 tanich pomysłów marketingowych, które działają
Nie musisz wyrzucać niekończącego się strumienia pieniędzy na marketing swojej firmy i nie musisz polegać wyłącznie na marketingu w mediach społecznościowych, gdy pracujesz z ograniczonymi funduszami. Pomysły przyjazne dla budżetu świetnie się sprawdzają, zwłaszcza gdy kierujesz reklamy do małej grupy docelowej lub lokalnej potencjalnej bazy klientów. Przygotowaliśmy dla Was 11 prostych i tanich pomysłów, które możecie wdrożyć w życie i dzięki nim pozyskać klientów. Jak co wtorek o godzinie 17.00 - #riseupblog. Miłej lektury!

1. Zoptymalizuj swoją witrynę.
Nie potrzebujesz pełnoprawnego specjalisty SEO, aby poprawić swoją widoczność w wyszukiwarkach. Zbadaj słowa kluczowe związane z Twoją branżą i biznesem, odpowiednio zaktualizuj tagi pod artykułami, tytuły i metaopisy oraz używaj na swojej stronie oryginalnych treści (przeglądarki są uczulone na ctrl+c – ctrl+v).
2. Utwórz bloga.
Powiązanie bloga z witryną biznesową, choć wymaga czasu, pozwala oferować cenne treści potencjalnym klientom oraz zapewnia łatwy sposób na utrzymanie aktualności witryny. Więcej pisaliśmy już o tym w poprzednim artykule.
Link: https://www.riseupagencja.pl/post/blog-firmowy-dlaczego-warto
3. Komentuj inne blogi/fora z Twojej branży.
Zachowaj rozwagę, skup się na komentowanych treściach i zaoferuj coś wartościowego. Dzięki tym trzem regułom zwiększasz prawdopodobieństwo, że czytelnicy przejdą do Twojej witryny lub bloga i nie zostaniesz uznany za „spamera”. Postaw się w roli eksperta i rozwiązuj problemy innych!
4. Oferuj gościnne posty.
Skontaktuj się z blogerami, którzy pasują do Twojej niszy, i zasugeruj im napisanie gościnnego artykułu. Prowadzisz firmę zajmującą się projektowaniem wnętrz? Skontaktuj się z blogami o wystroju wnętrz i przedstaw pomysł na post, który Twoim zdaniem będzie odpowiedni dla czytelników witryny. Poproszenie blogera o napisanie gościnnego artykułu w Twojej witrynie również zwiększa ruch i dodaje złożoności oraz świeżego charakteru publikowanych treści.
5. Odpowiadaj na pytania na forach/grupach Facebooka
Istnieją fora/grupy Facebooka, na których można znaleźć wszystko, a dzięki nim firmy mogą się łatwo skontaktować z potencjalnymi klientami i zdobyć grono fanów. Sklep mechaniczny aktywny na forum naprawy samochodów i oferujący swoją wiedzę na temat drobnych problemów ma możliwość zwiększenia ruchu na swojej stronie i kontach w mediach społecznościowych, po prostu będąc przyjaznym, pomocnym i unikając prezentacji
6. Twórz kampanie promocyjne z innymi lokalnymi firmami.
Wskaż lokalne firmy w Twojej okolicy, których produkty lub usługi idą w parze, ale nie konkurują z Twoimi. Wspólnie opracujcie wspólną kampanię marketingową, dzieląc się kosztami i korzyściami. Kojarzycie reklamy Pepsi i Lays? No właśnie!
7. Komunikat prasowy.
Czy wprowadzasz nowy produkt lub usługę? Przygotuj interesujący komunikat prasowy i wyślij go do lokalnych serwisów informacyjnych.
8. Zaprzyjaźnij się z lokalnymi dziennikarzami.
Reklamy w gazetach i magazynach są kosztowne, ale lokalni dziennikarze nieustannie szukają pomysłów na artykuły. Jeśli masz nową kampanię, premierę produktu lub rozwijasz się jako ekspert w swojej dziedzinie, skontaktuj się z dziennikarzami i przedstaw pomysły na historie lub wywiady.
9. Oferuj bezpłatną wiedzę i próbki swoich produktów
Promuj wersje próbne i próbki w sklepie i na portalach społecznościowych swojej firmy, aby przyciągnąć klientów. Darmowe ciastko we wtorek w piekarni lub darmowe zdjęcie z wakacji rodzinnych w Twoim studio przyciąga ludzi do drzwi i zazwyczaj skutkuje dodatkową sprzedażą.
10. Zwróć uwagę na przecenione reklamy.
Na kilka dni przed publikacją magazyny i gazety przeceniają wolne miejsce reklamowe. Skorzystaj z obniżonych kosztów i zanurz się w marketingu drukowanym.
11. Nie zapomnij o klasycznych ogłoszeniach.
W zależności od rodzaju działalności umieszczenie reklamy w dziale z ogłoszeniami lokalnymi lub w witrynach takich jak … (nie będziemy promować, ale w Waszych miastach jest pewnie tego mnóstwo) jest tanim, ale skutecznym rozwiązaniem marketingowym.
Pamiętaj - nie potrzebujesz budżetu marketingowego krajowej sieci, aby wprowadzić swoją firmę, produkt i usługi. Skorzystaj z możliwości ekonomicznych, bądź kreatywny i zróżnicuj swoje ścieżki marketingowe. Po prostu działaj! Jeśli skorzystasz z tych rad podziel się również swoją opinią na naszym blogu lub fanpage’u! Rise up - Agencja Social Media mail: biuro@riseupagencja.pl
#11pomyslowmarketing #blog #blogfirmowy #blogdlaczegowarto #jakprowadzicsocialmedia #facebook #porady #riseupagencja #riseup #agencja #socialmedia #szczecin #poradnik #fanpage #firma