5 skutecznych sposobów na zdobycie klientów w social media!



Kampania w mediach społecznościowych to bardzo skuteczny i warty uwagi sposób na dotarcie do swojej potencjalnej grupy docelowej, promocję swoich produktów i usług oraz przede wszystkim – wzrost sprzedaży. Nie chcemy po raz kolejny pisać ile osób dziś korzysta z mediów społecznościowych, w skrócie wspomnimy tylko, że „dużo” lub ewentualnie „bardzo dużo”. Jeżeli Twojej firmy nie ma dziś w social media, znaczy, że nie istnieje. Wniosek z tego płynie taki, że trzeba reklamować się w naturalnym środowisku Twoich klientów. W tym artykule przedstawimy Ci 5 skutecznych sposobów na pozyskanie klientów za pomocą sociali. Jak zwykł mawiać komentator Canal+ Andrzej Twarowski: „Siadamy głęboko w fotelach, zapinamy pasy i startujemy!”

1. Buduj relację/rozmawiaj z klientem/zdobywaj zaufanie


Głównym założeniem mediów społecznościowych jest przekształcenie komunikacji w interaktywny dialog. Wiele osób tego nie docenia (oraz z tego nie korzysta), ale bardzo dużą zaletą social mediów jest możliwość bezpośredniego porozmawiania ze swoimi klientami. W tradycyjnych reklamach/akcjach marketingowych zwykle komunikacja była przedstawiana w formie monologu. Firma „A” prezentuje swój produkt i .. tyle. Na tym się kończyło. Czy to była reklama w telewizji, radiu, gazecie – publikując tą reklamę nie wiedziałeś jak reagują na nią jej odbiorcy.


W dzisiejszych czasach poprzez media społecznościowe możemy nawiązać dialog z naszymi klientami, który bardzo skraca dystans pomiędzy konsumentem a marką.

W każdym momencie osoby mogą wysłać Ci prywatną wiadomość z pytaniem, czy podzielić się swoją opinią w komentarzu. Feedback od klientów jest bezcenny, gdyż dostajesz informację z pierwszej ręki o potrzebach klienta, jego odczuciach lub np. polu do poprawy w firmie. Najważniejsza rada – nie ignoruj swoich fanów! Bardzo ważne jest by aktywnie uczestniczyć w dyskusji z fanami na Twoim profilu i zawsze odpowiadać na prywatne wiadomości. Takie działania z pewnością sprawią, że firma stanie się wiarygodna dla klienta i wzbudzi w nim zaufanie, jednocześnie zachęcając do skorzystania z jej oferty.

2. Pozyskuj dane by zbudować bazę klientów


Działania w mediach społecznościowych mogą być świetnym sposobem na uzyskanie danych osobowych od klientów, którzy mogą być potencjalni zainteresowani Twoim produktem/usługą. Pamiętaj, że nie ma jednak nic za darmo. By coś otrzymać, musisz dać coś od siebie. Dziel się swoją wiedzą, zamieszczaj odnośniki do bezpłatnych audiobooków, ebooków, porad i różnych innych treści które są bezpośrednio połączone z Twoją stroną, gdzie jeśli osoby chcą je otrzymać podać swoje dane kontaktowe (np. poprzez zapis do newslettera). Można to również robić poprzez ostatnio bardzo popularny formularz gogle, kampanię InMail czy również platformę LinkedIn.

Dzięki tego typu działaniom zbierasz adresy mailowe, telefony, dane kontaktowe, ale również np. informacje o np. wykształceniu Twoich klientów (wszystko zależy od tego na czym Ci najbardziej zależy i co umieścisz w formularzu).

Co jest ważne, Twój klient nie przesłał Ci danych za darmo – coś od Ciebie dostał. Nie ważne czy był to ebook, bon ze zniżką, voucher na usługę czy co innego. Mając taką bazę klientów można w przyszłości świetnie wykorzystać, przesyłając informację o nowych ofertach, produktach czy również do budowania relacji z daną osobą.



3. Badaj zachowania odbiorców treści na Twoim fanpage’u i zmień ich w swoich klientów!


Przy prowadzeniu profilu w mediach społecznościowych, nie zapominaj o analizie zachowań Twoich potencjalnych klientów – mówimy tutaj zarówno o zachowaniach online oraz offlinie. Dzięki takim danym będziesz mógł lepiej przygotować reklamę swojego produktu/usługi i dotrzeć do danej osoby na różnych etapach zakupowej ścieżki. Do takich badań świetnie możesz wykorzystać np. statystyki swoich kampanii reklamowych, dzięki czemu będziesz mógł łatwo ocenić jaką skuteczność miały Twoje reklamy i co można w nich zmienić by miały lepszą konwersję. Kampanie w social media dają Ci obecnie bardzo dużo możliwości na zdobycie nowych klientów, jednak warto połączyć działanie w mediach społecznościowych z działaniami które wykonywałeś do tej pory. Marketing należy prowadzić wielotorowo i gdy się zsynchronizuje działania social media z np. www i działaniami offline, może mieć to świetny wpływ na zwiększenie zysków w firmie.

Do analizy zachowań odbiorców warto również skorzystać z narzędzi które oferuje nam Google – np. Google Analytics. Dzięki temu narzędziu będziesz mógł się dowiedzieć w jaki sposób klienci korzystają z Twojej strony, w jaki sposób na nią trafili, ile na niej przebywali, jaki był współczynnik odrzuceń oraz jakie działania wykonali. Możesz również badać zachowania offlinie swoich klientów np. poprzez wykorzystywanie informacji zdobytych poprzez geolokalizację. Możesz skierować swoją reklamę do miejsc gdzie aktualnie przebywa Twoja potencjalna grupa docelowa i tym sposobem możesz ich zachęcić do skorzystania z Twojej oferty. Jest to bardzo ciekawy temat i z pewnością poświęcimy mu osobny artykuł na naszym blogu.

4. Remarketing – kieruj reklamę do ludzi którzy już odwiedzili Twoją stronę


Zapewne często miałeś takie sytuacje, że sprawdzając np. buty w serwisie Allegro później reklamy tych konkretnych butów „prześladowały” Cię również na innych portalach. Tak właśnie działa remarketing. Pozwala to wyświetlać reklamy osobom, które już były na Twojej stronie, przeglądały produkty ale z jakiegoś powodu ich nie kupiły. Ma to na celu pomoc w podjęciu decyzji i domknięcie procesu zakupowego. To narzędzie świetnie możemy wykorzystać w serwisie Facebook. Aby móc z tego skorzystać, musisz na wstępie włączyć na swojej stronie Pixel Facebooka, czyli unikatowy kod, który pozwala śledzić ruch na Twoich fanpage’u i zbierać informacje o użytkownikach który odwiedzali Twoją witrynę. Na podstawie informacji zebranych przez to narzędzie tworzone są specjalne listy osób, które podjęły na Twojej stronie określone działania. Dzięki temu możesz kierować reklamę bezpośrednio do tych osób, które wcześniej zainteresowały się Twoją ofertą z spersonalizowanym komunikatem reklamowym.


Po wyszukiwaniu informacji o zdrowym trybie życia, może Wam się wyświetlić tego typu reklama.

5. Ciekawe reklamy - klucz do sukcesu Media społecznościowe posiadają jedną wielką zaletę dla reklamodawcy, jest bardzo wiele miele możliwości dotarcia do klienta. Różnorodność komunikatów reklamowych sprawi, że możesz trafić do znacznie większego grona odbiorców i jeszcze lepiej skupić uwagę potencjalnego klienta.

Sposobów na dotarcie do swojej grupy docelowej jest wiele. Nie ma jednak gwarancji, który z nich będzie dla Ciebie najlepszy. Możesz prowadzić płatne kampanie na Facebooku, jednak by były one skuteczne musisz z nimi działać na zasadzie prób i błędów. Puszczaj reklamę i analizuj – dzięki temu będziesz mógł dowiedzieć się, która z nich przynosiła najlepsze efekty.

Jedno jest pewne, by kampania była skuteczna musi być atrakcyjna dla oka. Może być przedstawiona w formie ciekawego zdjęcia, obrazku lub ikonografiki– pamiętaj jednak by zawsze dodawać link, który przekieruje potencjalnego klienta do strony Twojej usługi lub do firmowej www.

Facebook bardzo promuje obecnie format filmów, być może spróbuj nakręcić krótki film prezentujący Twój produkt lub życie firmy. Z pewnością zyska ciekawe zasięgi. Warto również zwrócić uwagę na możliwość utworzenia „karuzeli” zdjęć w poście z nawet dziesięcioma filmami lub grafikami – przy każdym możesz ustawić osobny link do strony produktu/usługi. W zależności od Twojej grupy docelowej, kampanię na Facebook warto połączyć również z płatną promocją w serwisie Instagram: w formie zdjęcia lub InstaStories, tak by była możliwość bezpośredniego przejścia na pożądaną przez Ciebie stronę.

Przy kampaniach warto pamiętać o tym by je odpowiednio targetować oraz personalizować, przy użyciu form CTA (Call to action) – np. „Pobierz teraz”, „Zarejestruj się już dziś” czy „Kliknij tu”.

Mam nadzieję, że porady które przeczytałeś w tym artykule były dla Ciebie interesujące i będziesz mógł wprowadzić je w życie na swoich profilach społecznościowych. Jeżeli chcesz możemy zupełnie bezpłatnie przeprowadzić audyt Twojego fanpage'a i wspólnie przygotować strategię w social media dla Twojej firmy. Rise up - Agencja Social Media mail: biuro@riseupagencja.pl

#5radfacebook #jakprowadzicsocialmedia #facebook #porady #riseupagencja #riseup #agencja #socialmedia #szczecin #poradnik #fanpage #firma

25 wyświetlenia
 

Formularz subskrypcji

721518967

Szczecin, ul.Parkowa 46/16

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

©2020 by Rise up - Agencja Social Media.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now