5 trendów w mediach społecznościowych, które należy śledzić w 2020 r

Media społecznościowe to dynamicznie rozwijające się medium. Nic dziwnego, że możliwości zwiększenia zaangażowania odbiorców będą rosły wraz z rozwojem samych portali społecznościowych. Jednak co rok to i nowe trendy – nie inaczej jest w roku 2020. Warto zwrócić na nie uwagę, gdyż mogą wywrzeć trwały wpływ na Twoje kampanie.

Oto pięć trendów, o których należy pamiętać podczas przygotowywania i ulepszania naszych strategii w mediach społecznościowych w tym roku:

1. Społeczna sprzedaż = personalizacja

Personalizacja to trend, który istnieje od lat w branży marketingowej, ale nadal pokazuje spore możliwości rozwoju w kontekście mediów społecznościowych. Kiedy sprzedajesz swoją markę w społeczności, ważne jest, aby dostosować treść do odpowiedniej grupy docelowej.

Widać to wyraźnie w przypadku reklam w mediach społecznościowych. Platformy takie jak Facebook zapewniają zaawansowane funkcje kierowania i dostosowywania kampanii reklamowych do osób, które mogą być potencjalnie zainteresowane naszym produktem/usługą.

Jak możesz skupić się na spersonalizowaniu odpowiedniego komunikatu dla swoich klientów? Przeanalizuj do kogo kierujesz swoją treść: Czy są to osoby młode? Jaka płeć? Czy język musi być formalny, czy może być raczej luźny? Prowadząc gabinet kosmetyczny możesz założyć, że ok. 95% Twoich polubień mogą stanowić kobiety – prawda? Mając już takie informacje, możesz śmiało personalizować treść. Gdy Twoja reklama wyświetli się osobie, która znajduje się w grupie Twoich potencjalnych odbiorców, jest znacznie większa szansa na udaną transakcję.

2. Instagram ukrywa polubienia

Instagram to jedna z najpopularniejszych platform mediów społecznościowych. Niezależnie od tego, czy chcesz zdobyć więcej obserwujących, czy stworzyć unikalny profil marki dla swojej firmy, jest to medium, którego nie możesz przeoczyć. Nie jest tajemnicą, że polubienie ma ogromny wskaźnik zaangażowania w post, zwłaszcza w przypadku marek, które mierzą skuteczność zaangażowania na Instagramie. W 2020 roku ma nadejść niemała rewolucja w temacie „lajków” w tym serwisie. Podobno użytkownicy nie będą już mogli wyświetlać polubień w innych postach na Instagramie, tylko we własnych.

Jaki jest tego powód? Ma to związek z rosnącą świadomością zdrowia psychicznego, zwłaszcza w odniesieniu do mediów internetowych. Instagram chce oderwać się od piętna związanego z polubieniami będącymi miarą popularności. Fałszywe polubienia mogą również stworzyć mylący obraz dla marek, które mogą pomyśleć, że mają szerszy zasięg wśród odbiorców.

Możesz się zastanawiać, jak wpłynie to na Twoje plany marketingowe w mediach społecznościowych. Na początek Ty i inni marketerzy będziecie musieli znaleźć nowe sposoby mierzenia zasięgu i sukcesu na Instagramie. Jeśli polubienia zostaną usunięte, na jakiej podstawie ocenisz zaangażowanie odbiorców? Jest prawdopodobne, że gdy Instagram wykona ten ruch, inne popularne kanały mediów społecznościowych mogą zdecydować się na to samo. Aby dostosować się do tej funkcji, dobrze jest pomyśleć o nowych sposobach wprowadzania innowacji i przekształcania zaangażowania na tych platformach. Wskazówka dla profesjonalistów: bez względu na zmiany, nigdy nie zapominaj o znaczeniu opowiadania historii. Jeśli nadasz swojej marce ludzką twarz, możesz utrzymywać spójne i pozytywne zaangażowanie z odbiorcami. Polubienia będą nadal wpływać, tylko na różne sposoby!

3. Ewoluujące wskaźniki wydajności

Patrząc po pomyśle ukrywania polubień na Instagramie, media społecznościowe wyraźnie zmierzają w kierunku .. jakby to określić - szerszej przestrzeni porzucania wskaźników próżności (piękne określenie, co?). Mówiąc w zrozumiałych słowach – polubienia nie stanowią o jakości danej marki/profilu. Jest to sygnał dla wszystkich marketerów i influencerów w mediach społecznościowych, aby przemyśleć swoje wskaźniki i skupić się na tych, które są bardziej praktyczne.

Jakie inne wskaźniki można zastosować, aby odzwierciedlić jakość zaangażowania, a nie ilość? Końcowym rezultatem tego trendu powinno być skupienie się na czynnikach, takich jak dane demograficzne odbiorców, zbieranie bardziej ukierunkowanych informacji o zaangażowaniu i zrozumienie danych w celu lepszego docierania do potencjalnych klientów.

Dobrym pomysłem byłoby ponowne przeanalizowanie platform mediów społecznościowych, które wykorzystujesz również w swojej strategii. Na przykład, jeśli chcesz zmienić strategię i bardziej skupić się na treściach wideo, możesz nadać większą wagę platformom takim jak YouTube, Instagram i Snapchat lub w końcu założyć kanał TikTok (o ile nie zostanie u nas zablokowany tak jak w Stanach).

Wskaźniki, takie jak generowanie potencjalnych klientów, mogą dokładniej odzwierciedlać zwrot z inwestycji w kampanie w mediach społecznościowych. Ten trend będzie zwrotem dla wszystkich marketerów.

Przesłanie jest jasne: nie skupiaj się na miernikach próżności i uzyskaj wyniki jakościowe.

4. Wideo: przyszłość!

Wszystkie platformy mediów społecznościowych jednakowo pchają treści z wideo do przodu. Niezależnie od tego, czy myślisz o krótkich TikToksach lub relacjach na Instagramie, czy też o dłuższych treściach, takich jak IGTV, Facebook Live lub YouTube, treści wideo wygrywają pod względem przyciągania i zatrzymywania odbiorców. W rzeczywistości, według badania przeprowadzonego przez amerykańską firmę Cisco, do 2022 roku 82% wszystkich treści online będzie stanowiło wideo. Nieźle co?

TikTok stwarza również ogromną szansę dla marek skierowanych do młodego pokolenia. Ponad 1,5 miliarda użytkowników platformy sprawia, że ​​jest to niesamowita przestrzeń do interakcji z młodszą publiką. Wykorzystanie humorystycznych filmików i przedefiniowanie strategii może sprawić, że złapiesz z nimi jeszcze większą więź (a przecież social media opierają się na relacjach). Upewnij się, że publikowane tam treści są odpowiednie i chwytliwe dla odbiorców, do których kierujesz swoje reklamy. Personalizacja treści podniesie poprzeczkę dla tego konkretnego trendu i może znacznie zwiększyć ruch w mediach społecznościowych.

5. Platformy niszowe będą się rozwijać

Królami mediów społecznościowych, których wszyscy znamy, są Facebook i Instagram. Ale inne, takie jak LinkedIn, Snapchat, a nawet nowsze platformy, takie jak TikTok, nie mogą być ignorowane. LinkedIn to popularna niszowa platforma wśród marketerów B2B, którzy chcą tworzyć trwałe połączenia biznesowe. TikTok i Snapchat to obiecujące platformy zaangażowania dla marketerów, którzy chcą zaangażować się w dużo młodszy tłum. Jeśli zostanie to zrobione dobrze, może to wiele zmienić.

Platformy te same w sobie odzwierciedlają gorący trend. Ludzie migrują z bardziej publicznych i tradycyjnych przestrzeni na platformy z określonymi społecznościami i skupiają na nich uwagę. Marki muszą odkrywać te nisze, aby tworzyć nowe więzi z odbiorcami i wzmacniać istniejące. Budowanie społeczności marek w tym zakresie jest ważne. Korzystanie z odpowiedniej platformy marketingowej w mediach społecznościowych może mieć ogromny wpływ na odbiorców i cele związane z budowaniem marki.


Podsumowanie

Bez względu na ewoluujący krajobraz mediów społecznościowych i upływ czasu, jednym z trendów, który pozostanie prawdziwy przez cały czas, jest wykorzystanie mediów społecznościowych jako miejsca do budowania zaufania i rozwijania intymnych relacji z klientami.

Możesz zdobyć to zaufanie na wiele sposobów, nawet wykonując coś tak prostego, jak oznakowanie adresu URL w celu zaprezentowania autentyczności. Marki nigdy nie powinny zapominać, że media społecznościowe oferują doskonałą okazję do zaprezentowania swojej wartości i nawiązania dwustronnego dialogu z odbiorcami. Może to być korzystne dla obu stron. Obserwując pojawiające się trendy, wyprzedzając konkurencję i biorąc pod uwagę doświadczenia swoich odbiorców, możesz nadal tworzyć znaczące relacje i osiągnąć głębszy poziom interakcji społecznej, aby osiągnąć sukces. Dzięki za przeczytanie naszego artykułu, mamy nadzieję, że okaże się pomocny! Jeśli potrzebujesz firmy, która zajmie się Twoimi social media – napisz! Mail: biuro@riseupagencja.pl #instagram#kontobiznesowe#biznesinstagram#blog#blogfirmowy#blogdlaczegowarto#jakprowadzicsocialmedia#facebook#porady#riseupagencja#riseup#agencja#socialmedia#szczecin#poradnik#fanpage#firma

 

Formularz subskrypcji

721518967

Szczecin, ul.Parkowa 46/16

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

©2020 by Rise up - Agencja Social Media.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now