7 rad jak skutecznie prowadzić fanpage na Facebooku

Aktualizacja: sie 15

Portale social media na całym świecie cieszą się olbrzymią popularnością. Coraz chętniej zaczynają korzystać z nich także firmy. Media społecznościowe dają nam możliwość kreowania pozytywnego wizerunku naszego przedsiębiorstwa w społeczności internetowej. Zastanawiasz się dlaczego warto prowadzić profil firmowy na Facebooku? Wg. Badań firmy Kanta Millward Brown, w Polsce z z tego kanału korzysta niemal 14 milionów osób. Robi wrażenie, prawda? W tym artykule przedstawimy Ci 7 rad, jak skutecznie prowadzić fanpage na Facebooku. Gotowy? No to startujemy!

1. Właściwie opisz fanpage

Właściwe opisanie fanpage’a – to pierwsza i najważniejsza rada którą chce Ci przekazać. Wiele osób o tym zapomina, przez co sami blokują sobie możliwość dotarcia do nowych osób poprzez social media. Chcielibyśmy Ci to opisać na przykładzie zakładu fryzjerskiego Atelier 9, ze Szczecina. Czy gdybyś zobaczył nazwę „Atelier 9” to byś wiedział o co chodzi?



Jeżeli prowadzisz firmę, warto w nazwie fanpage’a napisać czym dokładnie się zajmujesz. Wtedy klient od samego początku wiedział, na jakim profilu jest i czego może się tam spodziewać. Np. „ Atelier 9 – stylizacja, koloryzacja, strzyżenie damskie i męskie”. Przejdźmy teraz do samego opisu :




Informacja o tym czym zajmuje się salon, jest dopiero w 14 linijce opisu. Potencjalny klient może się znudzić czytaniem opisu i wyjść ze strony, zanim dojdzie do interesujących go wiadomości.

Rozumiesz o co mi chodzi?

2. Dopasuj swój profil do grupy klientów

Twój fanpage może odnieść sukces tylko i wyłącznie wtedy, gdy będzie skierowany do określonej grupy konsumentów. Na wstępie warto zastanowić się jaka jest nasza grupa docelowa, a następnie sprawdzić z jakich mediów ona korzysta. Jeżeli już wiemy do kogo dedykujemy naszą reklamę, możemy ją w odpowiedni sposób stargetować i i nadać mu właściwą formę. Świetnym przykładem komunikacji z klientem (pomijając dużą wpadkę wizerunkową) jest firma Tiger, która wymyśliła otwarty, bardzo bezpośredni styl przekazywania swoich treści. Konsumentami napojów energetycznych z założenia są osoby młode, gdyby taki styl pisania był dedykowany do osób starszych, mogłoby to być niezłym strzałem w kolano.

3. Oprawa graficzna

Zastanów się na co sam zwracasz uwagę gdy odwiedzasz przypadkowy profil na Facebooku. Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Aby przyciągnąć uwagę musisz zadbać o interesujące zdjęcia i atrakcyjną grafikę. Często grafika oddaje więcej niż 1000 słów. W pierwszej kolejności zadbaj o odpowiednie zdjęcie profilowe i cover photo – muszą one być estetyczne i dobrze oddawać charakter Twojej marki. Poza tym zdjęcia powinny być publikowane w dobrej jakości. Nie muszę Ci chyba mówić, że wrzucanie postów bez żadnej grafiki mija się z celem?

W poprzednim punkcie pisałem Ci byś dopasował profil firmy pod klientów. Przygotuj również spójny styl graficzny i staraj się go trzymać. Dobrym przykładem jest szczecińska firma Ziemniak i Spółka – wszystkie grafiki mają w sobie motyw ziemniaka. Jest to zrobione ze smakiem i ładnie się prezentuje. Sam spójrz:



4. Forma wpisów

Staraj się przygotowywać różnorodne wpisy. Dodawaj do postów grafiki, filmy, ankiety – nie możesz zanudzić swojego odbiorcy. Takie formy postów wzbudzają większe zainteresowanie i często bardziej angażują Twoich odbiorców. Pamiętaj, że większość osób przegląda FB na smartfonie – treści muszą być pod niego odpowiednio dopasowane. Staraj się wywoływać jak najwięcej interakcji: zachęcaj do dzielenia się opiniami, zadawaj pytania, konstruuj rebusy – niech wyobraźnia Cię poniesie.


5. Konkursy

Jedną z formą angażowania fanów jest konkurs. Użytkownicy portali społecznościowych lubią rozrywkę i przede wszystkim – lubią być nagradzani. Konkursy zawsze będą cieszyć się sporym zainteresowaniem. Nie można ich oczywiście nadużywać, gdyż bardzo łatwo jest przyzwyczaić fanów do rozdawnictwa różnych rzeczy. Raz na jakiś czas jednak można wykorzystać to narzędzie.

Organizacja konkursu nie pochłania dużych nakładów pieniężnych, a może przekonać wielu internautów do naszej marki. Pamiętaj, by konkurs nie był za bardzo skomplikowany, sugerowałbym Ci w miarę proste pytanie z ciekawą grafiką - wtedy jest najwięcej interakcji. Nie przesadzaj również z nagrodami, mogą to być drobne upominki (np. kubek termiczny, kubek itd.).





6. Reaguj na komentarze

Facebook jest bardzo dobrym miejscem na budowanie długofalowych relacji z klientami swojej marki. Warto z nimi rozmawiać, wymieniać się spostrzeżeniami oraz prowadzić rzeczową dyskusję. Jest to świetna platforma by uzyskać feedback od swoich fanów - dzięki temu będziesz wiedział czego oczekują, jak odbierają obecne treści i co możesz zmienić by rozwinąć swój biznes. Nie możesz zostawiać pytań/komentarzy/recenzji bez odpowiedzi. Każdy fan musi się czuć bardzo ważny dla Twojej firmy. Nikt nie lubi być lekceważony, prawda? 7. Wezwanie do działania

Aby Twój fanpage miał ruch, treści na nim muszą być angażujące dla użytkowników. Jeżeli nie skomponujemy posta w właściwy sposób, może on zginąć w gąszczu informacji na śmietnisku Facebooka (nawet pomimo dobrej treści). Dlatego warto w postach umieszczać wezwanie do podjęcia działania (tzw. Call to Action) np. „Aby dowiedzieć się więcej kliknij tutaj” lub „Zapisz się już dziś”.

Mam nadzieję, że porady które przeczytałeś w tym artykule były dla Ciebie interesujące i będziesz mógł wprowadzić je w życie na swoich profilach społecznościowych. Jeżeli chcesz możemy zupełnie bezpłatnie przeprowadzić audyt Twojego fanpage'a i wspólnie przygotować strategię w social media dla Twojej firmy. Rise up - Agencja Social Media mail: biuro@riseupagencja.pl

#7radfacebook #jakprowadzicsocialmedia #facebook #porady #riseupagencja #riseup #agencja #socialmedia #szczecin #poradnik #fanpage #firma

166 wyświetlenia
 

Formularz subskrypcji

721518967

Szczecin, ul.Parkowa 46/16

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

©2020 by Rise up - Agencja Social Media.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now