Blog firmowy – dlaczego warto?

Aktualizacja: wrz 10

Blog firmowy – dlaczego warto? Wiele osób zastanawia się czy warto prowadzić blog firmowy. Nie jest to narzędzie typowo sprzedażowe, więc co on nam może dać poza straconym czasem na napisanie artykułu, którego zapewne i tak nikt nie przeczyta? Jeśli macie takie podejście, to chcielibyśmy wyprowadzić Was z błędu. W tym artykule przedstawimy wskazówki jak go pisać, jakich zwrotów w nim używać i przede wszystkim mocne argumenty dlaczego warto go prowadzić. Siedzisz już na wygodnym fotelu? Kawa przygotowana? No to zaczynamy!

1. Pozycjonowanie strony

Wpisy na blogach są bardzo dobrze indeksowane przez wyszukiwarki, dzięki temu możesz w szybkim czasie dotrzeć ze swoim artykułem do swojej grupy odbiorców. Przy pisaniu artykułów ważna jest oczywiście unikalna treść oraz używanie fraz kluczowych. Czym są frazy kluczowe? Są to potencjalne zwroty/pytania, które mogą zadawać osoby w internecie, szukające rozwiązania swojego problemu. Frazy kluczowe możesz w artykule rozbudowywać i łączyć w tzw. długie ogony. Dla przykładu. Prowadzisz sklep z kosmetykami on-line i masz na nim bloga. W artykule możesz użyć fraz które odbiegają od opisów konkretnych kosmetyków np. zamiast „tusz pod oczy” możesz użyć „najlepszy tusz pod oczy w 2019 roku” lub też zamiast „lakier do paznokci” możesz napisać „najbardziej bezpieczny lakier do łamliwych paznokci”. Zastanów się jakich rodzajów kosmetyków mogą szukać ludzie i jakich fraz do tego użyją, a następnie umieść je w publikacji na blogu. Odpowiednia optymalizacja wpisów pozwala na lepszą możliwość wyszukania Twoich wpisów w internecie.

2. Unikalna treść Organiczna treść jest tym co Google lubi najbardziej. Każdy spec od pozycjonowania powie Ci, że Google mocno promuje unikalne treści. Dodatkowo mocno wspiera strony, na których treści są często aktualizowane. W przypadku bloga, każdy nowy artykuł to nowa podstrona. Jeśli publikujesz swoje treści regularnie, dajesz tym sygnał do Google „Hej, mój serwis się rozwija. Jesteśmy tutaj!”. Ma to bezpośrednie przełożenie na lepsze postrzeganie witryny w wyszukiwarce. Umiejętnie prowadzony blog może dać czytelnikom coś więcej niż zwykła, suchą informacje o Twojej usłudze. 3. Stajesz się ekspertem Dzięki komunikacji przez bloga, możesz wykreować swój wizerunek jako eksperta w danej dziedzinie. Jest to bardzo ważne, gdyż jeśli dopiero co założyłeś firmę, możesz być mało wiarygodny dla swoich potencjalnych klientów. Jeśli oferujesz fachowe produkty/usługi – musi wymagać to określonej wiedzy. Jeśli Twoja grupa docelowa zobaczy, że chętnie dzielisz się wiedzą, publikujesz eksperckie artykuły, ciekawe filmy instruktażowe oraz przede wszystkim rozwiązujesz problemy ludzi – zaczną traktować Cię jako specjalistę z danej dziedziny. Klient chętniej zaufa firmie która jest wiarygodna i dobrze zna się na produkcie/usłudze którą oferuje.


4. Stawiasz się w roli klienta

Jeśli na swoim blogu piszesz eksperckie artykuły oraz porady, które mają na celu pomoc Twoim klientów, wymaga to postawienia się w ich roli. Wiesz z jakimi problemami mogą się borykać, czego potrzebują i w jakiej sytuacji się znajdują. Z pewnością wzbudza to większe zaufanie ze strony klienta i dzięki temu wiesz jak możesz poprawić jakość swojego produktu czy usługi i w większym stopniu zwiększyć stopień spełnienia oczekiwań Twoich klientów.


5. Naprowadzasz klienta na zakup Blog jest świetnym miejscem, w którym możesz zachęcić potencjalnego klienta do skorzystania z Twoich usług. Wielu klientów często podejmuje decyzje zakupowe w oparciu o porady i artykuły eksperckie. W swoich publikacjach możesz przedstawić wszystkie wartości Twojego produktu, dzięki które możesz rozwiać wszelkie wątpliwości które miał klient przed zakupem. Blogi są świetnymi źródłami wiedzy na temat problemów, z którymi zmagają się nasi klienci przed zakupem.

6. Daj się udostępnić!

Blogi są często bezpłatnymi źródłami pozyskiwania nowych linków, kierujących do Twojej strony. Ludzie lubią podawać dalej w social media eksperckie treści. Często mogą się w ten sposób sami pozycjonować, jako osoby które mają pojęcie w danej dziedzinie. W tym przypadku działa również tzw. psychologia wdzięczności. Ktoś dzieli się ze mną swoją wiedzą bezpłatnie? Pomogę mu i udostępnię jego artykuł. Udostępnienia (linki) które w ten sposób pozyskasz mają nie tylko wpływ na windowanie w przeglądarkach konkretnego artykułu, ale również całej witryny. Artykuły blogowe to często „wdzięczny temat” do udostępniania w mediach społecznościowych.

7. Buduj relacje i rozwijaj komunikację z klientem

Jeśli prowadzisz bloga, to masz świetną platformę by budować dobre relacje ze swoim klientem. Przedstawiasz swoje produkty i usługi w zupełnie inny sposób niż dotychczas. Daje Ci on również kolejną płaszczyznę do komunikacji z Twoimi odbiorcami. Czytelnicy pod Twoimi artykułami mogą dzielić się swoimi przemyśleniami, komentować je oraz zadawać pytania. Dzięki temu narzędziu możesz na bieżąco badać nastroje swoich klientów i dostosowywać/modyfikować swoje produkty i usług tak, by lepiej trafić w gusta ich odbiorców. Poprzez tego typu artykuły klient widzi, że Twoja marka ma „ludzką” twarz i może ją lepiej poznać. Poprzez publikowanie historii z życia firmy, dzielenie się prywatnymi rzeczami – buduję się więź pomiędzy marką a klientem, która jest nie do przecenienia.


Podsumowując: Jeśli prowadzisz firmę która oferuje klientom produkty lub usługi – warto jest pomyśleć o założeniu bloga. Jeśli sam nie masz czasu go prowadzić, zawsze możesz zlecić to firmie zewnętrznej (koszty nie są wielkie). To narzędzie może nie tylko zbudować pozytywny wizerunek wokół marki, być świetną platformą do komunikowania się z klientami ale przede wszystkim zwiększyć sprzedaż. Aby blog przyniósł efekty, oczywiście potrzeba trochę czasu. Jest to długotrwały proces w którym ważna jest cierpliwość. Jako agencja social media, dzielimy się z Wami tego typu poradami raz w tygodniu. Jest to czasochłonne zajęcie ale jesteśmy przekonani, że w przyszłości to zaprocentuje. PS. Wróćcie za rok na naszego bloga, to zobaczycie jak urósł. A co! Miłego dnia!

Rise up - Agencja Social Media mail: biuro@riseupagencja.pl

#blog #blogfirmowy #blogdlaczegowarto #jakprowadzicsocialmedia #facebook #porady #riseupagencja #riseup #agencja #socialmedia #szczecin #poradnik #fanpage #firma

 

Formularz subskrypcji

721518967

Szczecin, ul.Parkowa 46/16

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

©2020 by Rise up - Agencja Social Media.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now