Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Wiele osób które nie miały wcześniej styczności z planowaniem reklam, zastanawia się z jakimi kosztami wiąże się reklama na Facebooku. Odpowiedź brzmi: to zależy od Ciebie. Nie ma jednej stawki. Reklamy na Facebooku mogą nas kosztować kilkadziesiąt groszy lub kilkanaście tysięcy polskich złotych (nie ma górnej granicy). Możesz wydać dokładnie tyle ile chcesz. Koszt reklamy jest uzależniony jednak od kilku czynników, m.in. tego jak szeroko chcemy ją targetować, ile ma się wyświetlać, do ilu osób ma dotrzeć, ile chcemy w nią zainwestować itd. Tak w skrócie – zależy od tego co chcesz dzięki niej osiągnąć. Jest to dosyć ogólnikowy wstęp, dlatego w dalszej części tego artykułu rozłożymy na czynniki pierwsze wszystkie etapy płatnego reklamowania i opiszemy jaki mają wpływ na koszt całej kampanii. Gotowi? No to lecimy.


Menedżer reklam Facebooka Nigdy, ale to przenigdy nie promuj posta poprzez przycisk „Promuj post”, pod swoją treścią. Dlaczego? Bo to przepalanie pieniędzy. Facebook dopasowuje reklamę automatycznie, co nie koniecznie jest dla Ciebie dobre i może się wyświetlić wielu osobom, które nie należą do Twojej grupy docelowej. Warto do tego korzystać z bezpłatnego narzędzia które oferuje nam Facebook, mianowicie – Menadżera Reklam. Jest to zdecydowanie najbardziej popularne i bardzo proste w użyciu narzędzie do kupowania reklam na Instagramie oraz Facebooku. Pozwala nam ono dobrze startować reklamę (dopasować do odpowiedniej grupy odbiorców pod względem płci, wieku, miejsca zamieszkania, zainteresowań itp.) by mogła wyświetlić się tym, do których powinna być kierowana. W tym narzędziu określa się również budżet na reklamę i analizuje jej skuteczność. Dzięki korzystaniu z tego narzędzia lepiej trafisz do grupy odbiorców i promowanie postów będzie tańsze niż w przypadku promowania postów z pułapu Twojego fanpage’a.

Budżet Budżet jest kwotą, którą chcesz zainwestować w Twoją reklamę. Im większy budżet, tym masz większe możliwości. Od niego jest zależna długość kampanii, częstotliwość wyświetlania Twojej reklamy oraz wielkość grupy odbiorców do której ma ona trafić. Dzięki niemu możesz kontrolować swoje wydatki na Twoją kampanię. Możesz ustawić dzienny zakres kwot, który będzie wydawany przez Twoją reklamę lub zakres całościowy (np. za cały miesiąc emisji reklamy). Ty decydujesz! Może zdarzyć się taka sytuacja, że założyłeś pewną kwotę na kampanię, jednak nie została ona wykorzystana. W każdym momencie masz dostęp do budżetu, możesz go zwiększyć, zmniejszyć lub całkowicie zastopować reklamę.

Cel reklamowy

Cel reklamowy to działanie, do którego chcesz zachęcić potencjalne osoby którym wyświetla się Twoja reklama. Facebook oferuje nam trzy główne kategorie celów, a są nimi:


- Świadomość (czyli zwiększenie zasięgu i rozpoznawalności marki), - Działania (ruch w witrynie, aktywność w postach, instalowanie aplikacji, wyświetlenia filmu, pozyskiwanie kontaktów czy wiadomości), - Konwersja (wyświetlanie reklam osobom które z największym prawdopodobieństwem podejmą wartościowe działania, takie jak dokonanie zakupu lub dodanie informacji o płatnościach, w Twojej witrynie, aplikacji lub Messengerze.

Każdy cel ma swoje uzasadnienie. Wszystko zależy od tego czego oczekujesz emitując reklamę na Facebooku. Czy chcesz budować pozytywny wizerunek swojej firmy, czy chcesz pozyskać numery telefonu czy po prostu sprzedać swój produkt. Gdy ustalimy nasz cel, jest to jasny sygnał dla Facebooka pod jakim kątem ma optymalizować naszą reklamę i na jakich wynikach nam zależy. W ramach określonego budżetu, Facebook przetwarza wszystkie nasze dane tak by osiągnąć możliwie jak najlepsze wyniki. Ustalając cel jednocześnie deklarujemy się za co ponosimy koszt. Ceny za poszczególne działania nie będą jednak jednakowe. Inaczej zapłacimy za aktywność pod postem (np. like lub komentarz), a inaczej za konwersję (sprzedany produkt z katalogu). Przy celu reklamowym bardzo ważne jest również odpowiednie umiejscowienie reklamy, grupa docelowa, komunikat i grafika.

Grupa docelowa

Gdy ustaliliśmy już budżet, mamy określony cel i prognozowany wynik tego co mamy osiągnąć, możemy się wziąć za wybór grupy docelowej. Jest to kluczowa sprawa przy emisji reklamy. W pierwszej kolejności zastanów się kto jest odbiorcą Twojego produktu. - Czy jest to kobieta czy mężczyzna? - W jakim wieku jest ta osoba? - Gdzie mieszka? - Jakie ma zainteresowania? Kierując reklamę do szerokiej grupy odbiorców możesz po prostu przepalić swoją kasę, gdyż możesz dotrzeć do wielu osób którzy nie są zainteresowani tym co oferujesz. Gdy zawężasz grupę i kierujesz do niej odpowiedni komunikat, masz zdecydowanie większą szansę na interakcję z twoim postem. Oczywiście może zdarzyć się tak, że targetując reklamę na wąską grupę możesz zapłacić więcej. Ma to związek z tym, że bije się o nią spora rzesza reklamodawców. Duża konkurencja przy określonej grupie może powodować wzrost kosztów, jednak przy targetowaniu reklamy do osób potencjalnie zainteresowanych – jest znacznie większa szansa na jej powodzenie.

Podsumowanie Mili Państwo – podsumujmy ten artykuł. Przed rozpoczęciem kampanii musisz w pierwszej kolejności zastanowić czego oczekujesz po reklamie i ile jesteś w stanie za to zapłacić. Pierwsze kroki przy targetowaniu reklam mogą być trudne. Dużo musisz bazować na analizach, statystykach i klikalności reklam które publikowałeś. Włożyłeś duże pieniądze w reklamę a nie zagrała? Może zmień grafikę? Nie pozyskałeś tyle telefonów ile chciałeś? Spróbuj zmienić komunikat!

Pamiętaj, że fanpage jest fanpage’owi nie równy. Dobrze jest założyć sobie pewien cel, do którego będzie się dążyć z reklamami. Koszty reklamy często zależą od odpowiedniego targetowania i jej atrakcyjności. Próbuj, ucz się i analizuj statystyki – w razie czego, zleć to nam! Pomożemy! Rise up - Agencja Social Media mail: biuro@riseupagencja.pl

#ilekosztujereklama #jakprowadzicsocialmedia #facebook #porady #riseupagencja #riseup #agencja #socialmedia #szczecin #poradnik #fanpage #firma

19 wyświetlenia
 

Formularz subskrypcji

721518967

Szczecin, ul.Parkowa 46/16

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

©2020 by Rise up - Agencja Social Media.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now