Narzędzia do zarządzania małą i średnią firmą [2020]

Aktualizacja: 5 gru 2020

Prowadzenie własnej firmy, wymaga wielozadaniowości i zaangażowania w wiele obszarów jej funkcjonowania. Manager, marketingowiec, księgowy, pracownik administracyjny - niestety na początku swojej drogi z własną działalnością, musisz wcielać się w wiele ról. Jak napisał Michael Ward w książce „50 problemów zarządzania”: „Zarządzanie może przyprawiać o ból głowy, może też być dobrą zabawą; może stanowić koszmar albo też dać pełną satysfakcję, zawsze jednak człowiek uczy się czegoś nowego.”

Aby się w tym wszystkim nie pogubić, warto jest uporządkować swoją pracę. Możesz to wykonać dzięki odpowiednim narzędziom i w tym artykule przedstawimy kilka z nich, które pomogą Ci w zarządzaniu małą firmą. Kawka zaparzona? No to zaczynamy!

Todoist – aplikacja pozwalająca na dokładne zaplanowanie codziennych zadań. Dzięki możliwości określania terminów, przepisywaniu priorytetów oraz odhaczaniu rzeczy już zrobionych, łatwo i szybko uporządkujesz rzeczy, które masz do zrealizowania każdego dnia. Narzędzie jest dostępne zarówno w wersji płatnej jak i bezpłatnej. Darmowa wersja jest bardzo funkcjonalna i jeśli nie korzystałeś wcześniej z tego narzędzia, gorąco zachęcamy Cię do sprawdzenia. Link do strony: https://todoist.com

Trello – to aplikacja do zarządzania zadaniami i współdziałania. To rodzaj wirtualnej tablicy czy zbioru rzeczy do zrobienia. Nieco różni się od Todoist – to narzędzie jest bardziej skierowane do działania projektowego. Dzięki wirtualnej tablicy łatwiej określić sobie i innym co jeszcze musimy wykonać i jaki jest aktualny stan projektu czy zadania. Tablice możemy udostępniać naszym pracownikom czy kolegom z zespołu. Każde wykonane działanie w ramach danej tablicy będzie widoczne również dla reszty zespołu, której jest ona udostępniona. Link do strony: https://trello.com/

Google Calendar – dzięki kalendarzowi on-line, nie musimy być uzależnieni od jego papierowej wersji. W każdym momencie możemy sprawdzić terminy najbliższych spotkań na komputerze czy poprzez smartfona. Dużym plusem jest to, że kalendarz Google jest dostępny w polskiej wersji językowej. Ma wiele ciekawych funkcji, takich jak udostępnianie naszego kalendarza innym osobom (np. firmowe terminy), dodawanie osób i lokalizacji do zdarzeń w przypadku indywidualnych spotkań, przypomnienia e-mail przy wybranych spotkaniach, powiadomienia na urządzeniu mobilnym 30 minut przed zdarzeniem, czy chociażby planowanie i konferencje video poprzez Google Meet.

Link do strony: https://calendar.google.com/



wFirma/iFirma – narzędzia do prowadzenia księgowości w firmie i wystawiania faktur on-line. Przypominają o zbliżających się terminach, przeliczają budżet firmowy czy wyliczają podatek dochodowy do zapłaty. W ramach wybranych pakietów możesz otrzymać również wsparcie techniczne czy pomoc biura rachunkowego. W przypadku prowadzenia jednoosobowej działalności te narzędzia mogą się bardzo przydać.

Link do strony wFirma: https://wfirma.pl/

Link do strony iFirma: https://www.ifirma.pl/

Dropbox/Google Drive – każda firma powinna przechowywać swoją dokumentację. Dzięki tym narzędziom możemy mieć dostęp do naszych ofert firmowych, zdjęć, umów czy faktur on-line. Jest to duże ułatwienie dla firmy, w przypadku gdy z zasobów naszego przedsiębiorstwa korzysta więcej osób. Nie jesteśmy ograniczeni do korzystania z jednego komputera i nie jesteśmy również zmuszeni do każdorazowego zgrywania danych na nośnik – mamy do nich dostęp z każdego miejsca (zarówno jeśli chodzi o komputer jak i telefon). Link do strony Dropbox: https://www.dropbox.com/

Link do strony Google Drive: https://drive.google.com/


Skype/Teams/Zoom/Google Meet – narzędzia do video konferencji. Możemy je wykorzystać do szkoleń, rozmów biznesowych jak i spotkań z członkami zespołu. Szczególnie nam się mogą przydać w komunikacji z naszymi klientami w trakcie pandemii, gdy kontakt na żywo jest mocno ograniczony. Narzędzia dają nam różne ciekawe możliwości, m.in. rejestrowanie rozmów, udostępnianie ekranu czy zgłaszanie chęci zabrania głosu. Są dostępne zarówno w płatnych jak i darmowych wersjach, które również są bardzo funkcjonalne. W przypadku np. Zoom’a czy Google Meet nie jest konieczne pobieranie aplikacji, tylko wszystko można zrobić poprzez wysłanie linku czy zaproszenia do konwersacji.

Link do strony Skype: https://www.skype.com/pl/

Link do strony Microsoft Teams: https://www.microsoft.com/pl-pl/microsoft-365/microsoft-teams/log-in

Link do strony Zoom: https://zoom.us/

Link do strony Google Meet: https://meet.google.com/


Canva – jest prostym programem on-line, dzięki któremu zaprojektujesz grafiki na swoją stronę, bloga czy media społecznościowe. Cieszy się wielkim powodzeniem i obecnie z tego narzędzia korzysta wiele milionów użytkowników na całym świecie. Jest dostępna również w polskiej wersji językowej. Canva oferuje nam wiele bezpłatnych szablonów, bazę zdjęć i elementów, ramki, czcionki, czy video. Potrzebujesz stworzyć wizytówkę? Aplikacja zaoferuje Ci gotowy szablon w odpowiednim rozmiarze. Warto zastanowić się nad płatną wersją, która oferuje znacznie więcej możliwości (nowe szablony, zdjęcia itp.). Miesięczny koszt płatnej wersji to 49,99 zł. Link do strony Canva: https://www.canva.com/

Freshmail - Freshmail to świetne narzędzie do e-mail marketingu, za pomocą którego możesz przygotować oraz wysłać maile oraz newslettery do Twojej bazy klientów. Dzięki temu narzędziu nie będziesz musiał ręcznie tworzyć bazy mailowej, freshmail pomoże Ci zautomatyzować zarówno tworzenie jej jak i wysyłkę wiadomości. Prowadzisz sklep internetowy? Sprzedajesz usługi on-line? Dobry program do mailingu jest dla Ciebie niezbędny.

Link do strony Freshmail: https://freshmail.pl/

CRM – Czym tak właściwie jest CRM? Jego skrót podchodzi z języka angielskiego „customer relationship management”, co oznacza dosłownie „zarządzanie relacjami z klientami”. Jego głównymi zadaniami są m.in. organizacja procesów marketingowych i sprzedażowych w firmie, koordynacja pracy czy dostarczanie raportów z wykonanych działań. Jest to również baza wiedzy dla wszystkich pracowników. W internecie jest wiele dostępnych systemów CRM i nie chcemy polecać jednego. Przed wybraniem właściwego narzędzia, warto jest przeczytać opinie użytkowników na jego temat.

Budżet – prowadząc własną firmę nie możesz liczyć na regularne wpływy. Znacznie częściej zdarzają się również sytuacje losowe, na które nie byłeś przygotowany, a mogą zachwiać kondycją nie tylko Twojej firmy ale i rodziny. Aby uniknąć takich sytuacji, bardzo ważne jest by kontrolować budżet firmy. Dzięki dobremu plikowi z budżetem, który uzupełniasz regularnie, możesz stwierdzić jaki masz dokładny przychód, koszty, miesięczny dochód w firmie oraz prognozy na następny rok lub lata. Przykładowy plik z budżetem

Link: https://templates.office.com/pl-pl/miesi%C4%99czny-bud%C5%BCet-firmy-tm03458075 A Wy z jakich narzędzi do organizacji firmy korzystacie? Czy któreś z wymienionych przez nas były dla Was nowościami i Was jakoś zainspirowały? Dajcie znać w komentarzach. Jak widzicie, organizacja firmy to nie jest taka prosta sprawa. Decydując się na założenie jej spada na nas bardzo duża odpowiedzialność i często przez natłok zadań, brakuje nam godzin w dobie (przed tym nie uciekniemy). Z czasem ważne będzie również to, by nauczyć się delegować zadania podwykonawcom – z rozwojem przedsiębiorstwa tych zadań będzie coraz więcej. Tyczy się to szczególnie zadań, w których nie czujesz się dobrze. Wiele osób poprzez brak czasu zaniedbuje swoje działania promocyjne i w mediach społecznościowych kompletnie nic się nie dzieje. Nie pozwól sobie na to – zleć to specjalistom!

Napisz na biuro@riseupagencja.pl czego potrzebujesz, a my przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę!


#narzędzia #organizacjafirmy #bezplatnenarzedziafirma #malaisredniafirma #zarządzanie #instagram#kontobiznesowe#biznesinstagram#blog#blogfirmowy#blogdlaczegowarto#jakprowadzicsocialmedia#facebook#porady#riseupagencja#riseup#agencja#socialmedia#szczecin#poradnik#fanpage#firma

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
 

Formularz subskrypcji

721518967

Szczecin, ul.Parkowa 46/16

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

©2020 by Rise up - Agencja Social Media.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now