Social media - 5 powodów dlaczego warto z nich korzystać! [2021]


Według raportu Deloitte w ciągu każdej minuty ponad 4 miliony osób na świecie lajkuje treści na Facebooku, a ponad 1,5 miliona na Instagramie. W jaki sposób przełożyć te dane na sukces Twojej firmy? 🤔 W tym celu specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy dla Ciebie artykuł, w którym na tapetę wzięliśmy 5 powodów dlaczego warto korzystać z mediów społecznościowych. Jesteście ciekawi Zapraszamy do lektury!


1. Budowanie relacji z klientem

Prowadząc biznes wykorzystaj fakt, że coraz więcej osób korzysta z mediów społecznościowych. Dlaczego? Są to świetne platformy, by przybliżyć klientowi Twoją markę, pokazać ludzką twarz firmy oraz zbudować z nim przyjacielską relację - by w dalszej kolejności sprzedać mu produkt czy konkretną usługę z Twojej oferty.


Prowadzenie social mediów jest istotne pod kątem budowania relacji z klientami, ponieważ:

  1. Jesteś widoczny - duża konkurencyjność firm w social mediach sprawia, że jeżeli dziś nie ma Cię w Internecie to tak jakbyś w ogóle nie istniał. Klientowi zależy na czasie, więc jeśli nie dasz mu się odnaleźć w mediach społecznościowych, będzie szukał odpowiedzi u Twojej konkurencji.

  2. Kreujesz wizerunek - social media to główne miejsce, w którym Twoi odbiorcy będą poszukiwali informacji o Twojej firmie, dlatego warto zadbać o jego profesjonalną obsługę, wygląd.

  3. Stajesz się ekspertem - publikując merytoryczne treści na swoim fanpage'u dzielisz się wiedzą z klientami.

  4. Skracasz dystans z klientem - wykorzystując do wzajemnej komunikacji popularne komunikatory w mediach społecznościowych.


Jak zatem budować relacje z klientem w social mediach?

  • odpisuj na wiadomości i komentarze,

  • obiecuj tylko tyle ile możesz spełnić,

  • bądź ekspertem, dziel się wiedza i kompetencjami,

  • nie sprzedawaj swoich produktów, tylko rozwiązuj problemy ludzi,

  • słuchaj klienta i rozpoznaj jego potrzeby,

  • szanuj czas klienta,

  • myśl długofalowo,

  • bądź terminowy,

  • bądź sobą, nie manipuluj,

  • korzystaj z obsługi posprzedażowej,

  • wyślij życzenia na święta, pogratuluj sukcesów.


2. Komunikacja z klientami

Jeżeli udało Ci się już zbudować pozytywną relację z klientem i nawiązać z nim kontakt w social mediach to skupmy się teraz na komunikacji. W jaki sposób porozumiewać się z odbiorcami, aby utrzymać pozytywne stosunki?🤔 Wbrew pozorom proces zdobywania zaufania klientów jest długotrwały. Czasami wystarczy jeden błąd, aby ich stracić. Nie od dziś wiadomo, że konsumenci są wymagający i często niecierpliwi. Dlatego coraz częściej jednym z pierwszych miejsc kontaktu z daną firmą są media społecznościowe.


Jak w takim razie zbudować i wdrożyć skuteczną komunikację z klientami?

Oto kilka tipów od nas:

👉 Unikaj eskalowania konfliktu - publiczne wykłócanie się z klientem nie ma sensu. Staraj się załagodzić sytuację i znaleźć przyczynę konfliktu polubownie rozwiązując problem. Jeśli z jakiegoś powodu natrafisz na niezadowolonego klienta i wina leży po Twojej stronie, nie bój się przyznać, że zrobiłeś coś źle i że to poprawisz — bycie ludzkim jest lepsze niż arogancja. 👉 Nie usuwaj negatywnych komentarzy - ich kasowanie nie jest dobrym rozwiązaniem. Zawsze znajdą się osoby, które będą wystawiać niekorzystne opinie. Jeszcze nie urodził się taki który wszystkim dogodził 😅. 👉 Jak najszybciej odpisuj na wiadomości - oczekiwany czas odpowiedzi w przypadku social mediów wynosi max 1 dzień, jednak im szybciej to zrobisz, tym lepiej. 👉 Szanuj swoich klientów - stosowanie grzecznego oraz profesjonalnego tonu komunikacji to MUST HAVE podczas kontaktu z Twoimi odbiorcami.

👉 Nie pozostawiaj klienta bez odpowiedzi - nawet jeśli nie potrafisz odpowiedzieć na pytanie lub musisz zasięgnąć konsultacji kogoś z zespołu poinformuj o tym klienta. Proste zdanie: „Wrócę do Pana (i) z odpowiedzią jutro po południu” będzie przez niego pozytywnie odebrane - w końcu nikt nie lubi być ignorowany.


Teraz już wiesz jak utrzymać dobry kontakt z klientem oraz poznać jego potrzeby. Mając taką wiedzę możesz próbować się zmieniać i rozwijać w dobrym kierunku, a dzięki temu w przyszłości zarabiać więcej.


3. Budowanie pozytywnego wizerunku marki w internecie

Czy wiesz, że regularne i rzetelne działania w mediach społecznościowych, mogą zwiększyć zaufanie wśród klientów i wpłynąć na pozytywne postrzeganie Twojej marki? 🤔 Możesz tego dokonać dbając o swój wizerunek w mediach społecznościowych. Przekonaj się jak w prosty sposób możesz przedstawić swoją markę w roli eksperta 🧐 Profil na Facebooku stwarza wiele możliwości - jedną z nich jest możliwość kreowania pozytywnego wizerunku swojej firmy w social mediach. Oto kilka porad, w jaki sposób łatwo go zbudować: 📍 publikuj merytoryczne treści w mediach społecznościowych - dodając posty eksperckie na swoim profilu stawiasz się w roli eksperta w danej dziedzinie, co znacznie zwiększa Twoją wiarygodność w oczach klienta, 📍 umieszczaj wysokiej jakości grafiki na swoim Fanpage’u - dzięki temu zadbasz o wygląd profilu i jakość swoich postów, 📍 publikuj nowinki z zakresu Twojej branży - dzięki temu pokażesz, że jesteś na bieżąco z wszystkimi newsami, 📍 promuj swoją działalność na tematycznych grupach na Facebooku - umieszczaj na nich swoje eksperckie treści oraz bierz udział w dyskusjach branżowych, 📍 kieruj potencjalnych klientów do strony Internetowej, która jest Twoją główną wizytówką - zadbaj o to, aby pojawiły się na niej również merytoryczne treści, chociażby w postaci bloga firmowego, 📍 utrzymuj systematyczną relację z klientami - monitoruj aktywność fanów, odpowiadaj na komentarze i wiadomości, 📍 twórz angażujący content - przeprowadzaj akcje, konkursy i zabawy, dzięki którym wzrośnie świadomość Twojej marki wśród użytkowników serwisów społecznościowych.

Wypróbuj kilka z naszych wskazówek i przekonaj się sam jak w prosty sposób możesz zbudować swój wizerunek w social mediach.


4. Zwiększenie ruchu na stronie internetowej

Media społecznościowe to fantastyczne narzędzie, które może skierować ruch na Twoją stronę internetową i pomóc w zwiększeniu liczby odwiedzających. Jak to zrobić? Wystarczy, że zastosujesz kilka z naszych sposobów 😮

Zacznijmy od tego dlaczego ruch na stronie internetowej jest taki ważny? Ponieważ dzięki temu możesz domknąć sprzedaż! Dlatego też warto dbać o pozyskiwanie stale nowego, napływającego ruchu na naszą docelową stronę. W naszym kolejnym poście z cyklu „Social media - dlaczego warto?” dowiesz się jak to zrobić 🧐


Oto kilka sposobów, dzięki którym zwiększysz ruch na swojej stronie za pomocą social mediów: 👉 podlinkuj swoją stronę w każdym poście sugerując, że tam klient znajdzie więcej szczegółów na dany temat. Dzięki odnośnikom z tych źródeł podniesiesz autentyczność witryny, 👉 daj się znaleźć w social mediach - pamiętaj, że wielu użytkowników szukając firmy, wykorzystuje do tego wciąż udoskonalaną wyszukiwarkę Facebooka, a nie Google. Dlatego dodaj rodzaj swojej działalności do nazwy Fanpage’a - to znacznie ułatwi znalezienie Twojej firmy, 👉 bądź ekspertem i publikuj merytoryczne treści - czyli udostępniaj fragmenty artykułów w social mediach i kieruj klientów na swoją stronę, gdzie będą mogli dowiedzieć się więcej i sfinalizować zakup.

5. Zwiększenie sprzedaży

Za pomocą social mediów również można sprzedawać? Jak to zrobić?

Wiele osób uważa, że profil na Facebooku służy jedynie utrzymywaniu relacji z klientami czy promowaniu swojej marki, rzadziej wskazując na jego możliwości sprzedażowe. Nie bez przyczyny to ostatni punkt w artykule, ponieważ aby móc sprzedawać najpierw trzeba zwiększyć widoczność swojej marki w social mediach, zbudować pozytywne relacje z klientem oraz zyskać ich sympatię. Jeśli więc przebrnąłeś przez wszystkie te etapy - wtedy śmiało możesz zacząć sprzedawać swój produkt czy usługę 🛒


Oto kilka sposobów na wykorzystanie obecności marki w social mediach do budowania zrównoważonych ścieżek sprzedaży:

📌 określ kim są Twoi odbiorcy - bez względu na rodzaj i wielkość biznesu, docelowymi odbiorcami Twojej marki nie są wszyscy. Twoi klienci – obecni i potencjalni – to określone grupy odbiorców, które posiadają cechy, potrzeby, czy zainteresowania wspólne tylko dla nich. Im lepiej rozumiesz swój rynek docelowy, tym łatwiej będzie Ci do niego dotrzeć, 📌 wykorzystuj Messengera - relacje z klientami są ważne, dlatego odpowiadaj na ich wiadomości. Jeżeli nie masz jednak na to czasu zawsze możesz zautomatyzować wiadomości prywatne na Messengerze. Wtedy żaden klient nie poczuje się odrzucony, 📌 zarządzaj recenzjami - mają one ogromny wpływ na decyzje sprzedażowe Twoich klientów. Dlatego jeśli masz już zadowolonych odbiorców, spróbuj ich skłonić do zostawienia krótkiej recenzji. A jeżeli pojawiają się te negatywne - szybko reaguj i staraj się znaleźć ich przyczynę,

📌 pamiętaj o optymalizacji pod kątem mobile - około 70% ruchu, który pochodzi z social mediów jest generowany za pomocą różnego rodzaju urządzeń mobilnych. Oznacza to, że bez optymalizacji pod tym kątem będziesz tracić ogromne ilości potencjalnej sprzedaży. 📌 zwiększ sprzedaż dzięki płatnym kampaniom w social mediach - umożliwiają one skonkretyzowanie grupy docelowej poprzez dane demograficzne i zainteresowania, dzięki czemu docierają do Twoich potencjalnych klientów.


Wszystko to jednoznacznie wskazuje, że na proces zwiększenia sprzedaży wpływ ma wiele działań. Aby móc cieszyć się zyskami musisz kompleksowo zadbać o swój profil na Facebooku. Jeżeli zależy Ci na wzroście sprzedaży i profesjonalnym wizerunku Twojego profilu w social mediach skontaktuj się z nami 📩 biuro@riseupagencja.pl a my przygotujemy ofertę dopasowaną do Twoich celów biznesowych.


#socialmedia #5powodow #dlaczegowarto #firma #biznes #marka #wizerunek #komunikacja #www #relacje #blog#blogfirmowy #blogdlaczegowarto #jakprowadzicsocialmedia #facebook#porady #riseupagencja #riseup#agencja #socialmedia #szczecin #poradnik #fanpage#firma #instagram #kontobiznesowe #biznesinstagram

 

Formularz subskrypcji

721518967

Szczecin, ul.Parkowa 46/16

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

©2020 by Rise up - Agencja Social Media.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now