Social media - dlaczego warto?

Wg. badań Deloitte, ponad 25 milionów osób w Polsce korzysta z Internetu. Czas który dziennie spędzamy przed komputerem to ok. 6 godzin. W świecie który jest opanowany przez Internet i nowe technologie, wymogiem jest iść z duchem czasu. W tym artykule opowiemy Wam dlaczego korzystanie z social media powinno być fundamentem każdej strategii marketingowej w przedsiębiorstwie. Gotowi? No to zaczynamy!

Wiele osób traktuje narzędzia tj. Facebook, Instagram itd. tylko i wyłącznie do komunikacji, nie dostrzegając potencjału który ze sobą niosą.

Prowadziliśmy profile social media dla wielu firm i często przy pierwszej rozmowie z nowym pracodawcą, padały pytania w stylu: „Po co mi to skoro mam stronę www?” lub „Po co mi to, skoro to na siebie nie zarobi?”. Na pierwszym kroku można było wyczuć nieufność. Jest to normalna reakcja na coś, czego nie znamy. Nieufność może również potęgować pozorny brak namacalnych efektów. Początkowo może się wydawać, że zainwestowałeś sporo kasy w reklamę, poświęciłeś swój czas a NIC SIĘ NIE ZMIENIŁO (np. sprzedaż towarów gwałtownie nie wzrosła). Aby jednak dostrzec realne korzyści płynące z funkcjonowania firmy na portalach społecznościowych, trzeba spojrzeć głębiej, znacznie głębiej.

Jak mawiał Brian Tracy, znany Kanadyjski publicysta w dziedzinie psychologii biznesu:

Aby więcej zarabiać, musisz się więcej nauczyć.”

W dalszej części artykułu postaramy się Wam przybliżyć wszystkie zalety korzystania z tych kanałów social media.

Jeśli się nie sprzedasz, to nikt Cię nie kupi

Założenie strony www to dopiero pierwszy krok funkcjonowania firmy w Internecie. Obecny trend Google bardzo promuje wartościowe treści, także jeśli prowadzimy stronę rzetelnie i artykuły na niej są wartościowe – jest duża szansa, że znajdzie się wysoko w wyszukiwarkach. Gorzej jest, gdy w naszej branży jest spora konkurencja. Można by było długi pisać na ten temat, nie chcielibyśmy się jednak skupiać na stronach www (to temat na inny artykuł), wróćmy do portali społecznościowych.

Strona www to absolutna podstawa, ale warto ją wesprzeć innymi kanałami informacyjnymi.

Większość profili social media pozwala nam bezpłatnie dodać adres naszej strony do profilu. Dla wyszukiwarek są to wartościowe łącza, które pokazują, że działamy i windują pozycję naszej strony w przeglądarce. Szkoda więc marnować taką okazję, prawda?

Wiele firm nie chce próbować wejść w social media, co za tym idzie – praktycznie nie istnieją w Internecie. Nie musisz postępować tak samo jak oni, przetrzyj szlaki i wyprzedź konkurencję! Jeżeli sam nie czujesz się dobrze na tej płaszczyźnie, zleć to osobom które się na tym znają. Gwarantujemy, że efekty będą widoczne gołym okiem.

Obecność na portalach społecznościowych wpływa również na zaufanie klientów do naszej firmy, gdyż generując treści na (na fanpage’u czy instagramie) przybliżamy klientowi sposób działania naszego przedsiębiorstwa i podajemy na tacy informacje o nas. W biznesie, dzięki tym kanałom, możemy zbudować długofalową relację z klientem, oraz sprawić, że osoby będą się mogły identyfikować z naszym produktem.

Sprzedajesz np. pomidory? Zrób ładną sesję zdjęciową, przygotuj odpowiednią treść do posta, wytwórz w kliencie potrzebę jego zakupu. Tak to właśnie działa. Dzięki temu możesz spowodować znaczny wzrost rozpoznawalności swojej firmy (zwłaszcza na rynku lokalnym), a co za tym idzie – sprzedaż. Im więcej kanałów przepływu informacji, tym większa szansa, że dotrzesz ze swoim produktem do potencjalnego klienta.




Po co to robimy?

Musisz zadać sobie również jedno, konkretne pytanie: „Z jakich powodów chce być w sieci?”.

Porozmawiajmy o celach. Muszą być one realne oraz jasno określone w czasie. Oczywiście, są one różne dla każdej firmy. Warto wiedzieć dokładnie, co chciałbyś osiągnąć w sieci. Dzięki temu łatwiej ustalisz priorytety oraz plan działania. Zastanów się czy chcesz np. wspomóc sprzedaż, dotrzeć do ludzi, którzy nie znali wcześniej Twojej firmy a mogliby być zainteresowani ofertą czy utrzymać obecnych klientów. Social media są doskonałym narzędziem by poznać potrzeby swojego klienta. Możemy od niego również uzyskać opinię nt. zalet i wad naszej firmy. Mając taki feedback mamy możliwość rozwijać naszą firmę i zmieniać ją na lepsze.

No to działamy! Kiedy już sobie odpowiesz na to pytanie, zacznij działać. Tylko pamiętaj by przygotować sobie odpowiednią strategię. Nie po to zakładamy konto na wybranym portalu, by za moment zniknąć w gąszczu innych firm (a może się to wydarzyć, gdy nasze działania będą niespójne lub z powodu braku wiedzy). Magia polega na tym, by zaangażowanie na profilu cały czas rosło i klienci coraz bardziej identyfikowali się z marką.

Przed rozpoczęciem działań powinniśmy zastanowić się jaka jest nasza grupa docelowa, a następnie sprawdzić czy dana grupa korzysta z portali społecznościowych. Gdy już ustalimy na jakim kanale informacyjnym poruszają się nasi potencjalni klienci. Nie możemy działać po omacku – musisz wymyślić swój styl (i graficzny i przekazywanej treści). Twoje działania powinny być przede wszystkim systematyczne i robione z głową. Nie możesz dać się ponieść emocjom, gdyż nawet drobny błąd może Cię słono kosztować. Wszystkie Twoje działania wpływają na ogólny wizerunek Twojej firmy.

Aby zwiększyć konwersję na profilach, możemy np. organizować różne konkursy, ciekawe akcje promocyjne dla produktów czy pisać artykuły, które stawiają Cię w roli eksperta w danej dziedzinie. Jeżeli ludzie uznają to za wartościowe treści, będą sami przekazywać je innym poprzez udostępnienia. Warto więc poświęcić trochę czasu na napisanie dobrego posta, czy artykułu – pamiętaj, treść jest najważniejsza! Poświęcisz trochę więcej czasu, ale z pewnością się opłaci.

Płatna reklama

Masz już określoną ilość polubień profilu i chciałbyś dotrzeć do osób które nie znają Twojej firmy? Możesz to zrobić poprzez płatną kampanię. Ludzie korzystający z Facebooka, często nie dbają o swoją prywatność, dodając posty o swoim życiu, czy zostawiają lajka na profilach które ich interesują. Możemy to sprytnie wykorzystać – w jaki sposób? Załóżmy, że prowadzisz firmę która sprzedaje wózki dziecięce. Nie chcesz by Twoja reklama trafiła do wszystkich, więc wybierasz precyzyjny zakres osób, którym ma się ona wyświetlić. Przykładowo, mają być to młode kobiety (to zwykle kobiety bardziej interesują się zakupem wózka, wybaczcie panowie) w wieku np. 20-26 lat, które polubiły profile związane z wychowywaniem dziećmi. Wiesz wtedy, że reklama wyświetli się tym osobom, którym miała się wyświetlić. Dzięki temu możesz trafić do osób, które wcześniej nie znały Twojej firmy.


Co możemy zyskać z social media?

Za pośrednictwem portali społecznościowych możemy budować wizerunek naszej firmy, badać zapotrzebowanie naszej grupy docelowej, sprzedawać, komunikować się z klientami i przede wszystkim budować z nimi relacje. Wszystkie te elementy wpływają na promocję naszego przedsiębiorstwa. To głównie z tych kanałów korzysta teraz większość społeczeństwa. Wykorzystaj to! Jest to świetna okazja by zaistnieć w Internecie. Warto inwestować w tego rodzaju promocję, gdyż dzięki niej nasza firma może wiele zyskać.

Social Media to skarbnica wiedzy o ludziach, możemy przez nie dowiedzieć się jakie zainteresowania mają nasi klienci, jakie potrzeby itd. Dzięki takim informacjom wiemy, jakie oferty będą ich interesowały. Czy to nie brzmi interesująco?

Szukasz firmy która zajmie się profesjonalnie Twoimi kontami w portalach społecznościowych? Napisz do nas! Mail: biuro@riseupagencja.pl


22 wyświetlenia
 

Formularz subskrypcji

721518967

Szczecin, ul.Parkowa 46/16

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

©2020 by Rise up - Agencja Social Media.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now