Pozycjonowanie strony internetowej pod wyszukiwanie głosowe to bardzo innowacyjny i niecodzienny sposób promowania witryny w wyszukiwarce Google. Pojawia się ono jednak coraz częściej w dyskusjach i wirtualnej przestrzeni, a samo wyszukiwanie głosowe staje się coraz popularniejsze. W tym tekście przedstawiamy wszystkie najważniejsze informacje o SEO pod wyszukiwanie głosowe i podpowiadamy, dlaczego ma ono sens.
Czym jest SEO pod wyszukiwanie głosowe?
Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe to taki styl pozycjonowania, gdzie witrynę pozycjonuje się pod usługę Google Voice Search, czyli głosowego wyszukiwania informacji w Google. Jest to bardzo popularna usługa, która staje się coraz szerzej wykorzystywana. Polega ona na uruchomieniu mikrofonów w urządzeniu, z którego korzystamy i głosowym wypowiedzeniu pytania. Następnie jest ono przetwarzane na tekst i wprowadzone do wyszukiwarki Google.
Wyszukiwania tego typu różnią się od słownego wpisywania haseł. Hasła te najczęściej mają krótką i prostą formę, a pytania wprowadzone głosowo mają charakter długich zapytań i mowy potocznej.
Jak działa Google Voice Search?
Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe w Google jest zatem dostosowaniem witryny do tego typu pytań. Celem takiego SEO jest sprawienie, aby pozycjonowana witryna pojawiała się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google, kiedy pytanie zostanie zadane właśnie w takiej formie.
Witryna przy tym typie pozycjonowania jest standardowo optymalizowana jak przy pozycjonowaniu ogólnym, ale dodatkowo wykonuje się pewien pakiet działań, które mają lepiej dostosować ją do wyszukiwania głosowego niż inne witryny obecne w sieci.
Kiedy warto stosować pozycjonowanie stron pod wyszukiwanie głosowe?
Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe przede wszystkim wykonuje się, jeśli chcemy specjalizować się w tym segmencie wyszukiwania w danej kategorii tematycznej. Dzięki temu możemy wybić się pod tym rodzajem wyszukiwań, w danej kategorii, która jest bardzo konkurencyjna.
Ten rodzaj pozycjonowania będzie również wskazany, jeśli nasza grupa docelowa chętnie i często używa wyszukiwania głosowego. W takiej sytuacji będzie to dobra odpowiedź na potrzebę i oczekiwania naszych odbiorców. Pozycjonowanie pod Google Voice Search może stanowić również alternatywny sposób pozycjonowania, jeśli nie możemy wybić się pod konkretnymi słowami kluczowymi w sposób standardowy ze względu na zbyt dużą konkurencję.
Dowiedz się więcej: Pozycjonowanie Mapy Google. Klucz do Lokalnego Sukcesu
Dlaczego pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe ma sens?
Wyszukiwanie głosowe może być bardzo atrakcyjnym segmentem wyszukiwania danej kategorii tematycznej z kilku powodów. Przede wszystkim jest to rosnąca popularność takiego typu zadawania pytań, a więc i spory potencjalny ruch organiczny, który możemy pozyskać. Wyszukiwanie głosowe staje się coraz popularniejsze i coraz więcej osób chce właśnie tak wyszukiwać informacji. Jest to alternatywa dla wpisywania ręcznie słów do wyszukiwarki.
Pozycjonowanie stron pod wyszukiwanie głosowe jako uzupełnienie standardowego pozycjonowania
Nie jest to najpopularniejszy typ pozycjonowania i mało witryn w poszczególnych kategoriach tematycznych jest zoptymalizowanych pod tym kątem. Daje nam to dużo większą możliwość odniesienia sukcesu i pojawienia się na wysokich pozycjach, aniżeli w przypadku pozycjonowania ogólnego czy lokalnego.
Samo pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe możemy przeprowadzać niezależnie od typu i rodzaju witryny, a także obecnych działań pozycjonujących. Na przykład może być to główny przewodni motyw naszego SEO. Może być tylko uzupełnieniem standardowego pozycjonowania. Zwłaszcza jeśli chcemy położyć większy nacisk na tę funkcję, gdyż uważamy, że odbiorcy z naszej grupy docelowej, mogą właśnie tak wyszukiwać informacji.
To także może Cię zainteresować: Przeczytaj "Pozycjonowanie stron www i e-sklepów za pomocą unikalnych algorytmów w Google.pl", aby dowiedzieć się więcej!
Pozycjonowanie stron pod wyszukiwanie głosowe – przyszłość Internetu
SEO pod Google Voice Search jest również w przyszłościowym sposobem pozycjonowania, który zdecydowanie, warto poznać. Wyszukiwanie głosowe będzie jedynie zwiększało swój udział w rynku wyszukiwań. Ze względu na powstawanie dużej ilości nowoczesnych urządzeń i usług wykorzystujących rozpoznawanie mowy.
W ten sposób producenci sprzętu starają się ułatwić życie swoim klientom, którzy następnie będą korzystali licznie i często z tej funkcji. Zatem im wcześniej rozpoczniemy dostosowywanie witryny pod tym kątem, tym szybciej zaczniemy uzyskiwać profity i tym bardziej wyprzedzimy inne marki na tym polu. Pozycjonowanie pod wyszukiwanie głosowe jest zatem przyszłościowym sposobem promowania witryny w Google z którego, warto skorzystać nawet w minimalnym stopniu.
Jak pozycjonować stronę pod wyszukiwanie głosowe?
Optymalizacja strony pod wyszukiwanie głosowe
Podstawą wszystkich działań przy pozycjonowaniu strony pod wyszukiwanie głosowe jest standardowe zoptymalizowanie witryny. Będzie to zatem wybranie odpowiedniego szablonu serwisu, uproszczeniu kodu, dodawanie contentu na witrynę, pozyskiwanie linków zwrotnych, a także konfiguracja pod kątem szybkości działania strony i innych kwestii technicznych.
Przy pozycjonowaniu stron pod wyszukiwanie głosowe, pamiętaj o doborze odpowiednich słów kluczowych, których będziemy używali na stronie internetowej. Powinny być to frazy typu long tail, czyli długie ogony. Odzwierciedlają one całe zapytania, części mowy potocznej czy zdania. Są to zatem frazy składające się z kilku, a nierzadko kilkunastu słów, które naturalnie wypowiadamy do mikrofonu podczas zadawania pytań. Frazy takie będą lepiej dostosowane pod wyszukiwanie głosowe. Zdecydowanie lepiej niż krótkie najpopularniejsze frazy wpisywane ręcznie do wyszukiwarki Google w danej kategorii tematycznej.
Pamiętaj o urządzeniach mobilnych
Przy wyszukiwaniu głosowym ważną rolę odgrywa optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych. To właśnie na nich najczęściej wykorzystujemy wyszukiwanie głosowe, używając asystenta Google czy głosowego wpisywania treści. Jeśli zatem chcemy wypozycjonować stronę pod GVS, powinniśmy dostosować ją pod urządzenia małoekranowe takie jak smartfony czy tablety.
Więcej informacji o podobnej tematyce znajdziesz tutaj: Pozycjonowanie stron internetowych (SEO)
Odpowiednio responsywna wersji witryny pozwoli komfortowo wyświetlać tekst na urządzeniach mobilnych. Będzie to również przyspieszenie wczytywania się strony, co jest szczególnie ważnym czynnikiem przy wyszukiwaniu głosowym.
W tym typie pozycjonowania przeprowadza się również optymalizację danych strukturalnych pod kątem wyszukiwania głosowego. Najlepiej zrobić tak, aby witryna jak najlepiej informowała, że jest przygotowana na przyjęcie ruchu pochodzącego z usługi Google Voice Search.
Pozycjonuj swoją stronę pod wyszukiwanie głosowe!
Jak już wiesz, pozycjonowanie strony internetowej pod wyszukiwanie głosowe to bardzo nietypowy, ale nowoczesny sposób promowania witryny w wyszukiwarce Google. Choć dopiero zyskuje na popularności, warto już o nim pomyśleć i wdrożyć. Rozważ usługę Google Voice Search i wyjdź naprzeciw swoim odbiorcom, ułatwiając im wyszukiwanie twojej strony internetowej.
Rise Up | Zapraszamy do współpracy!
Sprawdź również: