fbpx

Program lojalnościowy | Sposób na pozyskanie stałych klientów!

9 grudnia, 2022
Program lojalnościowy/ Sposób na pozyskanie klientów

Program lojalnościowy – czy jest to świetny sposób na pozyskanie stałych klientów? Ile razy odwiedzając sklep czy kawiarnię spotkałeś się z pytaniem o kartę stałego klienta? Wiele marek usilnie zachęca do dołączenia do programów lojalnościowych, przypominając o nich każdemu obsługiwanemu odwiedzającemu. Część osób nastawiona jest do takich akcji sceptycznie widząc w nich sposób na wyłudzenie danych. Czy warto korzystać z programów lojalnościowych i, jeśli tak, jak zaprojektować taki program, by niósł obopólne korzyści? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym artykule.

Program lojalnościowy | Jak widzą to klienci?

Badania wskazują, że programy lojalnościowe cieszą się dużą popularnością – prawie 60 procent osób w wieku powyżej 18 roku życia w Polsce deklaruje uczestnictwo w co najmniej jednym z nich. To oznacza, że więcej Polaków deklaruje udział w programach dla stałych klientów niż np. korzysta z Facebooka (42 procent). Liderem rynku pod względem ilości uczestników jest program Moja Biedronka, najdynamiczniej rozwijającym się – Lidl Plus, a najlepiej postrzeganym przez uczestników – Klub Rossmann. Możemy z tego wywnioskować, że konsumenci doceniają możliwość czerpania korzyści z podstawowych zakupów – w końcu są to programy sklepów, w których możemy kupić niezbędne artykuły spożywcze oraz kosmetyki. Warto nadmienić, że aplikacje, które pobieramy na telefon, by mieć dostęp do programów, są darmowe. Być może sceptycy stwierdzą, że wystarczającą zapłatą dla marki są ich dane 😉

Program partnerski Lidl Plus

Organizacja programów lojalnościowych

Głównym zadaniem projektu jest długookresowe nagradzanie uczestników. Użytkownikom często oferowany jest udział w konkursach, promocjach i rabatach, do których nie mają dostępu inni klienci. Najczęstszym mechanizmem takich programów jest zbieranie punktów, które przekładają się następnie na bonusy. Jednak samo to nie byłoby atrakcyjne – dlatego warto nadać swoim „punktom” nazwę w zależności od tego, czy jesteśmy właścicielami kawiarni, drogerii czy stacji benzynowej oraz prowadzić akcje poboczne. Dla przykładu dzięki Klubowi Rossmann możemy czerpać korzyści nie tylko dla siebie (zniżki na produkty, wydruk zdjęć), ale również oddać punkty w celu pieniężnego wsparcia organizacji charytatywnych.

Jak pozyskać pierwszego klienta? Możesz to robić poprzez swoje kanały social media lub poprzez marketing szeptany. Polecasz i zarabiasz. Przyjemne z pożytecznym!

Klub Rossman. Program partnerski

To może Cię zainteresować: Kiedy warto korzystać z grup na Messengerze?

Po co marki to robią?

To proste – oczywiście po to, żeby pozyskać klientów, którzy zostaną z nimi na stałe. W końcu wolimy pójść do sklepu oddalonego nawet kawałek dalej, jeśli za ten sam produkt, za który zapłacimy krocie w osiedlowym sklepiku, należy nam się w nim rabat. Ponadto programy te pozwalają gromadzić wiedzę na temat zachowań użytkowników, stworzyć platformę stałej komunikacji i edukacji uczestników jednocześnie tworząc własną społeczność oraz mieć kontrolę nad efektami podejmowanych działań. A czy faktycznie powinniśmy bać się o bezpieczeństwo naszych danych? Cóż, nawet jeśli założyciel firmy zapragnie podjechać swoją limuzyną pod dom jednego z członków znając jego adres i pogratulować mu zdobycia kolejnego bonusu, statystycznie jest duża szansa, że tym razem nie padnie na nas.

Przykłady marek, które robią to dobrze

Omówiliśmy już programy marek, z których korzystamy na co dzień, pochylmy się więc teraz nad tymi bardziej ekskluzywnymi przykładami.

Nike+ | Program partnerski

Pierwszym z nich jest NIKE+, program firmy Nike. Jest on przedłużeniem filozofii marki, oscylującej wokół pokonywania własnych ograniczeń. Uczestnicy programu mogą korzystać z aplikacji treningowych, zawierających profesjonalne porady i plany treningowe. Ich aktywność fizyczna jest odpowiednio nagradzana w systemie. Mają pierwszeństwo w dostępie do wydarzeń i akcji organizowanych przez Nike. A co najważniejsze – marka buduje społeczność, ułatwiając kontakt z ludźmi o takich samych zainteresowaniach. Wymiernymi korzyściami płynącymi z uczestnictwa jest dostęp do większej ilości produktów, bezpłatnej wysyłki, 30-dniowy okres testowania produktów czy rabaty z okazji urodzin. Brzmi jak zachęta do skupienia się na zdrowym stylu życia?

Nike plus. Program lojalnościowy

Dowiedz się więcej: Rozwój umiejętności przywódczych w biznesie

Sephora | Program partnerski

Następny program należy do Sephory. Marka nawet w ten sposób podkreśla swoją ekskluzywność, wprowadzając do programu element grywalizacji – firma dzieli uczestniczki na trzy poziomy zaawansowania, w zależności od rocznej wartości zakupów. Benefity z udziału to przede wszystkim tradycyjnie rabaty czy prezenty urodzinowe, ale także bony zakupowe, wycieczki, możliwość spotkania z właścicielem marki, uczestnictwo w specjalnych wydarzeniach i szkoleniach kosmetycznych oraz przedpremierowy dostęp do nowych produktów. Duża swoboda oraz personalizacja nagród wpływają na popularność programu i rozrastanie się społeczności marki.

Sephora afiliacja, polecanie

Przeczytaj również: może być dla Ciebie interesujące: Tworzenie responsywnych stron internetowych z Odee – kompleksowa oferta dla Twojego biznesu

The Body Shop | Program partnerski

Następnym przykładem jest program, który możemy nazwać programem charytatywnym. Należy on do marki The Body Shop, która w swój projekt włącza troskę o zwierzęta. Oczywiście tu klienci również mają możliwość zdobywania nagród i otrzymania korzyści VIP, ale mogą również przekazać nagrody na Born Free USA, czyli organizację charytatywną dla zwierząt. Opcja ta wpisuje się w misję marki, którą jest dbanie o środowisko – pokazuje to, że łatwiej nawiązać kontakt z kupującym na głębszym poziomie, jeśli cała komunikacja naszej marki jest spójna.

Love your body club

Program lojalnościowy | Pozyskuj stałych klientów!

Programy lojalnościowe niewątpliwie niosą ze sobą szereg korzyści – zarówno dla klienta, jak i dla marki. Decydując się na uruchomienie takiego programu, musimy pamiętać o błędach, które łatwo popełnić. Najczęstszymi z nich są brak elementu wyróżniającego Twoją ofertę, brak promocji w mediach czy niechęć do koalicji z innymi markami. Budując program lojalnościowy, który zawiąże społeczność konsumentów, masz szansę wyróżnić się na tle firm oferujących produkty podobne do Twoich i zacieśnić relacje z klientami. Pamiętaj, że pozyskanie grona stałych odbiorców to duży sukces – jeśli ich zdobędziesz, dbaj o nich jak o własne dzieci 😉

A jeśli Twoja marka potrzebuje porady w kwestii budowania wizerunku lub zastanawiasz się komu zlecić prowadzenie fanpage napisz do nas, zajmiemy się tym! 📩 biuro@riseupagencja.pl

Rise Up

Sprawdź również:

Najnowsze posty na stronie

Jak zwiększyć zaangażowanie odbiorców z twojej listy mailingowej

Jak zwiększyć zaangażowanie odbiorców z twojej listy mailingowej

Im szybciej rozwijają się technologie cyfrowe, tym więcej działań marketingowych przenosi się do sieci. Teraz w internecie prowadzi się kampanie reklamowe z udziałem wielu kanałów. Wśród technik wyróżniających się wysoką skutecznością wymienia się e-mail marketing....

Pop-upy i wyskakujące okienka – czy warto je stosować w reklamie?

Pop-upy i wyskakujące okienka – czy warto je stosować w reklamie?

Wyskakujące okienka, znane jako pop-upy, są jednym z najbardziej rozpoznawalnych narzędzi w marketingu internetowym. Dla jednych stanowią efektywny sposób zwiększania konwersji, dla innych irytujący element witryny. Czy pop-upy są nadal skuteczne i warto je stosować?...

Tworzenie banerów reklamowych: Prosty przewodnik dla początkujących

Tworzenie banerów reklamowych: Prosty przewodnik dla początkujących

Tworzenie banerów jest sztuką, która w dużej mierze bazuje na próbach i błędach. Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy sprawdzone wskazówki, które pozwalają efektywnie przyciągać klientów. Projektowanie banerów to jedna z naszych specjalności: podzielimy się z Tobą...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin