Po co mam zlecać komuś prowadzenie fanpage, skoro post na Facebooka mogę przygotować w 5 minut? Czasami jeszcze można usłyszeć takie słowa, jednak sporo osób dostrzega wiele korzyści w profesjonalnym prowadzeniu profilu swojej firmy. Wiele osób nie wie, na czym polega prowadzenie fanpage’a. Posty publikowane bez odpowiedniej wiedzy i przygotowania, mogą być odwrotne w skutkach. Jeśli czytasz ten artykuł oznacza to, że jesteś w gronie świadomych przedsiębiorców, znasz potencjał social media i zastanawiasz się jak skalować swój biznes. Firmowy profil na Facebooku dziś to konieczność. Dowiedz się się, od czego zależy cennik za prowadzenie fanpage , sprawdź aktualne ceny usług z zakresu mediów społecznościowych i przeanalizuj korzyści z nich płynące!
Co to jest fanpage na Facebooku?
Fanpage jest to strona założona w serwisie Facebook – najbardziej popularnym portalu społecznościowym na świecie. Tego typu strona ma podobny charakter do profilu i może być przeznaczona dla produktu, osób publicznych, firm, inicjatyw, stowarzyszeń itp. Jak sama nazwa mówi – „fan page”, jest to strona służąca do komunikacji z fanami danej marki. Na fanpage można umieścić takie informacje jak: adres, dane kontaktowe, stronę www, logo, claim, zdjęcia zespołu czy historię firmy. Jest to świetna platforma do komunikacji ze swoimi fanami/klientami. Poprzez regularne i przemyślane publikacje możemy świetnie wypromować swoją działalność, przekierować ruch na nasze strony internetowe, zwiększyć zasięgi i przede wszystkim sprzedaż!
Fanpage | podstawowe informacje
Profil firmy może być prowadzony jednocześnie przez kilka osób naraz – co jest dużym plusem.
Jest bardzo intuicyjny i prosty w obsłudze. Może go założyć każda osoba, która posiada aktywne konto w serwisie Facebook. Różnic pomiędzy prowadzeniem fanpage a profilu prywatnego jest wiele – m.in., dostęp do narzędzi tj. planowanie postów, zapraszanie do polubienia fp czy kampanie reklamowe w FB Ads. Fanpage na Facebooku są również świetnie indeksowane przez popularne wyszukiwarki, tj. Google, Ask, Bing czy Yahoo). Dzięki obecności na tym portalu dajemy możliwość odnalezienia naszej firmy nawet osobom, które nie mają konta na tym portalu społecznościowym.
Firmowy fanpage – po co? Co nam może dać?
Fanpage firmy na Facebooku często może być główną platformą do komunikacji z naszymi klientami. Aby był on dobrze prowadzony musi złożyć się na to wiele czynników tj. odpowiednia nazwa, uzupełnione informacje o naszej firmie, strategia komunikacji, jednolity styl graficzny, skrócona nazwa (przyjazny URL), zdjęcia w dobrej rozdzielczości (cover photo oraz zdjęcie profilowe), przycisk CTA na górze strony, skonfigurowany chatbot czy sklep z produktami.
Posiadając fanpage na Facebooku możemy m.in.:
- znaleźć nowych, potencjalnych klientów,
- utrzymać obecnych klientów i nawiązać z nimi lepszy kontakt,
- przekierować ruch na Twoje strony www,
- zwiększyć sprzedaż na naszej stronie www/sklepie poprzez Facebook Ads,
- informować fanów o życiu firmy, nowych promocjach, usługach, akcjach marketingowych,
- budować wizerunek firmy,
- zwiększać zainteresowanie firmą,
- uzyskać feedback od klientów by ulepszyć nasz produkt czy usługę.
Jeśli działamy według nakreślonego wcześniej schematu, mamy dużą szansę wyróżnić się na tle naszej konkurencji, co przybliży nas do sukcesu! Prowadzenie fanpage to przede wszystkim pomysł i regularność w działaniach!
Pisaliśmy o tym również w tym artykule: https://www.riseupagencja.pl/socialmedia-dlaczego-warto/
Prowadzenie fanpage firmowego przez agencje – jakie branże?
Agencji social media w zasadzie zlecić można prowadzenie profilu w różnych branżach. Nie ważne czy jest to salon kosmetyczny, restauracja, salon tatuażu, szkoła jazdy, gabinet medycyny estetycznej, biuro nieruchomości czy firma przemysłowa. Dobra agencja powinna określić czy posiada w swoich zasobach specjalistów, którzy dobrze będą czuć się w określonym temacie. W przypadku wielu branż ważne jest określone słownictwo oraz merytoryka. Gdy post będzie pisany przez osobę nieznającą się w danej dziedzinie – eksperci szybko to wyłapią. W Rise UP pracuje wielu specjalistów, jednak gdy „nie czujemy” pewnego tematu – na pewno Cię o tym poinformujemy. Nie można przecież znać się na wszystkim prawda?
Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Social media dla firmy ubezpieczeniowej | Od czego zacząć?
Ile kosztuje prowadzenie fanpage miesięcznie – cennik
Od czego zależy cennik za prowadzenie fanpage? Jakie są koszty prowadzenia fanpage przez agencję? W dużej mierze cena prowadzenia firmowego fanpage jest zależna od ilości działań, które agencja ma na nim wykonać w danym miesiącu w social mediach oraz od budżetu, który przeznaczymy na kampanie reklamowe. Wiele osób myśli, że prowadzenie profilu przez agencję to strata pieniędzy. Wręcz przeciwnie – potraktuj to jako inwestycję!
Na cenę prowadzenia fanpage składają się m.in.
- branża w której działa klient,
- stworzenie profilu (jeśli go nie ma),
- ilość postów (przygotowanie koncepcji, stworzenie treści i grafik, planowanie, publikacja),
- monitorowanie profilu (interakcje, odpowiedzi na komentarze/wiadomości),
- przygotowanie kampanii FB Ads,
- budżet na płatne reklamy Facebook,
- miesięczny raport z działań.
Prowadzenie fanpage dla firmy | przedział cenowy
Koszt miesięcznej obsługi profilu firmowego na Facebooku dla mniejszej firmy zaczyna się od kwot 1000-1500 zł brutto miesięcznie. Do tej kwoty należy doliczyć jeszcze budżet reklamowy – wszystko zależy od profilu firmy. Można znaleźć w internecie osoby, które zaoferują prowadzenie Twojego profilu w cenie 300-400 zł, ale musisz liczyć się z tym, że efekty mogą być mało zadowalające. Dla porównania – gdy ktoś oferuje strony internetowe za 500 zł (gdy normalne stawki to 4000-5000 zł brutto) zapala się czerwona żarówka nad głową. Prowadzenie fanpage na Facebooku i reklamy FB Ads należy traktować jako inwestycję. Agencja marketingowa zadba o to, by wyniki Twojej firmy były jak najlepsze!
Jeśli nie wiesz, czy będzie Cię stać na usługi agencji – zamów bezpłatną wycenę!
To także może Cię zainteresować: Przeczytaj "Zrównoważony e-commerce – od czego zacząć?", aby dowiedzieć się więcej!
Agencja social media – co zyskujesz na współpracy przy prowadzeniu fanpage?
- czas – współpracując z agencją przede wszystkim kupujesz swoje godziny! Nie możesz zajmować się wszystkim naraz (przypominamy, że doba ma tylko 24h!). Ty rozwijasz biznes, agencja przejmuje prowadzenie fanpage. Pamiętaj – prowadząc biznes są działania które warto zlecić.
- możliwość skalowania biznesu – pomyśl ile rzeczy będziesz mógł zrobić w firmie, przekazując innym obowiązek prowadzenia kont w mediach społecznościowych. Rozwijaj firmę i oddaj prowadzenie kont specjalistom!
- pieniądze – wiele firm zatrudnia na etat Specjalistów ds. marketingu. Współpraca z agencją może być znacznie tańsza a efekty mogą być zdecydowanie lepsze!
- większa sprzedaż – dobre agencje interaktywne mogą wykorzystać swoje doświadczenie do przygotowania lepszych reklam FB Ads, które przełożą się na większą sprzedaż i większy zysk. Media społecznościowe mają ogromną moc!
- strategię działania – tylko odpowiednio dobrany plan działania może doprowadzić Cię do sukcesu. Jeśli działasz „po omacku” – efekty mogą być mało zadowalające. Współpracując z agencją otrzymasz strategię dopasowaną do potrzeb Twojej firmy i założonych celów.
- profesjonalny wizerunek w mediach społecznościowych – w dzisiejszych czasach trzeba cały czas walczyć o klienta. Wyróżnij się na tle konkurencji poprzez świetne kreacje graficzne, merytoryczne posty i przede wszystkim pomysł!
Prowadzenie fanpage przez agencje – etapy współpracy
Zaplanowanie działań na fanpage i przygotowanie się do współpracy z agencją to wieloetapowy proces. Czynności powinny być uporządkowane i jak najmniej Cię angażować.
W końcu rozpoczynasz współpracę z firmą zewnętrzną aby zyskać czas na rozwój Twojego biznesu. Chcesz dowiedzieć się jak wygląda współpraca z Rise Up?
Oto szereg działań, które podejmą nasi specjaliści!
- Wywiad z klientem – w pierwszej kolejności nasi specjaliści przeprowadzą z Tobą rozmowę odnośnie Twoich oczekiwań, doświadczeń, oferty, zakresu działań itp. oparciu o te informacje będziemy mogli określić Twoją grupę docelową oraz przygotować strategię marketingową na prowadzenie fanpage Twojej firmy!
- Audyt fanpage – przed rozpoczęciem współpracy dokładnie sprawdzamy Twój firmowy fanpage. Zwracamy uwagę na opisy, skrócone nazwy, jakość grafik, merytorykę, sposób komunikacji i ogrom innych ważnych rzeczy w social mediach,
- Umowa – Rise Up Agencja Social Media mieści się w Szczecinie, jednak współpracujemy z klientami z całej Polski. Skan umowy przesyłamy drogą mailową. Zawsze dwie wersje oryginałów umowy wysyłamy listem poleconym do Twojej firmy z prośbą o odesłanie podpisanej wersji umowy.
- Przesłanie prośby o materiały – gdy otrzymamy podpisaną umowę, przesyłamy klientowi e-mail z prośbą o informacje/materiały potrzebne do rozpoczęcia współpracy tj. baza zdjęć, logo, dostęp do fanpage, hasło do profilu Instagram, czcionki, kolory itp.
- Przygotowanie strategii komunikacji – będąc po wywiadzie z klientem oraz mając materiały, nasi specjaliści przygotowują strategię komunikacji profilu. Jest w niej określona m.in. grupa docelowa, idealny klient, język postów, styl graficzny, kategorie postów oraz pomysły na rozwój profilu na FB.
- Opracowanie stylu graficznego – każdy klient otrzymuje od nas indywidualnie przygotowaną identyfikację wizualną do postów. Dobieramy odpowiednie wymiary grafik na FB z zachowaniem różnorodności postów (kwadraty, prostokąty, posty rozwijane itp.).
- Przygotowanie postów – nasi klienci otrzymują gotowy pakiet postów (treść + grafika) przed startem nowego miesiąca. Gdy je zaakceptujesz, planujemy je na cały miesiąc.
- Konfiguracja FB Ads – reklamy są przygotowywane w oparciu o zapotrzebowanie klienta. Będą to reklamy nastawione m.in.na pozyskiwanie leadów (kontakty), zasięg, aktywność itp. Inaczej można to ująć jako posty kierowane do Twojej grupy docelowej (nowych odbiorców/ nowych klientów). Budżet reklamowy na prowadzenie fanpage jest zawsze ustalany wcześniej z klientem.
Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Pinterest – co to jest i dlaczego warto z niego korzystać?
Prowadzenie fanpage | Już wiesz, od czego zależy cennik?
Czy już wiesz, od czego zależy cennik za prowadzenie fanpage? Jak widzisz, prowadzenie fanpage na FB nie jest tak prostym zadaniem, jak by się mogło wydawać. Trudno jest go również dobrze prowadzić, mając na głowie prowadzenie i przede wszystkim rozwój firmy. W takich przypadkach warto jest skorzystać z usług agencji social media Rise Up. Taki krok to inwestycja, która zwróci się poprzez zadowolonych klientów, pozytywny wizerunek firmy i przede wszystkim większe przychody firmy! Cena obsługi social media jest zależna od wielu czynników. Gdy prowadzisz mały biznes nie otrzymasz od nas strategii przeznaczonej dla wielkiego przedsiębiorstwa – i odwrotnie. Decydując się na prowadzenie social media Twojej firmy przez agencję Rise Up, możesz być przekonany, że będziesz pracował z osobami, które mają odpowiednie doświadczenie i znają się na rzeczy. Słuchamy, analizujemy, poprawiamy – wszystko po to, by spełnić Twoje oczekiwania i pomóc Twojej firmie!
Chcesz wiedzieć, jak osiągnąć najlepsze wyniki i zrealizować założone cele poprzez prowadzenie fanpage?
Zamów bezpłatną wycenę swojej usługi!
Podchodzimy indywidualnie do każdego klienta. Nie musi to być tylko prowadzenie fanpage’a. Oferujemy szereg innych usług tj. przygotowanie grafik, copywriting, pozycjonowanie czy inne usługi mające na celu zwiększyć rozpoznawalność marki. Umów się z nami na rozmowę a szczegóły oferty prześlemy Ci drogą mailową!
Sprawdź również inne artykuły na naszym blogu, które pomogą rozwinąć Twój biznes:
- 11 pomysłów jak wypromować firmę
- Jak założyć fanpage na Facebooku?
- Narzędzia do zarządzania firmą
- Trendy Social Media [2023]
- 7 rad na skuteczne prowadzenie fanpage
- Prowadzenie bloga – dlaczego warto
- 7 rad jak skutecznie prowadzić fanpage na Facebooku
- Prowadzenie fanpage salonu kosmetycznego
- Korzyści współpracy biura nieruchomości z agencją Social Media
- Konto Twojej firmy na Facebook – dlaczego warto je mieć?