Facebook to jedna z największych platform społecznościowych na całym świecie, z której każdego dnia korzysta ponad 1,9 miliarda osób. Potencjał Facebooka dostrzegły także firmy, które coraz częściej włączają go do swojej kampanii marketingowej. Facebook pozwala reklamować firmę, a także jej produkty i usługi na kilka różnych sposobów. Jednym z najskuteczniejszych formatów reklamowych, jakie oferuje Facebook, jest reklama dynamiczna. Jeśli chcesz dowiedzieć się, czym jest reklama dynamiczna na Facebooku, jak ona działa i czy warto ją wykorzystywać, przeczytaj ten artykuł do końca!
Czym są reklamy dynamiczne na Facebooku
Reklamy dynamiczne na Facebooku to reklamy, które są generowane automatycznie przez system reklamowy Facebooka. Wyświetlają się one użytkownikom, którzy już wcześniej wykazali zainteresowanie wobec danego produktu lub usługi. Użytkownicy ci przeglądali ofertę danej firmy na jej witrynie internetowej, w aplikacji lub w innym miejscu w sieci. Reklama dynamiczna jest niezwykle spersonalizowanym komunikatem, który przyczynia się do finalizacji transakcji. Celem tej reklamy jest zarówno zwiększenie sprzedaży produktów, jak i usług, ale także pozyskiwanie nowych klientów.
Jak działają reklamy dynamiczne na Facebooku?
Na samym początku potencjalny klient musi wykazać zainteresowanie danym produktem. Może go wyszukiwać lub oglądać na Twojej witrynie. Facebook rozpozna tę czynność, a następnie za pomocą reklamy dynamicznej wyświetli tej osobie, oglądany przez nią produkt. Oprócz samego produktu reklama dynamiczna na Facebooku zawiera także informacje na temat ceny czy dostępności.
Czego potrzebujmy, aby utworzyć reklamę dynamiczną?
Do stworzenia reklamy dynamicznej na Facebooku nie potrzebujesz dużo. Po pierwsze musisz posiadać Facebook Business Manager, czyli narzędzie niezbędne do zarządzania działaniami marketingowymi w obrębie reklam Facebook Ads. Musisz mieć także wgrany Piksel w kodzie źródłowym Twojej witryny oraz skonfigurowane zdarzenia takie jak wybór określonego produktu, dodanie go do koszyka czy jego zakup. Niezbędny jest również plik produktów oraz katalog produktów.
Korzyści płynące ze stosowania reklam dynamicznych
Korzyści, które płyną ze stosowania reklam dynamicznych, jest sporo. W tym artykule postanowiliśmy przedstawić takie, które są uznawane za najważniejsze i jednocześnie najbardziej znaczące. Oto one:
1. Spersonalizowane reklamy
Dynamiczne reklamy pozwalają na personalizowanie reklam oraz przedstawiają określone i trafne produkty tym odbiorcom, którzy już wcześniej oglądali te produkty na Twojej witrynie internetowej. To pomaga zdecydować im się finalnie na zakup, a Tobie pozyskać nowych klientów.
2. Pomija klientów, którzy zakupili już wcześniej Twój produkt
Reklamy dynamiczne pozwalają na pominięcie klientów, którzy w przeszłości zakupili Twój produkt. Pomaga to zaoszczędzić pieniądze i skupić się na nowych potencjalnych klientach.
3. Dostępność na wszystkich urządzeniach
Reklamy dynamiczne są zoptymalizowane pod kątem kierowania reklam do odbiorców, którzy korzystają z różnych urządzeń. Może być to komputer stacjonarny, laptop, smartfon czy tablet. Jeśli jedna reklama raz wyświetli się na laptopie, to następnie tak samo może wyświetlić się na smartfonie.
4. Większy ruch na Twojej stronie internetowej
Reklamy produktów, które wyświetlane są na Facebooku, zachęcają użytkowników do wejścia na Twoją stronę internetową. Co więcej, sprawia to, że ci użytkownicy najprawdopodobniej dokonają zakupu, a nie tylko będą przeglądać oferowane im produkty.
Kto może wykorzystać reklamy dynamiczne?
Uznaje się, że reklama dynamiczna na Facebooku najlepiej będzie funkcjonować dla sklepów online (e-commerce). Jednak reklamę dynamiczną możemy wykorzystać w każdej branży. Sprawdzi się ona do promocji produktów, nieruchomości, hoteli lub nieruchomości wakacyjnych.
Tworzenie reklamy dynamicznej krok po kroku
Jeśli posiadasz już wszystkie niezbędne rzeczy do stworzenia reklamy dynamicznej takie jak skonfigurowany piksel oraz gotowy katalog produktów, możesz przejść do tworzenia reklamy dynamicznej. Nie powinno sprawić Ci to najmniejszego kłopotu, jeśli wiesz jak, działa Facebook Ads. Dla ułatwienia pokażemy Ci krok po kroku jak stworzyć reklamę dynamiczną na Facebooku.
Krok 1. Wybierz cel reklamowy
W tym kroku możesz wybrać katalog produktów na poziomie kampanii, zestawu reklam lub reklamy. Wybór powinien zależeć od celu Twojej kampanii reklamowej. Dostępne cele reklamowe dla reklam dynamicznych to: sprzedaż z katalogu, pozyskiwanie kontaktów lub instalacja aplikacji oraz wiadomość, ruch i konwersje.
Krok 2. Utwórz zestawu produktów
Zestawy produktów pomagają podzielić produkty na różne zestawy. Warto więc pokazywać różne produkty podczas prowadzonej kampanii reklamowej.
Krok 3. Wybierz odbiorców
W tym przypadku najlepiej byłoby zacząć od szerokiej publiczności. W ten sposób Facebook sam zdecyduje, kto widzi jakie produkty po wyświetleniu reklamy. Przy wyborze odbiorców są dwie możliwości. Można wybrać kierowanie reklam do nowych użytkowników lub retargowanie, czyli kierowanie reklam do osób, które już wcześniej wykazały zainteresowanie Twoimi produktami.
Nowi użytkownicy
Za nowych użytkowników uważa się osoby, które nigdy wcześniej nie odwiedziły Twojej witryny internetowej, ani aplikacji. Aby, ustawić dla nich reklamy dynamiczne trzeba określić ich lokalizację, wiek oraz płeć.
Retargeting
W przypadku retargetingu do wyboru masz pięć opcji:
- Użytkownik wyświetlił Twój produkt lub dodał go do koszyka, ale nie dokonał zakupu – ta opcja pomaga promować Twoje produkty wśród użytkowników, którzy wcześniej wykazali zainteresowanie tymi produktami, ale nie kupili ich w określonym przedziale czasowym
- Użytkownik dodał Twój produkt do koszyka, ale nie dokonał zakupu – ta opcja promuje Twoje produkty wśród użytkowników, którzy dodali produkty do koszyka w określonym czasie, ale ostatecznie rozmyślili się z dokonania zakupu
- Sprzedaż dodatkowych produktów – ta opcja pomaga promować Twoje produkty wśród osób, które oglądały produkty z zestawu
- Sprzedaż krzyżowa produktów – ta opcja pokazuje Twoim byłym klientom inne produkty z Twojej oferty, które mogą zakupić.
- Kombinacje niestandardowe – ta opcja pomaga trafić z reklamą do osób przy pomocy zdefiniowanych przez Ciebie rodzajów interakcji z produktami.
Krok 4. Wybierz miejsca docelowe reklamy oraz budżet
Facebook sam zaleca korzystanie z automatycznych miejsc docelowych, więc warto skorzystać z tej opcji. Budżet natomiast całkowicie zależy od Twoich produktów oraz celów. Jednak minimalny budżet dzienny wynosi 5 dolarów.
Krok 5. Ustaw optymalizację wyświetlania reklam na »kliknięcia linków« i kliknij »kontynuuj«
Krok 6. Wybierz stronę biznesową na Facebooku oraz konto na Instagramie
W tym kroku musisz wybrać stronę biznesową na Facebooku oraz jeśli posiadasz, konto na Instagramie, które będziesz chciał wykorzystać do prowadzenia kampanii reklamowej.
Krok 7. Wybierz format reklamowy
Do wyboru masz trzy różne formaty reklam. Są to karuzela, pojedynczy obraz oraz kolekcja. Najczęściej wybieranym formatem reklamowym dla reklam dynamicznych jest karuzela. Pozwala ona zaprezentować kilka wybranych produktów odbiorcy, które są dopasowane do jego wcześniej aktywności.
Krok 8. Wypełnij tekst reklamy
W tym korku powinieneś zacząć od opisu produktu. W przypadku reklamy karuzelowej opis ten powinien wynosić maksymalnie 20 znaków. Następnie wybierz nazwę produktu.
Czy warto uruchamiać reklamy dynamiczne?
Jeśli wciąż zastanawiasz się, czy warto uruchamiać reklamy dynamiczne na Facebooku, powinieneś jeszcze raz zapoznać się z korzyściami, jakie płyną z takiej formy reklamy. Co więcej, stworzenie reklam dynamicznych pozwala Ci zaoszczędzić czas oraz wysiłek przy tworzeniu reklam. Reklamy dynamiczne tworzy się niezwykle szybko oraz w łatwy sposób. Poza tym algorytm Facebooka jest na tyle inteligentny, że pozwoli Ci dotrzeć do sporej ilości odbiorców. Dobrze zoptymalizowana kampania dynamiczna potrafi przynosić bardzo zadowalające rezultaty. To właśnie dlatego powinieneś spróbować i przetestować jej działanie na swoim Facebookowym koncie.
Reklamy dynamiczne – podsumowanie
Prowadząc obecnie swój biznes, warto skorzystać z możliwości, jakie oferuje nam Meta. Reklama dynamiczna na Facebooku to rzeczywiście korzystna opcja. Niezależnie od tego, czy Twoim celem jest dotarcie do nowych użytkowników i zapoznanie ich z Twoją ofertą, czy też zachęcenie odbiorców korzystających z retargetingu do zakupu Twoich produktów, powinieneś przetestować reklamy dynamiczne na Facebooku i zobaczyć jak się one u Ciebie sprawują. System Facebooka doskonale radzi sobie z wyświetlaniem tych reklam właściwym osobom, a połączenie tej możliwości z kreacjami i tekstem reklam powinno przynieść pozytywne rezultaty.
Jeśli potrzebujesz firmy ze Szczecina, która skonfiguruje Ci reklamę dynamiczną na Facebooku – napisz!
https://www.riseupagencja.pl/