Social media – 5 powodów dlaczego warto z nich korzystać! [2021]
28 lipca, 2021

Według raportu Deloitte w ciągu każdej minuty ponad 4 miliony osób na świecie lajkuje treści na Facebooku, a ponad 1,5 miliona na Instagramie. W jaki sposób przełożyć te dane na sukces Twojej firmy? 🤔

W tym celu specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy dla Ciebie artykuł, w którym na tapetę wzięliśmy 5 powodów dlaczego warto korzystać z mediów społecznościowych. Jesteście ciekawi Zapraszamy do lektury!

1. Budowanie relacji z klientem

Prowadząc biznes wykorzystaj fakt, że coraz więcej osób korzysta z mediów społecznościowych. Dlaczego? Są to świetne platformy, by przybliżyć klientowi Twoją markę, pokazać ludzką twarz firmy oraz zbudować z nim przyjacielską relację – by w dalszej kolejności sprzedać mu produkt czy konkretną usługę z Twojej oferty.

Prowadzenie social mediów jest istotne pod kątem budowania relacji z klientami, ponieważ:

  1. Jesteś widoczny – duża konkurencyjność firm w social mediach sprawia, że jeżeli dziś nie ma Cię w Internecie to tak jakbyś w ogóle nie istniał. Klientowi zależy na czasie, więc jeśli nie dasz mu się odnaleźć w mediach społecznościowych, będzie szukał odpowiedzi u Twojej konkurencji.
  2. Kreujesz wizerunek – social media to główne miejsce, w którym Twoi odbiorcy będą poszukiwali informacji o Twojej firmie, dlatego warto zadbać o jego profesjonalną obsługę, wygląd.
  3. Stajesz się ekspertem – publikując merytoryczne treści na swoim fanpage’u dzielisz się wiedzą z klientami.
  4. Skracasz dystans z klientem – wykorzystując do wzajemnej komunikacji popularne komunikatory w mediach społecznościowych.

Jak zatem budować relacje z klientem w social mediach?

  • odpisuj na wiadomości i komentarze,
  • obiecuj tylko tyle ile możesz spełnić,
  • bądź ekspertem, dziel się wiedza i kompetencjami,
  • nie sprzedawaj swoich produktów, tylko rozwiązuj problemy ludzi,
  • słuchaj klienta i rozpoznaj jego potrzeby,
  • szanuj czas klienta,
  • myśl długofalowo,
  • bądź terminowy,
  • bądź sobą, nie manipuluj,
  • korzystaj z obsługi posprzedażowej,
  • wyślij życzenia na święta, pogratuluj sukcesów.

2. Komunikacja z klientami

Jeżeli udało Ci się już zbudować pozytywną relację z klientem i nawiązać z nim kontakt w social mediach to skupmy się teraz na komunikacji. W jaki sposób porozumiewać się z odbiorcami, aby utrzymać pozytywne stosunki?🤔 Wbrew pozorom proces zdobywania zaufania klientów jest długotrwały. Czasami wystarczy jeden błąd, aby ich stracić. Nie od dziś wiadomo, że konsumenci są wymagający i często niecierpliwi. Dlatego coraz częściej jednym z pierwszych miejsc kontaktu z daną firmą są media społecznościowe.

Jak w takim razie zbudować i wdrożyć skuteczną komunikację z klientami?

Oto kilka tipów od nas:

👉 Unikaj eskalowania konfliktu – publiczne wykłócanie się z klientem nie ma sensu. Staraj się załagodzić sytuację i znaleźć przyczynę konfliktu polubownie rozwiązując problem. Jeśli z jakiegoś powodu natrafisz na niezadowolonego klienta i wina leży po Twojej stronie, nie bój się przyznać, że zrobiłeś coś źle i że to poprawisz — bycie ludzkim jest lepsze niż arogancja.
👉 Nie usuwaj negatywnych komentarzy – ich kasowanie nie jest dobrym rozwiązaniem. Zawsze znajdą się osoby, które będą wystawiać niekorzystne opinie. Jeszcze nie urodził się taki który wszystkim dogodził 😅.
👉 Jak najszybciej odpisuj na wiadomości – oczekiwany czas odpowiedzi w przypadku social mediów wynosi max 1 dzień, jednak im szybciej to zrobisz, tym lepiej.
👉 Szanuj swoich klientów – stosowanie grzecznego oraz profesjonalnego tonu komunikacji to MUST HAVE podczas kontaktu z Twoimi odbiorcami.
👉 Nie pozostawiaj klienta bez odpowiedzi – nawet jeśli nie potrafisz odpowiedzieć na pytanie lub musisz zasięgnąć konsultacji kogoś z zespołu poinformuj o tym klienta. Proste zdanie: „Wrócę do Pana (i) z odpowiedzią jutro po południu” będzie przez niego pozytywnie odebrane – w końcu nikt nie lubi być ignorowany.

Teraz już wiesz jak utrzymać dobry kontakt z klientem oraz poznać jego potrzeby. Mając taką wiedzę możesz próbować się zmieniać i rozwijać w dobrym kierunku, a dzięki temu w przyszłości zarabiać więcej.

3. Budowanie pozytywnego wizerunku marki w internecie

Czy wiesz, że regularne i rzetelne działania w mediach społecznościowych, mogą zwiększyć zaufanie wśród klientów i wpłynąć na pozytywne postrzeganie Twojej marki? 🤔 Możesz tego dokonać dbając o swój wizerunek w mediach społecznościowych. Przekonaj się jak w prosty sposób możesz przedstawić swoją markę w roli eksperta 🧐 Profil na Facebooku stwarza wiele możliwości – jedną z nich jest możliwość kreowania pozytywnego wizerunku swojej firmy w social mediach. Oto kilka porad, w jaki sposób łatwo go zbudować:

📍 publikuj merytoryczne treści w mediach społecznościowych – dodając posty eksperckie na swoim profilu stawiasz się w roli eksperta w danej dziedzinie, co znacznie zwiększa Twoją wiarygodność w oczach klienta,
📍 umieszczaj wysokiej jakości grafiki na swoim Fanpage’u – dzięki temu zadbasz o wygląd profilu i jakość swoich postów,
📍 publikuj nowinki z zakresu Twojej branży – dzięki temu pokażesz, że jesteś na bieżąco z wszystkimi newsami,
📍 promuj swoją działalność na tematycznych grupach na Facebooku – umieszczaj na nich swoje eksperckie treści oraz bierz udział w dyskusjach branżowych,
📍 kieruj potencjalnych klientów do strony Internetowej, która jest Twoją główną wizytówką – zadbaj o to, aby pojawiły się na niej również merytoryczne treści, chociażby w postaci bloga firmowego,
📍 utrzymuj systematyczną relację z klientami – monitoruj aktywność fanów, odpowiadaj na komentarze i wiadomości,
📍 twórz angażujący content – przeprowadzaj akcje, konkursy i zabawy, dzięki którym wzrośnie świadomość Twojej marki wśród użytkowników serwisów społecznościowych.

Wypróbuj kilka z naszych wskazówek i przekonaj się sam jak w prosty sposób możesz zbudować swój wizerunek w social mediach.

4. Zwiększenie ruchu na stronie internetowej

Media społecznościowe to fantastyczne narzędzie, które może skierować ruch na Twoją stronę internetową i pomóc w zwiększeniu liczby odwiedzających. Jak to zrobić? Wystarczy, że zastosujesz kilka z naszych sposobów 😮

Zacznijmy od tego dlaczego ruch na stronie internetowej jest taki ważny? Ponieważ dzięki temu możesz domknąć sprzedaż! Dlatego też warto dbać o pozyskiwanie stale nowego, napływającego ruchu na naszą docelową stronę. W naszym kolejnym poście z cyklu „Social media – dlaczego warto?” dowiesz się jak to zrobić 🧐

Oto kilka sposobów, dzięki którym zwiększysz ruch na swojej stronie za pomocą social mediów:

👉 podlinkuj swoją stronę w każdym poście sugerując, że tam klient znajdzie więcej szczegółów na dany temat. Dzięki odnośnikom z tych źródeł podniesiesz autentyczność witryny,
👉 daj się znaleźć w social mediach – pamiętaj, że wielu użytkowników szukając firmy, wykorzystuje do tego wciąż udoskonalaną wyszukiwarkę Facebooka, a nie Google. Dlatego dodaj rodzaj swojej działalności do nazwy Fanpage’a – to znacznie ułatwi znalezienie Twojej firmy,
👉 bądź ekspertem i publikuj merytoryczne treści – czyli udostępniaj fragmenty artykułów w social mediach i kieruj klientów na swoją stronę, gdzie będą mogli dowiedzieć się więcej i sfinalizować zakup.

5. Zwiększenie sprzedaży

Za pomocą social mediów również można sprzedawać? Jak to zrobić?

Wiele osób uważa, że profil na Facebooku służy jedynie utrzymywaniu relacji z klientami czy promowaniu swojej marki, rzadziej wskazując na jego możliwości sprzedażowe. Nie bez przyczyny to ostatni punkt w artykule, ponieważ aby móc sprzedawać najpierw trzeba zwiększyć widoczność swojej marki w social mediach, zbudować pozytywne relacje z klientem oraz zyskać ich sympatię. Jeśli więc przebrnąłeś przez wszystkie te etapy – wtedy śmiało możesz zacząć sprzedawać swój produkt czy usługę 🛒

Oto kilka sposobów na wykorzystanie obecności marki w social mediach do budowania zrównoważonych ścieżek sprzedaży:

📌 określ kim są Twoi odbiorcy – bez względu na rodzaj i wielkość biznesu, docelowymi odbiorcami Twojej marki nie są wszyscy. Twoi klienci – obecni i potencjalni – to określone grupy odbiorców, które posiadają cechy, potrzeby, czy zainteresowania wspólne tylko dla nich. Im lepiej rozumiesz swój rynek docelowy, tym łatwiej będzie Ci do niego dotrzeć,
📌 wykorzystuj Messengera – relacje z klientami są ważne, dlatego odpowiadaj na ich wiadomości. Jeżeli nie masz jednak na to czasu zawsze możesz zautomatyzować wiadomości prywatne na Messengerze. Wtedy żaden klient nie poczuje się odrzucony,
📌 zarządzaj recenzjami – mają one ogromny wpływ na decyzje sprzedażowe Twoich klientów. Dlatego jeśli masz już zadowolonych odbiorców, spróbuj ich skłonić do zostawienia krótkiej recenzji. A jeżeli pojawiają się te negatywne – szybko reaguj i staraj się znaleźć ich przyczynę,
📌 pamiętaj o optymalizacji pod kątem mobile – około 70% ruchu, który pochodzi z social mediów jest generowany za pomocą różnego rodzaju urządzeń mobilnych. Oznacza to, że bez optymalizacji pod tym kątem będziesz tracić ogromne ilości potencjalnej sprzedaży.
📌 zwiększ sprzedaż dzięki płatnym kampaniom w social mediach – umożliwiają one skonkretyzowanie grupy docelowej poprzez dane demograficzne i zainteresowania, dzięki czemu docierają do Twoich potencjalnych klientów.

Wszystko to jednoznacznie wskazuje, że na proces zwiększenia sprzedaży wpływ ma wiele działań. Aby móc cieszyć się zyskami musisz kompleksowo zadbać o swój profil na Facebooku. Jeżeli zależy Ci na wzroście sprzedaży i profesjonalnym wizerunku Twojego profilu w social mediach skontaktuj się z nami 📩 biuro@riseupagencja.pl a my przygotujemy ofertę dopasowaną do Twoich celów biznesowych.

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 721 518 967
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin