Wartość remarketingu w kampaniach reklamowych

31 stycznia, 2024
Wartość remarketingu w kampaniach reklamowych

Prawdopodobnie często zdarza Ci się sytuacja, że po obejrzeniu konkretnych produktów lub stron internetowych nagle zaczynasz widzieć reklamy związane z tą treścią. To nie przypadkowe zjawisko, lecz przemyślana strategia SEM. Mowa o remarketingu – czyli sposobie na ponowne przyciągnięcie osób, które miały już styczność z Twoją marką. Jeśli zależy Ci na dodatkowym wsparciu swojego procesu sprzedażowego, temat ten zdecydowanie powinien Cię zainteresować.

Remarketing stał się nieocenionym narzędziem dla przedsiębiorstw, które dążą do skutecznego dotarcia do użytkowników wykazujących zainteresowanie ich ofertą. Jakie jeszcze korzyści niesie ze sobą ta technika? Poznaj bliżej wartość remarketingu i dowiedz się, jak wykorzystywać go w swoich kampaniach reklamowych. 

Czym jest remarketing?

Najprościej mówiąc, remarketing to sposób na ponowne zaangażowanie odbiorców, którzy weszli już wcześniej w interakcję z jakąś marką – np. odwiedzili jej stronę internetową, fanpage w mediach społecznościowych czy zareagowali na reklamę. Głównym celem jest zachęcenie takich osób do wykonania pożądanej akcji, takiej jak zakup produktu czy pozostawienie danych kontaktowych. 

remarketing

To może Cię zainteresować: Kiedy warto korzystać z grup na Messengerze?

Jeśli borykasz się z problemem porzuconych koszyków zakupowych lub brakiem wypełnionych formularzy, remarketing jest stworzony właśnie dla Ciebie. Tego typu reklamy mogą być bowiem precyzyjnie personalizowane, tak by przekaz był zgodny z wcześniejszymi akcjami podejmowanymi przez odbiorcę. Przykładowo, gdy użytkownik wejdzie na stronę z Twoim produktem, jednak opuści ją bez dokonania zakupu, możesz skierować do niego reklamę zawierającą właśnie ten produkt i zachęcający komunikat. 

Remarketing w Google Ads i Facebook Ads

Do najpopularniejszych systemów reklamowych, które oferują opcję remarketingu, zaliczyć można Google Ads i Facebook Ads. Oba te kanały pozwalają na precyzyjne targetowanie reklam, a także dynamiczne dostosowywanie treści. Dodatkowo integracja z danymi użytkowników oraz zaawansowane narzędzia analityczne pozwalają na lepsze zrozumienie zachowań potencjalnych klientów i bieżącą optymalizację kampanii.

Pierwszy z wymienionych systemów, Google Ads, umożliwia prowadzenie m.in. remarketingu standardowego, dynamicznego czy też wideo. Gdy użytkownik odwiedzi Twoją stronę i zostanie zarejestrowany przez kod remarketingowy, Google Ads może później wyświetlić mu spersonalizowane reklamy w wynikach wyszukiwania lub na innych platformach Google. Co więcej, treści reklam dostosowywać możesz do konkretnej listy remarketingowej. Dzięki temu jesteś w stanie utrzymać kontakt z potencjalnymi klientami, dostarczając im dopasowane reklamy w kluczowych momentach.

Przeczytaj również: może być dla Ciebie interesujące: Tworzenie responsywnych stron internetowych z Odee – kompleksowa oferta dla Twojego biznesu

Facebook Ads oferuje z kolei dwa typy remarketingu – manualny i dynamiczny. W przypadku pierwszego rodzaju możesz samodzielnie ustawić wyświetlane zasoby (np. grafiki, wideo czy nagłówki). Dynamiczny remarketing pozwala na automatyczne dostosowywanie treści reklam do produktów czy usług, które użytkownik przeglądał na Twojej stronie. Kampanie remarketingowe na Facebooku są więc skutecznym narzędziem do budowania świadomości marki, a także zwiększania konwersji.

To także może Cię zainteresować: Przeczytaj "Rozwój umiejętności przywódczych w biznesie", aby dowiedzieć się więcej!

Dlaczego warto korzystać z remarketingu?

Remarketing jest jedną z najczęściej wykorzystywanych strategii z obszaru SEM. Nic dziwnego – cechuje ją wysoka skuteczność i elastyczność. Ponowne wyświetlanie reklamy odpowiednim użytkownikom może znacznie zwiększyć szansę na finalizację przez nich transakcji. Wynika to z zasady, że ludzie zazwyczaj potrzebują więcej niż jednej interakcji z produktem czy marką, zanim podejmą decyzję zakupową.

Nawet jeśli użytkownik nie dokonał zakupu w Twoim sklepie, regularne pojawianie się reklam Twojej marki może przyczynić się do zwiększenia jej rozpoznawalności. Kiedy użytkownik będzie gotów do zakupu, łatwiej będzie mu wybrać właśnie Twoją ofertę. Co ważne, remarketing nie dotyczy tylko pozyskiwania nowych klientów, ale także utrzymania relacji z istniejącymi. Poprzez przypominanie o ofertach czy dostarczanie wartościowych informacji, tego typu reklama może zwiększyć ich lojalność. Nie pozostawiaj więc na uboczu cennych szans sprzedażowych – postaw na kampanie remarketingowe i wykorzystaj maksymalnie potencjał marketingu online!

Artykuł zewnętrzny

Najnowsze posty na stronie

Social media dla branży weselnej | Pozyskuj klientów on-line!

Social media dla branży weselnej | Pozyskuj klientów on-line!

Czy marzysz o tym, aby Twoja firma ślubna była zawsze w centrum uwagi? Jeśli tak, to świat social mediów oferuje Ci nieograniczone możliwości, aby przyciągnąć uwagę przyszłych nowożeńców i zbudować trwałe relacje oparte na zaufaniu. W tym artykule zgłębimy różnorodne...

Czym jest SEO? Podstawowe informacje o pozycjonowaniu stron

Czym jest SEO? Podstawowe informacje o pozycjonowaniu stron

Współczesne e-commerce opiera się na pozycjonowaniu w sieci – z pewnością ten termin obił Ci się gdzieś o uszy. Nie bez powodu, bo to działanie, bez którego obecnie trudno być konkurencyjnym na rynku. Sprawdź, o co w tym chodzi! Co to właściwie jest SEO? SEO, czyli...

Dlaczego tracisz followersów na Instagramie? Analiza i wskazówki!

Dlaczego tracisz followersów na Instagramie? Analiza i wskazówki!

Spadająca liczba obserwujących na Instagramie to problem, który dotyka zarówno influencerów, jak i małe konta osobiste czy firmowe. Z jednej strony trudno zaakceptować, że ktoś przestał Cię obserwować. Z drugiej – warto zrozumieć dlaczego tak się dzieje i jak to...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin