Facebook od dłuższego czasu jest najpopularniejszym portalem społecznościowym na świecie. Natomiast Messenger to jeden z najważniejszych oraz najpowszechniejszych komunikatorów, którego użytkownicy każdego dnia wymieniają nawet 2 miliardy wiadomości. Potencjał tego czatu zauważyły także liczne marki, które coraz częściej postanawiają wdrożyć Messengera na swoje strony internetowe. Chat na stronie internetowej marki to jedna z najwygodniejszych możliwości komunikacji z klientami. Skraca on czas oczekiwania na zadane pytanie do minimum i często zastępuje komunikację mailową. Z tego artykułu dowiesz się, jak dodać Facebook Messenger na stronę internetową!

Czym jest chat Messenger na stronie i czym różni się od innych chatów dostępnych na rynku?
Chat Messengera na stronie internetowej jest prostym oraz szybkim narzędziem służącym do komunikacji z klientami. Można go umieścić na swojej stronie internetowy w bardzo szybki oraz łatwy sposób. Umożliwia to klientom rozmowę oraz na zadawanie pytań za pomocą Messengera. Świetnie nada się to do wszystkich sklepów internetowych, których sprzedawcy i właściciele cenią sobie kontakt z klientem. Jedyny wymóg techniczny, jaki trzeba spełnić, aby zainstalować Messengera na swojej stronie internetowej to posiadanie konta firmowego na Facebooku.
Messenger spośród innych chatów dostępnych na rynku wyróżnia się przede wszystkim tym, że jest bezpośrednio połączony z Facebookowym kontem firmy. To sprawia, że klienci mogą prowadzić rozmowy z Twoją firmą w taki sam sposób, jak prowadzą je na co dzień ze swoimi znajomymi. Warto wiedzieć, że prowadzone rozmowy na Twojej stronie są duplikowane do aplikacji Messengera, więc w każdej chwili można do nich wrócić. Funkcja pozwala także na możliwość konfiguracji bota, czyli stworzenie automatycznych pytań oraz odpowiedzi.

Messenger na stronę www – wady i zalety
Posiadanie Messengera na stronie internetowej niesie za sobą wiele korzyści dla marki. Niestety mimo licznych zalet, można doszukać się także kilku wad. Oto zalety oraz wady Messengera na stronie internetowej:
Zalety
- Szybki oraz prosty sposób komunikacji z klientem
- Rozmowa z realnymi osobami, które posiadają konto na Facebooku lub Messengerze
- Możliwość kontynuacji rozmowy z klientem, nawet po tym, jak opuści naszą stronę
- Wzrost zaufania klientów względem firmy
- Messenger może być obsługiwany przez kilku pracowników równocześnie
- Jest to całkowicie darmowy kanał komunikacji
Wady
- Możliwość rozmowy tylko z osobami, które posiadają konto na Facebooku lub Messengerze
- Użytkownik, aby rozpocząć rozmowę, musi być zalogowany na swoim koncie
- Ryzyko spowolnienia ładowania strony internetowej
- Może zakrywać ważne elementy na stronie internetowej
- Wyskakujące okno czatu, może irytować użytkowników
- Skromne możliwości w porównaniu do innych live chatów
To również może Ci się spodobać: Jak skutecznie wylogować się z Facebooka ze wszystkich urządzeń? - kliknij by przeczytać całość

Co jest potrzebne do konfiguracji Messengera na stronie internetowej?
Jak dodać Facebook Messenger na stronę internetową? Do konfiguracji Messengera na stronie internetowej nie potrzebujesz wiele. Wystarczy tylko dostęp do kodu źródłowego strony internetowej, a także konto na Facebooku z uprawnieniami administratora danego fanpage.
Jak wygląda czat Messengera na stronie internetowej?
Czat Messengera na stronie internetowej przedstawiony jest za pomocą wszystkim dobrze znanej pływającą ikonką komunikatora. Dymek z informacją zachęcają do rozmowy, znajduje się zazwyczaj w prawym dolnym rogu strony internetowej. Wystarczy tylko kliknąć ikonkę, a następnie rozpocząć czat.

Jak dodać chat Facebooka – chat Messenger na stronie www i w sklepie internetowym?
Dodanie chatu Messengera na stronę www jest stosunkowo proste. Wystarczy skorzystać z gotowego kreatora, który dostępny jest w ustawieniach fanpage. Dla ułatwienia tego zadania przedstawiamy instrukcję, która krok po kroku pokaże Ci jak to zrobić.
Krok 1
Zaloguj się na swój fanpage, a następnie przejdź do zarządzania stroną. Tam kliknij „Ustawienia”, a następnie „Wiadomości”. Odnajdź „Dodaj Messengera do swojej witryny” i kliknij „Rozpocznij”.
Przeczytaj również: może być dla Ciebie interesujące: Awaria Facebooka. Jaka jest przyczyna i co dalej?!
Krok 2
Na samym początku kroku drugiego wybierz odpowiedni język. Następnie możesz napisać wiadomość powitalną, która wyświetli się Twoim klientom.
Krok 3
W tym kroku możesz wybrać kolor czatu, który będzie najbardziej pasować do Twojej witryny.
Krok 4
W tym kroku musisz podać domenę Twojej strony, na której będzie działał czat. Co ważne, możesz podać więcej niż jedną domenę. Po podaniu odpowiednich domen otrzymasz gotowy fragment kodu HTML i JavaScript, który powinieneś umieścić na swojej stronie internetowej.
Po wstawieniu kodu na każdej stronie, na której powinien być wyświetlany czat, wystarczy odświeżyć stronę i cieszyć się nową funkcją.
Dowiedz się więcej: Jak dodać odliczanie na Instagramie? Ustaw licznik czasu!
Jak dodać Messenger chat do WordPressa?
Jeśli Twoja strona internetowa jest oparta o system WordPress, masz przed sobą bardzo proste zadanie. Wystarczy skorzystać z gotowej wtyczki, która sama wstawi odpowiednie kody do źródła Twojej strony. Wtyczka Messengera dla WordPressa jest do pobrania całkowicie za darmo. Co więcej, wtyczka ta nie wymaga żadnej wiedzy programistycznej.

Czy warto dodać chat Facebooka na stronę internetową?
Chat Facebooka na stronie internetowej jest bardzo przydatną opcją. Warto go dodać przede wszystkim dlatego, że służy do ułatwienia kontaktu z klientami. Możliwość rozmowy przed dokonaniem zakupu, pozytywnie wpływa na zadowolenie klientów. Co, więcej obecność czatu może także doprowadzić do wzrostu liczby konwersji oraz skłonić klientów do ostatecznej decyzji dokonania zakupu. Messenger na stronie internetowej ma wiele korzyści, dlatego powinieneś dodać go do swojej witryny i przetestować jego działanie.
Chat Facebooka na stronie internetowej — podsumowanie
Wiadomości na stronie internetowej to bardzo ciekawa opcja, która jest warta wypróbowania. Dobry kontakt z klientami, a tym bardziej szybkie odpowiedzi na ich pytania może przyczynić się do realizacji celów biznesowych Twojej firmy. Co więcej, możliwość bezpośredniej rozmowy z firmą z pewnością wpływa także na jej pozytywny wizerunek. To, jak dodać Facebook Messenger na stronę www jest bardzo proste. Z podaną przez nas instrukcją tym bardziej nie powinno sprawić Ci to żadnego kłopotu!
Jeśli potrzebujesz pomocy z obsługą firmowego Facebooka, kliknij ten link!