fbpx

Jak dodać Facebook Messenger na stronę internetową? 

24 marca, 2023
jak dodać facebook messenger na swojej stronie internetowej napis

Facebook od dłuższego czasu jest najpopularniejszym portalem społecznościowym na świecie. Natomiast Messenger to jeden z najważniejszych oraz najpowszechniejszych komunikatorów, którego użytkownicy każdego dnia wymieniają nawet 2 miliardy wiadomości. Potencjał tego czatu zauważyły także liczne marki, które coraz częściej postanawiają wdrożyć Messengera na swoje strony internetowe. Chat na stronie internetowej marki to jedna z najwygodniejszych możliwości komunikacji z klientami. Skraca on czas oczekiwania na zadane pytanie do minimum i często zastępuje komunikację mailową. Z tego artykułu dowiesz się, jak dodać Facebook Messenger na stronę internetową!

człowiek trzymający smartphone z ikonką wiadomości

Czym jest chat Messenger na stronie i czym różni się od innych chatów dostępnych na rynku?

Chat Messengera na stronie internetowej jest prostym oraz szybkim narzędziem służącym do komunikacji z klientami. Można go umieścić na swojej stronie internetowy w bardzo szybki oraz łatwy sposób. Umożliwia to klientom rozmowę oraz na zadawanie pytań za pomocą Messengera. Świetnie nada się to do wszystkich sklepów internetowych, których sprzedawcy i właściciele cenią sobie kontakt z klientem. Jedyny wymóg techniczny, jaki trzeba spełnić, aby zainstalować Messengera na swojej stronie internetowej to posiadanie konta firmowego na Facebooku.

Messenger spośród innych chatów dostępnych na rynku wyróżnia się przede wszystkim tym, że jest bezpośrednio połączony z Facebookowym kontem firmy. To sprawia, że klienci mogą prowadzić rozmowy z Twoją firmą w taki sam sposób, jak prowadzą je na co dzień ze swoimi znajomymi. Warto wiedzieć, że prowadzone rozmowy na Twojej stronie są duplikowane do aplikacji Messengera, więc w każdej chwili można do nich wrócić. Funkcja pozwala także na możliwość konfiguracji bota, czyli stworzenie automatycznych pytań oraz odpowiedzi.

człowiek piszący na klawiaturze na Facebook Messenger

Messenger na stronę www – wady i zalety

Posiadanie Messengera na stronie internetowej niesie za sobą wiele korzyści dla marki. Niestety mimo licznych zalet, można doszukać się także kilku wad. Oto zalety oraz wady Messengera na stronie internetowej: 

Zalety

  •       Szybki oraz prosty sposób komunikacji z klientem
  •       Rozmowa z realnymi osobami, które posiadają konto na Facebooku lub Messengerze
  •       Możliwość kontynuacji rozmowy z klientem, nawet po tym, jak opuści naszą stronę
  •       Wzrost zaufania klientów względem firmy
  •       Messenger może być obsługiwany przez kilku pracowników równocześnie
  •       Jest to całkowicie darmowy kanał komunikacji

Wady

  •       Możliwość rozmowy tylko z osobami, które posiadają konto na Facebooku lub Messengerze
  •       Użytkownik, aby rozpocząć rozmowę, musi być zalogowany na swoim koncie
  •       Ryzyko spowolnienia ładowania strony internetowej
  •       Może zakrywać ważne elementy na stronie internetowej
  •       Wyskakujące okno czatu, może irytować użytkowników
  •       Skromne możliwości w porównaniu do innych live chatów

dziewczyna-trzymająca-smartphone

Co jest potrzebne do konfiguracji Messengera na stronie internetowej?

Jak dodać Facebook Messenger na stronę internetową? Do konfiguracji Messengera na stronie internetowej nie potrzebujesz wiele. Wystarczy tylko dostęp do kodu źródłowego strony internetowej, a także konto na Facebooku z uprawnieniami administratora danego fanpage.

Jak wygląda czat Messengera na stronie internetowej?

Czat Messengera na stronie internetowej przedstawiony jest za pomocą wszystkim dobrze znanej pływającą ikonką komunikatora. Dymek z informacją zachęcają do rozmowy, znajduje się zazwyczaj w prawym dolnym rogu strony internetowej. Wystarczy tylko kliknąć ikonkę, a następnie rozpocząć czat. 

biznesmen z ikonami social media

Jak dodać chat Facebooka – chat Messenger na stronie www i w sklepie internetowym?

Dodanie chatu Messengera na stronę www jest stosunkowo proste. Wystarczy skorzystać z gotowego kreatora, który dostępny jest w ustawieniach fanpage. Dla ułatwienia tego zadania przedstawiamy instrukcję, która krok po kroku pokaże Ci jak to zrobić.

Krok 1

Zaloguj się na swój fanpage, a następnie przejdź do zarządzania stroną. Tam kliknij „Ustawienia”, a następnie „Wiadomości”. Odnajdź „Dodaj Messengera do swojej witryny” i kliknij „Rozpocznij”.

Krok 2

Na samym początku kroku drugiego wybierz odpowiedni język. Następnie możesz napisać wiadomość powitalną, która wyświetli się Twoim klientom.

Krok 3

W tym kroku możesz wybrać kolor czatu, który będzie najbardziej pasować do Twojej witryny.

Krok 4

W tym kroku musisz podać domenę Twojej strony, na której będzie działał czat. Co ważne, możesz podać więcej niż jedną domenę. Po podaniu odpowiednich domen otrzymasz gotowy fragment kodu HTML i JavaScript, który powinieneś umieścić na swojej stronie internetowej.

Po wstawieniu kodu na każdej stronie, na której powinien być wyświetlany czat, wystarczy odświeżyć stronę i cieszyć się nową funkcją.

Jak dodać Messenger chat do WordPressa?

Jeśli Twoja strona internetowa jest oparta o system WordPress, masz przed sobą bardzo proste zadanie. Wystarczy skorzystać z gotowej wtyczki, która sama wstawi odpowiednie kody do źródła Twojej strony. Wtyczka Messengera dla WordPressa jest do pobrania całkowicie za darmo. Co więcej, wtyczka ta nie wymaga żadnej wiedzy programistycznej.

kobieta pisząca wiadomość na Facebook Messenger

Czy warto dodać chat Facebooka na stronę internetową?

Chat Facebooka na stronie internetowej jest bardzo przydatną opcją. Warto go dodać przede wszystkim dlatego, że służy do ułatwienia kontaktu z klientami. Możliwość rozmowy przed dokonaniem zakupu, pozytywnie wpływa na zadowolenie klientów. Co, więcej obecność czatu może także doprowadzić do wzrostu liczby konwersji oraz skłonić klientów do ostatecznej decyzji dokonania zakupu. Messenger na stronie internetowej ma wiele korzyści, dlatego powinieneś dodać go do swojej witryny i przetestować jego działanie.

Chat Facebooka na stronie internetowej — podsumowanie

Wiadomości na stronie internetowej to bardzo ciekawa opcja, która jest warta wypróbowania. Dobry kontakt z klientami, a tym bardziej szybkie odpowiedzi na ich pytania może przyczynić się do realizacji celów biznesowych Twojej firmy. Co więcej, możliwość bezpośredniej rozmowy z firmą z pewnością wpływa także na jej pozytywny wizerunek. To, jak dodać Facebook Messenger na stronę www jest bardzo proste. Z podaną przez nas instrukcją tym bardziej nie powinno sprawić Ci to żadnego kłopotu!

Jeśli potrzebujesz pomocy z obsługą firmowego Facebooka, kliknij ten link!

Rise Up Szczecin

Najnowsze posty na stronie

Najlepsze oferty pracy w Kielcach – gdzie ich szukać?

Najlepsze oferty pracy w Kielcach – gdzie ich szukać?

W XXI wieku ofert pracy w Kielcach najlepiej szukać w Internecie. Jednak w sieci funkcjonuje wiele stron lepszych i gorszych, dlatego dobrze wiedzieć, z jakiej warto skorzystać. Na uwagę zasługuje serwis pracy GoWork.pl, z którym współpracuje wielu kieleckich...

TOP 10 książek marketingowych

TOP 10 książek marketingowych

Marketing. Jeden z najważniejszych elementów, który może poprowadzić firmę do sukcesu. Jednakże stale rozwijające się technologie i zmieniające się preferencje konsumentów sprawiają, że zrozumienie skomplikowanego świata marketingu może stać się wyzwaniem. Na...

Jak skutecznie wylogować się z Facebooka ze wszystkich urządzeń?

Jak skutecznie wylogować się z Facebooka ze wszystkich urządzeń?

Zapomniane sesje na urządzeniach to jak otwarte drzwi do prywatności. Każda z nich to potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa naszego konta na Facebooku. Może się okazać, że nieświadomie pozostawiliśmy włączoną sesję na tablecie w kawiarni czy komputerze w pracy. A...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin