W digital marketingu od zawsze sporą uwagę przykłada się do odpowiednio skonstruowanego CTA. W artykule wyjaśniamy, w jaki sposób wykorzystanie potencjału call to action może wpłynąć na sprzedaż w e-commerce!
Czym tak dokładnie jest call to action?
Call to action (CTA), czyli wezwanie do działania, to kluczowy element egzekucji działań marketingowych. Jest to krótki, ale precyzyjny komunikat, który ma na celu nakłonienie użytkownika do podjęcia określonej akcji – może to być zakup produktu, zapisanie się na newsletter, pobranie e-booka, czy też skorzystanie z promocji.
CTA może przybierać różne formy, takie jak przyciski, linki, banery czy nawet teksty w e-mailach. Ważne, aby był wyraźny, zrozumiały i umieszczony w odpowiednim miejscu na stronie, tak aby skutecznie przyciągnąć uwagę użytkownika i skłonić go do działania, które jest zgodne z celami biznesowymi danego sklepu e-commerce.
Jak stworzyć skuteczne CTA i zyskać uwagę użytkowników?
Niestety – nie ma jasnej i konkretnej instrukcji jak stworzyć skuteczne CTA. Na jego działanie wpływa wiele czynników. Jednak istnieją pewne wytyczne, które pomagają dobrać odpowiednią formę, umiejscowienie call to action czy słowa. O wszystkich dobrych praktykach, które z pewnością ułatwią Ci stworzenie efektywnego CTA, przeczytasz w artykule: Jak stworzyć skuteczne call to action? Teraz jednak przejdźmy do części, z której dowiesz się jak wykorzystanie zdobytej wiedzy po lekturze artykułu przełoży się na działanie i sprzedaż w sklepie internetowym!

Jakie korzyści płyną z odpowiednio stworzonego CTA?
Odpowiednio stworzone call to action dla sklepu e-commerce – czyli spójne z pozostałymi komunikatami marketingowymi – opisem produktu, zdjęciami i estetyką strony, czytelnymi informacjami dotyczącymi m.in. zwrotów czy szybkości realizacji zamówienia niesie za sobą wiele korzyści dla sklepu e-commerce, o których przeczytasz niżej.
Poprawa doświadczenia użytkownika (UX)
Odpowiednio umiejscowione i wyróżnione CTA ułatwia nawigację po stronie sklepu internetowego. Kieruje klienta tam, gdzie chce być skierowany – np. do finalizacji zakupu. Użytkownicy szybciej znajdują to, czego szukają – co może znacząco wpłynąć na ich zadowolenie, a co za tym idzie zwiększenie wartości koszyka zakupowego. Poprawa doświadczeń użytkownika może być pomocna w zyskaniu stałych klientów, którzy chętnie ponownie skorzystają z oferty sklepu.
Wyróżnienie specjalnych ofert
CTA pomaga w kierowaniu użytkowników do kluczowych elementów strony, takich jak produkty promocyjne, wyprzedaże czy nowości. Dzięki temu można lepiej zarządzać ruchem na stronie i skupić go na najbardziej dochodowych obszarach w – co przyspieszy decyzję o zakupie i zwiększy sprzedaż w krótkim okresie.
Zwiększenie średniej wartości koszyka
CTA może być zaprojektowane w taki sposób, aby zachęcać do zakupu większej liczby produktów lub droższych opcji. Przykładem może być CTA proponujące dodanie do koszyka produktów komplementarnych lub skorzystanie z rabatu przy zakupie powyżej określonej kwoty.
Zwiększenie świadomości marki
CTA może być także elementem budowania świadomości marki poprzez spójne stosowanie kolorów, języka i stylu, co w dłuższej perspektywie pomaga w wyróżnieniu na tle konkurencji – co oczywiście bezpośrednio przełoży się na budowanie świadomości marki oraz zdobycie lojalności klientów.
Jasne prowadzenie klienta
CTA kieruje klientów na określoną ścieżkę, co ułatwia im podjęcie decyzji. Bezpośrednie i jednoznaczne call to action pozwala użytkownikowi pozbyć się niepewności i ułatwia nawigację po stronie, szczególnie na urządzeniach mobilnych, gdzie przestrzeń na ekranie jest ograniczona. Jasne, widoczne i łatwe do kliknięcia CTA może znacznie poprawić wyniki sprzedażowy.
Nie możemy zapomnieć o dostosowaniu banneru lub innego elementu umiejscowienia przycisku CTA do urządzeń mobilnych – komunikat ten powinien być czytelny i dostosować się do różnych wielkości ekranów.
Dlaczego warto zainwestować w przemyślane CTA?
Jak widać, dobrze zaprojektowany komunikat nie tylko napędza sprzedaż, ale również buduje lepsze relacje z klientami, zwiększa ich lojalność oraz optymalizuje cały proces zakupowy w sklepie e-commerce. Jednak stworzenie skutecznego call to action, dobranie odpowiednich słów kluczowych i umiejscowienia nie zawsze jest prostą sprawą – a często wręcz przeciwnie. W dobie zarzucania użytkowników mnóstwem komunikatów i wszechobecnego szumu informacyjnego już niemal obowiązkiem staje się stosowanie nieszablonowego, związanego z marką sformułowania, które zachęca do podjęcia akcji. Jeśli chcesz „ugryźć temat” skutecznego call to action, ale nie wiesz, od czego zacząć – powierz to specjalistom z Veneo Performance!
Materiał partnera