fbpx

Jak wygląda faktura z Facebooka?

20 marca, 2023
jak wygląda faktura z facebooka

Pod względem wyglądu niewiele różnią się od tradycyjnych, znanych nam faktur. Są za to znacznie bardziej praktyczne i użytkowane jedynie w formie cyfrowej. Po co nam faktury na Facebooku? Każdy, kto posiada konto reklamowe na tym portalu, z pewnością nie jednokrotnie miał z nimi styczność. W takiej fakturze wygenerowanej automatycznie znajdziemy podsumowanie rozliczeń za płatności związane z prowadzeniem kampanii reklamowych. Jak wygląda faktura z Facebooka? Jakie ważne informacje zawiera i o czym należy pamiętać?

człowiek rozliczający faktury z facebooka

Czy Facebook wystawia faktury (rachunki)?

Jak już wiesz, odpowiedź na to pytanie jest twierdząca. Światowy gigant mediów społecznościowych umożliwia wliczenie poniesionych wydatków w koszty prowadzenia działalności gospodarczej w przypadku usług reklamowych. O tym, jak pobrać tego typu fakturę, pisaliśmy już w osobnym artykule [kliknij].

Kiedy faktura z Facebooka?

Reklama na Facebooku jest dostępna właściwie dla każdego użytkownika i nie trzeba w tym celu posiadać firmy. Każdy może promować swoje posty poprzez płatne kampanie reklamowe. Facebook generuje faktury, kiedy zostaje przekroczony próg rozliczeniowy, domyślnie ustawiony na kwotę 90 złotych.

Jak naliczane są opłaty?

Facebook przy naliczaniu płatności bierze pod uwagę wyłącznie liczbę wyświetleń i klikalność emitowanej reklamy. Nie jest zatem brana pod uwagę ich ogólna skuteczność czy zgodność z preferencjami. System aukcyjny, który posługuje się Facebook, opiera się też w dużej mierze na rywalizacji reklam podobnej treści.

kalkulator i statystyki finansowe

Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Jak wygląda ban na Instagramie? Oto wszystko, co warto wiedzieć

Kontrolowanie opłat za reklamy na Facebooku

  • Budżety – dzienne lub całkowite, pozwalają na ustalenie z góry, jakie środki na reklamę chce się przeznaczyć.
  • Sposoby płatności automatyczne (Facebook obciąża konto kiedy tylko zostanie przekroczony próg rozliczeniowy), samodzielne (bez progu rozliczeniowego, do konta zostają z góry dodane środki, które Facebook odejmuje wraz ze zwiększaniem się wyświetleń i kliknięć reklam)
  • Monitorowanie opłat – w sekcji „Rozliczenia” w Menadżerze reklam masz bieżący dostęp do informacji na temat naliczonych opłat, kosztów konkretnych działań reklamowych oraz ewentualnych limitów wydatków.

Jak rozliczyć faktury za reklamę na Facebooku?

  1. Faktury najpierw rozliczamy zgodnie z procedurą księgową jako import usług (zgodnie z art. 28b ust. 1 ustawy o VAT).
  2. Następnie, jeśli nie korzysta się z konta indywidualnego, należy opodatkować wartość faktury stawką 23% VAT dla usług reklamowych.
  3. Ostatnim krokiem będzie uwzględnienie kosztów faktury w dacie jej wystawienia w 13 kolumnie Księgi Rozchodów i Przychodów (KPiR) na potrzeby PIT.

człowiek trzymający telefon z fakturą z facebooka na ekranie

Jak wygląda faktura z Facebooka? – próg rozliczeniowy

Jeżeli nie chcesz otrzymywać kilku faktur na niewielkie kwoty, możesz podwyższyć swój próg rozliczeniowy. Aby to uczynić:

  • Przejdź do ustawień i wybierz „Rozliczenia”,
  • Wybierz „Ustawienia płatności” i „Zarządzaj”,
  • W oknie „Zarządzanie preferencjami rozliczeń” możesz zaktualizować datę rozliczeń oraz próg rozliczeniowy,
  • Zapisz zmiany.

Pamiętaj, że nowy próg może zacząć obowiązywać nawet dopiero po miesiącu od jego wprowadzenia. Facebook przez ten czas może naliczać niższe opłaty, aby sprawdzić wypłacalność Twojego konta. Jeżeli natomiast chcesz ustawić wyższy próg rozliczeniowy niż 3000 złotych, musisz skontaktować się z samym Facebookiem.

ludzie rozliczający faktury z facebooka wykorzystaniem kalkulatorów, laptopów i notesów

Jeśli ciekawi Cię ten temat, to tutaj mamy drugi artykuł o podobnej tematyce: Jak skutecznie wylogować się z Facebooka ze wszystkich urządzeń?

Przykład faktury od Facebooka – struktura

Jak wygląda faktura z Facebooka? Standardowa facebookowa faktura powinna zawierać:

  • Nazwę konta, dla którego została wystawiona faktura, oraz jego identyfikator,
  • Datę i metodę płatności,
  • Identyfikator transakcji,
  • Typ produktu,
  • Status faktury,
  • Kwotę i podsumę płatności,
  • Naliczony podatek VAT (nie dotyczy kont prywatnych),
  • Typ płatności (automatyczna, samodzielna),
  • Wszystkie kampanie reklamowe, których dotyczy faktura, wraz z ich rozdzielonymi kosztami,
  • Dane Facebooka,
  • Dane Twoje/Twojej firmy,
  • Numeru faktury.

Co robić, gdy na fakturze z facebooka nie ma stawki VAT?

Faktury za reklamy na Facebooku są niekiedy problematyczne, ponieważ podmiot je wystawiający ma siedzibę w Irlandii i nie ma na niej oznaczonej stawki VAT. Jak temu zaradzić?

Taką transakcję powinno się opodatkować według polskiej wysokości tego podatku, czyli 23% w przypadku reklam.

Co więcej, mimo że reklamy na Facebooku kupujemy w Polsce, światowy gigant social mediów nie rozlicza podatku w tym kraju. Dlatego przy takiej międzynarodowej transakcji powinniśmy doliczyć jeszcze podatek w wysokości 20% wartości wydatków poniesionych na marketing. Spokojnie! Można tego uniknąć, pobierając Certyfikat Rezydencji Podatkowej, i przekazując go księgowemu.

Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Obsługa firmowego fanpage | Jak wygląda współpraca z agencją?

Stawka VAT a konto prywatne

Jeżeli nie posiadasz działalności gospodarczej, a reklamy na Facebooku prowadzisz z poziomu prywatnego konta, portal sam odprowadzi za Ciebie VAT.

wzór faktury w żółtej kopercie

Faktura z Facebooka a import usług spoza Europy

Co w przypadku, w którym otrzymamy fakturę spoza obszaru Unii Europejskiej, na przykład z USA? Postępować będziemy właściwie podobnie jak w przypadku importu usług z UE, z małymi wyjątkami.

  • Na początku dokonujesz oczywiście naliczenia podatku VAT po stawce obowiązującej w Polsce. Jeśli faktura wystawiona jest w obcej walucie, przeliczasz ją na złoty zgodnie z kursem średnim NBP z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego wystawienie faktury. Jeżeli natomiast chcesz dokonać transakcji w obcej walucie, pamiętaj o ewentualnych różnicach kursowych, które powinny zostać uwzględnione w ewidencji podatkowej.
  • VAT zostanie wykazany zarówno po stronie sprzedaży, jak i zakupu. Transakcja jest neutralna podatkowo.
  • Faktura powinna trafić do Rejestru Sprzedaży VAT i Rejestru Zakupu VAT oraz do KPiR.

Faktury na Facebooku – o tym pamiętaj!

Przy generowaniu faktur z Facebooka powinno się być szczególnie uważnym, ponieważ portal nie dopuszcza wznoszenia żadnych korekt do tego typu dokumentów. Podobnie przy księgowaniu, każda pomyłka może prowadzić do konsekwencji prawnych. Warto również stale monitorować wszelkie należności związane z usługami reklamowymi w Menadżerze reklam, aby uniknąć nieporozumień i być na bieżąco z postępami i efektywnością tych działań. 

Agencja Rise Up

Najnowsze posty na stronie

Jak zwiększyć zaangażowanie odbiorców z twojej listy mailingowej

Jak zwiększyć zaangażowanie odbiorców z twojej listy mailingowej

Im szybciej rozwijają się technologie cyfrowe, tym więcej działań marketingowych przenosi się do sieci. Teraz w internecie prowadzi się kampanie reklamowe z udziałem wielu kanałów. Wśród technik wyróżniających się wysoką skutecznością wymienia się e-mail marketing....

Pop-upy i wyskakujące okienka – czy warto je stosować w reklamie?

Pop-upy i wyskakujące okienka – czy warto je stosować w reklamie?

Wyskakujące okienka, znane jako pop-upy, są jednym z najbardziej rozpoznawalnych narzędzi w marketingu internetowym. Dla jednych stanowią efektywny sposób zwiększania konwersji, dla innych irytujący element witryny. Czy pop-upy są nadal skuteczne i warto je stosować?...

Tworzenie banerów reklamowych: Prosty przewodnik dla początkujących

Tworzenie banerów reklamowych: Prosty przewodnik dla początkujących

Tworzenie banerów jest sztuką, która w dużej mierze bazuje na próbach i błędach. Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy sprawdzone wskazówki, które pozwalają efektywnie przyciągać klientów. Projektowanie banerów to jedna z naszych specjalności: podzielimy się z Tobą...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin