Teksty SEO bardzo często służą nam do pozycjonowania naszej strony internetowej i często skrzętnie je optymalizujemy, aby zawierały odpowiednie słowa kluczowe oraz były odpowiednio zbudowane.
Często jednak nie przykładamy większej wagi do długości tekstu SEO i nie decydujemy świadomie, jak długie powinny być. Jest to bardzo ważna kwestia, która wpływa na proces pozycjonowania i pomaga wykonywać nam ten proces. Zapoznaj się z artykułem, by dowiedzieć się, czy Twoje teksty są odpowiednio długie.

Czym jest długość tekstów w SEO?
Długość tekstów SEO to po prostu długość tekstów pozycjonujących, które zamieszczamy na naszej stronie internetowej w celu pozycjonowania witryny. Najczęściej są one liczone według dwóch miar.
Przede wszystkim są to znaki ze spacją (ZZS). Kupując teksty lub tworząc je w edytorach tekstowych, to właśnie głównie w takiej formie otrzymujemy informacje, jak długi jest tekst. Przeciętnie teksty umieszczone na stronach internetowych mają ok. 3000 – 4000 znaków ze spacją. Jest to standardowy średni tekst, który najczęściej pojawia się na portalach internetowych.
Drugą miarą, według której możemy obliczyć długość tekstu SEO, są słowa. Tekst o długości ok. 1000 słów to treść złożona z ok. 6000 znaków ze spacją.

Sprawdź również: Czym zajmuje się copywriter?
Dlaczego długość tekstu SEO jest ważna?
Długość tekstów SEO wbrew pozorom jest bardzo ważna i wie o tym każdy wprawiony copywriter. Jest to jeden z głównych czynników, które decydują, czy dany tekst jest jakościowy, jak pozytywnie zostanie oceniony przez roboty indeksujące Google i czy zwiększy ruch na naszej stronie internetowej. Długość tekstu świadczy o tym, ile contentu publikujemy na naszej stronie internetowej i ile wiadomości prezentujemy naszym odbiorcom. Wyszukiwarka Google zdecydowanie mocniej będzie premiować witryny, które oferują dużo większą ilość informacji swoim odbiorcom, aniżeli te, które publikują ich zdecydowanie mniej.
Prawidłowość ta ma konkretne przełożenie w algorytmach pozycjonujących i jest bardzo dokładnie oceniana. Ilość zawartych informacji na stronie jest również jednym z ważniejszych czynników rankingowych, a więc długość tekstów, jakie publikujemy, jest tak samo ważna, jak słowa kluczowe, które w nim zawieramy oraz optymalizacja ogólna tekstu.
Więcej informacji o podobnej tematyce znajdziesz tutaj: Agencja SEO – Twoja przyszłość w dobrych rękach
Jak długość tekstów SEO wpływa na pozycjonowanie?
Długość tekstu jest również ważna z praktycznych względów. Dzięki temu parametrowi możemy wpływać na pozycję naszej witryny wyszukiwarce Google. Możemy publikować większe ilości treści, aniżeli nasi bezpośredni konkurenci a przez to być lepiej oceniani od bezpośredniej konkurencji.
Długość tekstu jest również stosunkowo prostym czynnikiem do oszacowania. Przy pomocy tego parametru możemy dość łatwo zwiększać atrakcyjność contentu, który dodajemy na naszą stronę internetową. Warto zatem pamiętać o tym, gdyż przy pomocy innych elementów pozycjonujących często nie będziemy w stanie tak łatwo poprawiać naszej witryny w oczach Google.

Jak długie teksty SEO pisać?
Jednym z najważniejszych pytań przy tym temacie jest to, jak długie teksty SEO powinniśmy pisać. Nie ma jednej, konkretnej, złotej odpowiedzi na to pytanie, która byłaby uniwersalna we wszystkich przypadkach.
Przede wszystkim powinniśmy określić, jakie długości tekstów SEO potrzebujemy, aby odnieść największe korzyści. Musimy wyznaczyć taką długość – przynajmniej orientacyjnie, aby wyprzedzać naszych bezpośrednich rywali i nie pisać zbyt długich treści. Nie będą one przynosiły wtedy adekwatnych profitów do ich długości.
Narzędzia do pisania tekstów pod kątem SEO
Aby określić długość tekstów SEO, jakie powinniśmy pisać, musimy skorzystać z narzędzi SEO. Dostępne są one za darmo lub odpłatnie w internecie. Dobrym przykładem jest np. Senuto czy Contadu, czyli narzędzia wspierające pisanie treści SEO. Po podaniu konkretnych słów kluczowych, pod którymi pozycjonujemy witrynę lub fraz głównych tekstu, otrzymamy analizę, jakie przeciętnie długości tekstu obowiązują, przy tego typu wyrażeniach. Następnie dane narzędzie zasugeruje nam, jaką długość tekstu powinniśmy utworzyć, aby przewyższały one większość umieszczonych i opublikowanych artykułów w sieci.
To również może Ci się spodobać: Pozycjonowanie stron internetowych (SEO) - kliknij by przeczytać całość

Audytowanie witryn konkurencji, a teksty SEO
Bardzo przydatną odpowiedzią jest również samodzielne audytowanie witryn, z którymi rywalizujemy w danej kategorii tematycznej w Google. Możemy zatem przeglądać stronę internetową rywali i samodzielnie określać jak długie treści publikują. Dzięki temu dowiemy się, jaką strategią obrały i w jaki sposób zajmują się publikacją contentu.
Możemy również wykonywać darmowy automatyczny audyt w sieci ich stron internetowych. Nie potrzebujemy do tego dostępu do tych witryn. Audyty dostarczą nam wielu informacji odnośnie do contentu czy słów kluczowych, pod którymi nasi rywale pozycjonuję się w internecie. Dzięki takiemu przeglądowi będziemy mogli lepiej zrozumieć naszą konkurencję. Nie będziemy bazowali jedynie na konkretnych liczbach z narzędzi SEO, które mówią nam jak długie teksty tworzyć.
Teksty SEO – dlaczego nie warto pisać zbyt długich tekstów?
Jeśli mówimy o długości tekstu, warto również powiedzieć, dlaczego nie warto pisać zbyt długich treści. Choć może wydawać się to pozytywne, po przekroczeniu pewnej długości tekstów SEO nie będziemy odnosili aż tylu korzyści, jak z tych dopasowanych pod kątem długości.
Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Poradnik SEO dla początkujących, czyli jak optymalizować strony?
Oczywiście, im dłuższe teksty publikowane na naszej stronie internetowej, tym lepiej dla naszej witryny. Korzystniejszy jest także sygnał dla wyszukiwarki Google. Nie warto jednak marnować potencjału ilości treści, jaką możemy publikować na naszej stronie internetowej.

Jak długie teksty SEO pisać?
Czy już wiesz, jak długie teksty SEO pisać? Jeśli dokładnie określimy długość wszystkich tekstów, jakie powinniśmy dodać na naszą witrynę i zastosujemy się do niej, będziemy mogli dodać po prostu więcej efektywnych artykułów i wpisów blogowych. Przełoży się to na podniesienie drugiego czynnika wpływającego na ocenę treści, czyli ilości wpisów na stronie. Warto przy tym pamiętać o przydatnych narzędziach typu Senuto i Contadu do kontrolowania treści SEO.
Jeśli chcemy publikować dużo dłuższe treści, aniżeli te, które są potrzebne w naszej sytuacji, jak najbardziej możemy to robić. Z pewnością działanie takie, zaowocuje w przyszłości i kiedy będziemy stawali się coraz większą marką na rynku. Możemy jednak lepiej spożytkować czas i środki, które przeznaczamy na tworzenie długich treści. Można tworzyć inne artykuły z nowymi słowami kluczowymi zwiększające ilość artykułów na naszej witrynie.
tel. 730-061-041 | mail: biuro@riseupagencja.pl
_
Sprawdź również:
- Angażujące posty na Facebooku! – 6 porad jak je pisać!
- Prowadzenie bloga – dlaczego warto?
- Facebook | Błędy, które popełniasz prowadząc konto marki
- Wiara w rzeczy i strach przed inwestowaniem, czyli kult cargo w marketingu
- Pozycjonowanie głosowe strony internetowej
- Jak copywriter może pomóc Twojej firmie?