Słowa kluczowe dla strony WWW często pojawiają się w wielu kontekstach pozycjonowania, a także tworzenia i prowadzenia strony internetowej. Czasami jedyną wiedzą, jaką posiadamy na temat słów kluczowych, jest to, że są one potrzebne i korzystne dla naszej witryny. To pod nimi będziemy widoczni w wyszukiwarce Google.
Z pewnością jest to zbyt mała ilość wiedzy, którą posiadamy, a która usystematyzowana może pomagać nam promować naszą witrynę w Google. Czym zatem są słowa kluczowe? Dlaczego są ważne oraz skąd je pozyskiwać i jak dodawać je na naszą stroną internetową. O tym wszystkim piszemy poniżej.
Czym są słowa kluczowe dla strony WWW?
Słowa kluczowe to pojedyncze wyrażenia lub grupy wyrażeń będące kilkoma słowami odzwierciedlającymi dane zapytanie. Służą one do rozpoznawania tematyki strony internetowej i wyświetlania jej wyszukiwarce Google w odpowiedzi na wprowadzone zapytania przez użytkowników. Słowami kluczowymi, mogą być zwykłe słowa tematyczne, dłuższe ciągi wyrazów czy wręcz całe zdania i stwierdzenia.
Typy słów kluczowych dla strony WWW
Ogólnie istnieje kilka typów słów kluczowych, jeśli chcemy zagłębić się nieco w ten temat. Są to główne frazy, frazy poboczne, lokalne słowa kluczowe, frazy brandowe i długie ogony.
Główne słowa kluczowe
Główne frazy kluczowe to najczęściej występujące i najbardziej podkreślane frazy na danym serwisie. To one padają najczęściej i to wokół nich buduje się widoczność witryny w Internecie.
Poboczne słowa kluczowe
Poboczne słowa kluczowe to mniej popularne wyrażenia, które stanowią tło dla głównych fraz. Dodajemy ich na stronie dużo więcej, ale nie są one aż tak podkreślone oraz występują w małych ilościach.
Brandowe słowa kluczowe
Brandowe słowa kluczowe to nazwy marek i słowa posiadające nazwy firm. To dzięki nim wyszukujemy konkretne produkty, firmy czy usługi, a także podkreślamy naszą firmę w Internecie.
Lokalne słowa kluczowe
Lokalne słowa kluczowe to z kolei frazy tematyczne rozszerzone o nazwę miejscowości lub same nazwy regionów czy lokalizacji. Używa się ich głównie przy pozycjonowaniu lokalnym, aby podkreślić lokalny charakter danej witryny.
Długie ogony
Long taile to długie ogony, czyli zdania, wyrażenia lub pytania. Składają się one najczęściej z kilku, a nawet kilkunastu słów i są traktowane jako pojedyncze frazy. Często wykorzystywane są przy pozycjonowaniu pod wyszukiwanie głosowe, gdzie właśnie takie wyrażenia wprowadza się do wyszukiwarki Google poprzez mikrofon.
Dlaczego słowa kluczowe są tak istotne dla witryny?
Słowa kluczowe są bardzo ważnym elementem pozycjonowania, który decyduje o ostatecznym kształcie promowania naszej witryny w Google. Jest to jedyna możliwość przekazania wyszukiwarce Google, o czym jest nasza strona internetowa i na jakie pytania ma być wyświetlana w wyszukiwarce.
Czy istnieją alternatywy dla słów kluczowych?
Oprócz słów kluczowych nie ma praktycznie żadnych innych sposobów, aby poinformować Google, w jakich momentach powinno wyświetlać nasz serwis w internecie. Ewentualnie, po części jedynie dostosowanie strony do urządzeń mobilnych. Jest to jednak marginalny wpływ na to, jak będzie widoczna nasza witryna w internecie. Słowa kluczowe są jedynym, główny i najważniejszym elementem, dzięki któremu komunikujemy się z Google.
Możliwości, jakie daje SEO
Poprzez słowa kluczowe możemy również bezpośrednio zarządzać listą wyrażeń, pod którymi będziemy widoczni w Internecie. Możemy robić to świadomie i w kontrolowany sposób. Jest to zatem potężne narzędzie do decydowania o kształcie pozycjonowania naszej witryny. To bardzo ważne, gdyż pozwala obierać odpowiedni kierunek SEO dostosowany do naszych potrzeb, a także zwiększać skuteczność i efektywność pozycjonowania. Przy pomocy innych narzędzi nie możemy tak łatwo zmieniać targetowania odbiorców i osób, do których będzie trafiał nasz przekaz reklamowy.
Jak wykorzystać potencjał słów kluczowych dla strony WWW?
Słowa kluczowe możemy zmieniać w trakcie pozycjonowania, dzięki czemu możemy również zmieniać widoczność naszej witryny w Internecie. Jest to bardzo istotny element, który można porównać do kierownicy samochodu. Nawet jeśli auto to najlepszy model na rynku, jeśli nie będzie odpowiednio kierowane, nie zajedzie do celu.
Podobnie sprawa ma się ze słowami kluczowymi, które umożliwiają komfortowe i trafne prowadzenie naszej witryny w Internecie tak, aby nasza strona trafiła do odpowiednich osób. Dzięki temu nie musimy obawiać się, że zainwestujemy dużą sumę pieniędzy, nie będziemy mogli zmienić pozyskiwania klientów i będziemy musieli długotrwale działać w jednej branży, w jednej kategorii czy pod konkretnymi słowami kluczowymi.
Skąd pozyskiwać propozycje słów kluczowych dla strony WWW?
Słowa kluczowe możemy pozyskiwać z wielu miejsc. Przede wszystkim, mogą być to nasze pomysły, które pojawią się w naszej głowie. Mając doświadczenie i znajomość danej konkretnej branży, możemy samodzielnie ustalać, pod jakimi hasłami tematycznymi chcemy być widoczni w internecie.
/
Planer słów kluczowych i generator keyword
Aby jednak precyzyjnie określić czy dane słowa kluczowe będą dawały nam profity i duży ruch organiczny, możemy korzystać z planera słów kluczowych Google lub zewnętrznych keyword generatorów. Oba rozwiązania działają na podobnej zasadzie. Po wpisaniu głównego hasła tematycznego uzyskamy spis wszystkich najpopularniejszych słów kluczowych dla danej tematyki.
Zewnętrzne keyword generatory w wersji premium, mogą oferować nawet zaawansowane statystyki słów kluczowych łącznie z ich popularnością czy ilością konkurencji. Dzięki temu można dość dokładnie oszacować stosunek popularności do trudności pozycjonowania i wybierać te słowa kluczowe, które będą dawały najlepsze rezultaty.
Dobór słów kluczowych
Dobierz słowa poprzez analizę
Słowa kluczowe możemy dobierać, analizując inne strony internetowe np. konkurencyjnych serwisów. Możemy robić to prosto poprzez automatyczne audyty i sprawdzenie, pod jakimi słowami kluczowymi to one są widoczne w internecie. Słowa kluczowe możemy również dobierać przy pomocy narzędzia Google Trend, które ukazuje aktualne trendy wyszukiwań, jakie panują w Google.
Zleć to specjalistom
Dobór słów kluczowych jest jednak bardzo ważnym elementem, który powinniśmy wykonać solidnie i rzetelnie. Jeśli samodzielnie nie potrafimy dobrze dobrać fraz, pod którymi będziemy pozycjonować naszą stronę internetową, zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest zlecenie tej pracy specjalistom.
Na rynku działa wielu specjalistów SEO, a także agencji marketingowych, które specjalizują się w tym zadaniu. Specjaliści dobiorą dla naszej witryny adekwatne słowa tematyczne, aby odzwierciedlały tematykę naszej strony. Wybiorą takie słowa kluczowe, które, mogą dostarczyć nam najwięcej profitów. Wybiorą również te frazy, które pomogą spełniać nam nasze cele, jakie posiadamy.
Zrób to sam luz zleć
Pewne słowa kluczowe mogą pomagać pozyskiwać nam ogólnie duży ruch, a inne frazy, mogą pozyskiwać mniejszą ilość ruchu organicznego, który za to będzie bardziej jakościowy pod kątem sprzedaży. Dobór słów kluczowych dla witryny składa się z wielu takich niuansów. Określając słowa kluczowe, powinniśmy zwrócić uwagę na wiele elementów lub skorzystać z pomocy profesjonalistów.
Gdzie umieszczać je na stronie?
Wiemy już, skąd możemy pozyskiwać słowa kluczowe dla naszej witryny. Warto również przedstawić miejsca, w których możemy je umieszczać na naszej stronie internetowej.
Content
Pierwszym i jak najbardziej naturalnym kierunkiem są teksty, artykuły czy wpisy blogowe, czyli content, jaki zamieszczamy na naszej witrynie. Jest to miejsce jak najbardziej trafne, gdzie możemy umieszczać słowa kluczowe w praktycznie dowolnej formie.
Możemy umieszczać je w różnych natężeniach, konfiguracjach, wyróżniać je, a także odmieniać — nawet często w nienaturalny sposób, który będzie lepszy dla widoczności naszej witryny w Google. Jest to pierwsze i najważniejsze miejsce, gdzie możemy dodawać słowa kluczowe na naszej witrynie. Od tej lokalizacji zawsze powinniśmy zaczynać, gdyż to właśnie w tym miejscu roboty indeksujące Google w pierwszej kolejności sprawdzają tekst i wyłapują najczęściej powtarzające się charakterystyczne zwroty.
Adresy URL
Kolejnym miejscem, gdzie możemy dodawać słowa kluczowe, są adresy URL, zarówno strony głównej, jak i konkretnych podstron serwisu. Wbrew pozorom są to istotne miejsca, które jak wskazuje Google, powinny być tworzone w zgodzie z zasadą user friendly. To znaczy, że powinny być przyjazne dla użytkowników. Oznacza to głównie umieszczenie najważniejszych fraz w adresie URL.
Najważniejsze słowa kluczowe powinno zawierać się w głównym adresie strony internetowej. Inne słowa kluczowe możemy umieszczać w adresach URL podstron po sleszu. Tutaj mamy większą możliwość takiego działania niż przy domenie głównej. Dzięki temu zarówno użytkownicy będą wiedzieli, w jakiej części serwisu się znajdują, jak i również Google otrzyma jasny przekaz, o czym jest dana podstrona.
Metadane
Metadane to kolejne miejsce, które powinno zawierać odpowiednie słowa kluczowe, pod którymi pozycjonujemy naszą witrynę w internecie. Jest to tytuł, a także opis strony występujący wraz z linkiem jako wynik wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Przede wszystkim widzą go użytkownicy poszukujący informacji na konkretny temat, ale także roboty indeksujące Google, dla których jest to kolejny mocny sygnał o tematyce naszej strony.
Nazwy plików, atrybuty ALT i multimedia
Słowa kluczowe dla strony WWW powinniśmy umieszczać również w nazwach plików, które wgrywamy na nasz hosting. Powinniśmy rozdzielać je myślnikami, gdyż wyszukiwarka Google ma problem z interpretowaniem dolnych podkreślników. Słowa kluczowe powinniśmy umieszczać w tekstach alternatywnych stron czy grafikach. Także w innych multimediów, które dodajemy na naszą stronę internetową. Powinny pojawiać się one również w opisach tych multimediów na konkretnych podstronach serwisu.
Menu strony internetowej
Kolejnymi miejscami, gdzie możemy dodawać słowa kluczowe, są menu i sam szablon strony. Wbrew pozorom nie przykładamy większej wagi do optymalizacji tych elementów pod kątem umieszczenia słów kluczowych, co może jednak dawać bardzo dobre efekty. Tworzą zatem menu czy szkielet strony, warto przemyśleć dodanie odpowiednich fraz w stopce strony czym w menu, z którego będą korzystali użytkownicy.
Nie ma pozycjonowania bez słów kluczowych
Słowa kluczowe dla strony WWW. Już wiesz, jakie są ich rodzaje oraz jak ważne jest, by pisząc wszelkie teksty, artykuły na bloga, opisy produktów i tworząc jakikolwiek inny content, używać ich we właściwy sposób. Możesz sam znaleźć pasujące key words lub skorzystać z odpowiednich generatorów, planerów lub zlecić to zadanie specjalistom.