Pytanie o aktualne wymiary grafik Facebook/Instagram to jedno z częściej zadawanych pytań na różnego rodzaju grupach, czy forach marketingowych. Niedostosowanie wymiarów grafik do aktualnych wytycznych może wiązać się z tym, że dana platforma wykadruje je automatycznie, co często łączy się z utratą ostrości grafiki lub, mówiąc kolokwialnie, „rozjechaniem się” naszego obrazu. Dodawanie zdjęć musi odbywać się w ramach określonych ram. Rozmiary grafik w portalach społecznościowych zmieniają się bardzo często, więc warto być na bieżąco. Nieważne czy sam prowadzisz swój profil, czy zlecasz prowadzenie fanpage agencji – grafiki muszą mieć właściwy wymiar. Przedstawiamy Wam wszystkie aktualne [lipiec 2024] wymiary grafik dla portalu Facebook oraz Instagram.
Aktualne wymiary grafik na Facebooku – social media
Wymiary grafik na portalu Facebook zmieniają się bardzo dynamicznie. Musisz być na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami oraz nowinkami z branży, by znać każdy rekomendowany rozmiar. W przeciwnym wypadku Twoje zdjęcie może się np. źle wyświetlać na różnych urządzeniach lub nawet „rozjeżdżać”.
Zdjęcie profilowe strony: min 180 × 180 px (rekomendowane 800 x 800 px)
Na Facebooku oraz na Instagramie głównie królują zdjęcia kwadratowe.
Zdjęcie profilowe jest główną wizytówką naszego profilu w serwisie Facebook.
Wymiary zdjęcia profilowego zalecane przez Facebook: min 180 x 180 px.
Wymiary rekomendowane przez Rise Up: 800 x 800 px.
Nasza agencja zaleca, by zdjęcie główne w formie kwadratu miało wyższą rozdzielczość.
Dobra jakość pliku oraz większe wymiary zdjęcia sprawią, że będzie ono dobrze się wyświetlało na różnych urządzeniach (komputer, smartfon, tablet) bez utraty jakości. Profil firmowy czy prywatny muszą się dobrze prezentować!
Pamiętaj, że pomimo tego, że FB zaleca publikacjsę zdjęcia w kwadracie, wyświetlane jest ono w formacie koła. Zadbaj o to, by Twoje zdjęcie było dobrze wykadrowane. Jeśli zdjęcie profilowe oferuje nam okrągły obraz, to Twoja twarz powinna być w centralnym jego punkcie.
Zdjęcie w tle fanpage (cover): 820 × 312 px
FB zdjęcie w tle – jaki ma rozmiar? Cover photo to inaczej zdjęcie, które wyświetlać się będzie w tle strony. Jest to pozioma grafika, na której zazwyczaj powinien być widoczny profil naszej działalności (to, czym się zajmujemy) lub aktualne promocje. Musi być ona przejrzysta oraz odnosić się do komunikacji Twojej marki. Warto, aby było to zdjęcie w tle z przesłaniem (np. wyszczególnienie usług oraz call to action do skorzystania z nich). W związku, z tym że Facebook co jakiś czas zmienia rekomendowany wymiar grafiki w tle, warto po opublikowaniu sprawdzić jej widoczność na smartfonie. Najnowszy wymiar na FB zdjęcie w tle to 820 x 312 px.
- zdjęcie/grafika prezentujące profil firmy,
- opis usług,
- logo,
- dane kontaktowe.
Okładka wydarzenia (event cover photo): 960×365 px
Organizujesz lokalny event? A może wydarzenie online? W obu przypadkach musisz zadbać o właściwą grafikę do wydarzenia (event cover photo). Tak jak w przypadku wszystkich grafik w tle, jest to zdjęcie poziome. Dobra grafika na wydarzenie powinna podawać podstawowe informacje o evencie m.in. jego datę oraz koszt biletów. Są to kluczowe elementy, na które może zwrócić uwagę potencjalnie zainteresowana osoba. Nie możemy również zapomnieć o dobrym zdjęciu. Facebook wprowadza częste zmiany w wymiarze tej grafiki. Jeszcze w 2021 obowiązywał rozmiar 1200×628 px, lecz obecnie wynosi on 960×365 px.
Ważne jest to, aby treść była bardziej skupiona bliżej środka grafiki. Często na urządzeniach mobilnych może uciąć boki Twojej grafiki i będzie przez to nieczytelna. Nie możesz umieszczać kluczowych elementów grafiki blisko krawędzi! Warto przed publikacją zdjęcia, wrzucić wersję testową i to sprawdzić! Zdjęcie w tle na wydarzenie fb, jeśli jest atrakcyjne, może w dużym stopniu zachęcić do przyjścia na Twój event!
Facebook Post wymiary
Post jest jedną z podstawowych grafik na Facebooku. Występuje on w kilku formatach – w tym artykule chcemy skupić się na trzech z nich (kwadratowy, pionowy oraz poziomy). Zły rodzaj grafiki na portalach zdarza się niezwykle często! Niezależnie czy prowadzisz profil firmowy, czy prywatny – warto zadbać o różnorodną formę grafik. Możesz oczywiście korzystać z uniwersalnych wymiarów , np. 1080 × 1080 px, ale jeśli chcesz zadbać o urozmaicenie formy – warto tym rotować.
Kwadrat: 1080 x 1080 px
Grafika o wymiarach 1080 x 1080 pikseli jest najbardziej uniwersalną grafiką w mediach społecznościowych, z racji bardzo dobrego dopasowania do Facebooka, czy Instagrama. W przypadku zdjęć staraj się używać tych naturalnych – uwierz, że zadziałają znacznie lepiej niż stockowe grafiki. Posty możesz wrzucać w formie wideo. Pamiętaj, że rozmiar grafiki czy filmu nie powinien przekraczać 30 mb.
Przeczytaj również: może być dla Ciebie interesujące: Awaria Facebooka. Jaka jest przyczyna i co dalej?!
Prostokąt: 1200 x 900 px
Klasyczna grafika pozioma dobrze wyświetla się w wersji desktopowej, nieco gorzej na smartfonach (tam preferowane są grafiki pionowe). Nie jest to co prawda idealny wymiar grafiki, ale warto ją czasami stosować, aby urozmaicić swoje posty na fanpage.
Pionowy prostokąt: 640 x 960 px
Post pionowy jest zbliżony proporcjami do Instagram stories. Można łatwo go wykadrować i warto pamiętać, że pion lepiej odda całą przestrzeń zdjęcia. Ta forma umożliwia tworzenie grafik, jak i postów wideo. Posty pionowe zdecydowanie lepiej są odbierane na smartfonach (a to przecież główne źródło ruchu!). Pomyśl o tym!
Zdjęcie w tle/ cover photo grupy: 1640×922 px [lub 16:9]
W związku z tym, że wymiary grafik na FB często się zmieniają, poziome zdjęcia czasami mogą być lekko przycięte. Obecnie rekomendowane wymiary to 1640×922 piksela (lub skala 16:9). Sprawdź, jak wyświetlają się na Twoim smartfonie, być może będziesz musiał je odpowiednio zeskalować.
Przy tworzeniu zwróć szczególną uwagę na jakość zdjęć – kompresja na Facebooku może znacznie ją pogorszyć.
Reklama karuzelowa: 1080×1080 px
Posty karuzelowe to świetna zachęta do odwiedzenia Twojej strony www.
Są to posty w kształcie kwadratu na sliderze – można je przewijać w prawo lub w lewo. Karuzela powinna się dobrze wyświetlać niezależnie od urządzenia (komputer, smartfon, tablet).
Dzięki niej możesz w błyskawiczny sposób przekierować osobę na Twoją stronę internetową.
Rozmiar zdjęcia w karuzeli wynosi 1080×1080 pikseli.
Ważne elementy
- Nagłówki
- Opisy
- Link do www
- Zachęcające zdjęcia
- CTA (Call to action)
Facebook Ads (formularze kontaktowe, polubienia strony: 1200×628 px)
Reklama na Facebooku występuje w wielu formatach. Jednym z najbardziej popularnych rozmiarów jest tzw. prostokąt (Wymiary: 1200×628) lub kwadrat (1080×1080 px). Dobrze, by reklama zawierała CTA (Call to action) i wzywała potencjalnego klienta do skorzystania z Twojej oferty!
Sprawdź również Jak skutecznie wylogować się z Facebooka ze wszystkich urządzeń?
Facebook Stories: 900 x 1600 px
Wymiary Facebook Stories relacje (FB Stories) (900 x 1600 px) nieco różnią się od Insta stories. To, co je łączy, to to, że obie relacje są pionowe. Stories są z roku na rok coraz chętniej oglądane przez odbiorców! Dzięki relacjom możesz pokazywać, że Twoja firma żyje, chwalić się sukcesami czy nawiązać kontakt z klientem. Promuj się również przez ten kanał!
Aktualne wymiary grafik Instagram
Zdjęcie profilowe: 110 x 110 px
Zdjęcia profilowe na Instagramie to podstawa. Jeśli prowadzisz firmę, warto byłoby umieścić na nim logo lub charakterystyczny element. Możesz kreować również markę osobistą i budować swój wizerunek na Instagramie. Dobrze dobrane zdjęcie podkreśli charakter Twojego profilu, ale pamiętaj, że musi być dopasowane do komunikacji Twojej marki.
Post: 1080 x 1080 px
Rozmiar posta na Instagram wynosi 1080×1080 pikseli. Post kwadratowy to podstawowy i najważniejszy wymiar grafik na Instagramie. Tzw. „kwadrat” jest głównym środkiem przekazu w świecie IG. Maksymalny rozmiar pliku w grafikach (format JPG i PNG) i postach wideo (format MP4.) to 30mb. Nie przesadzaj z jakością, ale nie przetwarzaj również grafik o zbyt małej wadze. Świadczy to o tym, że mogą mieć gorszą rozdzielczość i przez to być gorzej widoczne. Należy pamiętać o tym, że w social mediach jakość zdjęcia będzie pogorszona po kompresji zdjęć przez portale. Pamiętaj również o tym, że dobry post musi angażować!
Relacja (Instastories): 1080 x 1920 px
Stories (wymiar 1920 x 1080 px ) zapanowały nad mediami społecznościowymi. Poprzez relacje możesz zarówno przesłać zdjęcie, jak i grafikę, dlatego z łatwością uchwycisz każdą ważną chwilę! Są bardzo dynamiczne i angażujące. Świetnie sprawdzają się do kontaktów z klientem. W przeciwieństwie do postów mają format pionowy.
Sprawdź również Rola grafiki w social mediach | Sprawdzamy!
Wymiary grafik w kampaniach reklamowych (Facebook i Instagram)
Wymiary grafik w kampaniach reklamowych na Facebooku i Instagramie są kluczowe dla skutecznej promocji produktów lub usług. Oba serwisy społecznościowe wymagają różnych rozmiarów dla różnych typów reklam, dlatego ważne jest, aby znać aktualne wymiary grafik. W przypadku Facebooka, dla zdjęć w linii czasu, wymagane są rozmiary 1200×630 pikseli, natomiast dla zdjęć i filmów w karuzeli, wymagane są rozmiary 1080×1080 pikseli. W przypadku Instagrama, wymagane rozmiary są 1080×1080 pikseli dla zdjęć w kwadracie oraz 1080×566 pikseli dla zdjęć w orientacji poziomej. Dla zdjęć w karuzeli, wymagane rozmiary to 1080×1080 pikseli, a dla filmów w orientacji poziomej to 600×315 pikseli. Znając aktualne wymiary grafik na Facebooku i Instagramie, marketerzy są w stanie stworzyć profesjonalne i przyciągające wzrok kampanie reklamowe.
Wymiary obrazów dla artykułów błyskawicznych na Facebooku
Artykuły błyskawiczne to popularna forma treści publikowanych w mediach społecznościowych, a w szczególności na Facebooku. W celu zapewnienia optymalnego doświadczenia użytkowników, ważne jest, aby obrazy w artykułach błyskawicznych były odpowiednich rozmiarów. Obraz główny artykułu powinien mieć wymiary 1200×900 pikseli, co pozwala na jego wyświetlenie w pełnej szerokości na urządzeniach mobilnych. Natomiast, w przypadku miniatur artykułów, wymagane rozmiary to 400×400 pikseli. Ważne jest, aby obrazy były odpowiednio zoptymalizowane, aby ładowały się szybko i wyświetlały się w wysokiej jakości. Warto również pamiętać, że obraz może wpłynąć na postrzeganie artykułu przez czytelników, dlatego należy dbać o jego jakość i atrakcyjny wygląd. Dbanie o właściwe wymiary obrazów dla artykułów błyskawicznych to ważny krok w tworzeniu skutecznych kampanii marketingowych na Facebooku.
Wymiary Linkpost (1200 x 628 px)
Linkposty to posty na Facebooku, które zawierają link do zewnętrznej strony internetowej. Aby uzyskać jak najwięcej kliknięć na link, ważne jest, aby dostosować odpowiednio wymiary obrazu do posta. Wymiary obrazu w Linkpostach to 1200×628 pikseli. Warto jednak pamiętać, że obraz nie jest obowiązkowy w Linkpostach, ale stanowi dodatkowy element, który może przyciągnąć uwagę użytkowników, np. w tle na Facebooku. Jeśli decydujemy się na dodanie obrazu, powinien on być odpowiednio dopasowany do treści posta i strony internetowej, do której prowadzi link. Odpowiednio przygotowany Linkpost może skutecznie zwiększyć liczbę kliknięć i przekierować użytkowników na naszą stronę internetową.
Bezpłatny program do tworzenia grafik
Canva
Jeśli sam chcesz tworzyć grafiki na social media, skorzystaj z darmowych kreatorów.
Jednym z nich jest serwis Canva. Możesz w niej zastosować gotowe szablony, jak i stworzyć swoje własne (na podstawie wyżej wymienionych wymiarów grafik). Canva dysponuje świetną bazą zdjęć, którą możesz wykorzystać w swoich postach. Pamiętaj, że przy tworzeniu grafik na Facebooka, ważne jest również to, w jakiej rozdzielczości oraz w jakim formacie je zapiszesz. W takim przypadku Canva to bardzo dobry wybór! Stwórz grafikę, edytuj zdjęcie i przetestuj możliwości Canvy. W mediach społecznościowych sugeruje się, by publikować grafiki w formacie PNG. lub JPG, jednak możesz je również zapisać w formatach takich jak PDF czy MP4.
Canva może Ci zaproponować rekomendowane wymiary grafik na fb (np. pod zdjęcie profilowe czy post).
Klaudia Stawiarska case study jak zaprojektować grafiki w Canvie: https://youtu.be/BD_bG3hhrq8
Canva ma jednak ograniczone możliwości, a nie każdy z nas ma zmysł grafika. Jeśli potrzebujesz profesjonalnych i bardziej wymagających grafik, warto zlecić to firmie zewnętrznej. Graficy do ich przygotowania, zazwyczaj korzystają z programów typu Adobe Photoshop, Corel Draw czy Ilustrator (mają znacznie więcej możliwości). Niemniej jednak śmiało możemy polecić ten portal, z którego sami często korzystamy przy prostych przeróbkach graficznych.
Sprawdź nasz artykuł o narzędziach do zarządzania firmą!
Link: https://www.riseupagencja.pl/narzedzia-do-zarzadzanie-firma/
Wymiary grafik na Facebooku – bądź na bieżąco!
Przy wymiarach grafik na Facebooku w 2024 najważniejsze jest to, abyś miał świeże dane! Zły rozmiar grafiki może mieć wpływ na postrzeganie Twojej marki! Wszystkie powyższe aktualne wymiary zdjęć pod serwisy Facebook i Instagram rekomendowanymi przez agencję Rise Up. Są dopasowane w taki sposób, by dobrze się wyświetlały zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych. Pamiętaj jednak, że wymiary social media zmieniają się bardzo dynamicznie. Ten artykuł jest aktualizowany, więc jeśli chcesz być na bieżąco ze zmianami, dodaj go do zakładki! Profil firmowy musi być prowadzony estetycznie! Nie ważne czy sam będziesz robić grafiki, czy zlecisz je swojemu grafikowi – pamiętaj, ważny jest właściwy wymiar.
Jeśli potrzebujesz projektów graficznych (wizytówka, ulotki, logo, plakat, posty social media), kompleksowej obsługi social media, prowadzenia bloga czy nowej strony internetowej – napisz do nas. Pomożemy!
Adres e-mail: biuro@riseupagencja.pl
Rise Up
_
Sprawdź również: