W obecnych czasach coraz więcej firm stawia na reklamę internetową lub telewizyjną. Nie ma się temu, co dziwić, biorąc pod uwagę fakt, że te środki przekazu pozwalają dotrzeć do największego grona odbiorców i wydają się być najbardziej skuteczne. Warto jednak wciąż pamiętać o tradycyjnych nośnikach reklamowych. Jednym z nich, który wciąż cieszy się popularnością jest plakat. Dobry plakat oddziałuje na odbiorców, a jego treść może pozostawać w ich podświadomości przez długi czas. Jeśli chcesz wiedzieć, co powinien zawierać dobry plakat przeczytaj artykuł do końca!
Do czego służy plakat?
Jak wiadomo plakat to jeden ze sposobów reklamy outdoorowej, czyli takiej, której zadaniem jest dotrzeć do potencjalnego klienta w przestrzeni miejskiej. Za pomocą plakatów można reklamować szereg produktów oraz usług, a także ogólną działalność firmy. Rozwiesza się je w miejscach do tego uprawnionych, na przykład w sklepach czy galeriach. Głównym zadaniem plakatu jest zaintrygowanie odbiorców i przekazanie im określonych informacji.
Co więcej, plakaty pomagają budować świadomość marki. Wyróżnia się trzy główne typy plakatów:
Plakaty reklamowe
Plakaty reklamowe to wszelkiego rodzaju plakaty, które zachęcają odbiorców do zakupu jakiegoś produktu lub usługi. Bardzo często zawierają one informacje o różnych obniżkach bądź rabatach. Mogą także przedstawiać nowy produkt, który firma wprowadziła w ostatnim czasie do swojej oferty. Ich głównym celem jest zachęcenie potencjalnych konsumentów do skorzystania z przedstawionej oferty.
Plakaty promujące wydarzenia
Plakaty są też świetną formą promowania różnorakich wydarzeń. Jeśli zbliża się duże wydarzenie, o którym chcemy poinformować jak najwięcej osób wystarczy wywiesić plakat, który przyciągnie ich uwagę. Przechodnie w łatwy sposób dowiedzą się o tym wydarzeniu, a przy okazji od razu będą znali szczegóły dotyczące godziny, daty, miejsca oraz lokalizacji.
Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Zrównoważony e-commerce – od czego zacząć?
Plakaty informacyjne
Plakaty służą także do przekazywania ważnych informacji. Te ważne informacje mogą być tak naprawdę wszystkim, na przykład informacjami o higienie czy zdrowiu i bezpieczeństwie.
Co powinien zawierać dobry plakat?
Plakat, żeby był skuteczny i przyciągnął jak najwięcej odbiorców powinien być dobrze zaprojektowany. Na podstawowe elementy dobrego plakatu składają się wyłącznie cztery elementy. Są to tytuł, grafika, tekst oraz odstępy. Dobry plakat powinien charakteryzować się wysoką estetyką, a także przejrzystością. Najważniejszym elementem plakatu jest jego wizualna strona. Grafika zawarta w plakacie powinna być prosta, ale wykonana starannie i dokładnie. Kolory powinny być wyraziste oraz kontrastowe, ponieważ w ten sposób jest największa szansa na przyciągnięcie uwagi przechodniów. Jeśli chodzi o tytuł powinien on być jednym, chwytliwym zdaniem, które zaciekawi odbiorców. Pozostały tekst znajdujący się na plakacie powinien być prosty, dobitny oraz jak najbardziej zwięzły. Warto zwrócić także uwagę na czcionkę, którą zostanie napisany tekst. Jak można się domyślić powinna ona być także jak najprostsza, ponieważ wtedy będzie najbardziej czytelna. Dobry plakat powinien na pierwszy rzut oka zaciekawić odbiorcę i zachęcić go do zapoznania się z jego treścią.
Jeśli ciekawi Cię ten temat, to tutaj mamy drugi artykuł o podobnej tematyce: Wszystko, co musisz wiedzieć o franchisingu w edukacji!
Sprawdź również: Czy warto tworzyć ulotki dla firmy?
Czego unikać przy tworzeniu plakatu?
Skoro plakat jest jednym ze sposobów reklamy to powinien być unikatowy oraz powinien wyróżniać się na tle innych plakatów. Z tego powodu trzeba zapomnieć o powielaniu pomysłów konkurencji i wymyślić coś swojego. Następną niezwykle ważną rzeczą, której trzeba unikać przy tworzeniu plakatów jest wymyślna, a zarazem nieczytelna czcionka. Niestety plakat z nieczytelną czcionką jest skazany na porażkę, ponieważ nikt nie będzie chciał się z nim zapoznać, jeśli nie będzie w stanie odczytać zapisanej treści. Należy także pamiętać o rozmiarze czcionki, która nie może być zbyt mała. Powinno się unikać także neutralnych i mało wyrazistych kolorów, które nie będą w stanie zwrócić niczyjej uwagi. Co więcej, kolory te mogą po prostu zginąć w przytłumionym świetle lub w mroku. Najważniejszą jednak rzeczą, którą trzeba unikać w plakacie jest chaos! Wizualny oraz informacyjny chaos z pewnością nie zaciekawi nikogo, co gorsza może nawet zniechęcić i zniesmaczyć odbiorców.
Sprawdź również: Dlaczego logo firmowe jest tak ważne?
To również może Ci się spodobać: Tryb znikających wiadomości na Messengerze. O co chodzi? - kliknij by przeczytać całość
Gdzie najlepiej umieścić plakat?
Plakat tak naprawdę sprawdzi się w każdym miejscu. Ważne, żeby było to miejsce, gdzie uczęszcza dużo osób. Tak jak zostało to już wcześniej wspomniane może to być sklep, galeria, przystanek autobusowy czy inne miejsce publiczne. Do plakatowania są także przeznaczone specjalny słupy oraz tablice ogłoszeniowe. Przy umieszczaniu plakatów należy jednak pamiętać, że są takie miejsca, w których plakatowanie jest zabronione. Przed każdym wywieszeniem plakatu należy dowiedzieć się, czy w danym miejscu plakat może być umieszczony, a w razie potrzeby należy pamiętać o specjalnej zgodzie na możliwość powieszenia plakatu.
Sprawdź również: Czy identyfikacja wizualna marki jest potrzebna?
Dobry plakat- podsumowanie
Plakat to nośnik, który pomaga uzyskać mocny oraz efektywny przekaz. Warto, więc wykorzystać go w swojej kampanii marketingowej. Projektując plakat pamiętaj o wszystkich zasadach jego tworzenia. Dobry plakat powinien zwracać uwagę przechodniów i być łatwy do zapamiętania. Jego przekaz powinien być chwytliwy oraz spójny, a grafika wyrazista i estetyczna. Tworząc plakat zastosuj zasadę “less is more”, ponieważ dzięki temu, będziesz w stanie uniknąć chaosu.
Rise Up |
Sprawdź również: