fbpx

Zrównoważony e-commerce – od czego zacząć?

23 kwietnia, 2024
Zrównoważony e-commerce od czego zacząć

W ostatnich latach coraz więcej osób przenosi zakupy do e-commerce. W sieci kupujemy już nie tylko elektronikę, ale również odzież, kosmetyki, czy nawet artykuły spożywcze. Wraz ze wzrostem popularności zakupów online, wzrosły również wymagania klientów. Coraz więcej z nich stara się dbać o ekologię i w miarę możliwości zmniejszać ślad węglowy. Na to powinny być gotowe osoby, które chcą rozwinąć swój własny biznes w sieci. Jak otworzyć zrównoważony e-commerce? Na co zwrócić uwagę od samego początku?

Czym jest zrównoważony rozwój?

Dla wielu osób zakupy online z początku stały w dużej sprzeczności z ekologią. Indywidualne pakowanie każdego zamówienia i dostarczanie pod drzwi klienta, a także cała polityka darmowych zwrotów i wielkich wyprzedaży oddaliły e-commerce od zrównoważonego rozwoju. Z czasem jednak branża zrozumiała, że chcąc osiągnąć sukces musi być ECO-friendly.

Zrównoważony rozwój e-commerce opiera się przede wszystkim na redukcji łańcucha dostaw, wprowadzeniu ekologicznych rozwiązań opakowalniczych, poleganiu na zasadach gospodarki o obiegu zamkniętym, dbałości o recykling oraz wszelkich działaniach mających na celu minimalizację śladu węglowego.

Więcej informacji o podobnej tematyce znajdziesz tutaj: Pinterest – co to jest i dlaczego warto z niego korzystać?

eko e-commerce

Ekologiczny e-commerce – tego oczekują klienci 

Zrównoważony e-commerce to obecnie nie tylko kaprys, pozwalający zaistnieć na rynku. Klienci zwracają coraz większą uwagę na działania sklepów internetowych i nie chcą korzystać z usług firmy będącej na bakier z ekologią. Dziś zrównoważony rozwój i poszanowanie środowiska naturalnego jest absolutną koniecznością, jeśli firma chce się utrzymać na rynku.

Pierwszym i jednocześnie jednym z najłatwiejszych kroków, jakie można podjąć w kierunku bardziej ekologicznego e-commerce, jest zrównoważone opakowanie. Rezygnując ze sztucznych materiałów opakowalniczych, na rzecz papieru do wypełniania paczek, można w prosty sposób zdobyć uznanie wśród swoich klientów. Warto zastanowić się również nad wprowadzeniem możliwości odbioru przesyłek w konkretnych punktach czy urządzeniach typu paczkomat, co pozwoli ograniczyć ślad węglowy.

To również może Ci się spodobać: Social media dla ecommerce I Jak zacząć? - kliknij by przeczytać całość

Papier do wypełniania paczek – jak pakować ekologicznie?

Jak wygląda ekologiczne, zrównoważone opakowanie? Najpopularniejszym i jednocześnie często najbardziej opłacalnym materiałem jest po prostu papier. Wystarczy zapakować produkt do kartonu, a następnie wyłożyć pustą przestrzeń papierem do pakowania. Ważne, by nie przesadzać z wielkością opakowania – overpackaging jest nieekologiczny i nieekonomiczny, a także jest bardzo źle postrzegany przez klientów. Jeśli mamy taką możliwość, powinniśmy wykorzystywać również materiały pochodzące z recyklingu.

To także może Cię zainteresować: Przeczytaj "Social media dla firmy ubezpieczeniowej | Od czego zacząć?", aby dowiedzieć się więcej!

Zamiast zwykłej taśmy klejącej czy folii stretch, warto sięgnąć po taśmę papierową z klejem aktywowanym pod wpływem wilgoci. Tu również nie warto przesadzać z jej ilością – w ekologicznym pakowaniu często mniej znaczy lepiej!

Artykuł zewnętrzny

Najnowsze posty na stronie

Jak zrobić live na TikToku? Przewodnik po transmisji TikTok LIVE

Jak zrobić live na TikToku? Przewodnik po transmisji TikTok LIVE

Transmisje na żywo to jeden z najbardziej angażujących formatów na TikToku, pozwalający na bezpośrednią interakcję z widzami i budowanie zaangażowanej społeczności. TikTok LIVE to narzędzie, które umożliwia twórcom dotarcie do obserwujących w czasie rzeczywistym,...

Kreatywne upominki reklamowe – jak wyróżnić swoją markę?

Kreatywne upominki reklamowe – jak wyróżnić swoją markę?

Gadżety z logo to skuteczne narzędzie promocji, które wzmacnia wizerunek marki i buduje pozytywne relacje z klientami. Wybór tych najlepszych wymaga jednak przemyślenia. Musimy pamiętać o strategii marketingowej firmy i dostosować je do potrzeb odbiorców. Poniżej...

Najlepsze narzędzia do newsletterów i mailingu w e-mail marketingu

Najlepsze narzędzia do newsletterów i mailingu w e-mail marketingu

E-mail marketing od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych sposobów komunikacji z klientami. Właściwie zaprojektowane newslettery oraz kampanie mailingowe pozwalają na budowanie relacji z odbiorcami, zwiększanie sprzedaży oraz wzmacnianie marki. Kluczem do sukcesu...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin