fbpx

Jak utworzyć wydarzenie na Facebooku? | Poradnik

3 kwietnia, 2023
jak utworzyć wydarzenie na facebooku napis

Z każdym dniem coraz więcej osób dołącza do grona społeczności social mediów. A co za tym idzie, platformy te stają się idealnym miejscem do prowadzenia działań promocyjnych dla marki oraz komunikacji marki z klientami. Szczególnie Facebook daje nam wiele ciekawych narzędzi, z których możesz korzystać całkowicie za darmo. Dlatego warto ich używać, aby zorganizować interesujące wydarzenie dla twoich fanów. Choć może wydawać się to banalnie proste, aby twoje działania były w pełni efektywne, podczas jego tworzenia należy zwrócić uwagę na kilka zasad. Jeśli nie wiesz, jak utworzyć wydarzenie na Facebooku – ten artykuł rozwieje wszystkie twoje wątpliwości.

wydarzenie na Facebooku koncert

Zrób to przed utworzeniem wydarzenia na Facebooku: dwa kroki, o których warto pamiętać

1. Ustalenie celu

Pierwszym krokiem w procesie tworzenia twojego wydarzenia na Facebooku jest wyznaczenie celu. Wbrew pozorom to dzięki niemu twoje dalsze działania będą bardziej spójne, a co za tym idzie bardziej efektywne. Każdy cel wymaga zastosowania innego podejścia i strategii promocji.

Przykłady celów dla twojego wydarzenia :

  • Promocja produktów lub usług – jeśli chcesz promować swoje produkty lub usługi, zwiększyć zainteresowanie nimi oraz dotrzeć do nowych klientów.
  • Zwiększenie zasięgu i świadomości marki – cel nastawiony na dotarcie do szerszej grupy odbiorców.
  • Generowanie sprzedaży – stworzenie wydarzenia na Facebooku w celu dotarcia do potencjalnych klientów i zachęcenia ich do zakupu twojego produktu lub skorzystania z twojej usługi.
  • Budowanie zaangażowania – poprzez możliwość bezpośredniego komunikowania się z uczestnikami i odpowiadanie na ich pytania.
  • Wspieranie społeczności – tworzenie wydarzeń, aby zrzeszyć ludzi o podobnych zainteresowaniach, co zachęca do dzielenia się wiedzą i ciekawymi informacjami.
  • Generowanie leadów – wydarzenie na Facebooku utworzone z takim celem może pomóc ci w pozyskaniu nowych leadów, czyli potencjalnych klientów, którzy są zainteresowani twoimi produktami lub usługami.

kalendarz i pinezki wydarzenie na facebooku

2. Zebranie najważniejszych informacji

Kiedy masz już wyznaczony cel, kolejnym krokiem jest odpowiedzenie na kilka pytań. Dzięki nim potencjalni uczestnicy będą zaopatrzeni we wszystkie najpotrzebniejsze informacje.

  • Czy wydarzenie ma formę online, czy stacjonarną?
  • Czy wydarzenie jest płatne, czy bezpłatne?
  • Jaka jest grupa docelowa dla mojego wydarzenia?
  • Jakie korzyści dostaną jego uczestnicy?
  • Jaką kwotą na promocję eventu dysponuję?
  • Dlaczego uczestnik wybierze moje wydarzenie, a nie konkurencyjne?
  • Jaka jest dokładna data, godzina rozpoczęcia oraz czas trwania?
  • Jak uczestnicy mogą się ze mną skontaktować?
  • Do kiedy chętni mogą zgłaszać swoje uczestnictwo?

Teraz twoi uczestnicy z pewnością poczują się odpowiednio poinformowani, a wydarzenie będzie wyglądało profesjonalnie.

Jak utworzyć wydarzenie na facebooku – instrukcja krok, po kroku

  1. Zaloguj się na swoje konto na Facebooku.
  2. Kliknij „Wydarzenia” w pasku narzędziowym po lewej stronie ekranu, a następnie wybierz „+ utwórz nowe wydarzenie”.

Instrukcja z widoku konta prywatnego

Teraz pokazało ci się nowe okno, w którym należy:

Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: 5 sposobów na zwiększenie zaangażowania fanów Twojej marki na Facebooku

  • Uzupełnić podstawowe informacje – takie jak nazwa wydarzenia, data i czas rozpoczęcia.
  • Dokonać wyboru, czy chcesz utworzyć wydarzenie online, czy offline – w przypadku wydarzeń offline wybierz lokalizację, a dla wydarzeń online, wybierz typ.
  • Ustalić prywatność wydarzenia – od tego zależy czy twoje wydarzenie będzie widoczne dla: tylko ciebie, każdego na Facebooku, twoich znajomych, konkretnych grup.
  • Umieścić opis – który zachęci odbiorców do wzięcia udziału (w polu ze szczegółowymi informacjami na temat wydarzenia).
  • Dodać współorganizatorów.
  • Ustalić cykliczność – polecam, abyś wybrał opcję „Jednorazowo”, nawet jeśli organizujesz wydarzenia cykliczne. Gdy wybierzesz wiele wydarzeń jednorazowych zamiast jednego wydarzenia cyklicznego, Facebook wyświetli każde z tych wydarzeń jako osobne kontenery na twoim fanpage’u, co da wrażenie, że twoja firma organizuje wiele wydarzeń i jest aktywna. To może zwiększyć wiarygodność w oczach użytkowników.
  • Wybrać czy chcesz, aby pokazywano listę gości.
  • Dodać zdjęcie w tle – warto zadbać o ten element, który zdecydowanie najbardziej przyciąga wzrok użytkowników Facebooka. Upewnij się, że zdjęcie jest wysokiej jakości i zwraca uwagę, a także spełnia wszystkie wymagania odnośnie rozdzielczości.
  1. Kliknij „Utwórz wydarzenie”, aby opublikować je na Facebooku.

identyfikatory na wydarzeniu na facebooku

Instrukcja z widoku fanpage’a

Teraz pokazało ci się nowe okno, w którym należy wypełnić pola z instrukcji powyżej oraz dodatkowo rubryki:

Słowa kluczowe – hasła odpowiednie dla tematu twojego wydarzenia, które pozwolą łatwiej znaleźć go w wyszukiwarkach. Dzięki nim możesz potencjalnie trafić do szerszego grona odbiorców.

Wiadomości – opcja umożliwiająca użycie messengera, aby wysyłać wiadomości w celu otrzymania większej ilości informacji.

Typy biletów – sposób w jaki mają odbywać się zapisy na twoje wydarzenie.

Przeczytaj również: może być dla Ciebie interesujące: Remarketing na Facebooku – jak robić to dobrze? (kampania Facebook Ads Piksel, Poradnik i reklama social media)

  1. Kliknij „Utwórz wydarzenie”, aby opublikować je na Facebooku.

Promocja twojego wydarzenia na Facebooku

Jeśli zależy ci na tym, aby twoje wydarzenie dotarło do wszystkich zainteresowanych osób, powinieneś odpowiednio je wypromować. Oto 5 sposobów, które ci w tym pomogą.

1. Wybierz odpowiednie zdjęcie lub film – to one przyciągają wzrok użytkowników Facebooka. Dlatego powinny być chwytliwe oraz w możliwie najwyższej rozdzielczości.

2. Promuj wydarzenie za pomocą reklam – możesz promować wydarzenie za pomocą płatnych reklam na Facebooku, dobierając odpowiedni cel kampanii, grupy docelowe, a także określić ich budżet i czas trwania.

3. Udostępniaj wydarzenie na grupach i fanpage’ach – udostępniaj informacje o swoim wydarzeniu na grupach i fanpage’ach, które są związane z jego tematyką. Możesz również poprosić swoich znajomych o podzielenie się wydarzeniem na swoich profilach.

To może Cię zainteresować: Jak opublikować post na Facebooku, aby można było go udostępniać?

4. Organizuj konkursy – organizacja konkursów związanych z wydarzeniem może przyciągnąć więcej zainteresowanych osób i zwiększyć ich zaangażowanie.

5. Bądź aktywny – odpowiadaj na komentarze, zadawaj pytania i angażuj się w rozmowy z użytkownikami.

Facebook grafika z twarzy ludzi

Czas na twój ruch!

Już wiesz, jak utworzyć wydarzenie na Facebooku. Czas zastosować teorię w praktyce. Zacznij od wyznaczenia celu, który pomoże ci w spójny sposób zaplanować dalsze działania. Następnie odpowiedz na kilka pytań, dzięki którym każda potencjalnie zainteresowana osoba dowie się najważniejszych informacji na temat wydarzenia (forma, czas, miejsce, data, godzina, termin zapisów, benefity, kontakt, odpłatność). Teraz przejdź do utworzenia wydarzenia na platformie, śledząc instrukcje krok po kroku. Wypromuj je, korzystając z 5 sposobów, które ci w tym pomogą i ciesz się efektami swojej pracy!

Kliknij, jeśli potrzebujesz pomocy w obsłudze firmowego Facebooka!

Najnowsze posty na stronie

Jak zrobić live na TikToku? Przewodnik po transmisji TikTok LIVE

Jak zrobić live na TikToku? Przewodnik po transmisji TikTok LIVE

Transmisje na żywo to jeden z najbardziej angażujących formatów na TikToku, pozwalający na bezpośrednią interakcję z widzami i budowanie zaangażowanej społeczności. TikTok LIVE to narzędzie, które umożliwia twórcom dotarcie do obserwujących w czasie rzeczywistym,...

Kreatywne upominki reklamowe – jak wyróżnić swoją markę?

Kreatywne upominki reklamowe – jak wyróżnić swoją markę?

Gadżety z logo to skuteczne narzędzie promocji, które wzmacnia wizerunek marki i buduje pozytywne relacje z klientami. Wybór tych najlepszych wymaga jednak przemyślenia. Musimy pamiętać o strategii marketingowej firmy i dostosować je do potrzeb odbiorców. Poniżej...

Najlepsze narzędzia do newsletterów i mailingu w e-mail marketingu

Najlepsze narzędzia do newsletterów i mailingu w e-mail marketingu

E-mail marketing od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych sposobów komunikacji z klientami. Właściwie zaprojektowane newslettery oraz kampanie mailingowe pozwalają na budowanie relacji z odbiorcami, zwiększanie sprzedaży oraz wzmacnianie marki. Kluczem do sukcesu...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin