Podczas procesu organizacji eventów nie liczy się tylko ich techniczne przygotowanie, ale również odpowiednia promocja. To dzięki niej możesz cieszyć się ogromnym zainteresowaniem wokół wydarzenia, a co za tym idzie zwiększyć liczbę jego uczestników. Facebook stał się jednym z najpopularniejszych kanałów promocji w branży eventowej. Codziennie korzystają z niego miliony użytkowników. Jak sprawić, aby twoje wydarzenie wyróżniło się na tle konkurencji i żeby to właśnie w nim uczestniczyli twoi fani? Poznaj tych 5 sposobów i dowiedz się, jak w ciekawy sposób promować eventy na Facebooku.
Tworzenie wydarzenia – szybka instrukcja
Aby zacząć promować wydarzenie na Facebooku, warto na początku dowiedzieć się jak je utworzyć. Oto skrócona instrukcja, która w 4 krokach przeprowadzi cię przez etapy jego powstawania.
- Zaloguj się na swoje konto na Facebooku.
- Kliknij „Wydarzenia” w pasku narzędziowym po lewej stronie ekranu, a następnie wybierz „+ utwórz nowe wydarzenie”.
- Odpowiednio uzupełnij wszystkie rubryki.
- Kliknij „Utwórz wydarzenie”, aby opublikować je na Facebooku.
Teraz twoje wydarzenie jest już dostępne dla odbiorców, którzy mogą dzielić się nim ze znajomymi oraz zgłaszać swoje zainteresowanie.
Elementy na stronie wydarzenia, które przyciągną uwagę odbiorcy
Aby twoje wydarzenie sprawiało wrażenie profesjonalnego oraz chwytało za oko, podczas jego tworzenia zwróć uwagę na poprawne uzupełnienie tych pól:
- Tytuł – powinien być zwięzły, klarowny i oryginalny, aby wzbudzić zainteresowanie odbiorcy i zachęcić go do zapoznania się z treścią. Należy jednak unikać tytułów, które mogą ich zmylić. Ważne jest, aby zachęcał do zapoznania się ze szczegółami wydarzenia.
- Zdjęcie/filmik – według ekspertów, na jednym poście mamy tylko około 3 sekund, aby przyciągnąć uwagę odbiorcy, dodatkowo jest to element, który jako pierwszy rzuca się w jego oczy. Dlatego zdjęcie powinno być ciekawe dla oka oraz wykonane w dobrej jakości. Szczególnie na ten element wizualny twojego wydarzenia warto poświęcić więcej czasu.
- Opis – aby przyciągnąć uwagę, opis powinien zawierać istotne informacje, takie jak temat, czas i miejsce. Najlepiej, gdy treść sformułowana jest w sposób spójny, dość krótki i interesujący. Ludzie nie lubią bloków tekstu, dlatego postaw na bardzo przejrzystą i łatwą do odczytania formę. Dodatkowo można wzbogacić go o emotikony oraz hasztagi.
5 sposobów – jak promować eventy na Facebooku
1. Zacznij od planowania
Zaplanowanie eventu zdecydowanie ułatwia jego promocję. Im lepiej to zrobimy, tym nasze działania będą skuteczniejsze. Dzięki temu procesowi odpowiednio ustalimy strategię, na którą składa się dokonanie wyboru kanałów komunikacji, określenia grupy docelowej oraz stworzenia odpowiedniego przekazu.
Jeśli ciekawi Cię ten temat, to tutaj mamy drugi artykuł o podobnej tematyce: Kiedy warto korzystać z grup na Messengerze?
Co więcej, podczas planowania bardziej szczegółowo dokonujemy analizy konkurencji oraz łatwiej jest nam spostrzec elementy, które będą nas wyróżniać. Możemy zdecydować się na innowacyjne rozwiązania, przyciągające uwagę potencjalnych uczestników, a co za tym idzie – pozytywnie wpłynąć na skuteczność kampanii promocyjnej.
Dobry plan zawiera również dobrze sprecyzowany cel, do którego będziemy dążyć. Na tym etapie warto określić sposoby promocji, które doprowadzą nas do jego osiągnięcia oraz harmonogram działań, słowa kluczowe, czy hasztagi dobrane do tematyki naszego eventu. Będziemy ich używać przez cały czas trwania kampanii.
2. Zajawka – wzbudź ciekawość odbiorców
Dozuj emocje i zacznij promocję swojego eventu od zajawki. Pomoże ci to wydłużyć sam czas żywotności wydarzenia oraz będzie idealnym sposobem na pozyskanie uczestników w sposób organiczny. Możesz to zrobić na wiele ciekawych i oryginalnych sposobów oraz zainspirować się działaniami innych.
5 pomysłów na to, jak promować eventy na Facebooku:
- Konkurs z nagrodami: zorganizuj konkurs związany z tematem wydarzenia. Nagrodami mogą być bilety, gadżety związane z marką organizatora, vouchery na produkty lub usługi.
- Storytelling: opowiedz historie związane z wydarzeniem. Możesz użyć zdjęć, wideo, artykułów lub innych materiałów.
- Pocztówki zaproszeniowe: wyślij pocztówki z zaproszeniem do wybranych odbiorców. To świetny sposób, aby osobiście zaprosić ludzi do udziału w wydarzeniu i wzbudzić ich zainteresowanie.
- Q&A z ekspertami: zorganizuj Q&A z ekspertami, związany z tematyką twojego wydarzenia. Możesz zaprosić ekspertów do udziału w panelu dyskusyjnym lub przeprowadzić z nimi wywiady w formie stacjonarnej, lub online.
- Film z backstageu: Opublikuj film, na którym pokażesz proces przygotowywania eventu. Nie ujawniaj jednak wszystkich szczegółów, aby pozostawić odbiorców w ciekawości.
3. Test przyjaźni – czas zaangażować znajomych
Kolejnym sposobem na zdobycie zainteresowania oraz zasięgu w sposób organiczny, korzystając z form promocji, które udostępniają nam portale społecznościowe, jest wykorzystanie marketingu szeptanego. Facebook to portal, w którym budujemy sieć kontaktów złożoną z osób, które znamy. Nie zawsze są to bliskie przyjaźnie, ale z wieloma z nich łączy nas pewna relacja. Zazwyczaj jest to rodzina, sąsiad, kolega ze szkoły lub pracy. Wykorzystajmy siłę naszej sieci, zaprośmy naszych znajomych do zainteresowania się utworzonym przez nas wydarzeniem i do podzielenia się nim dalej. Jest to kolejny całkowicie darmowy sposób na wypromowanie eventu, który przybliży cię do jego sukcesu.
Jeśli ciekawi Cię ten temat, to tutaj mamy drugi artykuł o podobnej tematyce: Tworzenie responsywnych stron internetowych z Odee – kompleksowa oferta dla Twojego biznesu
4. Płatna reklama w Facebook Ads
Jeżeli posiadasz środki przeznaczone na promocję, warto skorzystać z płatnej reklamy w Facebook Ads. Tworząc kampanię, możesz określić swoją grupę docelową na podstawie wieku, płci, lokalizacji i wielu innych cech, a więc szansa na efektywność twoich działań znacząco wzrasta.
Tworzenie kampanii reklamowej Facebook Ads w 6 krokach:
- Utwórz konto reklamowe w Facebook Ads: aby rozpocząć korzystanie z płatnej reklamy, musisz utworzyć konto reklamowe w Facebook Ads.
- Wybierz rodzaj kampanii: Facebook Ads oferuje różne rodzaje kampanii reklamowych, w tym kampanie na podstawie celu, kampanie na podstawie trafności, kampanie na podstawie zasięgu i wiele innych. Wybierz rodzaj kampanii, który najlepiej pasuje do celów promocji twojego wydarzenia.
- Określ grupę docelową: wybierz grupę docelową dla twojej reklamy. Możesz określić ją na podstawie wieku, płci, lokalizacji, zainteresowań i innych czynników demograficznych.
- Ustal budżet i harmonogram: Możesz wybrać codzienne lub całkowite wydatki na reklamę oraz daty rozpoczęcia i zakończenia kampanii.
- Stwórz treść reklamy: stwórz treść reklamy, która będzie skłaniała ludzi do udziału w wydarzeniu. Możesz użyć różnych formatów, takich jak zdjęcia, wideo, karuzele lub linki.
- Monitoruj wyniki kampanii: monitoruj wyniki kampanii reklamowej, aby zobaczyć, jakie efekty przynosi. Możesz analizować takie miary jak liczba wyświetleń, kliknięć, zasięgu i zaangażowania.
To działanie wymaga jednak znajomości narzędzi reklamowych i umiejętności tworzenia skutecznych kampanii reklamowych. Jeśli nie czujesz się pewny, możesz skorzystać z pomocy specjalisty lub kursów, które cię do tego przygotują.
Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Rozwój umiejętności przywódczych w biznesie
5. Współpraca i partnerzy
Podczas organizacji eventu współpraca może okazać się idealnym pomysłem. Posiadanie partnerów przynosi kilka korzyści. Mogą oni pozytywnie wpłynąć na promocję wydarzenia, na kilka sposobów:
- Zwiększenie zasięgu kampanii
Dzięki partnerstwu reklama wydarzenia dotrze nie tylko do twojej grupy docelowej, ale również do osób, które śledzą twojego partnera. W ten sposób zwiększy się zasięg twojej kampanii i dotrze do większej liczby potencjalnych uczestników. Co więcej, może to również zachęcić ludzi do udziału w rozmowach na temat wydarzenia i polecania go swoim znajomym. - Pomoc przy tworzeniu treści
Partnerzy mogą pomóc ci w promocji wydarzenia, tworząc treści w swoich mediach społecznościowych lub na stronie internetowej. Mogą również hostować twoje treści na swoich platformach. - Zwiększenie zaufania
Jeśli twoimi partnerami są znane i cenione osoby lub firmy, ich rekomendacje z pewnością przyczynią się do wzbudzenia zaufania wśród potencjalnych uczestników wydarzenia.
Już wiesz, jak promować eventy na Facebooku – wykorzystaj wiedzę w praktyce!
Facebook jest idealną platformą do promocji twojego eventu. Zapewnia on wiele darmowych jak i płatnych możliwości promocji, które są skuteczne i efektywne. Każdy proces organizacji wydarzenia warto zacząć od planowania. To zapewni ci odpowiednie dobranie strategii tak, aby dążyła do osiągnięcia postawionego celu. Już na etapie tworzenia wydarzenia na Facebooku możesz dostosować niektóre elementy takie jak: tytuł, zdjęcie, opis – aby tworzyły pierwsze dobre wrażenie i chwytały za oko każdego odbiorcę. Następnie warto udostępnić zajawkę, która pozwoli wzbudzić zainteresowanie oraz dozować emocje, a dodatkowo wydłuży czas jego żywotności. W promocji wydarzenia może pomóc ci także twoja sieć znajomych, oraz partnerzy. Kolejną opcją jest stworzenie płatnej kampanii reklamowej w Facebook Ads. To jednak wymaga posiadania odpowiedniej wiedzy oraz budżetu. Jednak zawsze możesz skorzystać z pomocy specjalistów.
Napisz do nas jeśli potrzebujesz obsługi Instagrama dla siebie lub firmy!