Jak wypromować stronę na Facebooku? Internauci codziennie są bombardowani wieloma treściami promującymi różne usługi i produkty. Często są to komunikaty bardzo wątpliwej jakości, które nie zbierają zbyt wielkiego grona fanów. Zatem, co należy zrobić, aby publikacje zyskiwały coraz to większą grupę odbiorców? To pytanie zadaje sobie mnóstwo przedsiębiorców, którzy stawiają pierwsze kroki w mediach społecznościowych lub od dawna tworzą treści, jednak z marnym skutkiem. Nie musisz dłużej szukać odpowiedzi! W tym artykule dowiesz się, w jaki sposób promować stronę na Facebooku.
Zastanów się, co możesz dać swoim odbiorcom
Wiemy, co sobie właśnie pomyślałeś – co za bzdura! Przecież chodzi o to, żeby odbiorcy dawali mi, nie na odwrót. To błędne przekonanie. Im więcej dasz z siebie, tym bardziej Twoja społeczność będzie chciała się odwdzięczyć. Jeśli wciąż publikujesz posty wyłącznie promujące Twoje usługi, nie dziw się, że niewiele osób na to reaguje. Zacznij dodawać treści, które mogą wnieść jakąś wartość do życia.
Dowiedz się, co interesuje twoich potencjalnych klientów
Zrób research i dowiedz się, jakie treści interesują twoich odbiorców. Sprawdź, jakie frazy są najczęściej wyszukiwane w Internecie i napisz o tym post na fanpage na Facebooku. Zaangażuj swoich odbiorców. Zapytaj się, o czym chcą przeczytać kolejny post. W ten sposób zdobędziesz grono osób, które będą czekały na kolejną dawkę wiedzy, a ich polubienia sprawią, że zyskasz darmowe promowanie strony, ponieważ zbudujesz w ten sposób zasięgi.
Real time marketing
Pewnie zastawiasz się, co to takiego. To marketing treści nawiązujący do bieżących wydarzeń. To publikowanie postów, rolek, zdjęć w miejscach społecznościowych typu Facebooku, Instagram, Twitter, TikTok. które odnoszą się do ciekawych, szokujących lub przełomowych zdarzeń.
To także może Cię zainteresować: Przeczytaj "Kiedy warto pozycjonować stronę z Agencją SEO?", aby dowiedzieć się więcej!
Jak trafić do grupy docelowej? Publikuj posty, które mogą ich zainteresować!
Wyobraźmy sobie, że Twoja firma zajmuje się produkowaniem akcesoriów skórzanych: torebek, plecaków, a nawet pasków. Twoi potencjalni klienci chętnie zobaczą kulisy produkcji i klikną serduszko, gdy przedstawisz im kilka rad dotyczących tego, w jaki sposób dbać o skórzane akcesoria. Przy okazji, będziesz w stanie pochwalić się swoją wiedzą w tym zakresie, więc w ich oczach zyskasz pozycję eksperta. Daj odczuć swoim fanom, że tworzysz wartościowy content i zaraź ich swoim zainteresowaniem! To prawdziwa gwarancja sukcesu, ponieważ coraz więcej osób zwraca uwagę, co i od kogo kupuje. A konsumenci chcą kupować od firm, które są blisko, z którymi czują więź.
Zainwestuj w kampanie reklamowe na Facebooku
W idealnym świecie zdobywalibyśmy setki tysięcy fanów wyłącznie przez zasięgi organiczne, które są darmowe. Niestety, jesteśmy daleko od ideału. Facebook coraz częściej blokuje zasięgi organiczne, bo jak każdy, chce zarabiać. Nie jest to nic złego, ale przez to, nawet wartościowe treści mają czasami problem, aby się przebić.
Właśnie dlatego, warto przeznaczyć część swojego budżetu na kampanie reklamowe i promowanie postów na Facebooku. Poznaj menadżer reklam na FB i zbuduj zasięgi. Jeśli nie dysponujesz zbyt rozległą wiedzą na temat reklam i wypromowania strony w tym serwisie, możesz odezwać się do agencji marketingowej / social media lub freelancera. Każda z tych osób pomoże Ci osiągnąć wyznaczone cele biznesowe oraz sprawić, że kreacja reklamowa będzie zbieżna z wartościami, którymi kieruje się marka.
To również może Ci się spodobać: Jak wypromować profil na Instagramie? Doradzamy! - kliknij by przeczytać całość
Wchodź w interakcje z użytkownikami
Doceniaj każdy pozostawiony komentarz i opinię. Podziękuj, pociągnij dyskusję lub zostaw, chociaż „lubię to”. To pierwszy krok do zbudowania zaangażowanej społeczności. Ponadto musisz wiedzieć, że jeśli ktoś zareaguje na Twoją publikację, to najprawdopodobniej znajomi tej osoby również ją zobaczą. Gdy zauważą, że wobec pozostawionego komentarza nie przechodzisz obojętnie, mogą poczuć się zaintrygowani i być może będą chcieli zostać na Twoim fanpage’u dłużej.
Lajkowanie, udostępnianie postów czy filmików bardzo dobrze wpływa na zasięgi. Dzięki temu także osiągniesz większe zaangażowanie swoich odbiorców. Ponadto osoby, które trafią na twój fanpage, będą miały okazję, by przyjrzeć się twojej stronie www i sprawić, by polubienia strony się zwiększyły.
To może Cię zainteresować: Jak wypromować firmę? 11 tanich pomysłów marketingowych, które działają!
Co należy zrobić, aby wypromować stronę na Facebooku?
Już wiesz, jak wypromować stronę na facebooku. Każdy aspekt, który poruszyliśmy w tym artykule, jest niezwykle istotny do zbudowania popularnej strony na Facebooku. A więc, co tak naprawdę należy zrobić? Zainwestować dużo czasu, zaangażowania i trochę pieniędzy. Jeśli jednak brakuje Ci czasu, nie musisz tego robić sam. Obsługę fanpage możesz zlecić agencji lub freelancerowi, którzy system Facebooka znają od podszewki, więc zajmą się Twoją stroną profesjonalnie, a Ty zyskasz więcej czasu. Chcesz dowiedzieć się, ile kosztuje prowadzenie fanpage? Napisz do nas! Chętnie Ci pomożemy.
_
Jeśli chcesz, Rise UP może zadbać o marketing Twojej firmy kompleksowo! Sprawdź naszą ofertę i wyślij zapytanie na maila biuro@riseupagencja.pl – pomożemy!
Sprawdź również: