fbpx

Kiedy warto pozycjonować stronę z Agencją SEO?

8 grudnia, 2023
Kiedy warto pozycjonować stronę z agencją SEO?

Samodzielne pozycjonowanie strony internetowej może być nie lada wyzwaniem. Na szczęście istnieją profesjonalne agencje SEO, które są w stanie skutecznie poprawić widoczność naszej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Kiedy warto skorzystać z usług takiej firmy? Podpowiadamy!

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych to wszelkie działania, które mają na celu osiągnięcie możliwie najwyższej pozycji witryny w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwarek internetowych (np. Google). Proces ten bardzo często nazywany jest również optymalizacją strony lub po prostu SEO.

seo

Elementy pozycjonowania stron internetowych

Na pozycjonowanie stron składają się dwa główne rodzaje działań. Są to czynniki on-page i off-page. Poniżej przedstawimy najważniejsze informacje na ich temat.

Działania on-page (on-site)

Pozycjonowanie on-page to prace podejmowanie w obrębie naszego serwisu. W ich skład wchodzą zarówno działania techniczne, optymalizacja treści na stronie, jak i linkowanie.

Optymalizacja treści i grafiki

Treść jest niezwykle istotnym obszarem działań SEO on-page. Najważniejsze elementy optymalizacji treści to przede wszystkim:

Jeśli ciekawi Cię ten artykuł to tutaj mamy inną publikację w tej tematyce: Kiedy warto korzystać z grup na Messengerze?

  • Dopracowanie tytułów – każda podstrona powinna mieć unikalny tytuł zawierający frazę kluczową.
  • Wdrożenie optymalnej struktury nagłówków – aby witryna była atrakcyjna dla użytkowników i wartościowa dla robotów wyszukiwarek, należy wyposażyć treści w odpowiednią liczbę nagłówków (H1-H6). Nagłówki powinny zawierać frazy kluczowe i odpowiadać temu, co znajduje się w konkretnych akapitach.
  • Optymalizacja tekstów na stronie – wysokiej jakości treści, które są odpowiednio nasycone frazami kluczowymi, mają największe szanse na uzyskanie wysokich pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania.
  • Dobór odpowiednich fraz kluczowych – analiza fraz kluczowych wpisywanych w okna wyszukiwarek jest jednym z podstawowych działań wpływających na skuteczne pozycjonowanie. Frazy kluczowe to hasła, których użytkownicy internetu używają podczas wyszukiwania informacji. Treści pisane pod konkretne słowa kluczowe nie tylko pozwalają witrynie piąć się w rankingach, ale także sprawiają, że strona staje się bardziej atrakcyjna dla użytkownika. Frazy kluczowe powinny znajdować się w tytułach podstron, nagłówkach, treści i linkach wewnętrznych kierujących do innych podstron.
  • Optymalizacja grafiki na stronie – grafiki są nieodłącznym elementem każdej strony internetowej. Często przyczyniają się one do spowalniania serwisu, co jest niekorzystne z punktu widzenia pozycjonowania. W związku z tym warto zadbać o optymalizację rozmiarów zdjęć, odpowiednie formaty grafik, umieszczanie fraz kluczowych w nazwach plików oraz optymalizację atrybutu „alt”.

Optymalizacja techniczna

W skład optymalizacji on-page wchodzi również szereg działań technicznych. Należą do nich między innymi:

  • Czas ładowania strony – to jeden z kluczowych czynników pozycjonowania wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Krótki czas ładowania witryny przekłada się na lepsze odczucia użytkowników, a co za tym idzie – wzrost ruchu na stronie i wyższą pozycję w wyszukiwarkach. Warto więc sprawdzić szybkość witryny za pomocą specjalnie do tego przeznaczonych narzędzi, a następnie dostosować ją do wymagań wyszukiwarki.
  • Optymalizacja adresów URL – ma duże znaczenie zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek internetowych. Odpowiednio zoptymalizowany adres URL może przyczynić się do lepszej pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Adres URL powinien być czytelny, krótki, zwięzły i zawierać słowa kluczowe.
  • Responsywność strony – czyli dostosowanie jej do różnych urządzeń (komputerów, smartfonów, tabletów). Responsywna strona internetowa dopasowuje się do rozmiaru ekranu, dzięki czemu użytkownicy mogą komfortowo przeglądać ją na dowolnym urządzeniu. Algorytmy wyszukiwarek doceniają responsywne strony, premiując je wyższymi pozycjami w rankingach wyników wyszukiwania.
  • Meta dane – ich optymalizacja jest kolejnym ważnym elementem pozycjonowania witryny. Meta title (tytuł strony) wpływa na pozycjonowanie, podczas gdy meta description (krótki opis treści strony) ma stanowić dla użytkownika motywację do kliknięcia w link. Warto zadbać o to, aby oba te elementy zawierały frazę kluczową.
  • Optymalizacja kodu Schema – są to dane strukturalne, które pomagają algorytmom wyszukiwarek lepiej zrozumieć naszą witrynę. Oprócz tego wzbogacają wygląd wyników wyszukiwania (pojawiają się w nich np. wyróżnione fragmenty), co może wpływać na zwiększenie współczynnika klikalności i podniesienie pozycji strony w wyszukiwarkach.

Linkowanie

W ramach optymalizacji on-page warto także pomyśleć o linkowaniu wewnętrznym i zewnętrznym. Linkowanie wewnętrzne polega na umieszczaniu na stronie linków, które przekierowują użytkownika do innych podstron w obrębie tej samej witryny. Takie działania pomagają wyszukiwarkom lepiej zrozumieć witrynę i mają wpływ na indeksowanie. Linkowanie zewnętrzne to natomiast umieszczanie na stronie odnośników prowadzących do innych witryn. Linkowanie do wartościowych stron zwiększa autorytet witryny i wpływa korzystnie na pozycjonowanie.

Działania off-page (off-site)

Off-page SEO to działania, których celem, podobnie jak w przypadku optymalizacji on-page, jest osiągnięcie możliwie najwyższej pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. W przeciwieństwie jednak do działań on-page, prace off-page przeprowadzane są poza pozycjonowanym serwisem. Do czynności off-page zaliczamy m.in. pozyskiwanie linków, optymalizację wizytówki Google, analizę konkurencji i marketing w mediach społecznościowych.

Link building

Jednym z najważniejszych czynników, jakie należy uwzględnić w działaniach off-page, jest link building, czyli proces pozyskiwania linków z innych stron do własnej. Głównym celem link buildingu jest budowanie autorytetu witryny w oczach wyszukiwarek, co pozwala zwiększyć widoczność i ruch organiczny na stronie. Warto skupić się nie na ilości, a na jakości pozyskiwanych linków. Jakościowe linki to linki ze stron o podobnej tematyce, najlepiej ze znanych serwisów z wysokim wskaźnikiem trust flow.

Jak pozyskiwać linki zewnętrzne?

Istnieją różne sposoby pozyskiwania wartościowych linków zewnętrznych. Do wyboru mamy zarówno płatne, jak i darmowe źródła linków. Należą do nich między innymi:

To może Cię zainteresować: Kiedy warto zlecić obsługę firmowego fanpage?

  • Wpisy gościnne – czyli publikowanie artykułów na zewnętrznych stronach lub blogach.
  • Artykuły sponsorowane – to treści publikowane na zewnętrznych stronach internetowych, zawierające link do pozycjonowanej witryny.
  • Katalogi firm – metoda polega na umieszczeniu wizytówki firmy z linkiem do witryny na stronie z katalogami firm.
  • Recenzje produktów – dobrym sposobem może być nawiązanie współpracy ze znanym blogerem, który zrecenzuje nasz produkt i opisze go na swoim blogu.  
  • Komentarze pod artykułami, dodawanie linków na forach – sposoby te polegają na wypowiadaniu się na konkretne tematy poprzez tworzenie komentarzy zawierających link do strony. 
  • Profile w mediach społecznościowych – w ten sposób najczęściej można pozyskać linki nofollow, które jednak mogą mieć duże znaczenie dla zwiększenia ruchu na stronie.
  • Broken link building – czyli aktualizowanie wygasłych/błędnie osadzonych linków na stronach zewnętrznych i podmienianie ich na nasze.
  • Wikipedia – linki z Wikipedii mają atrybut nofollow, ale mimo to warto spróbować je pozyskać ze względu na możliwe przekierowania z witryny.

Optymalizacja wizytówki Google

Wizytówka Google to narzędzie, które ułatwia budowanie pozytywnych relacji z klientami. Dzięki Google Moja Firma klienci mogą zapoznać się z ważnymi informacjami na temat naszej firmy (takimi jak np. numer telefonu, adres czy godziny otwarcia). Mają również możliwość wystawiania opinii i przyznawania „gwiazdek”. Pozycjonowanie wizytówki Google jest doskonałym rozwiązaniem zwłaszcza w przypadku firm lokalnych (restauracji, salonów fryzjerskich itd.).

Analiza konkurencji

Analiza konkurencji to kolejny istotny etap off-page SEO. Działania z tego obszaru obejmują analizę mocnych i słabych stron konkurencji oraz porównywanie serwisów rywali branżowych do naszej witryny. Agencje SEO przeprowadzają analizę konkurencji w oparciu o specjalistyczne narzędzia analityczne.

Marketing w mediach społecznościowych

Działania w social mediach to świetny sposób na wypromowanie strony internetowej. Znacząco ułatwiają interakcje z klientami i zachęcają ich do skorzystania z oferty firmy. Dodatkowo media społecznościowe mogą być doskonałym miejscem do pozyskiwania wartościowych linków, które mają wpływ na pozycję witryny.

Sprawdź również Nowy iPhone? Sprawdź darmowe aplikacje, które warto zainstalować!

Pozycjonowanie strony internetowej – zalety

Przemyślany proces pozycjonowania stron może przynieść witrynie wiele korzyści. Podstawowym celem działań pozycjonujących jest zwiększenie widoczności strony w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Inne zalety optymalizacji to m.in. wzrost ruchu na stronie, możliwość dotarcia do większej liczby potencjalnych klientów, budowanie zaufania do marki i zdobycie przewagi nad konkurencją. Wszystko to przekłada się na zwiększenie zysków i rozwój firmy. Warto również wspomnieć o długotrwałych rezultatach działań SEO. Na efekty pozycjonowania często trzeba poczekać nawet do kilku miesięcy, jednak nawet po zakończeniu optymalizacji strona przez dłuższy czas może utrzymywać się na zbliżonych pozycjach w wyszukiwarce. Jeśli zależy Ci na efektywnych działaniach SEO dla Twojej witryny, zamów pozycjonowanie strony w Sunrise System.

Kiedy warto rozważyć pozycjonowanie stron www z agencją SEO?

Samodzielne, skuteczne pozycjonowanie stron internetowych to czynność, która wymaga sporo czasu i energii. Z tego względu wielu przedsiębiorców decyduje się na powierzenie tego zadania doświadczonej agencji SEO. Skorzystanie z pomocy profesjonalistów to doskonałe rozwiązanie dla każdego, kto chce zaoszczędzić czas i osiągnąć skuteczne wyniki pozycjonowania. Oto kilka sytuacji, w których bez wątpienia przyda się nam wsparcie fachowców od optymalizacji stron:

  • Nowa strona internetowa – tworząc nową stronę internetową, warto od samego początku współpracować z doświadczoną agencją SEO. Profesjonalne podejście już na etapie projektowania i budowy witryny może w dłuższej perspektywie przynieść doskonałe rezultaty.
  • Wprowadzanie nowych produktów/usług – dodając nowe produkty lub usługi do swojej oferty, warto zadbać o skuteczne pozycjonowanie, które pomoże nam dotrzeć do nowych klientów.
  • Brak ruchu na stronie internetowej – jeśli strona nie przyciąga wystarczającej liczby użytkowników, agencja SEO pomoże nam zidentyfikować problemy i wdrożyć strategię, która podniesie pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.
  • Spadek ruchu organicznego – taka sytuacja może wynikać np. ze zmian w algorytmach wyszukiwarki lub profilu linków witryny, a także ze wzmożonych działań SEO ze strony konkurencji. Jeśli zauważymy spadek ruchu na stronie, warto skonsultować się z agencją SEO. Specjaliści zidentyfikują przyczyny takiego stanu rzeczy i dobiorą strategię pozycjonującą, która przyniesie pozytywne efekty.
  • Brak specjalistycznej wiedzy z zakresu SEO – pozycjonowanie stron to obszar, który wymaga odpowiedniej wiedzy, doświadczenia oraz śledzenia bieżących trendów. Jeśli więc zależy nam na skutecznej optymalizacji, warto zaufać w tej kwestii profesjonalistom.

Jeżeli interesuje Cię skuteczna optymalizacja Twojej witryny, zleć pozycjonowanie strony internetowej w Sunrise System.

Dlaczego warto podjąć współpracę z agencją SEO?

Pozycjonowanie strony z doświadczoną agencją SEO to rozwiązanie, które ma wiele zalet. Do plusów podjęcia współpracy z profesjonalistami należą przede wszystkim:

  • Oszczędność czasu – działania pozycjonujące są czasochłonne. Powierzając ich wykonanie specjalistom, możemy w spokoju skoncentrować się na innych aspektach prowadzenia naszej działalności.
  • Wiedza i doświadczenie – pracownicy profesjonalnych agencji SEO dysponują odpowiednią wiedzą, doświadczeniem i narzędziami z zakresu optymalizacji stron, dzięki czemu są w stanie zapewnić nam usługi na najwyższym poziomie. Korzystając ze wsparcia dobrej agencji zajmującej się pozycjonowaniem strony internetowej, możemy mieć pewność, że prowadzone działania przyniosą doskonałe efekty.
  • Znajomość najnowszych trendów w pozycjonowaniu – trendy SEO nieustannie ewoluują, dlatego warto współpracować z profesjonalistami, którzy są na bieżąco z tymi zmianami i korzystają z nowoczesnych rozwiązań.
  • Oszczędność pieniędzy – usługi SEO, w porównaniu z innymi formami promocji marki, są stosunkowo niedrogie. Warto sprawdzić cennik pozycjonowania w Sunrise System, aby dowiedzieć się więcej na temat kosztów optymalizacji witryny.

Artykuł partnera

Najnowsze posty na stronie

Jak zrobić live na TikToku? Przewodnik po transmisji TikTok LIVE

Jak zrobić live na TikToku? Przewodnik po transmisji TikTok LIVE

Transmisje na żywo to jeden z najbardziej angażujących formatów na TikToku, pozwalający na bezpośrednią interakcję z widzami i budowanie zaangażowanej społeczności. TikTok LIVE to narzędzie, które umożliwia twórcom dotarcie do obserwujących w czasie rzeczywistym,...

Kreatywne upominki reklamowe – jak wyróżnić swoją markę?

Kreatywne upominki reklamowe – jak wyróżnić swoją markę?

Gadżety z logo to skuteczne narzędzie promocji, które wzmacnia wizerunek marki i buduje pozytywne relacje z klientami. Wybór tych najlepszych wymaga jednak przemyślenia. Musimy pamiętać o strategii marketingowej firmy i dostosować je do potrzeb odbiorców. Poniżej...

Najlepsze narzędzia do newsletterów i mailingu w e-mail marketingu

Najlepsze narzędzia do newsletterów i mailingu w e-mail marketingu

E-mail marketing od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych sposobów komunikacji z klientami. Właściwie zaprojektowane newslettery oraz kampanie mailingowe pozwalają na budowanie relacji z odbiorcami, zwiększanie sprzedaży oraz wzmacnianie marki. Kluczem do sukcesu...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin