Chcesz prowadzić kampanie reklamowe na Facebooku? Nie wiesz, jak się do tego zabrać? Dzięki temu artykułowi dowiesz się jak założyć manager reklam na Facebooku i już nigdy nie klikniesz „Promuj post”.
Co to jest Manager reklam Facebook?
Aby korzystać z managera reklam, musisz założyć konto firmowe na Facebooku. Menedżer reklam pozwala nam tworzyć kampanie, zestawy reklam i reklamy. Dzięki intuicyjnemu panelowi możemy w łatwy sposób je przeglądać, zarządzać nimi i wprowadzać zmiany.
Jeśli:
- za pomocą Facebooka promujesz swoje produkty bądź usługi,
- wykupujesz promocje swoich postów,
- chcesz dotrzeć do niestandardowych grup odbiorców
- monitorowanie wyników Twoich działań marketingowych w mediach społecznościowych jest dla Ciebie istotne,
to koniecznie musisz przeczytać ten artykuł do końca!
Dlaczego warto korzystać z Menedżera reklam na Facebooku?
Dostosowanie do grupy odbiorców
Dzięki działaniu algorytmów Facebook będzie wyświetlać Twoje reklamy użytkownikom serwisu, którzy są najbardziej skłonni do zainteresowania się ofertą. Ponadto możesz dotrzeć zarówno do osób, które już weszły w interakcję z Twoją firmą, jak i do nowych osób o najbardziej zbliżonych zainteresowaniach do Twoich klientów.
Nie tylko jedna aplikacja
W zależności od wybranego celu kampanii Manager reklam daje możliwość wyświetlenia Twoje reklam zarówno we wszystkich serwisach firmy Meta, czyli na Facebooku, Instagramie (musisz mieć konto biznesowe) czy w Messengerze, jak i Audience Network.
Jeśli ciekawi Cię ten temat, to tutaj mamy drugi artykuł o podobnej tematyce: Jak założyć kanał na YouTube?
Konfiguracja budżetu reklam
Zyskasz możliwość dostosowania budżetu z poziomu kampanii lub zestawu reklam. Możesz samodzielnie zdecydować czy Twój budżet dotyczy jednego dnia czy całego okresu działania kampanii.
Statystyki w czasie rzeczywistym
W menedżerze reklam możesz na bieżąco monitorować wyniki Twoich kampanii. Statystyki pomogą Ci określić, ile osób widziało Twoje reklamy, ile w nie kliknęło i jaki jest całkowity koszt reklamy.
Zyskasz dane na temat skuteczności reklam w danym przedziale wiekowym. Dowiesz się również, które umiejscowienie Twoich reklam przynosi najlepsze wyniki i przyciąga potencjalnych klientów.
Menedżer reklam Facebook-krok po kroku.
Ważne! Do założenia konta w Menedżerze reklam koniecznie jest wcześniejsze posiadanie prywatnego profilu na Facebooku. Upewnij się, że taki posiadasz.
Krok 1.
Wejdź na stronę https://business.facebook.com/create i zaloguj się do prywatnego profilu na Facebooku.
Krok 2
Kliknij „Utwórz konto”. Następnie uzupełnij formularz o nazwę firmy i konta, Twoje imię i nazwisko oraz firmowy adres e-mail. Upewnij się, że dane są poprawne i kliknij „Dalej„.
Jeśli ciekawi Cię ten temat, to tutaj mamy drugi artykuł o podobnej tematyce: Jak założyć stronę na Facebooku bez konta?
Krok 3
Wypełnij formularz z informacjami o firmie oraz wybierz cel biznesowy i kliknij „Wyślij„.
Krok 4
Zaloguj się na podaną w formularzu pocztę e-mail i potwierdź swoją tożsamość. Po kliknięciu w link zostaniesz przekierowany bezpośrednio do Menedżera reklam.
Dowiedz się więcej: Jak założyć konto firmowe na Facebooku?
Gratulacje! Masz już własne konto Menedżera reklam. Przejdźmy więc do jego konfiguracji.
Menedżer reklam Facebook – konfiguracja
Dodawanie strony firmowej
W lewym górnym rogu witryny kliknij „Wszystkie narzędzia” i wybierz ikonkę „Ustawienia firmowe„.
Następnie wybierz swoją firmę i w menu znajdującym się po lewej stronie wybierz „Strony” i kliknij „Dodaj„. Pojawią się 3 opcje, wybierz „Dodaj stronę„, a następnie wklej adres URL z Facebooka bądź nazwę profilu.
Konto reklamowe
W ustawieniach firmowych wybierz opcję „Konto reklamowe” i kliknij „Dodaj„, a następnie „Dodaj konto reklamowe” i uzupełnij identyfikator konta reklamowego. Znajdziesz go na swoim koncie Menedżera reklam.
Jak założyć manager reklam na Facebooku? | Podsumowanie
Interfejs Menedżera reklam na Facebooku zmienia się dynamicznie. Wciąż dodawane są nowe funkcje i możliwości. Istnieje prawdopodobieństwo, że któryś z kroków z powyższej instrukcji tworzenia konta może się nieco różnić. Jeśli tworzenie konta, bądź jego prowadzenie jest dla Ciebie wyzwaniem to skontaktuj się z profesjonalną agencją social media, która zajmie się tym za Ciebie.
Rise UP
Potrzebujesz pomocy? Sprawdź ofertę!
_
Sprawdź również: