Media społecznościowe to świetne miejsce na prowadzenie komunikacji firmowej i tworzenie społeczności wokół swojej marki. W tym miejscu kontakt z odbiorcami i potencjalnymi klientami jest po prostu najwygodniejszy i najszybszy. W obecnych czasach z social mediów korzysta niemal każdy, kto używa telefonu z dostępem do Internetu. Jednak żeby zachęcić do siebie odbiorcę, należy tworzyć interesujące treści. Czy wiesz, jakie stories interesują fanów Twojej firmy?
Instagram dla firm
Jednym z najczęściej wybieranych mediów społecznościowych jest Instagram. Nic dziwnego. Instagram utrzymuje się w czołówce social mediów, jeśli chodzi o liczbę użytkowników. To tam najłatwiej dotrzeć do potencjalnych klientów. Tę świadomość ma nawet sam portal, dlatego umożliwia założenie konta firmowego, które znacznie usprawnia prowadzenie konta dla marki oraz daje więcej możliwości. Konto firmowe ma dostęp do statystyk i narzędzia biznesowe, które umożliwiają promowanie wybranych treści.
Potencjał drzemie w Instastories
Jedną z form publikowanych treści są Instagram Stories, czyli zdjęcia czy filmy, które po 24 godzinach znikają. Według statystyk, 58% użytkowników Instagrama wykazuje większe zainteresowanie marką, jeśli widzi ją na Instastories. Dokładnie połowa badanych przechodzi z relacji na profil firmy, by kupić pokazywany produkt czy usługę. Te dane pokazują, jak wielki potencjał drzemie w relacjach na Instagramie. Trzeba jedynie je dobrze wykorzystać.
Jak zaciekawić odbiorcę?
Instastories odróżniają się tym, że mają charakter raczej spontaniczny, co buduje wokół nich otoczkę autentyczności i szczerości wśród odbiorców treści. Ponadto otwierają furtkę do wchodzenia w interakcję z odbiorcami. Instagram daje wiele takich możliwości, jak ankiety czy sesja Q&A. Jednak, jak przy każdym tworzeniu treści, pojawia się pytanie- co w nich pokazywać?
Pokaż swój produkt
Podstawą strategii na Instagramie powinno być pokazanie produktu lub usługi firmy. Należy pamiętać o tym również tworząc Instastories. Można je pokazywać za pomocą zdjęć czy wideo. Warto w nich podkreślać zalety produktu oraz to, jaką korzyść mogą przynieść nabywcy. Jako że Instastories są najszybszą formą komunikacji z odbiorcą, warto również tu zamieszczać informacje o promocjach.
Pokaż sposób użycia produktu
Wielu konsumentów ogląda unboxingi, testy czy inne filmy związane z użyciem produktu. Dlatego dobrym pomysłem będzie pokazanie na swoim profilu, jak produkt wygląda po odpakowaniu, jakie może pełnić funkcje. W ten sposób możesz przekonać potencjalnego klienta, że warto kupić Twój produkt czy usługę.
Udostępnij opinię dotychczasowych klientów
Nie od dziś wiadomo, że rekomendacje i opinie klientów są bardzo ważnym elementem. Często to one są decydujące w procesie zakupowym klienta. Dlatego tym bardziej warto się nimi dzielić na naszym profilu. Oczywiście, powinno być to wyważone, aby nie przerodziło się to w wychwalanie swojej marki.
Uwaga! Jeśli dostaniesz pozytywną opinię w prywatnej wiadomości, przed opublikowaniem jej najpierw zapytaj o zgodę osoby, która tę opinię wysłała.
Udostępniaj relacje, na których oznaczono Twoją markę
Nie ma nic lepszego, niż oznaczenie firmy w relacji klienta. Warto wówczas taką relację udostępnić na swoim profilu. Nie dość, że jest to świetna rekomendacja, świadcząca o tym, że nasz klient jest na tyle zadowolony z produktu czy usługi, że chce się nią podzielić, to również ten klient poczuje się zauważony przez markę, co może wpłynąć pozytywnie na jego przyszłe decyzje zakupowe.
Pokazuj życie firmy od kuchni
Firma to ludzie i to warto również pokazywać. Pokazując życie firmy od zaplecza i jej pracowników, nadajesz swojej komunikacji ludzkiego oblicza, czyli tzw. human touch. Takie podejście pokazuje odbiorcom, że za każdym produktem czy usługą stoi człowiek. Dzięki temu marka staje się bliższa odbiorcy i budzi konkretne skojarzenia.
Angażujesz się w działalność charytatywną? Pokaż swój CSR!
W obecnych czasach dobry produkt to nie wszystko. Współcześni konsumenci zwracają również uwagę na misję marki oraz jej działalność pozabiznesową. Jeśli firma angażuje się w jakąkolwiek działalność charytatywną, z pewnością warto się tym podzielić na social mediach. Pokaże to ludzką stronę firmy i z pewnością ociepli jej wizerunek. Najważniejsze jest jednak to, aby robić to szczerze, a nie dla zasięgów i zbudowania fałszywego wizerunku firmy.
Wchodź w interakcję ze swoimi odbiorcami
Ważnym aspektem działalności marki w mediach społecznościowym, jest budowanie świadomości wokół marki, a w konsekwencji skumulowanie wokół siebie społeczności. To z niej rodzą się lojalni konsumenci. Aby dowiedzieć się, jakie stories interesują fanów Twojej firmy, warto angażować swoich odbiorców, tworząc sesje Q&A, quizy czy ankiety. W ten sposób odbiorcy mają poczucie, że firma interesuje się również swoimi odbiorcami i chce poznać ich opinię.
Zadbaj o estetykę
Na Instagramie najważniejszy jest wygląd. To medium społecznościowe oparte jest przede wszystkim na zdjęciach i wideo, dlatego story również muszą być estetyczne i spójne z komunikacją w postach. Ważne tu są kwestie jak dobra jakość zdjęć, odpowiedni rozmiar napisów, regulacja głośności. Pamiętaj, że odbiorca w ciągu dosłownie kilku sekund ocenia, czy dana treść jest interesująca czy będzie scrollował dalej. Dlatego estetyka jest tu tak ważna, a nawet kluczowa przy przykuciu uwagi obserwatora.
Obserwuj, jakie stories interesują fanów Twojej firmy
Jak w przypadku każdej strategii marketingowej, nie ma złotego klucza i idealnego schematu, który doprowadzi nas do sukcesu. Tu potrzeba metody prób i błędów oraz obserwacji, co przynosi najlepsze rezultaty. Należy pamiętać, że to my jesteśmy dla odbiorcy, a nie na odwrót, dlatego należy obserwować jakie treści najbardziej się podobają naszym obserwatorom i powiększają nasze grono odbiorców. Testuj różne kombinacje, obserwuj statystyki i wyciągaj wnioski!