fbpx

Jakie cechy powinien posiadać dobry copywriter? | 11 wskazówek!

9 lutego, 2023
Jakie cechy powinien posiadać dobry copywriter

Jakie cechy powinien posiadać dobry copywriter? Czy każdy może zostać copywriterem? Warto wspomnieć, że posiadanie jednej lub dwóch cech z tego zestawienia nic nie zmieni. Samo „lekkie pióro” czy znajomość zasad i konstrukcji tekstów nie uczyni z nikogo świetnego copywritera. Poniższe zestawienie 11. cech pozwoli na przybliżenie tego zawodu i pokazanie zdolności, którymi powinien dysponować profesjonalny copywriter.

[opracowanie własne]

Umiejętność wyszukiwania informacji

Kluczem do napisania wysokojakościowego tekstu jest odpowiedni research. Dobry copywriter nie opiera się na jednym pozyskanym źródle. Szuka informacji i wskazówek w wielu (najlepiej różnorodnych) miejscach. Musi wiedzieć gdzie możliwe jest znalezienie rzetelnych, a przede wszystkim prawdziwych informacji. Przecież, pomimo wielu wartościowych treści, Internet zawiera nieskończoną ilość nieprawdziwych i mylących zawartości. Dobry copywriter musi być również dociekliwy. A co jeśli istotne wskazówki znajdują się w nieoczywistych miejscach?

Umiejętność pisania pod SEO

Zasady pozycjonowania w zawodzie copywritera są niezwykle ważne. Nawet najwybitniejszy tekst nie zostanie zauważony bez odpowiedniej pozycji w wyszukiwarce. Jak wielu ludzi zagląda na drugie lub trzecie strony wyszukiwarek? Reszta może zawalczyć o tytuł „zapomnianych”. Niezbędna więc jest znajomość zasad SEO. Dobry copywriter wie, że istotne są tu trzy aspekty: naturalne wprowadzenie frazy kluczowej, umiejętne operowanie słownictwem oraz przekazanie informacji tak, aby była zrozumiała dla grupy docelowej z jednoczesnym wspomaganiem promowania strony. Warto też, przed rozpoczęciem zmagań z tekstem, poszukać najpierw informacji o pozycjonowaniu i dowiedzieć się, w jaki sposób funkcjonują wyszukiwarki (a może ludzie?).

SEO - optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek

Znajomość mechanizmów psychologicznych

Dobry copywriter wie, że tak naprawdę nie pisze dla robotów i wyszukiwarek, tylko dla ludzi. Tekst, oprócz zasad SEO, musi oddziaływać na emocje, potrzeby i chęci poszukiwaczy. Potencjalny klient – czytając tekst – ma mieć wrażenie, że został on napisany specjalnie dla niego. W tej umiejętności zawiera się również świadomość celu danego tekstu. Należy wiedzieć jakie przeznaczenie ma dany opis czy artykuł. Nic nie da napisanie wyśmienicie poetyckiego artykułu, jeśli nie znajdą się w nim, łatwe do zauważenia i zrozumienia, podstawowe informacje.

Kreatywność 

Niekiedy copywriter musi napisać cztery różne teksty na podobny lub ten sam temat. Istotna w tej sytuacji jest kreatywność. Różniące się spojrzenia na tę samą tematykę to podstawa pracy w copywritingu. Spokojnie, według opinii niektórych psychologów, kreatywność można wypracować. Potrzebna jest tylko rzetelność i wytrwałość. Są to również mile widziane cechy, które powinien posiadać dobry copywriter.

Jakie cechy powinien posiadać dobry copywriter? Kreatywność jest jedną z nich

Znajomość marketingu

Znajomość zasad SEO odnosi się w pewnym sensie do znajomości – szeroko pojmowanego – marketingu. Ceniący się copywriter powinien wiedzieć „co w trawie piszczy”. Wiedza na temat technik sprzedażowych, skuteczności sprzedaży i zasad marketingowych jest tutaj niezbędna.

„Lekkie pióro”

Zawód copywritera można porównać do czarodzieja bądź magika. Niekiedy mówi się, że autor wyczarowuje swój tekst za pomocą ruchu rąk na klawiaturze. Umiejętność sprawnego i szybkiego pisania, czyli tak zwanego “lekkiego pióra”  jest istotna w zawodzie copywritera. Tekstów do wyczarowania jest naprawdę dużo…

Lekkie pióro to pożądaną cecha w zawodzie copywritera

Dobra komunikacja

W całym procesie tworzenia tekstu kontakt z klientem jest podstawą dla prawidłowego wykonania zlecenia, które może być początkiem długofalowej współpracy. Dobry copywriter najpierw zbiera odpowiednie wymogi i informacje (najczęściej w postaci briefu). Kontakt ze zleceniodawcą to między innymi: słuchanie i analiza potrzeb klienta oraz niepopełnianie tych samych błędów. Odbywa się zarówno w procesie tworzenia, jak i podczas dokonywania poprawek. Dobra komunikacja jest więc kluczowa.

Wiedza z zakresu obsługi CMS

Praca copywritera nie kończy się na napisaniu i opublikowaniu danej treści. Od profesjonalnych twórców wymaga się „pielęgnowania” tekstu nawet po jego udostępnieniu. Należy dbać o optymalizację. Znajomość systemów takich jak WordPress jest niezbędna do prawidłowego zarządzania treścią.

Poprawność językowa

O znajomości zasad ortografii i poprawności językowej chyba nie trzeba wspominać. Każdy popełnia błędy i niedociągnięcia, jednak w zawodzie copywritera kluczowym jest jak najczęstsze ich unikanie. Dobry twórca powinien swobodnie poruszać się wśród polskich zasad językowych. Zdecydowanie nie ma tu miejsca na podstawowe błędy…

Poprawność językowa. Sprawdzanie jakości tekstu przez copywritera

Znajomość zasad i konstrukcji tekstów

Każdy rodzaj tekstu ma swoje indywidualne wymagania i zasady. Prezentacja produktu powinna być hasłowa i przede wszystkim skuteczna. Dobry artykuł powinien posiadać chwytliwy tytuł, wprowadzający treściwy lead i jasno przedstawioną treść. Rzetelny copywriter powinien nie tylko znać i odróżniać te typy, ale również swobodnie się po nich poruszać. Bynajmniej nie wolno przy tym zapominać o – wspomnianej wcześniej – kreatywności.

Znajomość branży, dla której się pisze

Dobry copywriter nie może jedynie wiedzieć, jak i do kogo pisać. Nienaganna znajomość branży, dla której tworzy teksty to również istotny punkt. Należy znać typ i sposób funkcjonowanie branży, jej mechanizmy, mocne oraz słabe strony. Swobodne poruszanie się twórcy zarówno po tematyce, jak i branży zleceniodawcy pozwoli na bardziej skuteczne dotarcie do klientów.

Jakie cechy powinien posiadać dobry copywriter? Widzisz się w tym?

Początki w zawodzie copywritera mogą wydawać się trudne i problematyczne. Z reguły ten „prosty” zawód wymaga pozyskania wielu umiejętności, bez których nie jest możliwe tworzenie profesjonalnych treści. Jednak w Internecie istnieje wiele instruktaży, poradników i wskazówek przybliżających tę specjalizację. Pomocna w tym aspekcie okaże się zdolność wyszukiwania informacji i ich kategoryzowania. Pierwszą cechę powyższego zestawienia można uznać za odhaczoną…

Rise Up

Najnowsze posty na stronie

Najlepsze oferty pracy w Kielcach – gdzie ich szukać?

Najlepsze oferty pracy w Kielcach – gdzie ich szukać?

W XXI wieku ofert pracy w Kielcach najlepiej szukać w Internecie. Jednak w sieci funkcjonuje wiele stron lepszych i gorszych, dlatego dobrze wiedzieć, z jakiej warto skorzystać. Na uwagę zasługuje serwis pracy GoWork.pl, z którym współpracuje wielu kieleckich...

TOP 10 książek marketingowych

TOP 10 książek marketingowych

Marketing. Jeden z najważniejszych elementów, który może poprowadzić firmę do sukcesu. Jednakże stale rozwijające się technologie i zmieniające się preferencje konsumentów sprawiają, że zrozumienie skomplikowanego świata marketingu może stać się wyzwaniem. Na...

Jak skutecznie wylogować się z Facebooka ze wszystkich urządzeń?

Jak skutecznie wylogować się z Facebooka ze wszystkich urządzeń?

Zapomniane sesje na urządzeniach to jak otwarte drzwi do prywatności. Każda z nich to potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa naszego konta na Facebooku. Może się okazać, że nieświadomie pozostawiliśmy włączoną sesję na tablecie w kawiarni czy komputerze w pracy. A...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin