Połącz marketing szeptany i link building. Takie połączenie digital marketingu daje bardzo dobre efekty. Często jednak łączymy te najpopularniejsze, czyli pozycjonowanie stron internetowych z kampaniami płatnych reklam czy content marketing z prowadzeniem profili w mediach społecznościowych. Ciekawym połączeniem jest zestawienie marketingu szeptanego oraz wpisów link buildingowych. Poniżej przedstawiamy ten ciekawy pomysł, który możemy wykorzystać, wyrażając digital marketing.

Czym jest marketing szeptany?
Marketing szeptany to jeden z częściej wybieranych sposobów marketingu internetowego. Polega on na umieszczeniu w Internecie krótkich — najczęściej kilkuzdaniowych wpisów polecających naszą markę. Wpisy te zamieszczone są w różnych miejscach internetu np. w komentarzach na blogach czy innych social mediach np. na YouTube.com — wszędzie tam, gdzie istnieje możliwość dodania komentarza i polecenia naszej marki.
Dlaczego warto stosować marketing szeptany?
Celem dodawania wpisów polecających naszą markę jest zarekomendowanie jej wśród potencjalnych odbiorców, którzy będą czytali daną dyskusję. Wpisy takie najczęściej zawierają nazwę marki lub link do naszej strony internetowej. Są również unikalne i często odpowiadają na konkretne pytania osób, które poszukują rozwiązania.
Czym jest linkowanie strony internetowej?
Linkowanie strony internetowej to proces pozyskiwania linków zwrotnych z internetu do naszej strony internetowej w trakcie jej pozycjonowania. Działania link building są jednym z najważniejszych czynników rankingowych, czyli elementów, które wpływają na pozycję naszej strony w wyszukiwarce Google.. Polega on na umieszczeniu linków do naszego serwisu w internecie. W tym celu wyszukuje się jakościowe i wartościowe strony internetowe, które przekazują części mocy naszej stronie wraz z umieszczonym odnośnikiem na nich. Ogólnie rozróżniamy dwa typy linków – do follow in no follow.
Linkowanie zewnętrzne w procesie pozycjonowania jest bardzo ważne, gdyż świadczy o popularności naszej witryny, a także ułatwia robotom Google odnajdywanie naszych stron, przechodzenie na nie, a także ich indeksowanie.
To również może Ci się spodobać: Jak połączyć konto na Instagramie z Facebookiem? - kliknij by przeczytać całość

Jak połączyć marketing szeptany i link building?
Przyjrzyjmy zatem się uważnie obu sposobom marketingu internetowego, gdyż osiadają one pewną wspólną cechę, którą można wykorzystać. Marketing szeptany to często wizerunkowy rodzaj reklamy, a linkowanie zewnętrzne skupia się bardziej na technicznym aspekcie SEO. Oba typy digital marketingu bazują jednak na dodawaniu wpisów na temat naszej marki w internecie. Możemy zatem wykorzystać tę sytuację i połączyć obie strategie marketingowe czerpiąc podwójne korzyści. Jak zatem możemy to zrobić?
Marketing szeptany i link building w praktyce
Przede wszystkim powinniśmy stworzyć jeden wpis, który będzie spełniał wymagania obu sposobów reklamy internetowej. Wpis ten powinien być zatem unikalny, opisywać naszą markę, wpisywać się w dyskusję lub rozpoczynać nowy wątek, a także posiadać odpowiedni link do naszej strony internetowej. Musi być również zamieszczony w odpowiednim miejscu – nie tylko pod kątem użytkowników, ale i korzyści dla pozycjonowania.
Na co zwrócić uwagę tworząc wpisy?
Przy tworzeniu takich wpisów musimy zadbać, aby były one unikalne. Jest to ważne zarówno pod kątem ocena naszej marki przez użytkowników w internecie, a także linków prowadzących do naszej witryny. We wpisach muszą znajdować się odpowiednie nośniki do poszczególnych części naszego serwisu.
Jak linkować?
W zależności od tego, jaką strategię linkowania wykorzystujemy, mogą być to linki do strony głównej, linki do kategorii czy poszczególnych produktów. Mogą być one publikowane zarówno w oryginalnych standardowej formie, jak i być aktywnymi słowami.
Gdzie publikować treści z linkami?
Następnie powinniśmy znaleźć odpowiednie miejsce do publikacji. Będą to takie miejsca, które zarówno gromadzą odbiorców mogących zostać naszymi klientami, jak i jakościowe serwisy dające korzyść z opublikowania linku zwrotnego. Mogą być to media społecznościowe, duże i znane blogi, fora internetowe czy platformy takie jak YouTube.
Więcej informacji o podobnej tematyce znajdziesz tutaj: Najlepsze oferty pracy w Łodzi – znajdź pracę w marketingu!

Podstawowe zasady stosowania marketingu szeptanego i link buldingu
Dodając takie wpisy, powinniśmy również monitorować je, aby uzupełniać wpisy usunięte. Musimy również zwrócić szczególną uwagę na sposób ich dodawania. Jako że posiadają one linki do naszej witryny i będą sprawdzane przez roboty indeksujące, wpisy takie powinniśmy dodawać systematycznie, ale w nieregularny sposób tak, aby nie tworzyć schematów i nie dodawać ich na masową skalę.
Przede wszystkim powinniśmy stawiać na jakość, a nie na ilość. Dodanie zatem jednego wartościowego wpisu, który dotrze do dużej ilości odbiorców, a także da spore profity pozycjonujące, będzie dużo lepsze aniżeli dodanie wielu wpisów w mało popularnych miejscach.
To również może Ci się spodobać: Jak połączyć Facebooka firmowego z Instagramem? - kliknij by przeczytać całość
Marketing szeptany i link bulding – dlaczego warto je łączyć?
Marketing szeptany i link buldingu razem to bardzo dobry pomysł z kilku względów. Przede wszystkim wykonując jedną pracę, odnosimy podwójne korzyści. Są to korzyści zarówno wizerunkowe, jak i pod kątem SEO. Nie musimy również wykonywać dużej dodatkowej pracy, a jedynie stworzyć wpisy w odpowiedni sposób z uwzględnieniem odpowiednich wytycznych. Wpisy tego typu możemy dodawać na dużą skalę, co jeszcze bardziej zwiększy osiąganie korzyści techniczno-wizerunkowych.
Działając efektywnie, będziemy mogli odnosić lepsze efekty, a także zarabiać więcej pieniędzy. To z kolei przełoży się na szybszy rozwój firmy lub konieczność przeznaczenia mniejszego budżetu (mniejszej ilości czasu) na działania promocyjne w internecie.

Czy istnieją jakieś zagrożenia związane z połączenia marketingu szeptanego i link buldingu?
Samo rozwiązanie to nie niesie ze sobą szczególnych zagrożeń. Dodając takie wpisy, powinniśmy pamiętać zarówno o naturalności, aby inni użytkownicy w sieci nie zorientowali się, iż są to wpisy dodawane w konkretnym celu, a także o jakości pozyskiwanych linków. Nie musimy zatem wykonywać nic ponadto, co i tak już wykonujemy, promując naszą markę, korzystając z tych sposobów oddzielnie.
Marketing szeptany i link bulding – dobry sposób na zwiększenie zasięgów
Marketing szeptany i link bulding pozwoli z pewnością wykorzystać umiejętnie obecne zasięgi lub zwiększyć je poprzez linkowanie. Wpisy dodawane w internecie – zarówno wizerunkowy, jak i SEO pozostają w sieci przez bardzo długi czas. Warto zatem maksymalnie wykorzystać potencjał takich wpisów i przyłożyć się do przeprowadzenia tego sposobu marketingu. Powinniśmy zatem wykorzystywać wszystkie szanse, aby wpisy pozostające w sieci na bardzo długi czas, dawały nam spore, a nie małe profity.