Czy memy w komunikacji Twojej marki to dobry pomysł? To zależy od tego, jakiego rodzaju firma jest i jakiego rodzaju komunikacji używa. Memy mogą być skutecznym narzędziem do przyciągnięcia uwagi i zaangażowania odbiorców, ale mogą również być niewłaściwe lub nieodpowiednie w niektórych sytuacjach. Jeśli firma chce wykorzystać memy w swojej komunikacji, powinna upewnić się, że są one odpowiednie dla jej marki i że są one wykorzystywane w sposób, który jest zgodny z jej celami i wartościami.
Memy – wiele możliwości w małym obrazku
Memy – weź je na poważnie! Są dobrym rozwiązaniem dla Twojej marki – pozwolą Ci łatwiej komunikować się z klientami i nie tylko! Czasy, gdy memy były uważane za infantylne i przeznaczone do nieoficjalnej komunikacji między młodzieżą, to już przeszłość. Firmy na całym świecie z powodzeniem włączają memy do strategii komunikacji. Przeczytaj tekst i sprawdź, dlaczego są one tak chętnie wykorzystywane w komunikacji marka – klient!
Memy – czym są?
Memy to nic innego jak humorystyczne obrazki. Najczęściej są też opatrzone zabawnym napisem. Na obrazku znaleźć może się wszystko – postaci znane z kultury (fikcyjne i prawdziwe), zwierzaki czy „zwykli” ludzie. Nie musi mieć on postaci grafiki – może być też piosenką czy innym tekstem. Jednak w strategiach marek zazwyczaj korzystamy z formy graficznej, umieszczając obrazek w social mediach w postaci posta czy relacji.
Dlaczego warto korzystać z memów w biznesie?
Strategia komunikacji marki, w której zostały uwzględnione memy to klucz do sukcesu. Dlaczego? To po prostu podoba się odbiorcom! Co jest sekretem popularności tych zabawnych obrazków?
Ich rozprzestrzenianie się ma strukturę wirusową. Sam wiesz zapewne, że gdy znajdziesz świetny mem – pierwszym Twoim odruchem jest wysłanie go do znajomych! Tak to właśnie działa. Ale co jest tu najważniejsze? A to, że memy nas bawią. W social mediach szukamy głównie rozrywki! Dlatego chętnie zatrzymujemy wzrok na memach podczas scrollowania Instagrama czy Facebooka. No właśnie, a teraz odpowiedz sobie na pytanie „co jest kluczowe dla budowania popularności Twojej marki”. Odpowiedź to „wzbudzenie zainteresowania”! To właśnie mogą dać Ci memy – na ich podstawie zbudujesz rozpoznawalność i oddaną grupę fanów na fanpage’u!
Czy każdy mem jest dobry?
Oczywiście nawet tak prosty, jak mogłoby się wydawać, koncept jak „mem” ma swoje zasady. Memy, które będą pojawiać się w Twoich social mediach, powinny być zrozumiałe dla wszystkich. Wybieraj więc tematy, do których każdy może się odnieść. Hermetyczne, wewnętrzne żarty nie dadzą Ci upragnionego sukcesu. To, co bawi jednego, nie musi bawić całej reszty. Dlatego tworząc memy, kieruj się zasadą „musi to bawić większość odbiorców”.
Memy – czy zawsze warto tworzyć język komunikacji na nich oparty?
Więcej informacji o podobnej tematyce znajdziesz tutaj: Kiedy warto korzystać z grup na Messengerze?
Wiele zależy od tego, jaka jest nasza grupa docelowa i jaki konkretnie produkt lub usługę chcemy za pomocą memów promować. Choć włączenie memów do działań marki często łączy się z sukcesem, nawet w branży tak specyficznej jak firmy pogrzebowe (znany wszystkim Zakład Pogrzebowy A.S. Bytom ;), to nie zawsze warto je stosować. Jeśli określisz swoją grupę docelową, i zobaczysz, że Twoi klienci to głównie osoby starsze, lub jeśli Twoja marka nie powinna łączyć się z „luźnym”, humorystycznym podejściem – nie stosuj memów. Nie pomoże Ci to, a może wręcz zaszkodzić. Złota zasada to więc – dostosuj sposób komunikacji do klientów i specyfiki marki.
Jak my – w Agencji Rise Up – korzystamy z memów?
Była teoria – teraz czas na praktykę. Jak my wykorzystujemy memy w komunikacji? Czasami korzystamy przy tym z dostępnych w Internecie szablonów popularnych memów, a czasem tworzymy koncepcję od zera, opierając ją na materiałach dostarczanych przez klienta.
W Agencji Rise Up, odpowiadając na potrzeby rynku, włączamy memy do komunikacji marek naszych klientów regularnie. Zawsze oczywiście staramy się, by strategia ta była dostosowana do grupy odbiorców i aby każde z działań, było przemyślane. Z naszego doświadczenia wynika, że najlepsze memy to takie, które nie tylko łączą się tematycznie z profilem marki, ale też pokazują mocne strony firmy.
Przeczytaj również: może być dla Ciebie interesujące: Rozwój umiejętności przywódczych w biznesie
Mem stworzony na podstawie dostępnego w internecie szablonu.
Mem oparty na wizerunku popularnej i rozpoznawalnej postaci.
Dowiedz się więcej: Tworzenie responsywnych stron internetowych z Odee – kompleksowa oferta dla Twojego biznesu
Tu przykład mema stworzonego przez nas na podstawie zdjęć naszego klienta.
Memy w komunikacji marki | Co możesz zyskać?
Publikacja memów pozwoli Ci na tworzenie interesującego contentu, co przełoży się na zbudowanie zaangażowanej grupy odbiorców. To zaś oczywiście przyniesie Twojej marce większą rozpoznawalność i dobre wyniki finansowe. Jak więc widzisz – memy to świetny pomysł i włączenie ich w strukturę komunikacji Twojej marki da Ci wiele korzyści.
Chcesz zacząć tworzyć angażujące posty, które przyciągną klientów? Nie wiesz, jak się za to zabrać? Nie masz czasu na robienie memów, postów czy relacji? Zaufaj profesjonalistom, którzy znają odpowiednie kroki do budowania popularności Twojej firmy w internecie. Agencja social media to więcej niż tworzenie contentu – to opieka nad całą strategią i przemyślane, zaplanowane działania, które przekładają się na sukces!
Rise Up