Pojawienie się mediów społecznościowych zrewolucjonizowało rynek marketingowy. Dzięki Facebookowi oraz Instagramowi przedsiębiorcy rozpoczęli nową drogę do klienta. Kto z nas nie zdecydował się na zakup produktu w reakcji na reklamę lub polecenie w internecie? W związku z tym, pojawiły się nowe zawody, takie jak np. influencerzy, którzy za promowanie produktów w mediach społecznościowych, otrzymują pieniądze. Każdy z nas może zostać influencerem, ale zrobienie w tej sferze prawdziwej kariery nie jest już takie łatwe. Pojawia się więc pytanie – od ilu followersów można zarabiać na Instagramie?
Kim jest influencer?
Trudno tę profesję nazwać wyłącznie pracą, ponieważ influencerem możesz się stać dzięki prowadzeniu mediów społecznościowych z dość dużą i aktywną liczbą obserwujących. Influencer, jak wskazuje sama nazwa („influence” z j. angielskiego oznacza „wpływ”), wpływa na opinie i upodobania swojej widowni. Zarobki influencerów są w głównej mierze zależne od współpracy z innymi firmami.
Od ilu followersów i ile możesz zarabiać na Instagramie?
Najistotniejszych aspektem w profesji influencera jest liczba obserwujących. Od tej liczby zależą jego zarobki wynikające ze współpracy z markami. Firmom zależy na osobie z jak największymi zasięgami. Aby wejść z nimi we współpracę, musisz mieć minimum 10 tysięcy followersów.
Cena za współpracę jest bardzo indywidualna. Stawka jest zależna od wielu czynników m.in. liczby followersów, długości współpracy, czy od rodzaju publikacji (Story, post, reels).
Jak zarabiać, jako influencer?
- Jeśli dopiero zaczynasz drogę z Instagramem na początku musisz ustalić niszę, w jakiej tematyce chcesz prowadzić profil.
- Kluczowe na Instagramie jest posiadanie dużej liczby obserwujących. Aby było ich coraz więcej, pamiętaj o stałej aktywności. Stories publikuj codziennie, a posty minimum dwa razy w tygodniu!
- Możesz prosić o wsparcie w swoich działaniach obserwatorów! Są strony i aplikacje, dzięki którym ludzie mogą stałe lub jednorazowo wysłać Ci określoną przez nich kwotę np. Patronite czy buycoffee.to.
- Pamiętaj o jak najwyższej jakości materiałów, które publikujesz.
- Staraj się przekazać wartościowe treści.
- Twórz kontakt z obserwatorami w szczególności odpisuj na ich wiadomości.
- Bądź autentyczny!
Praca influencera – podsumowanie
Instagram niektórym osobą kojarzy się wyłącznie z dodawaniem ładnych zdjęć. Z biegiem czasu ta aplikacja stała się metodą do promowania produktów oraz zarabiania. Rozpoczęcie swojej pracy na Instagramie jest drogą, a zarazem procesem, w którym staniesz się influencerem! Ta ścieżka zawodowa nie jest łatwym zadaniem. Jeśli zastosujesz jednak powyższe rady, Twój profil się jeszcze szybciej rozwinie i w niedługim czasie zaczniesz na nim zarabiać!