Influencer marketing cieszy się niesłabnącą popularnością już od wielu lat. Gałąź marketingu, którą nazywamy „influencer marketingiem” to nic innego jak nawiązywanie przez markę lub firmę współpracy z tak zwanymi liderami opinii. Influencerzy docierają do ogromnych rzeszy użytkowników platform społecznościowych i mają realny wpływ na ich decyzje zakupowe. Dlatego skuteczność kampanii w ramach współpracy z influencerami jest zazwyczaj naprawdę duża. A co za tym idzie opłacalna dla marki.
Nikogo nie dziwi więc fakt, że influencer marketing nadal pozostaje ważną częścią kampanii firm w 2024 roku. A jakie trendy będą dominować w tegorocznych kampaniach z udziałem influencerów? Przeczytajcie i sprawdźcie!
Profesjonalizacja influencerów
Zdecydowanym trendem, o który będą opierać się kampanie reklamowe z udziałem influencerów, będzie znaczne zwiększenie ich profesjonalności. Marki będą musiały postarać się o dotarcie do odpowiedniego influencera, który może zareklamować ich produkt.
Jeszcze niedawno zdarzało się, że influencerzy reklamowali wiele produktów różnych marek i często nie były to ani sprawdzone, ani lubione przez nich produkty. W roku 2024 wprost przeciwnie – influencerzy będą specjalizować się w określonych niszach, a podejmując współpracę, będą lepiej zapoznawać się z reklamowanymi produktami.
Po części jest to pokłosiem zwiększenia nacisku na autentyczność, którą bardzo cenią odbiorcy. Po części jest to też ślad po niedawnej burzy w mediach społecznościowych wywołanej reklamowaniem przez kreatorów treści tak zwanego scamu – niesprawdzonych i bezużytecznych produktów, które nie tylko nie działają, ale i mogą zaszkodzić.
Więcej informacji o podobnej tematyce znajdziesz tutaj: TOP 10 książek marketingowych
Długoterminowa współpraca zamiast krótkich umów
Liderzy opinii mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe swoich odbiorców. Potencjalni klienci marek chętniej kupią produkt, który reklamowany jest przez ich ulubionego influencera. Dlatego też marki będą stawiać na dłuższą współpracę z najlepszymi influencerami. Mogą oni stać się twarzą ich produktu i pozwolić na precyzyjne dotarcie do grupy docelowej.
Influencer marketing 2024 – autentyczność wyznacznikiem jakości
Decyzje zakupowe klientów zależą dziś często nie tylko od tego, czy lubią dany produkt czy danego influencera. Liczy się uwiarygodnienie marki i jej przekazu.
Aby ktoś kupił konkretny produkt musi utożsamić się z jego marką i osobą reklamującą go. Dlatego tak ważna staje się dziś autentyczność w przekazie. Social media opanowali mikro influencerzy. Są oni coraz częściej zatrudniani przez firmy, gdyż tworzą małe społeczności niezrzeszające tysięcy użytkowników. Są więc z zasady bardziej autentyczni.
To może Cię zainteresować: Najlepsze oferty pracy w Łodzi – znajdź pracę w marketingu!
Jeszcze większa popularność formatu video
Krótkie filmiki na YouTubie, TikToku i Instagramie to trend, który wciąż przybiera na sile. Rok 2022 w internecie obfitować będzie w jeszcze więcej treści video i nagrywanie przez influencerów filmików na różne platformy społecznościowe. Prawdopodobnie będziemy obserwować, jak social mediach coraz mocniej polaryzują się w stronę contentu video i live.
Używanie wielu platform jednocześnie
W pewnym sensie używanie wielu platform to trend obserwowany już od dawna w ramach influencer marketingu. Osoby prowadzące blogi są obecne na platformach video i innych skupiających duże społeczności platformach. Ten trend stanie się jeszcze mocniejszy w 2024 roku. Marki będą prowadziły kampanię influencer marketingową na wielu płaszczyznach jednocześnie. Dzięki temu rozszerzą grupę docelową, zatrudniając odpowiednich influencerów oraz wykorzystując ich zasięgi.
Przeczytaj również: może być dla Ciebie interesujące: Wartość remarketingu w kampaniach reklamowych
Dlaczego warto korzystać z inlucencer marketingu?
Inlucencer marketing jest obecnie jednym z najskuteczniejszych narzędzi wykorzystywanych do budowania marki. Jest to sposób promowania produktów lub usług poprzez wpływowych ludzi, którzy mają dużą liczbę obserwujących, a także wiarygodność wśród swojej społeczności. Inlucencerzy potrafią wygenerować duży zasięg w krótkim czasie, co sprawia, że są idealnym rozwiązaniem dla firm, które chcą szybko zdobyć zaufanie i zainteresowanie szerokiej publiczności.
Jakie jest znaczenie influencer marketingu?
Korzystając z inlucencer marketingu, firmy mogą zwiększyć zasięg swoich produktów i usług, zbudować trwałą markę i pozyskać nowych klientów. Inlucencer marketingu można także wykorzystać do badania rynku, budowania świadomości i zwiększenia rozpoznawalności marki.
Która platforma jest najlepsza do influencer marketingu?
Jest wiele platform, na których można współpracować z Influencerami. Głównymi są m.in. YouTube oraz Instagram, ale z powodzeniem można wykorzystać również ich zasięgi na Facebooku, TikToku oraz blogach osobistych.
Influencer marketing w 2024 roku – podsumowanie
W roku 2024 najbardziej liczy się autentyczność influencerów i skupienie się na danej dziedzinie zamiast promocji produktów bez żadnego związku z zainteresowaniami samego influencera. Format video stanie się jeszcze bardziej popularny na platformach wszelkiego rodzaju – Instagram, blogi, Facebook i oczywiście YouTube. Influencerzy i blogerzy staną się jeszcze bardziej profesjonalni i w dużej mierze będą naszym doradcą na każdym polu. Świadomość marki budowana będzie poprzez nawiązanie długoterminowych kontraktów z konkretnym influencerem w miejsce krótkich umów z wieloma różnymi kreatorami. Kampanie będą realizowane na wielu platformach jednocześnie i obejmować będą szerokie grono odbiorców.
Choć wiele wskazuje na to, że prognozy znawców rynku są trafne, czas pokaże, czy spełnią się te przypuszczenia i w jakim kierunku rozwinie się influencer marketing w roku 2024. Potrzebujesz pomocy? Napisz do nas!
Sprawdź również: