Smartfon uczestniczy w prawie każdym aspekcie naszego życia i większość z nas nie wyobraża bez niego życia. Pokochaliśmy je ze względu na aplikacje i social media, dające nam nieograniczony dostęp do rozrywki i informacji. Coraz młodsze osoby pragną oglądać to co dorośli i tworzyć swoje konta w mediach społecznościowych. Instagram jest jedną z kilkunastu aplikacji, które przyciąga osoby niepełnoletnie. Na Instagramie mogą się pochwalić swoimi zdjęciami i obserwować wielu swoich idoli. Dzięki temu artykułowi dowiesz się, od ilu lat można posiadać Instagrama oraz jak chronić dziecko przed nieodpowiednimi dla danego wieku treściami.
Od ilu lat według regulaminu Instagrama można mieć konto?
Każda aplikacja posiada regulamin, który musi zawierać informację o wieku użytkownika. Według regulaminu Instagrama osoba powyżej 13 roku życia może posiadać swoje konto. W tym samym wieku można stworzyć konto na Facebooku, ponieważ Instagram jest własnością tej firmy. Weryfikowania wieku to jedynie wpisanie wieku w czasie rejestracji.
Prowadzenie konta poniżej 13 wieku
Dziecko poniżej 13 roku życia może prowadzić konto na Instagramie. Wystarczy mieć zgodę rodzica oraz w biogramie napisać, że rodzic lub prawny opiekun prowadzi to konto.
Jeśli dziecko prowadzi konto bez zgody rodzica inni użytkownicy mogą zgłosić to konto wypełniając ten formularz, co doprowadzi do jego usunięcia.
Porady dla rodzica
Rodzice nastoletniego dziecka są zazwyczaj sceptycznie nastawieni do social mediów. Instagramowy poradnik dla rodziców nastolatków został stworzony, aby pomóc rodzicom poradzić sobie w nowej sytuacji oraz przekonać ich, że ta aplikacja jest bezpieczna dla ich dziecka.
Od ilu lat można posiadać Instagrama? – Podsumowanie
W przypadku, gdy jesteś nastolatkiem i chcesz założyć konto na Instagramie pamiętaj, że musisz mieć ukończone 13 lat. Warto przed stworzeniem konta porozmawiać o tym z rodzicami i omówić, jakie treści będziesz upubliczniał na swoim koncie.
Jeśli jesteś rodzicem nastolatka, które chce mieć konto na Instagramie warto przeprowadzić z nim rozmowę o zagrożeniach, dodawanych treściach oraz zasadach korzystania z tej aplikacji.
Napisz do nas, jeśli interesuje Cię prowadzenie Instagrama dla Twojej firmy.