fbpx

Sposoby na pozyskiwanie klientów do swojej firmy w Internecie| Top 5

8 marca, 2023
Sposoby na pozyskiwanie klientów do swojej firmy w Internecie

Czy znasz sposoby na pozyskiwanie klientów do swojej firmy w Internecie? Czy działasz w marketingu on-line? Kiedy zakładamy przedsiębiorstwo, dbamy o każdy szczegół i jesteśmy zaabsorbowani znacznie bardziej skomplikowanymi kwestiami, pytanie to zdaje się gdzieś nam umykać. Często zwyczajnie jest uznawane za mniej ważne i pozostawiane na sam koniec procesu. Zainteresowani produktem w końcu jakoś się znajdą. To duży błąd, ponieważ umiejętnie dobrane grono klientów stanowi podstawę każdej dobrze prosperującej marki. W erze cyfrowej bezkonkurencyjnym narzędziem pozyskiwania klientów jest oczywiście internet i związany z nim świat mediów. Jak wskazuje raport GlobalWebIndex, aż 55% użytkowników Internetu to osoby wykorzystujące social media do  wyszukiwania produktów, usług i kluczowych informacji o marce. Jak wykorzystać taki potencjał? Poznaj 5 sposobów na pozyskiwanie klientów do Twojej firmy w Internecie!

1.   Zadbaj o wygląd i funkcjonalność Twojej strony

Czy wiesz, że zdecydowana większość Twoich potencjalnych klientów przeglądających internet to użytkownicy mobilni? Zadbaj o konwersję Twojej witryny, sprawdź jej nawigację oraz wygląd jej mobilnej wersji. Zdarza się, że niewłaściwie zoptymalizowane strony okazują się wówczas całkowicie afunkcjonalne, a źle skalujące elementy, reklamy i grafiki nachodzą na siebie. Psuje to pierwsze wrażanie i irytuje użytkowników, którzy zazwyczaj opuszczają wtedy witrynę. Bardzo istotne jest również stałe kontrolowanie materiałów na stronie oraz ich aktualności pod kątem SEO.


Sprawdź również: Jak pozyskać więcej klientów z agencją social media?

Firmowa strona internetowa jako sposób pozyskiwania klientów do swojej firmy w Internecie

2.   Recenzje i referencje

W budowaniu wiarygodności i rozpoznawalności marki niezwykle istotny jest feedback. Pozytywne opinie klientów na temat Twojego produktu z pewnością będą stanowić wiarygodną zachętę dla innych. Jak uzyskać recenzje lub referencje? Zwyczajnie o nie poproś. Po upływie pewnego czasu od zakupu napisz do klienta z prośbą o wyrażenie jego opinii. Takie treści systematycznie zamieszczaj na swojej stronie w widocznym miejscu.

Opinie i recenzje klientów dla firmy w Internecie


Sprawdź również: Jak bezpłatnie pozyskać klientów do swojej firmy?

Jeśli ciekawi Cię ten temat, to tutaj mamy drugi artykuł o podobnej tematyce: Jak zdobyć lajki na Facebooku? Sprawdź te sposoby!

Influencer marketing

Ciekawą, nową formą uzyskiwania referencji jest influencer marketing. W dobie social mediów  właściciele najpopularniejszych profili w mediach mają ogromny wpływ na swoich odbiorców. Rekomendacja od znanego influencera może zapewnić Ci naprawdę duży napływ klientów. W praktyce wygląda to tak, że w zamian za wynagrodzenie lub barter, influencer pokazuje Twój produkt i opowiada o nim w specjalnym poście lub relacji na swoim profilu. Z pewnością jest to opcja warta rozważenia, jeżeli zmieści się w twoim budżecie przeznaczonym na promocję.

Sprawdź również: 5 skutecznych sposobów jak pozyskać klienta w social media!

3.    Skuteczna reklama

Prawdopodobnie nadal jeden z najpopularniejszych sposobów pozyskiwania klientów. Nie powinien być jednak przez to bagatelizowany. Warto zainwestować w płatne, profesjonalne i zoptymalizowane reklamy. Internet daje w tym zakresie bardzo szerokie pole do popisu. Przedstawiamy kilka koncepcji, którymi warto się zainteresować:

Promocje, rabaty, zachęty

Nie można zapominać, że prawdziwą dźwignią handlu przyciągającą klientów pozostają wszelkie promocje, okazje oraz rabaty. Udowadniając klientowi, jakie korzyści poniesie on z kupna Twojego produktu, z pewnością łatwiej skłonisz go do jego zakupu. Udostępniaj informacje o tego typu grantach. Pamiętaj przy tym o podstawowych zasadach psychologii cen. Uzasadnij koniecznie, dlaczego oferujesz daną zniżkę oraz w jaki sposób klient na tym skorzysta.

Więcej informacji o podobnej tematyce znajdziesz tutaj: Reklama w social media dla car detailing! Najlepsze sposoby

Promocje i rabaty jako sposób pozyskiwania klientów do swojej firmy w Internecie

Sprawdź również: Jak pozyskać pierwszego klienta?

4.    Blog firmowy i content marketing

Dobrze prowadzony, nastawiony na treść i pisany pod kontem SEO, blog to kolejny klucz do sukcesu. Zamieszczając artykuły związane z branżą i udzielając w nich przydatnych porad, zwiększasz konwersję oraz prezentujesz się jako ekspert w danej dziedzinie. Warto również założyć newsletter, za pośrednictwem którego można informować klientów o nowych artykułach oraz wszelkich aktywnościach (aby zbudować listę mailingową, możesz wykorzystać strategię lead magnety). Z pewnością tworzy to interakcje oraz skraca dystans z klientami.

To również może Ci się spodobać: Jak planować posty na Facebooku? Najlepsze sposoby! - kliknij by przeczytać całość

Osoba prowadząca bloga firmowego

5.    Udzielanie się na portalach i w mediach

Jak już wiesz, bardzo istotne jest bycie obecnym w przestrzeni, która skupia członków Twojej grupy docelowej. Takim miejscem są właśnie portale, które zamieszczają artykuły związane z Twoją branżą. Stale monitoruj media i udzielaj się w komentarzach. Odpowiadaj na pytania internautów i przekazuj merytoryczne i pomocne treści. Z pewnością wzbudzi to zainteresowanie i zostanie docenione przez Twoich potencjalnych klientów. Jeżeli istnieje taka możliwość, możesz wziąć udział w branżowych dyskusjach, wywiadach czy seminariach, gdzie poprzez promowanie fachowej wiedzy, przyciągasz uwagę zainteresowanych.

Sprawdź również: 11 pomysłów, jak wypromować firmę!

Sposoby na pozyskiwanie klientów do swojej firmy w Internecie nie są takie trudne!

Aby pozyskać klientów, nie trzeba korzystać z dużej liczby skomplikowanych koncepcji. Wystarczy dać klientom się znaleźć! Zadbaj o wygląd Twojej strony internetowej, zbieraj opinie i referencje oraz pamiętaj o skutecznej, ale nie nachalnej reklamie. Stale buduj swoją wiarygodność i przedstaw się jako specjalista w danej dziedzinie poprzez content marketing oraz działalność w mediach związanych z branżą. Pamiętaj o określeniu grupy docelowej oraz szukaj przestrzeni, w której najłatwiej ci będzie do niej dotrzeć. Połączenie tych kilku prostych zasad powinno zagwarantować Ci sukces!

Rise Up

Najnowsze posty na stronie

Jak zwiększyć zaangażowanie odbiorców z twojej listy mailingowej

Jak zwiększyć zaangażowanie odbiorców z twojej listy mailingowej

Im szybciej rozwijają się technologie cyfrowe, tym więcej działań marketingowych przenosi się do sieci. Teraz w internecie prowadzi się kampanie reklamowe z udziałem wielu kanałów. Wśród technik wyróżniających się wysoką skutecznością wymienia się e-mail marketing....

Pop-upy i wyskakujące okienka – czy warto je stosować w reklamie?

Pop-upy i wyskakujące okienka – czy warto je stosować w reklamie?

Wyskakujące okienka, znane jako pop-upy, są jednym z najbardziej rozpoznawalnych narzędzi w marketingu internetowym. Dla jednych stanowią efektywny sposób zwiększania konwersji, dla innych irytujący element witryny. Czy pop-upy są nadal skuteczne i warto je stosować?...

Tworzenie banerów reklamowych: Prosty przewodnik dla początkujących

Tworzenie banerów reklamowych: Prosty przewodnik dla początkujących

Tworzenie banerów jest sztuką, która w dużej mierze bazuje na próbach i błędach. Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy sprawdzone wskazówki, które pozwalają efektywnie przyciągać klientów. Projektowanie banerów to jedna z naszych specjalności: podzielimy się z Tobą...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin