fbpx

Sposoby na pozyskiwanie klientów do swojej firmy w Internecie| Top 5

8 marca, 2023
Sposoby na pozyskiwanie klientów do swojej firmy w Internecie

Czy znasz sposoby na pozyskiwanie klientów do swojej firmy w Internecie? Czy działasz w marketingu on-line? Kiedy zakładamy przedsiębiorstwo, dbamy o każdy szczegół i jesteśmy zaabsorbowani znacznie bardziej skomplikowanymi kwestiami, pytanie to zdaje się gdzieś nam umykać. Często zwyczajnie jest uznawane za mniej ważne i pozostawiane na sam koniec procesu. Zainteresowani produktem w końcu jakoś się znajdą. To duży błąd, ponieważ umiejętnie dobrane grono klientów stanowi podstawę każdej dobrze prosperującej marki. W erze cyfrowej bezkonkurencyjnym narzędziem pozyskiwania klientów jest oczywiście internet i związany z nim świat mediów. Jak wskazuje raport GlobalWebIndex, aż 55% użytkowników Internetu to osoby wykorzystujące social media do  wyszukiwania produktów, usług i kluczowych informacji o marce. Jak wykorzystać taki potencjał? Poznaj 5 sposobów na pozyskiwanie klientów do Twojej firmy w Internecie!

1.   Zadbaj o wygląd i funkcjonalność Twojej strony

Czy wiesz, że zdecydowana większość Twoich potencjalnych klientów przeglądających internet to użytkownicy mobilni? Zadbaj o konwersję Twojej witryny, sprawdź jej nawigację oraz wygląd jej mobilnej wersji. Zdarza się, że niewłaściwie zoptymalizowane strony okazują się wówczas całkowicie afunkcjonalne, a źle skalujące elementy, reklamy i grafiki nachodzą na siebie. Psuje to pierwsze wrażanie i irytuje użytkowników, którzy zazwyczaj opuszczają wtedy witrynę. Bardzo istotne jest również stałe kontrolowanie materiałów na stronie oraz ich aktualności pod kątem SEO.


Sprawdź również: Jak pozyskać więcej klientów z agencją social media?

Firmowa strona internetowa jako sposób pozyskiwania klientów do swojej firmy w Internecie

2.   Recenzje i referencje

W budowaniu wiarygodności i rozpoznawalności marki niezwykle istotny jest feedback. Pozytywne opinie klientów na temat Twojego produktu z pewnością będą stanowić wiarygodną zachętę dla innych. Jak uzyskać recenzje lub referencje? Zwyczajnie o nie poproś. Po upływie pewnego czasu od zakupu napisz do klienta z prośbą o wyrażenie jego opinii. Takie treści systematycznie zamieszczaj na swojej stronie w widocznym miejscu.

Opinie i recenzje klientów dla firmy w Internecie


Sprawdź również: Jak bezpłatnie pozyskać klientów do swojej firmy?

Influencer marketing

Ciekawą, nową formą uzyskiwania referencji jest influencer marketing. W dobie social mediów  właściciele najpopularniejszych profili w mediach mają ogromny wpływ na swoich odbiorców. Rekomendacja od znanego influencera może zapewnić Ci naprawdę duży napływ klientów. W praktyce wygląda to tak, że w zamian za wynagrodzenie lub barter, influencer pokazuje Twój produkt i opowiada o nim w specjalnym poście lub relacji na swoim profilu. Z pewnością jest to opcja warta rozważenia, jeżeli zmieści się w twoim budżecie przeznaczonym na promocję.

Sprawdź również: 5 skutecznych sposobów jak pozyskać klienta w social media!

3.    Skuteczna reklama

Prawdopodobnie nadal jeden z najpopularniejszych sposobów pozyskiwania klientów. Nie powinien być jednak przez to bagatelizowany. Warto zainwestować w płatne, profesjonalne i zoptymalizowane reklamy. Internet daje w tym zakresie bardzo szerokie pole do popisu. Przedstawiamy kilka koncepcji, którymi warto się zainteresować:

Promocje, rabaty, zachęty

Nie można zapominać, że prawdziwą dźwignią handlu przyciągającą klientów pozostają wszelkie promocje, okazje oraz rabaty. Udowadniając klientowi, jakie korzyści poniesie on z kupna Twojego produktu, z pewnością łatwiej skłonisz go do jego zakupu. Udostępniaj informacje o tego typu grantach. Pamiętaj przy tym o podstawowych zasadach psychologii cen. Uzasadnij koniecznie, dlaczego oferujesz daną zniżkę oraz w jaki sposób klient na tym skorzysta.

Promocje i rabaty jako sposób pozyskiwania klientów do swojej firmy w Internecie

Sprawdź również: Jak pozyskać pierwszego klienta?

4.    Blog firmowy i content marketing

Dobrze prowadzony, nastawiony na treść i pisany pod kontem SEO, blog to kolejny klucz do sukcesu. Zamieszczając artykuły związane z branżą i udzielając w nich przydatnych porad, zwiększasz konwersję oraz prezentujesz się jako ekspert w danej dziedzinie. Warto również założyć newsletter, za pośrednictwem którego można informować klientów o nowych artykułach oraz wszelkich aktywnościach (aby zbudować listę mailingową, możesz wykorzystać strategię lead magnety). Z pewnością tworzy to interakcje oraz skraca dystans z klientami.

Osoba prowadząca bloga firmowego

5.    Udzielanie się na portalach i w mediach

Jak już wiesz, bardzo istotne jest bycie obecnym w przestrzeni, która skupia członków Twojej grupy docelowej. Takim miejscem są właśnie portale, które zamieszczają artykuły związane z Twoją branżą. Stale monitoruj media i udzielaj się w komentarzach. Odpowiadaj na pytania internautów i przekazuj merytoryczne i pomocne treści. Z pewnością wzbudzi to zainteresowanie i zostanie docenione przez Twoich potencjalnych klientów. Jeżeli istnieje taka możliwość, możesz wziąć udział w branżowych dyskusjach, wywiadach czy seminariach, gdzie poprzez promowanie fachowej wiedzy, przyciągasz uwagę zainteresowanych.

Sprawdź również: 11 pomysłów, jak wypromować firmę!

Sposoby na pozyskiwanie klientów do swojej firmy w Internecie nie są takie trudne!

Aby pozyskać klientów, nie trzeba korzystać z dużej liczby skomplikowanych koncepcji. Wystarczy dać klientom się znaleźć! Zadbaj o wygląd Twojej strony internetowej, zbieraj opinie i referencje oraz pamiętaj o skutecznej, ale nie nachalnej reklamie. Stale buduj swoją wiarygodność i przedstaw się jako specjalista w danej dziedzinie poprzez content marketing oraz działalność w mediach związanych z branżą. Pamiętaj o określeniu grupy docelowej oraz szukaj przestrzeni, w której najłatwiej ci będzie do niej dotrzeć. Połączenie tych kilku prostych zasad powinno zagwarantować Ci sukces!

Rise Up | Agencja social media

Najnowsze posty na stronie

Poznaj 5 popularnych technik nadruków na kubki!

Poznaj 5 popularnych technik nadruków na kubki!

Kubki z nadrukiem stanowią nie tylko praktyczny element codziennego użytku, ale również oryginalny sposób na wyrażenie siebie, upamiętnienie ważnych chwil czy promocję marki. Różnorodność technik nadruku sprawia, że możliwości personalizacji są niemal nieograniczone,...

Strategia employer brandingu w mediach społecznościowych

Strategia employer brandingu w mediach społecznościowych

Wyobraź sobie firmę, która pulsuje energią pracowników, rozbrzmiewa echem ich sukcesów i przyciąga talenty niczym magnes. To realny obraz organizacji, której strategia employer brandingu w mediach społecznościowych jest skuteczna. W dzisiejszej cyfrowej...

Co to jest Facebook i jak działa?

Co to jest Facebook i jak działa?

Zastanówmy się na moment – co sprawia, że codziennie logujemy się na Facebooka? Czy to chęć utrzymania kontaktu z dalekimi znajomymi, potrzeba bycia na bieżąco z wydarzeniami świata, czy może apetyt na niestandardowe rozrywki podane wprost do naszej cyfrowej kieszeni?...

Nowy iPhone? Sprawdź darmowe aplikacje, które warto zainstalować!

Nowy iPhone? Sprawdź darmowe aplikacje, które warto zainstalować!

Zastanawiasz się nad zakupem nowego iPhone? A może już masz najnowszy model smartfona Apple? iPhone 15 to nie tylko świetny wybór, ale też jeden z najlepszych telefonów dostępnych na rynku w 2023 roku. Smartfon ma sporo funkcjonalności, a ich liczbę możemy zwiększyć...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin