„Jeśli kogoś nie ma w Internecie, to znaczy, że nie istnieje” – w drugiej dekadzie dwudziestego pierwszego wieku to stwierdzenie dotyczy nie tylko osób prywatnych, ale także firm. Przedsiębiorcy dbają o funkcjonalne strony internetowe i o obecność marki w social mediach. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę ze znaczenia tego rodzaju komunikacji i stawia ją na równi z tą bezpośrednią, twarzą w twarz. Media społecznościowe to dobry sposób na nabycie potencjalnych klientów, zwiększenia świadomości marki w Internecie, szybką komunikację. Jakie są inne zalety z prowadzenia profilu firmowego na Facebooku?
Obsługa firmowego fanpage – dlaczego warto?
Pozytywny wizerunek i spersonalizowany przekaz.
Firmowy profil na Facebooku może być świetnym dopełnieniem strony internetowej czy sklepu, gdzie treści zwykle są zwięzłe i konkretne. Fanpage pozwala personalizować komunikaty i budować pozytywny wizerunek firmy. Daje duże pole do popisu, zarówno pod względem tekstowym, jak i graficznym. Na profilu firmowym można bawić się sposobem przekazu. Angażować obserwatorów w działania, pokazywać, jak działa firma od kuchni albo dzielić się wartościami merytorycznymi (ciekawostki z branży). Niektórzy na swoich wallach tworzą prawdziwe pamiętniki z biznesowych spotkań i konferencji, branżowych eventów i szkoleń. Ich profile zastępują foldery reklamowe, zachęcają do skorzystania z usług ludzi kompetentnych i zaangażowanych.
Więcej informacji o podobnej tematyce znajdziesz tutaj: Social media dla warsztatu samochodowego | Dlaczego warto to zlecić specjalistom?
Za pomocą fanpage można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, a równocześnie precyzyjnie określić grupę docelową, która np. zobaczy reklamę danej usługi. Nierzadko w biznesie płeć, wiek czy miejsce zamieszkania klientów mają duże znaczenie (i Facebook dobrze o tym wie).
Komunikacja z klientami
Portale społecznościowe są także nieocenionym źródłem wiedzy na temat potencjalnych klientów oraz idealną platformą do komunikacji z nimi. Na firmowym fanpage’u można szybko przedstawić aktualną ofertę i odpowiedzieć na dotyczące jej pytania. Nic nie stoi na przeszkodzie, by podyskutować z odbiorcami. Można dowiedzieć się czego nam, według nich, brakuje albo w czym jesteśmy najlepsi. Łatwo także zaproponować klientom skorzystanie z promocji czy wzięcie udziału w konkursie. Pozyskanie nowych klientów jest o wiele skuteczniejsze, jeśli marka widoczna jest w sieci.
Opublikowanie ankiety z pytaniami o ulubiony kolor klientów lub ich najbardziej pilne potrzeby zakupowe, również nie będzie dla nikogo dużym wyzwaniem. Dzięki firmowemu profilowi można być cały czas w kontakcie z klientem i wychodzić naprzeciw jego oczekiwaniom. A to nieoceniona zaleta, w zabieganym świecie, którego losy toczą równocześnie w przestrzeni realnej i wirtualnej.
Dowiedz się więcej: Kalendarz social media | Dlaczego warto z niego korzystać?
Sklep internetowy w mediach internetowych
Social media to także dobre miejsce na Twój sklep. Możesz sprzedawać swoje produkty lub usługi bezpośrednio poprzez swoje konto w serwisach społecznościowych, lub przekierowując swoich obserwatorów do oferty. Bardzo łatwym i sprawdzonym sposobem jest linkowanie oferty firmy w postach, relacjach, na grupach bądź w komentarzach. Zdecydowanie warto posiadać profil na Facebooku!
Mediów społecznościowych jest coraz więcej. Ważne jest, by wiedzieć, gdzie są Twoi klienci, wtedy również i pozyskiwanie nowych klientów będzie o wiele bardziej skuteczne.
Jeśli ciekawi Cię ten temat, to tutaj mamy drugi artykuł o podobnej tematyce: Pinterest – co to jest i dlaczego warto z niego korzystać?
Czy można pozyskiwać klientów przez profil na Facebooku?
Tak, można pozyskać klientów przez media społecznościowe. Takie platformy to skuteczny sposób na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Można wykorzystać je do promowania swojej marki, produktów lub usług, a także do budowania relacji z klientami. Serwisy społecznościowe to także doskonałe narzędzie do pozyskiwania nowych klientów poprzez reklamy, posty sponsorowane i inne formy reklamy.
Promocja, która nic nie kosztuje, czyli dlaczego warto prowadzić profil firmowy na Facebooku?
Prowadzenie firmowego profilu na Facebooku to darmowa promocja działalności. Stronę można założyć bardzo szybko, a jej działanie jest intuicyjne. Prezentowanie oferty, opowiadanie swojej historii i kontakt z klientami zupełnie nic nie kosztują. Płaci się jedynie za posty reklamowe, ale i bez ich użycia, można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców – lokalnie lub globalnie. A jeśli już sięgamy po płatne opcje na Facebooku, to ze świadomością, że jedno kliknięcie potencjalnego klienta jest naprawdę tanie w stosunku do innych form promocji. Przedsiębiorcy lubią rozwiązania ekonomiczne, praktyczne i skuteczne. Taka właśnie jest odpowiednio prowadzona komunikacja na Facebooku.
_
Potrzebujesz pomocy w prowadzeniu profilu firmy? Napisz do nas!
Rise Up | Możemy pomóc Ci z marketingiem w Internecie! Sprawdź nasze kompleksowe usługi!
Sprawdź również: