fbpx

Facebook Ads | 5 powodów, dlaczego warto z nich korzystać!

5 października, 2022
facebook ads firma dlaczego warto

Facebook umożliwia promowanie Twojej strony przy pomocy Facebook Ads. W jaki sposób? Ten system działa na podstawie treści sponsorowanych, które wyświetlają się odbiorcom. Reklama trafia do użytkownika, który nie poszukuje żadnych usług, ale może być nimi zaciekawiony. Skąd wiemy, że zwróci on uwagę na dany produkt? Jest to oceniane, między innymi na podstawie zainteresowań, odwiedzanych stron internetowych lub aktywności w social mediach. Chcesz poznać powody, dla których warto wykorzystać reklamy od Facebooka w Twojej firmie? Zapraszamy do lektury!

Rodzaje reklam na Facebooku

Dlaczego warto wykorzystać płatne reklamy na Facebooku – 5 powodów

1. Duża liczba użytkowników

Według raportu Digital 2022 platformą najczęściej używaną przez polskich internautów jest Facebook. To właśnie dzięki niemu możemy dotrzeć do 27 mln odbiorców w naszym kraju. Zasięg tego portalu społecznościowego rozciąga się jednak na cały świat. Użytkownicy Facebooka w Indiach stanowią 310 mln. Na drugim miejscu w rankingu znalazły się Stany Zjednoczone z liczbą 190 mln posiadaczy tej platformy. Jako trzecią wyróżniono Indonezję ze 140 mln użytkowników. Nietrudno domyślić się, że reklamowanie produktu lub usługi na Facebooku ułatwia znalezienie nowych klientów. Wykorzystaj zatem jego szeroki zasięg i przekuj go w sukces Twojej firmy. Przekieruj użytkowników Facebooka na swoją stronę internetową i zyskaj potencjalnych klinetów.

obsługa fanpage reklamy facebook

2. Precyzyjne możliwości targetowania

Targetowanie to nic innego, jak ścisłe wyłonienie grupy odbiorców danej reklamy na podstawie takich parametrów jak płeć, wiek, lokalizacja, używany język, czy zainteresowania. Dzięki umiejętnemu targetowaniu możesz trafić z promocją Twojej firmy znacznie szybciej nawet do najbardziej niszowej grupy. Ułatwi Ci to tworzenie spersonalizowanych reklam, które będą docierały do osób najbardziej zainteresowanych Twoją ofertą. Takie zabiegi dają Ci praktycznie nieograniczone możliwości dalszego działania marketingowego.

Określenie grupy docelowej, by dotrzeć do potencjalnych klientów.

3. Małe ryzyko

Twój budżet na reklamę jest ograniczony? Nie musisz się tym martwić. Dzięki reklamom od Facebooka sam ustalasz fundusze, które możesz przeznaczyć na promowanie Twojej oferty produktów i usług. Warto podkreślić, że już niewielka kwota pomaga rozszerzyć grono potencjalnych klientów i dopasować reklamę do potrzeb Twojej firmy. Takie określenie przeznaczanych funduszy sprawia, że ryzyko stracenia dużej kwoty na niedziałającą reklamę maleje niemal do zera.

4. Remarketing

Pewnie nieraz wyświetliła Ci się reklama na Facebooku, która była dopasowana idealnie do Ciebie, prawda? Przez kilka minut przeglądasz produkty w sklepie online, następnego dnia widzisz sponsorowany post na Facebooku. Znajdują się tam informacje o sklepie internetowym lub przedmiotach, które oglądałeś wczoraj. To nie zbieg okoliczności – to remarketing.

Polega on na docieraniu z reklamą do osób, które już wcześniej były zainteresowane Twoją stroną internetową. Odnosi się to zarówno do odwiedzin strony, jak i na przykład przeglądania produktów i umieszczenia ich w koszyku. Dzięki takiemu zabiegowi marketingowemu możesz regularnie przypominać klientom o sobie i budować świadomość marki.

5. Zróżnicowane formy reklamy

Twoja reklama nie musi być nudna! Pamiętaj, że Facebook nie ogranicza się wyłącznie do zwykłych postów z obrazem. Możesz reklamować się na różne sposoby. Poniżej przedstawimy Ci kilka z nich. Poznaj skuteczne kampanie reklamowe.

rózne formy reklam facebook ads

Formy i rodzaje reklam Facebook Ads

Reklamy w formie obrazu

Dzięki takiej kampanii możesz przedstawić swoją firmę, wykorzystując własne zdjęcia lub korzystając z darmowych banków grafik. Umożliwia Ci to pokazanie produktów i usług w estetyczny sposób. Największą zaletą tego rodzaju reklamy jest motywowanie klienta do przeczytania tekstu reklamowego. 

Reklamy w formie wideo

Skuteczna reklama powinna przykuwać uwagę odbiorcy. Doskonałym przykładem jest wideo marketing. Filmy mogą zaintrygować użytkowników poprzez przekazywane w nich emocje, dźwięk, czy ruch. Ale nie tylko! Kolejną zaletą tej formy promocji jest możliwość umieszczenia wszystkich ważnych informacji w stosunkowo niedługim czasie. Możemy ukazać problem i w ciągu kilku sekund przedstawić jego rozwiązanie. 

video marketing reklama facebook fb

Karuzele

Badania wykazują, że taki format reklamy na Facebooku generuje 10-krotnie wyższy ruch na platformie, niż w przypadku klasycznych postów sponsorowanych. Reklama karuzelowa polega na ukazaniu  maksymalnie dziesięciu ,,kafelków”. Warto dodać, że płatność pobierana jest wyłącznie za jedną reklamę. Ten rodzaj promocji umożliwia zarówno zaprezentowanie wielu elementów oferty w dobrze wyeksponowanym miejscu, jak i pokazywanie różnych odsłon tego samego produktu.

Kolekcje

Kolekcja przeznaczona jest wyłącznie do urządzeń mobilnych. Składa się ona z filmu lub obrazu umieszczonego na górze oraz czterech mniejszych zdjęć produktów, które znajdują się poniżej. Po kliknięciu w reklamę klienci przenoszą się do pełnoekranowej strony docelowej. Ogromną zaletą tej formy promocji jest możliwość zarówno zapoznania się z produktami, jak i ich cenami. Wszystko to dzieje się na pełnym ekranie i bez opuszczania Facebooka. 

Ile kosztują reklamy Facebook Ads?

Koszty reklamy w Facebook Ads zależą od wielu czynników, takich jak cel reklamy, budżet, grupa docelowa, format reklamy itp. Koszty mogą wynosić od kilku do kilkuset złotych za dzień.

Czy Facebook Ads są skuteczne?

Tak, reklamy oferowane przez Facebook są efektowne. Mogą one pomóc w zwiększeniu świadomości marki, zwiększeniu ruchu na stronie internetowej i zwiększeniu sprzedaży. Reklamy przez Facebook są skutecznym narzędziem marketingowym, które może pomóc w osiągnięciu celów biznesowych.

Przydatnym narzędziem z pewnością okaże się menadżer reklam. Pozwoli on krok po kroku stworzyć kampanię swojej firmy. Menadżer reklam to także źródło wielu cennych informacji, ponieważ dzięki niemu dowiesz się, która reklama przynosi lepsze rezultaty i dokonasz analizy już przeprowadzonych kampanii. Może to być przydatne w tworzeniu przyszłych reklam.

Więc co mogą dać Twojej firmie reklamy Facebook Ads?

Trzeba przyznać, że wyżej wspomniane zalety reklam na Facebooku czynią tę platformę unikatową. Promocje na tym portalu są bardzo skuteczną formą działań marketingowych. Pomagają one między innymi w znacznym stopniu przewidzieć i zaplanować rezultaty sprzedażowe. Pamiętaj, że skuteczna reklama na Facebooku znacznie potęguje szanse na polepszenie wyników sprzedaży i pozwala zwiększyć potencjał marki w internecie. Wszystko zależy od doboru środków, planowania kampanii oraz analizy grupy odbiorców.

wzrost sprzedaży fb ads prowadzenie fanpage

Chcesz wyróżnić się spośród innych firm i pokazać Twoje produkty i usługi w jak najlepszym świetle? Nie wiesz, od czego zacząć przygodę z Facebook Ads? Możesz śmiało zwrócić się o pomoc do wyspecjalizowanej agencji reklamowej! Wspiera ona firmy, między innymi w zakresie marketingu, pozycjonowaniu stron i pisaniu artykułów. Z jej pomocą z pewnością wzmocnisz wizerunek marki i zyskasz nowych klientów. 

Rise Up | Agencja social media | Prowadzenie fanpage na Facebooku Szczecin

Najnowsze posty na stronie

Jak zdobyć follow na Instagramie | 7 sposobów

Jak zdobyć follow na Instagramie | 7 sposobów

Marzysz o tym, aby twój Instagram zaświtał tysiącami follow? Chciałbyś, żeby to nie tylko marzenie, ale rzeczywistość? Mam dla ciebie dobrą wiadomość - to możliwe! Wystarczy poznać kilka sprawdzonych sposobów, które pomogą ci zdobyć follow na Instagramie. Nie musisz...

Smycze reklamowe na zamówienie – hit czy kit?

Smycze reklamowe na zamówienie – hit czy kit?

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, dlaczego smycze reklamowe są tak skutecznym narzędziem marketingowym? Jeśli tak, to ten artykuł jest dla Was! W tym tekście omówimy, jak smycze reklamowe mogą zwiększyć świadomość marki oraz jakie korzyści płyną z ich...

Social media dla salonu tatuażu | Jak zacząć?

Social media dla salonu tatuażu | Jak zacząć?

W dzisiejszych czasach media społecznościowe stały się nieodłącznym narzędziem promocji i komunikacji dla wielu branż, w tym także dla salonów tatuażu. Fanpage tatuażysty na platformach takich jak Facebook czy Instagram może stanowić kluczowy element w budowaniu marki...

Pomysły na Facebook stories : 10 przykładów

Pomysły na Facebook stories : 10 przykładów

Szukasz świeżych i kreatywnych sposobów, aby wzmocnić swoją obecność na Facebooku? Chcesz wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć uwagę swoich obserwatorów? Jeśli tak, to jesteś we właściwym miejscu! Dziś przedstawimy Ci inspirujące pomysły na Facebook Stories, które...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin