fbpx

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

20 października, 2022
ile kosztuje reklama na facebooku fb ads

Ile kosztuje reklama na Facebooku? Każdy przedsiębiorca, który chce umocnić wizerunek swojej marki w internecie, prędzej czy później, zainteresuje się kwestią reklam na Facebooku. Pojawiają się wówczas pytania – ile trzeba wydać, aby reklama przyniosła zamierzone efekty? Odpowiedź nie jest tak prosta i oczywista, jak mogłoby się wydawać. Istnieje wiele czynników, które wpływają na koszt kampanii reklamowej w mediach społecznościowych. Dowiedz się więcej z tego artykułu!

Agencja interaktywna pracująca nad reklamami w sieci.

Jaki jest koszt reklamy na Facebooku?

Na wstępnie należy nadmienić, że reklamy na Facebooku nie mają standardowego cennika, jak restauracje czy salony masażu. Funkcjonuje tu zasada konfigurowania reklamy pod odpowiedni budżet. Oczywiście, cena wygenerowania jednego wyświetlenia będzie zupełnie inna dla dużej firmy działającej globalnie oraz małej, która realizuje swoje usługi w jednej lokalizacji. To jest jeden z aspektów, który wpływa na cenę reklamy. Jakie są inne czynniki? 

Płatna reklama i modele reklamy na Facebooku. Cena

Przykładowe cele reklamowe

Zasięg/rozpoznawalność marki w sieci

Płatne kampanie reklamowe można podzielić zależnie od celu, który chcemy osiągnąć. W zależności od wybranego celu koszt kampanii będzie się zmieniał. Jeśli chcemy pogłębić świadomość marki w internecie i zwiększyć liczbę polubień na fanpage, mamy do wyboru dwa rodzaje kampanii – „rozpoznawalność marki” oraz „zasięg”. Wybierając ten cel, możemy liczyć na odnalezienie potencjalnego klienta, jednak nie pomogą nam pozyskać konwersji czy sieci nowych kontaktów.

Profil na Facebooku buduje rozpoznawalność marki. Pozycjonowanie strony w Internecie.

Ruch na stronie

Kolejnym celem są działania. W tej grupie mamy kilka możliwości wyboru. „Ruch”, który oznacza przekierowanie na stronę; „aktywność”, czyli zwiększenie ilości reakcji pod postami; „instalację aplikacji”, – ma na celu poszerzenie grona użytkowników aplikacji, jeśli ją posiadamy; „wyświetlenie filmu” – zwiększenie ilości odsłon; „pozyskiwanie kontaktów” oraz „wiadomości”. Wszystkie te czynności mają na celu zmaksymalizować interakcję z potencjalnymi klientami. 

To również może Ci się spodobać: Fałszywe profile na Facebooku | Odkryj, kto stoi za fake kontami! - kliknij by przeczytać całość

Analiza kampanii reklamowych na Facebooku. Portal społecznościowy w google analitics

Pozyskiwanie kontaktówjak to zrobić?

Bardzo popularnym celem reklamowym jest pozyskiwanie kontaktów/leadów. W celu udzielenia odpowiedzi na twoje pytania i zebrania leadów odbiorcy wypełnią formularze kontaktowe. Jest to bardzo skuteczne działanie służące pozyskiwaniu klientów. W formularzu możesz poprosić o dane kontaktowe osoby tj. imię, mail czy numer telefonu. Posiadając takie dane, znacznie łatwiej jest dopiąć sprzedaż. A wielkość grupy odbiorców wpływa na twoje zasięgi. Szczególnie że ta osoba już na tyle Ci zaufała, że się nimi z Tobą podzieliła!

Współpraca w agencji social media

Konwersja

Ostatnim celem jest konwersja, która interesuje większość przedsiębiorców prowadząca sprzedaż przez internet, czyli nic innego jak e commerce. Mamy do wyboru – „konwersje”, czyli liczba zakupów lub dodań do koszyka; „sprzedaż z katalogu” – ze strony na Facebooku; „ruch w firmie” – jest użyteczny dla osób prowadzących biznes stacjonarnie. 

Ceny reklam na Facebooku – od czego zależą?

Marketing internetowy na portalu społecznościowym powinien być przemyślany i odnoszący się do celów biznesowych firmy. Mimo że budżet reklam może się zmienić, to warto mieć świadomość ile pieniędzy i w jakim okresie będzie nam potrzebna, tworząc kampanię promocyjną teraz, ale i w przyszłości.

Menadżer reklam na facebooku

Dowiedz się więcej: E-zwolnienie lekarskie w 2024 roku: ile dni można być na L4?

Poza celami reklamowymi na koszt reklamy mają również inne czynniki. Należą do nich: 

  • Zasięg reklamy – czyli na jakim zasięgu terytorialnym reklama ma się wyświetlać. Mamy do wyboru możliwość promowania naszej firmy na terenie lokalnej, ogólnopolskiej oraz międzynarodowej. 
  • Grupa docelowa – dokładne sprecyzowanie odbiorców pozwala na zwiększenie skuteczności reklamy i tym samym niemarnowanie budżetu. W menadżerze reklam mamy możliwość wybrania danych demograficznych, zainteresowań, a nawet stanu cywilnego osób, do których dotrze reklama. Pozyskanie danych kontaktowych poprzez formularz bardzo pomaga trafić do odpowiedniej grupy odbiorców.
  • Rodzaj reklamowanego produktu / usługi – w niektórych branżach ścieżka decyzyjna klienta trwa dłużej, odbiorca musi więcej razy zobaczyć daną reklamę, aby zdecydować o skorzystaniu z oferty. 
  • Czas trwania kampanii – budżet reklamowy znacznie się zmienia, gdy nasza kampania trwa kilka dni, a kilka tygodni lub miesięcy. 
  • Obsługa kampanii – jeśli zatrudnisz do tworzenia reklam firmy zewnętrzne, automatycznie koszt wzrasta, jednak powierzając to specjalistom, możesz dużo więcej zyskać, dlatego finalnie może być to opłacalna decyzja.
  • Umiejscowienie reklamy – nasza oferta może pokazywać się na wallu Facebooka, ale również na relacji na Instagramie, w Messengerze. Reklamy mogą być umieszczane w wielu miejscach w serwisie i może mieć to wpływ na efektywność oraz cenę. 

Osoby analizujące ceny reklam na Facebooku.

Koszt reklamy na Facebooku – case study myjni samochodowej

Jak widzisz, trudno jest określić dokładną kwotę, ponieważ składa się na to wiele czynników. Przede wszystkim istotną kwestią jest budżet, którym dysponujesz. W celu podania realistycznego przykładu przyjrzyjmy się case study.

Sprawdź również Social media dla branży jubilerskiej. Czy to się opłaca?

Nowo otwarta myjnia samochodowa chce promować usługę mycia detailingowego, w obrębie swojej lokalizacji. Koszt utworzenia takiej kampanii na Facebook Ads wraz z jej obsługą przez agencję marketingową może wynieść 1000 zł, jak i 10000 zł. Wszystko zależy od tego, jaki jest cel reklamy, format reklamy i budżet reklamy. Do wyboru jest wiele formatów reklam. Mogą to być grafiki, filmiki, karuzele, kolekcje, reklamy produktowe itp. 

Jeśli chcesz dowiedzieć się, ile kosztowałaby reklama dla Twojej firmy wraz z jej obsługą, odezwij się do nas.

Darmowa reklama fanpage czy to możliwe? Jak najbardziej!

Warto także pamiętać, że poza płatnymi reklamami istnieją także działania organiczne, które są darmowe. Jest to nic innego jak, budowanie zasięgów, gromadzenie leadów, potencjalnych klientów poprzez publikowanie pożądanych treści przez odbiorców. Zdecydowanie pomaga w tym systematyczność dodawania contentu na mediach, tworzenie grup, wydarzeń, webinarów czy filmów pomaga zrzeszyć większą liczbę osób. Jest to jednak bardzo trudne, by zostać zauważonym w sieci, w której jest tak wiele publikowanych treści.

Grupa osób opracowuję kampanię reklamową, by trafić do potencjalnych klientów. Korzystają z Facebook Ads

A więc ile kosztuje reklama na Facebooku?

Już wiesz, że aby dowiedzieć się, ile kosztuje reklama na Facebooku, trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników. Przygotowując kampanię reklamową na fanpage, potrzebujemy dużo czasu na stworzenie treści, odpowiednich grafik, filmików. Poza tym zwracamy uwagę także na trafność reklamy i optymalizację reklamy. Reklama na portalu, jakim jest Facebook to często szereg działań, za którymi często stoi bardzo dużo wykwalifikowanych osób. Wiemy, że jest to dość problematyczne, zwłaszcza w małych firmach, dlatego wychodzimy naprzeciw potrzebom takich osób.

Z przyjemnością wycenimy dla Ciebie taką usługę, a następnie się nią zajmiemy, abyś mógł być spokojny o wyniki! Rise UP może zadbać o marketing Twojej firmy kompleksowo!

Prowadzenie fanpage Szczecin

Najnowsze posty na stronie

Jak zwiększyć zaangażowanie odbiorców z twojej listy mailingowej

Jak zwiększyć zaangażowanie odbiorców z twojej listy mailingowej

Im szybciej rozwijają się technologie cyfrowe, tym więcej działań marketingowych przenosi się do sieci. Teraz w internecie prowadzi się kampanie reklamowe z udziałem wielu kanałów. Wśród technik wyróżniających się wysoką skutecznością wymienia się e-mail marketing....

Pop-upy i wyskakujące okienka – czy warto je stosować w reklamie?

Pop-upy i wyskakujące okienka – czy warto je stosować w reklamie?

Wyskakujące okienka, znane jako pop-upy, są jednym z najbardziej rozpoznawalnych narzędzi w marketingu internetowym. Dla jednych stanowią efektywny sposób zwiększania konwersji, dla innych irytujący element witryny. Czy pop-upy są nadal skuteczne i warto je stosować?...

Tworzenie banerów reklamowych: Prosty przewodnik dla początkujących

Tworzenie banerów reklamowych: Prosty przewodnik dla początkujących

Tworzenie banerów jest sztuką, która w dużej mierze bazuje na próbach i błędach. Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy sprawdzone wskazówki, które pozwalają efektywnie przyciągać klientów. Projektowanie banerów to jedna z naszych specjalności: podzielimy się z Tobą...

Napisz do nas
Rozwiniemy Twój Biznes

Jeśli masz jakiekolwiek pytania na temat tego jak możemy Ci pomóc z chęcią odpowiemy! Dane kontaktowe znajdziesz poniżej.

+48 730 061 041
biuro@riseupagencja.pl

ul.Parkowa 46/16
71-634 Szczecin