Mały budżet reklamowy to zmora wielu marek. Mamy obecnie z nią do czynienia zwłaszcza w obecnej sytuacji kryzysu, musząc dobrze oglądać każdą złotówkę wydawaną na promocję. Sytuacja taka zmienia podejście osób, które chcą reklamować się w sieci na bardziej ekonomiczne. Nie musimy jednak przesadnie się martwić, gdyż nawet posiadając mały budżet reklamowy, nadal możemy skutecznie reklamować się w Internecie. Poniżej prezentujemy trzy ciekawe pomysły na tanie lub nawet darmowe promowanie się w internecie.
Pierwszy sposób na mały budżet reklamowy – buzz marketing
Czym jest buzz marketing?
Pierwszym i zdecydowanie ekonomicznym sposobem w marketingu internetowego, który możemy wykorzystać przy niskim budżecie reklamowym, jest marketing szeptany. Znany jest także jako buzz marketing. Polega on na umieszczaniu w internecie opinii, recenzji czy poleceń o naszej marce. Wpisy takie najczęściej mają kilkuzdaniowy charakter promujący naszą firmę i zachęcający do zapoznania się z nią.
Wykorzystywanie małego budżetu reklamowego dzięki buzz marketingowi
Wpisy, które publikujemy w Internecie, muszą być jakościowe i unikalne, abyśmy nie zostali posądzeni o działania spamowe na szeroką skalę. Warto zatem w Internecie dodawać odpowiedzi na pytania zadawane przez innych użytkowników, którzy szukają ciekawych marek lub produktów. Można także zakładać samodzielnie tematy polecające naszą markę. Polecenia mogą być stylizowane na opinie użytkowników, którzy znają naszą firmę lub mogą być nawet otwartymi poleceniami naszej marki przez nas samych.
Dlaczego warto korzystać z buzz marketingu?
Bez wątpienia największym plusem tego sposobu reklamy w internecie jest fakt, że nie musimy przeznaczać na niego żadnych środków.
Możemy jednak nieco uprościć sobie zadanie i zamówić napisanie takich opinii lub napisać wpisy polecające i zamówić ich wyemitowanie. Możemy zamówić całościową usługę kompleksowego tworzenia wpisów polecających i ich publikacje przez agencję marketingową. Jest to nadal kilka złotych za jeden wpis, który może dotrzeć do kilku tysięcy osób w sieci, jest bardzo atrakcyjną ceną.
To także może Cię zainteresować: Przeczytaj "Najlepsze oferty pracy w Łodzi – znajdź pracę w marketingu!", aby dowiedzieć się więcej!
Dużym plusem marketingu szeptanego jest również to, że raz dodane wpisy pozostają w Internecie na bardzo długi czas. W ten sposób pomogą nam pozyskiwać klientów jeszcze przez wiele lat.
Niskobudżetowa opcja – reklamy FB Ads
Czym jest Facebook Ads?
Jeśli posiadamy ograniczony budżet reklamowy, wartym uwagi sposobem marketingu może być system reklamowy Facebook Ads. Jest to płatny system reklamowy Facebooka, który umożliwia wyeliminowanie reklamy wszystkim jego użytkownikom, ale pozwala na wybranie ekonomicznych opcji, a także niskich stawek za reklamę.
Wybierając odpowiednio kilka konkretnych ustawień, możemy maksymalnie obniżyć cenę wyemitowania reklamy i reklamować się ekonomicznie. Będzie wymagało to, co prawda nieco pracy, ale jeśli skonfigurujemy naszą kampanię reklamową poprawnie, będziemy mogli cieszyć się ekonomiczną reklamą w sieci.
Wykorzystanie FB Ads w praktyce
Co zatem musimy zrobić, aby móc reklamować się ekonomicznie poprzez profesjonalną platformę reklamową? Przede wszystkim powinniśmy dołożyć wszelkich starań do stworzenia i konfiguracji kampanii reklamowej. Następnie musimy monitorować statystyki, a także optymalizować całą kampanię tak, aby wybierać najkorzystniejsze rozwiązania. Musimy zwrócić szczególną uwagę na podanie maksymalnych stawek za wyświetlanie jednej reklamy.
Po wstępnym automatycznym wykorzystywaniu budżetu będziemy mogli zauważyć jakie średnie stawki reklamy obowiązują przy promocji w naszej branży. Następnie będziemy mogli obniżyć je ręcznie i ustawić maksymalny pułap. Często możemy nawet znacząco obniżyć maksymalną cenę naszej reklamy poniżej ogólnej średniej. Działanie takie spowoduje, że nasze reklamy będą wyświetlane rzadziej. Wtedy, gdy nie będzie aż tak dużego popytu na reklamę w serwisie, ale w dłuższym okresie będziemy mogli korzystać z niskokosztowych reklam.
Sprawdź również Wartość remarketingu w kampaniach reklamowych
Mały budżet reklamowy dzięki FB Ads
Aby móc ekonomicznie reklamować się na Facebooku, możemy rozszerzać naszą grupę odbiorców. Im będzie ona większa, tym koszt reklamy będzie niższy, z uwagi na dużą grupę odbiorców, którym możemy wyświetlić reklamę. Są to przeważnie pomijane i ignorowane elementy kampanii reklamowej na Facebooku. Jeśli użyjemy takich podpowiedzi, będziemy mogli reklamować się ekonomicznie na FB.
Viral marketing – sposób na mały budżet reklamowy
Czym tak naprawdę jest viral marketing?
Ostatnim w naszym zestawieniu sposobem na ekonomiczne reklamowanie się w Internecie jest viral marketing. Jest to marketing wirusowy, który polega na opublikowanie ciekawego, szokującego lub interesującego materiału w sieci, który będzie samodzielnie się w niej rozprzestrzeniać – jak wirus. Ma się to odbywać poprzez polecenia naszej reklamy między użytkownikami Internetu, ze względu na jego oryginalność. Wyjątkowość tą możemy osiągnąć na kilka sposobów. Niezależnie jednak od tego, czy materiał reklamowy, który publikujemy, będzie przydatny, zastanawiający czy budzący ciekawość, będzie polecany między użytkownikami internetu i znajomymi.
Zalety stosowania reklamy poprzez viral marketing
Zainicjowanie sytuacji, w której użytkownicy sami polecają nasz materiał reklamowy między sobą, ma wiele zalet. Przede wszystkim może być to całkowicie darmowy sposób reklamy lub wymagający jedynie małych nakładów na początku kampanii reklamowej. W ten sposób możemy również dotrzeć do bardzo dużej ilości osób, nie musząc samodzielnie dbać o dystrybucję materiału reklamowego i ponosić kosztów.
Dowiedz się więcej: TOP 10 książek marketingowych
Możemy reklamować się wśród dziesiątek a często nawet setek tysięcy osób. Samo wykonanie materiału viralowego nie jest szczególnie trudne czy skomplikowane. Należy posiadać nieco zdolności marketingowej i dobry pomysł na to, w jaki sposób wzbudzić zainteresowanie odbiorców, aby polecali nasz materiał między sobą.
Różne formy viral marketingu
Materiał viralowy może być jednakowo ciekawym banerem reklamowym, szokującą reklamą czy materiałem przydatnym dla użytkowników np. zawierającym informacje branżowe. Następnie po stworzeniu takiego materiału, który ma szansę na polecanie między użytkownikami, powinniśmy upublicznić go w jak największej ilości miejsc. Zarówno związanych z naszą marką, jak i tych, w których mogą przebywać nasi potencjalni odbiorcy. W początkowej fazie kampanii reklamowej możemy wykorzystać nasz mały budżet i wstępnie promować materiał odpłatnie tak, aby uzyskał pierwszych odbiorców.
Mały budżet reklamowy? To nie problem!
Mały budżet na reklamy, nie jest już problemem. Po zapoznaniu się z trzema sposobami na tanią reklamę wiesz, jakie opcje wyboru są dostępne na rynku, czym się charakteryzują i jak osiągnąć oczekiwane rezultaty. Którą opcję wybierasz? Buzz marketing, viral marketing czy Facebook Ads? Przetestuj każdą opcję i dowiedz się, która jest dla ciebie najlepsza.
Rise Up | Wsparcie marketingowe dla firm
Sprawdź również: