Prowadzenie fanpage w social mediach to konieczność dla firm, które chcą budować wizerunek marki w internecie. Aby zostać zauważonym przez odbiorców, należy wykazać się dużą kreatywnością i wiedzieć jakie działania przynoszą efekty. Jednak dla przeciętnego odbiorcy, może to być trudne zadanie. Dlatego coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na profesjonalne prowadzenie Facebooka, zlecając go firmom zewnętrznym. Jakie są zalety takie rozwiązania i ile kosztuje obsługa fanpage na Facebooku? Tego dowiesz się z poniższego artykułu!
Prowadzenie profilu w mediach społecznościowych – czy warto robić to na własną rękę?
Wielu przedsiębiorców dopiero wkraczających na drogę biznesową stara się ciąć koszty i robić jak najwięcej rzeczy we własnym zakresie. W tym stara się prowadzić swojego Facebooka. Jednak bycie szefem wiąże się z wieloma bardzo czasochłonnymi obowiązkami. Konfiguracja konta firmowego, publikowanie postów i budowanie relacji z potencjalnymi klientami, również jest bardzo energochłonnym zajęciem, na które przeciętny przedsiębiorca nie ma czasu. A nawet jeśli go znajdzie, nie jest w stanie śledzić bieżących trendów i dokształcać się w zakresie social mediów, więc jego działania są wykonywane na pół gwizdka. W takiej sytuacji dużo lepszą decyzją będzie zdecydowanie się na profesjonalne prowadzenie fanpage przez agencję marketingową.
Ile kosztuje prowadzenie fanpage i kampanie reklamowe na Facebooku | Co się składa na koszt?
Na czym polega prowadzenie fanpage’a? Wbrew pozorom cena obsługi social media nie obejmuje wyłącznie tworzenia i udostępniania postów. To wieloetapowy proces. Działania, które prowadzi agencja interaktywna, aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców, są dużo bardziej złożone. W cenie wliczone jest przygotowanie strategii, która zapewni większe zaangażowanie użytkowników, dostosowanie odpowiednich komunikatów pod grupę docelową, ciągła analiza przeprowadzonych działań, a nawet budżet reklamowy.
To także może Cię zainteresować: Przeczytaj "Fałszywe profile na Facebooku | Odkryj, kto stoi za fake kontami!", aby dowiedzieć się więcej!
Wszystko to ma wpływa na całokształt ceny, która zależy jeszcze od wielkości Twojego fanpage, rodzaju działalności i liczby publikacji miesięcznie. Małe firmy mogą się liczyć z kosztem 800-1500 zł miesięcznie. Jeśli reklamodawca oczekuje bardziej skomplikowanych działań, cena zaczyna się od 2000 do 3000 zł. Przy czym, należy wspomnieć, że zatrudniając agencję, nad naszym sukcesem pracują doświadczeni specjaliści. Od grafików, copywriterów, social media managerów, content designerów, po specjalistów od reklamy i analityków. Prowadzenie Facebooka i nadzorowanie działań przez tak wiele osób gwarantuje bardzo dobre wyniki i pozyskiwanie nowych klientów.
Oczywiście można znaleźć tańsze oferty prowadzenia fanpage’a, jednak w znaczniej większości wiąże się to również z marnymi rezultatami i postami niskiej jakości. Jak widzisz, na pytanie „ile kosztuje powierzenie konta swojej firmy?”, nie da się udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od Twoich oczekiwań.
To także może Cię zainteresować: Przeczytaj "E-zwolnienie lekarskie w 2024 roku: ile dni można być na L4?", aby dowiedzieć się więcej!
Co zyskujesz zlecając media społecznościowe firmie zewnętrznej?
Oddając prowadzenie fanpage firmie zewnętrznej musisz się z nimi podzielić swoimi zyskami, jednak dużo więcej jesteś w stanie zyskać! Korzyści płynące z tej współpracy to m.in.:
- więcej wolnego czasu – do prowadzenia działań na Facebooku potrzebujesz niezwykle dużo zasobów. Jeśli postanowisz oddać te obowiązki zyskasz więcej czasu na rozwijanie Twojej firmy;
- dopasowaną strategię marketingową, która pozwoli dotrzeć do Twojej grupy docelowej;
- możliwość zbudowania większej więzi ze swoimi klientami – w agencji zostaną wyznaczone osoby, które będą się zajmować odpowiadaniem na komentarze, opinie klientów, a także na najczęściej zadawane pytania, co spowoduje wzrost zaangażowania i zaufania w stosunku do Twojej firmy;
- kampanie reklamowe w serwisach społecznościowych – pozwolą budować świadomość marki i zwiększyć konwersję;
- szczegółowe raporty dotyczące wykonanej pracy – do analizy danych wykorzystywane są różne narzędzia analityczne. Na podstawie ich danych, wykonywane są szczegółowe raporty dotyczące sprzedaży i kampanii reklamowych;
- publikacja postów z ustalonym harmonogramem, dopasowana do potrzeb Twojej firmy.
Jeśli ciekawi Cię ten temat, to tutaj mamy drugi artykuł o podobnej tematyce: Social media dla branży jubilerskiej. Czy to się opłaca?
Wiesz ile kosztuje obsługa fanpage na Facebooku? | Zleć to!
Jesteś zdecydowany, aby zlecić prowadzenie swojego konta Facebook agencji? Chętnie pomożemy rozwinąć Ci Twój markę w najpopularniejszym serwisie społecznościowym! Nasza agencja marketingowa mieści się w Szczecinie, jednak obsługujemy firmy z całej Polski! Gwarantujemy indywidualne podejście oraz prowadzenie profilu w taki sposób, aby tworzył spójną całość. Zajrzyj do naszej oferty i dowiedz się więcej!
Sprawdź również: